stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:20

zijn het ook nieuwe types friezen?
die zijn namelijk mooi groot Ja

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:29

Ik ben net thuis, en zal even vertellen wat de DA van mijn paardje vond.
De buigproeven waren negatief, dus dat is mooi. De 'kreupelheid' is te verwaarlozen.. het komt uit haar rug. Toch.
haar spieren. Toch nog van dat avontuur in de sloot. Dat is het meest voor de hand liggende. Nu kan ik verschillende dingen doen:
- lang en laag longeren, zodat ze haar rug gaan ontspannen, Want een ontspannen rug herstelt sneller.
- Fysiotherapie
- een maand landrust, zodat ze veel graast, haar hoofd laag houd, en zo zelf zal herstellen.
Dit vind ik de meest paardvriendelijke, (en goedkope..) oplossing, dus daar heb ik voor gekozen, Bella staat nu weer lekker met haar vriendinnetjes op het land.
Natuurlijk laat ik haar niet zomaar een maand staan... zal er toch wel elke dag even heen gaan, en haar 'betutten', enzo Haha! (Ik kan gewoon niet zonder haar!)
Als ze over een maand nog nit helemaal zuiver is, kan ik alsnog logeren, en de fysio inschakelen. Misschien doe ik dat evengoed wel, ik hoor goede berichten over Richtje (of schrijf je Rigje?) Haha!
Dus om een lang verhaal nog langer te maken: Het komt allemaal wel goed, maar het kan ff duren. En als ze dan weer helemaal okay is, gaan we langzaam weer wat conditie opbouwen... Haha!

ff heeeel wat anders, hoe zal het met Willemijn afgelopen zijn?? zal ze geslaagd zijn? krijgen we taaaart!! Haha! Haha!
Ik heb echt wel aan haar gedacht, om 5 over 11, toen ik Bella net op het land gezet had Haha!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:31

Ja, groot zijn ze zeker. Het zijn inderdaad meer modern gefokte friezen en daarom ook een stuk voorwaartser. Ik weet niet precies hoe groot Jannes is, maar Giel zal met zijn net 4 jaar toch zeker rond de 1.70 zitten... Hij heeft volgens mij op het land zijn groeispurt gehad. Ik stond laatst naast hem in de wei en toen dacht ik: Dat wordt straks een trapje met opstijgen... Giel heeft een halfzusje (zelfde moeder) en die is net drie drie en meet al 1.68 meter!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:35

Dabo schreef:
Ik ben net thuis, en zal even vertellen wat de DA van mijn paardje vond.
De buigproeven waren negatief, dus dat is mooi. De 'kreupelheid' is te verwaarlozen.. het komt uit haar rug. Toch.
haar spieren. Toch nog van dat avontuur in de sloot. Dat is het meest voor de hand liggende. Nu kan ik verschillende dingen doen:
- lang en laag longeren, zodat ze haar rug gaan ontspannen, Want een ontspannen rug herstelt sneller.
- Fysiotherapie
- een maand landrust, zodat ze veel graast, haar hoofd laag houd, en zo zelf zal herstellen.
Dit vind ik de meest paardvriendelijke, (en goedkope..) oplossing, dus daar heb ik voor gekozen, Bella staat nu weer lekker met haar vriendinnetjes op het land.
Natuurlijk laat ik haar niet zomaar een maand staan... zal er toch wel elke dag even heen gaan, en haar 'betutten', enzo Haha! (Ik kan gewoon niet zonder haar!)
Als ze over een maand nog nit helemaal zuiver is, kan ik alsnog logeren, en de fysio inschakelen. Misschien doe ik dat evengoed wel, ik hoor goede berichten over Richtje (of schrijf je Rigje?) Haha!
Dus om een lang verhaal nog langer te maken: Het komt allemaal wel goed, maar het kan ff duren. En als ze dan weer helemaal okay is, gaan we langzaam weer wat conditie opbouwen... Haha!

ff heeeel wat anders, hoe zal het met Willemijn afgelopen zijn?? zal ze geslaagd zijn? krijgen we taaaart!! Haha! Haha!
Ik heb echt wel aan haar gedacht, om 5 over 11, toen ik Bella net op het land gezet had Haha!

