Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:23

ik snap het echt niet he, waarom zijn ruiterpaden vrij toegankelijk voor iedereen, maar wij als ruiters mogen nergens anders de voeten neer zetten? Kan er niet simpelweg een regel komen dat iedereen zich aan de eigen paden moet houden, andere paden betreden is strafbaar ofzo? aangezien wij als ruiters wel bekeuringen krijgen...

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:00

Heb je al eens een bekeuring gehad dan??

Ben er toen ik op het noord Aa stond wel eens een keer op aangesproken, maar meer ook niet. Vond het bij het Noord Aa zoiezo toen belachelijk, geen ruiterpaden en de weg langs het Noord Aa was 60km (gemiddelde weggebruiker reed 80), dus dan was het echt alleen mogelijk om op het fietspad te rijden.

Verder, ik kom nooit iemand tegen op de ruiterpaden (behalve andere ruiters dan en veel fazanten), dus kan me er verder niet zo heel druk om maken. Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:01

Ik heb wel eens een bekeuring gehad, was niet in het buytenpark maar ergens anders in den haag. Waar je op de openbare weg moest rijden ipv op het fietspad... wij kozen toch maar voor t fietspad en de bekeuring ipv een 80km weg +)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:03

Cer schreef:
Ik heb wel eens een bekeuring gehad, was niet in het buytenpark maar ergens anders in den haag. Waar je op de openbare weg moest rijden ipv op het fietspad... wij kozen toch maar voor t fietspad en de bekeuring ipv een 80km weg +)

groot gelijk! Veiligheid van je paard en jezelf gaat natuurlijk voor. Wat een waardeloze agent heb je getroffen zeg. Ach gut Ach gut

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:04

Nou ja, die meneer deed ook gewoon zn werk... sommigen houden nu eenmaal erg van regeltjes volgen... Clown

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:15

Cer schreef:
Nou ja, die meneer deed ook gewoon zn werk... sommigen houden nu eenmaal erg van regeltjes volgen... Clown

toch een beetje jammer Rolleyes

Mag ik eigenlijk vragaen hoeveel zo'n bon je gaat kosten??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:19

Weet ik nu niet precies, maar toen was het 20 gulden. Dus het zal nu wel zoiets tussen de 20 en 35 euro zijn misschien?

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 12:35

tja, zal idd wel verdubbeld zijn. Ach.. het is tenminste een bedrag waar nog wel overheen te komen is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:06

iemand die ik ken kreeg bekeuring voor rijden op een fietspad was maar liefst 60 euro... hun excuus was dat ze haar vaker op het fietspad hadden zien rijden en nu maar een keer erop zouden aanspreken en bekeuren...beetje raar maar waar.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:54

Tence mag alleen maar rechte einden stappen vanwege zijn spronggewricht.Malvin mag alleen maar stappen omdat hij wat hoest en Laptop ging voor de gezelligheid mee de dijk af tot na het witte bruggetje.

Werden we op de terugweg nog bijna voor onze sokken gereden door de buurvrouw van de stal aan het begin van de weg.Dat mens spoort echt niet.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:44

Dat ouwe mens spoort gewoon niet! Begrijp haar gedrag niet? Als stal eigenaar moet je toch weten dat wanneer je een grote aanhanger achter je auto hebt hangen en paarden passeert, je even wat rustiger aan moet rijden? Het zou je wel denken.
Zeker als een ruiter je vraagt wat rustig aan te doen.
Ik ben haar al vaker tegen gekomen. Een raar mens!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:17

sommige mensen geven niks om anderen.
Nieuwe date met Monique: dinsdag avond...we gaan ervoor Haha!

Iemand zin om mee te gaan naar de vlietlanden zondag? of naar het noord AA stukje?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:24

Jammer,kan niet mee, heb geen peerd om mee te gaan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 22:37

Verdrietig jammer hoe is het nou eigenlijk met janneke?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:06

Ik heb werkelijk geen idee, vorige week zaterdag liep ze nog niet goed.En ik ben de hele week niet op stal geweest, as dinsdag pas weer en heb Esther er ook nog niet overgesproken.
Maar de ponyrace is van de baan, ga ze zo afmailen, ik ga niet Janneke, ( als ze straks weer goed loopt ) afmatten met de ponyrace, straks kan Sammy niet meer op dr rijden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 23:08

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:27

Goedemorgen,mijn vakantie is begonnen,heerlijk.

Nog even ter herinnering,dit weekend zijn de benelux kampioenschappen mountainbike in het Buytenpark AfbeeldingIk hoop een beetje dat ze in de distels vallen Bloos Zomaar een park afsluiten kan niet hoor.

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:50

Lekker weer om te fietsen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 19:27

heel bijzonder dat dat zomaar kan hey...maar ik heb heul goed nieuws! morgen ga ik met Selene naar de vlietlandjes!!!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:49

Ik had Tence uitbesteed vanavond,wel leuk om eens een ander op je paard te zien. Haha! Zo konden de beide eigenaren van Laptop ook eens samen rijden. Tong uitsteken Ik had er geen puf voor en Tence moest stappen dus kwam het mooi uit zo.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:17

hoezo moettie rust houden dan?

Redlich

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:19

Vandaag aan de hand gewandeld met Malvin. Op de dijk. Op de heenweg kwam er een trekker met aanhanger hard aanrijden en remt laat. Zo laat, dat Malvin z´n kont introk. Nou, en dan moet er heel wat gebeuren. Als er een trekkerproof is, dan is Mavin het wel. Had net geen plek om uit te wijken. Ik de pas er in en Malvin in draf voor de trekker uit. Na een paar meter ben ik weer gaan stappen omdat de chauffeur het nodig vond om weer vlak achter ons te rijden met z´n poot op het gaspendaal. Echt het was niet normaal gewoon. Uiteindelijk kon ik bij een oprit van de weg af. Tijdens het passeren heb ik zn huid vol gescholden!
Marion kent hem wel. Een van de tweeling. Ze rijden allebei op de trekker. Ik geloof dat ze ook werken voor een loonbedrijf. De naam ken ik omdat ze ook in bedrijfswagen rijden.
Echt, als ze weer een keer achter m´n auto aanrijden op de Meer en Geerweg, stop ik. Ga hem eens vragen wat zijn probleem is en zeg hem bij een volgende keer aangifte te doen bij de politie. Echt waar, ben behoorlijk pissed!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:22

Hij heeft sinds een paar dagen een wond op zijn spronggewricht en die was wat dik geworden Haha! Op medisch advies mag hij alleen echte einden stappen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:24

Dees,hij werkt niet voor een loonwerker,hij is loonwerker(eigen baas)
Die andere doet wel normaal maar ik weet nooit wie wie is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:24

je zou denken in het boerenland dat mensen wel rekening kunnen houden met paarden...