schouwse ruiters topic....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: schouwse ruiters topic....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:25

Ik heb vd zomer ook echt genoten in Vrouwenpolder, hartstikke leuk , het is toch al een sport voor eenlingen, en nu doen ze iets gezamelijks, super!

Ze wil ook meer als dat ze kan, met de F proefjes ook, doen we op het gemak, een paar keer zakken is niet erg, ze is toch niet klaar voor veel hoger....

Ze lest nu op zaterdag bij Amber, met Denise en nog wat grut, hartstikke leerzaam voor haar en de pony, die snapt er geen zak van wat ze bedoelt, dus die blokkeert nog regelmatig,Jan-Leen zit zich dan groen en geel te ergeren aan Coco, het is natuurlijk zijn toppertje, maar ja, van kiet gaan is ook het probleem niet, het zit hem meer in het rustig rijden wat die pony niet snapt....

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 14:14

wij hadden een periode 20 shets..... daar zaten ook van die hete beestjes tussen. nu hebben we fury staan, ze is drachtig en t veulen is voor kindje van angelique dus fury blijft nog wel een tijdje, maar die is zooooooooo mak, kun je echt kleintjes opzetten, dat is wel lief.
heavenly is ook van ons geweest, daar reed een meisje vorige x ook F proefje mee

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 19:11

Ja,er zit echt veel verschil in shetten...
Ik had er een die liep de kinderen expres omver en eroverheen! en een ander daar kunnen ze alles mee..

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:32

weet nog 2 shetjes die je zo kan ophalen Haha!
Paar weken geleden liepen ze over de dijk in Zonnemaire, heb de politie geholpen ze terug te zetten, zolang even in het natuurgebied gezet bij Bommenede. Daar staan ze nu, de eigenaar wil ze niet meer Boos! lekker makkelijk Boos! . Is een hengst jaarlingetje en een merrie die volgens mij drachtig is of flink volgevreten.
Ik heb hier alles Shireproof, 2 shetten kunnen hier overal ontsnappen, geen goed plan. Knipoog

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:26

Gewoon schandalig..Ik vindt dat de eigenaar toch moet zorgen voor een nieuwe baas oid.Je kan ze toch niet zomaar dumpen!? Boos!

Bij mij is ook de paddock speciaal aangepast voor die kleine en tóch lukt het haar nog weleens erdoorheen te gaan Vork

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:50

hij mag ze wel bij ons neerzetten.. bij ons staan er ook nog 2 op noordgouwe, bij johnny vermue

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:48

echt ? dat zou wel gaaf zijn !!! Welke 2 zijn van jou Jow ? Die vosjes ?

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 15:09

vosje en dat bonte hengstje, staan bij kruising haneweg, waar stef zn paarden ook staan.

moet t wel met mn pa overleggen maar denk dat hij t geen probleem vind. 3 of 5 shets maakt dan ook niet uit

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 14:23

En nog mensen op wedstrijd vandaag?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 17:43

shan schreef:

Hier wordt hard gerelaxt, dus geen wedstrijd voor 1 van ons, wel lekker met Cleo een stevige buitenrit gemaakt vanochtend, maar verder hang ik wat rond, ook niet verkeerd.......

Over 2 weken weer op Grol wedstrijd, zat een flinke tijd tussen mijn wedstrijden, kijken of het nut heeft gehad, vanaf de 29e Maart hebben we ieder weekend wat tot eind Mei of ik, of Cleo met f proefje of Jan-Leen met de SGMW, worden we weer een beetje geleefd....

Tussendoor boscrossen in Drenthe, zo heerlijk, hoop op net zulk mooi weer als de laatste 2 jaar in de meivacantie, beetje keuen, buiten eten en veel rijden, mooier kan haast niet!

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:37

shan schreef:

nee ik was zaterdag geweest, in Harmelen (kaderselectie)
Het ging niet echt fijn, hij miste ontspanning en het beeld was niet echt constant. Toch nog 62.4% gereden... Maar ik was niet tevreden.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-08 16:36

Zo, ik ben weer terug van ons weekend weg.. lekker over de Loonse duinen gelopen. Daar ook al een aantal keer gereden, en zou er graag weer naar toe gaan om te rijden.
Wie gaat er mee?

AppaloosGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 10:11

Hallo, allemaal..

Gaat de wedstrijd aankomende zondag nou wel of niet door op Grol?

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 11:59

Nee, die is afgelast, omdat het pasen is, en ze geen jury kunnen vinden. Volgende week is er wel van de Schouwse wedstijd, op zaterdag de B en L.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:25

Is ook niet zo slim om dat te plannen met een feestdag, wel jammer, ik had graag gereden zondag.