kan me je keuze helemaal begrijpen,ik zou hetzelfde gedaan hebben
krijgt ze ook quadrisol om de spieren te laten ontspannen? dat werkte toen bij donic erg goed toen hij last had van zijn rug..
nu maar hopen dat het na die maand stukken beter gaat

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:35

Fijn Ellen dat het met Bella allemaal meevalt. Volgens mij is Bella zelf ook wel blij met de uitslag. Want je kan een paard geen groter plezier doen dan lekker de hele dag op het land te staan en te betuttelen (alhoewel Giel niet zo van tuttelen houdt. Daar voelt hij zich te stoer en te mans voor... Maar ik neem hem regelmatig in de houdgreep en dan moet hij verplicht even met me knuffelen!)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:36

Ik heb geen medicijnen gehad..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:36

Gieltje2002 schreef:
Ja, groot zijn ze zeker. Het zijn inderdaad meer modern gefokte friezen en daarom ook een stuk voorwaartser. Ik weet niet precies hoe groot Jannes is, maar Giel zal met zijn net 4 jaar toch zeker rond de 1.70 zitten... Hij heeft volgens mij op het land zijn groeispurt gehad. Ik stond laatst naast hem in de wei en toen dacht ik: Dat wordt straks een trapje met opstijgen... Giel heeft een halfzusje (zelfde moeder) en die is net drie drie en meet al 1.68 meter!

ja die hele grotes Wow! Kwijl

die oude types vind ik niet zo...zwaaien ook veels te veel met die benen Clown
ben zeer benieuwd naar ze Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 13:45

bo is toch nog niet helemaal beter hij heb nu een spuit gehad om zijn darmen weer op pijl tebrengen.
hij heb sins de grove foutvan de wormenkuur de spetterpoep en dat is niet leuk als je achter bo staat om zijn hoefjes tekrabben en dan een straal van een halve meter om je oren tekrijgen Tong uitsteken
maar ik geef het dus niet meer uit de spuit echt niet meer doe het maar gewoon op me vinger Vingers aflikken het is vies en stink.maar als alles goedkomt heb ik het wel voor bo over. en als het over 5 dagen niet over is dan komt meneer knibbe weer en dan gaan we kijken wat we er aan kunnen doen.

hoe zou willie gegaan zijn Verward

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:00

Wat klote Ellen. Hoop dat het opknapt met lekker weidegang. Ik had denk ik hetzelfde gedaan. Over een maand kun je wel weer verder kijken en beginnen met lang/laag longeren.

Hahaha die Bo Extreme duivel Volgens mij is het gewoon een wraakaktie, wraakstront *LOL*

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 14:12

AnneOmie schreef:
Wat stinkmodder Ellen. Hoop dat het opknapt met lekker weidegang. Ik had denk ik hetzelfde gedaan. Over een maand kun je wel weer verder kijken en beginnen met lang/laag longeren.

Hahaha die Bo Extreme duivel Volgens mij is het gewoon een wraakaktie, wraakstront *LOL*

nou nee isgeen wraak hoor hij is helemaal niet lekker in zijn vel en begin me nu wel zorgen om bo temaken hij had wel al wat vastere ontlasting moeten hebben . maarhet komt ernu echt als water uit en dat is niet goed en hij gelukkig wel de mest van ze moeder voor de mineralen en andere delen die hij dus mist door die k u t wormenkuur Boos! .

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:16

Bedoelde wraakaktie omdat jij die wormenspuit aan hem had gegeven Knipoog Hij denkt.. zal ik jou eens lekker om je oren spetteren Tong uitsteken

Hoop dat het snel beter gaat met hem. Welkom bij de ziekenboeg!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 14:19

AnneOmie schreef:
Bedoelde wraakaktie omdat jij die wormenspuit aan hem had gegeven Knipoog Hij denkt.. zal ik jou eens lekker om je oren spetteren Tong uitsteken

Hoop dat het snel beter gaat met hem. Welkom bij de ziekenboeg!

ik hoop er weer gauw uit tezijn uit die ziekeboeg Tong uitsteken en bo en pas gaan er ookgauw uit Tong uitsteken en hoop die van jullie ook

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:32

Ik hoop het ook. Heeft nou lang genoeg geduurt met al die zieke paarden bij ons op stal. Ik geloof dat bijna iedereen wel aan de beurt is geweest Scheve mond

Ik heb echt geen zin meer om te werken... zit me toch al weken achter elkaar met een k klus opgezadeld. Deadline is vandaag dus morgen ben ik er vanaf, eindelijk!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:49

dat ziekengedoe is toch niet aanstekelijk he? Tong uitsteken

straks kom ik eens langs en neem ik de pech mee Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:50

Willieeee waar ben je!!??
Niemand nog wat gehoord van haar?? Ben heeel benieuwd!

Ja, we kunnen het wel bijna ziekenboeg-Taams noemen he.. Verdrietig
ff doorwerken nog Annemiek, ben je er ZO vanaf! Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 15:14

Dabo schreef:
Willieeee waar ben je!!??
Niemand nog wat gehoord van haar?? Ben heeel benieuwd!

Ja, we kunnen het wel bijna ziekenboeg-Taams noemen he.. Verdrietig
ff doorwerken nog Annemiek, ben je er ZO vanaf! Haha!

nee hebnogniks gehoort van willie kan dr ook niet smsen want die klot e telefoon heb een heleboel nummers gewist Boos! Boos! Boos!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:44

Ik heb Willie's nummer niet, dus ik kan haar ook niet smssen...
Weet iemand anders het?

neeee hooor Natasha, het is allemaal NIET besmettelijk Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:55

AnneOmie schreef:
wraakstront *LOL*

Net als Win, die doet ook aan wraakstront als hij onder de douche moet Haha! *LOL*

Hoop dat het snel goed gaat met Bo, Bren! Ik kom iig mee met Annemieke naar de BBQ dus kom ik weer bij hem gluren, kijken offie gegroeid is Haha!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 15:57

poeh gelukkig maar Haha!

raak nu toch ook wel nieuwsgierig of willie geslaagd is of niet

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 17:01

naadje24 ken gladys ook
hoe denken wij over madam Verward

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 17:02

enne...*ik ben niet nieuwsgierig hoor maar wil graag alles weten* Tong uitsteken
hoe is het met onze ex manegeveldt ganger gladys?
die was toen eens bij ons met onderlinge wedstrijd en die had een prachtknol onder d'r kont,gekocht van taams geloof ik?
wel leuk dat ik allerlei mensen ken Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:53

Die prachtknol is nog steeds in haar eigendom, maar iemand anders rijd haar. Gladys zelf zie ik eigenlijk nooit meer.... Koe

Iedereen is nu op stal natuurlijk!

Willemijhijjjjjnnnn!!! en? en? en? en?

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:02

Monique van Joep rijdt nu steeds op het paard van Gladys. Ik vroeg Monique laatst of Gladys nog wel eens naar stal komt, maar ze zei dat die al een hele tijd niet meer is geweest. Dat snap ik niet. Je wil toch een band opbouwen met je paard? Het is geen gebruiksvoorwerp, die je eenmaal in de maand uit de kast trekt om dan eens flink aan het werk te gaan?!! Tsja, zo denk ik erover. Dan kan iemand als persoon nog zo aardig zijn, maar je moet wel goed voor je beestjes zorgen!

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 22:06

He hallo! Ik dacht dat ik nog niet kon posten, maar moest me alleen even aanmelden bij de "Huiskamer' leiding Knipoog Heb de vorige 17 pagina's van een afstandje meegelezen. Zal niet zo'n trouwe poster zijn, maar bokt is een goede afleiding van het serieuze werk.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 22:08

bo heeft voor het eerst 15min alleen instal gestaan en pascha heeft dus 15 min aan de longeerlijn gelopen dat vond ze wel erg vreemd hoor zonder bo even in de ronde rennen.
maar bo heeft wel wat gehinnekt maar niet oversteur, me vader was bij bo gebleven en ik had pascha even gedaan en helemaal ingepakt natuurlijk voor het geval dat ze uit de plaat gaat, maar het viel mee.
en pascha reageerde ook niet overstuur ofzo eigenlijk was ze braaf. ja van de longeercirkel naar stal stapte ze wat harde maar dat is logies toch. en dit gaan we een weekje doen en dan steets iets langer tot bo eraan gewend is dat ie een half uurtje zonder zijn moeder moet. maar dat kan bo wel hoor, we hebben de tijd en anders maken we er wel tijd voor Haha!

anky sterkte met omar ik laat het je weten. maar dat wist je al sterkte meid Ach gut