Loonse/Drunense duinen zijn wel leuk he, wij zijn er een keer met de pony's geweest, maar je moet wel getrainde paarden of pony's hebben, hartstikke mul zand, daar is Drenthe een makkie bij...
Ben benieuwd of ik het volgende week waar kan maken, hij loopt een stuk beter, maar met spanning erbij wordt dat al weer veel moeilijker natuurlijk, we zullen zien.

JOW,
Ik begreep van Carolien dat er een shetje van Co en Isabel overblijft evt voor het 4 tal, is ook een idee voor Cleo, ik moet het ff overleggen hier, is best veel 3 keer per week rijden voor zo'n klein ding,ik wacht ff het mailtje met info af en desnoods kijken we het even een keertje aan......

Jow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:35

ik ben ook terug van mn weekend!! was ubergezellig!!!

ow wat leuk marion!! ik heb ook wel een shet staan maar zit nog geen startkaart op enzo, en heeft baby in buik Haha!

kijk maar ff hoe of wat, ik zou van carolien ook info krijgen, maar heb ik nog niet gehad geloof ik, maar begreep dat we 2 april zouden starten met de kleintjes.. ben benieuwd hoe ze t vinden

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 14:37

geweldig he dat rijden in de Loonse duinen!
Ik ging vroeger altijd met een vriendin een weekend naar manege van Loon, een heel weekend rijden....heerlijk !!
Ik zou best eens erheen willen weer !!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-08 23:28

Waarom gaan we dan niet een keer met zijn allen daar naar toe.
Maar eerst ga ik 2 mei met dochterlief en Kim, als alles goed is, rijden in Noord Beveland, met de Noord Bevelandse boerenroute.
Een rit van een km of 18. Nog meer liefhebbers die meegaan?
http://www.noordbevelandtoerisme.nl/mod ... php?id=646

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:09

acacia schreef:
geweldig he dat rijden in de Loonse duinen!
Ik ging vroeger altijd met een vriendin een weekend naar manege van Loon, een heel weekend rijden....heerlijk !!
Ik zou best eens erheen willen weer !!

We zijn er een paar jaar geleden geweest met de 'Grolkids' een deel had eigen paarden bij zich en de rest er bijgehuurd.
Eerste dag met zijn allen naar de efteling, tweede dag een 2 uursrit.
Overnachting barbeque, erg gezellig was het.

O,ja en voor de niet zo gevorderde ruiters(of helemaal geen ruiters Haha! ) was er de hittax!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 08:51

God, en wat hebben we toen gelachen, en die vent die naast je reed, ik vond het zo'n hork, ongelooflijk. Mede daardoor heb ik niet zo'n fijne rit gehad. Moest een heel tijd op dat ene ventje letten dat hij er niet af zou stuiteren... dat vond ik jammer.
Dus als ik nog een keer ga, dan zeker met mensen die echt goed kunnen rijden, zodat ik ook ontspannen rond kan kijken...Lachen

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:12

Ik ga wel mee hoor, Cleo zal dat ook wel willen, moet ik alleen JL zo gek zien te krijgen dat hij rijd, misschien neemt ie z'n karretje dan ook wel mee.....
Je moet er wel rekening mee houden, dat in Brabant een overbevolking van dazen is, dus niet in de zomer gaan, wordt je paard en jezelf lek gestoken.

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 10:35

ja dat hadden wij toen dus ook....wij gingen altijd in juli !
Die hittax is geweldig he, wat een uitvinding !
De eigenaar is een aardige vent, maar er is een Huub of Huib, soort van macho die zichzelf zo geweldig vindt en roept, terwijl hij zelf al aangalopeert; we gaan galoperen ! Wij reden nog met een lang teugeltje heftig te beppen, onze bloedkikkers vlogen er toen nog leuk vandoor...dat was wat minder.Achteraf moet je dan wel lachen hoor, want op een gegeven moment kwamen we bij een pad met laaghangende struiken, een soort tunneltje. Roept die gigant vooraan; bukken !! In volle galop he !! Ik zag niks meer, was echt aan het meeliften.
Het jaar erna hebben we geboekt, maar uitdrukkelijk gevraagd of Huub thuis kon blijven. Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 15:21

Haha, ja de meeste waren niet blij met de man.
Het vreemde is, dat ik er echt geen last van heb gehad.
Ik heb 2 uur naast hem gereden en het ging prima, hij heeft 2 uur lang met me zitten beppen en er is geen ongetogen woord gevallen tussen ons! Haha!

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:39

Neeeeeeee !!! Je bent toch niet " gevallen voor zn charmes " ? Knipoog Clown

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 19:32

Bwah, wat een kwal vond ik dat.. dat ventje schrok zich helemaal ongans toen we opeens dat beruchte hoekje door gingen, in volle galop. Nee, zo doe ik het niet meer.:S