Belgische maneges

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische maneges

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:45

Uhm frodo is geen huurpaard Lachen dat is dat paard op mn avatar (donkerbruine). Van vossen stond er coro (klein vossepaardje, leuk beestje (merrie)!) een grote vosse ruin, beetje lomp, gonzo heet die. en dan nog basta een zweetvos.
Ik denk dus dat je coco bedoeld Tong uitsteken

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:01

Helene_ schreef:
Uhm frodo is geen huurpaard Lachen dat is dat paard op mn avatar (donkerbruine). Van vossen stond er coro (klein vossepaardje, leuk beestje (merrie)!) een grote vosse ruin, beetje lomp, gonzo heet die. en dan nog basta een zweetvos.
Ik denk dus dat je coco bedoeld Tong uitsteken

denk ik ook. Lijkt erg op een merrie die ik gekend heb. Zal eens navragen of die mensen haar nog hebben.

Saartje01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 00:58

Pescootje schreef:
ik bij manege de welkomhoeve te grobbendonk,gereden bij manege de wittenberg in herenthals en manege het zellehof te bouwel en nu rijd voor een springstal

Wat zijn jouw ervaringen in de Wittenberg? Goede pistes? Vriendelijke mensen? Duur? Goede verzorging van stal en eten?

Groetjes!

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 19:56

en is er iemand aan de zee gaan rijden ooit? een buitenrit , ik ga dat wss deze zomer met jappielover doen in de panne,heeft er iemand al ervaring mee??

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 20:18

Ik ga al 14 jaar lang elk jaar naar de Panne (Adinkerke), in De Drie Vijvers, heel leuk daar Ja

ilovequinten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-06 18:26

aah goed om te horen Knipoog ,die manege ging ik normaal nemen als ik naar de panne ging Haha! wie weet zit je dan in mijn buitenrit;)

Voor de andere mensen young stables is verhuist!

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 20:36

Raar dat ik dit topic nooit eerder ben tegen gekomen Bloos

ik ben beginnen rijden bij Anita in Kalfort, dan naar manege Hippos (Puurs) omdat dat toch een stuk dichter was.
Ik ben eens 1 keertje gaan rijden in Buggenhout, weet niet meer juist hoe het daar heette, iets met 'Jan' ofzo...
Vond het er niet echt geslaagd, kreeg een paard met een of ander vaag verhaal dat het maar door 1 meisje bereden wou worden, maar die had een ander paard gekocht en nu was dat paard dus heel verdrietig (was dus al beetje bevooroordeeld toen ik opstapte) en dan bleek dat er te weinig volk was voor een les, dus moesten we vrijrijden (was best nog wel klein en onervaren toen dus heb niet echt veel gedaan die les Lips are sealed )

Nu rijd ik bij een vriendin die nogal veel paarden heeft in St-Amands (is geen manege ofzo)

verder kom ik ongeveer 2 keer per jaar opvakantie naar manege Derby in Middelkerke (is er echt leuk) en ben vroeger paar keer op kamp geweest in Groenhof of Groenhove (in Torhout)

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:01

ilovequinten schreef:
en is er iemand aan de zee gaan rijden ooit? een buitenrit , ik ga dat wss deze zomer met jappielover doen in de panne,heeft er iemand al ervaring mee??

Ik ben onlangs naar de panne geweest. Ik ben een strandrit gaan maken met manege 't Peerd. Ik ben naar de 3 maneges geweest die in De Panne zijn en deze vond ik er het beste uitzien, leuek paardjes, kleine groep om te gaan rijden en heel makkelijk bereikbaar met de kusttram! Als je meer info wil mag je altijd een pb sturen Knipoog

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:35

Waarom is Young Stables plots verhuisd ?

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 19:38

Whahahaha ik vind het wel grappig..maar ben zelf niet Belgisch hoor;)

tam30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:35

mijn dochtertje rijdt in manege ruitershoeve in moerkerke. leuke sfeer, vind het daar heel goed.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:25

Margytje schreef:
Kent er iemand JH-stables in Wuustwezel ? (niet echt een manege hoor, eerder een stoeterij & privéstal denk ik)

Van naam Vork En van hun site, vooral privestal; ze handelen in paarden en hebben enkele dekhengsten..

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:28

Ohja, iemand hier van de Stapelheyde? Heb ik nl nog gereden Knipoog
Nu rijd ik af en toe op de Katershoeve in Loenhout

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 23:52

ik kom wekelijks op manege m&m in diepenbeek.

Verder ken ik nog de volgende maneges:
*oud reickem bilzen
*paddock terlaemen
*Bosscherhof (heb k leren rijden)
*rc vliermaalrood
*ruitershoeve wilderen
*panhof peer
*rc paal
*derbyclub opglabeek
*young stables
*brabohoeve
*zilveren spoor
*stoeterij keyenberg
*zonnehoef in zonhoven
*rijbaan piet
*Gipsy horses in westerloo
in young stables ben ik 2x geweest en ben erg te spreken over hun organisatie en vriendelijkheid! Gîpsy horses in westerloo ben ik absoluut niet overt te spreken, persoonlijk vind ik ze daar erg onverantwoordelijk (zij organiseren toch ook buitenritten he?) heb daar een buitenrit gedaan en een les gevolgd (op een kleine pony die flipper noemde, hele leuke pony maar hij deed zijn naam echt eer aan, hij was echt geflipt)

Heb ook een aantal strandritten gemaakt in een manege bij de drie vijvers, op een schimmelmerrie Jessi, heerlijk dier was dat! Er was ook een meisje met een speciaal ras van pony. het had een beetje de kleuren van een fjord maar het was helemaal geen fjord.(een leidster) hele fijne meid was dat.

en waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een aantal.

Gus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:50

Hoi,

Dit zijn de maneges waar ik ooit al een keer geweest ben:
- de hoeve in balen
- groenendijk in dessel
- goris hoeve in leopoldsburg
- keiheuvel in balen (deze bestaat nu wel niet meer geloof ik)
- den dries in ham
- de steppe in mol

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 20:49

Margytje schreef:
Ik heb vroeger (lang geleden) ook op de castelyn gereden Lachen ! Het is daar idd niet zo goed nee (nooit geweest vind ik eigenlijk) !

Ik ben daar ooit eens op oefenjumping geweest met mijn fjord. Werd in de inrijpiste 5 keer net niet omver gereden door een of andere bekakte jongen op zijn dressuurpaard met witte bandages. Hamer

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 15:51

Gus schreef:
Hoi,

Dit zijn de maneges waar ik ooit al een keer geweest ben:
- de hoeve in balen
- groenendijk in dessel
- goris hoeve in leopoldsburg
- keiheuvel in balen (deze bestaat nu wel niet meer geloof ik)
- den dries in ham
- de steppe in mol

Volgens mij ben jij van bij mij ergens in de buurt.. Aan de maneges te zien toch allesinds!

Steph1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:56

Oké ik zal ff de maneges opschrijven die ik ken:

Bij mij in de buurt:

* VSTL Pling (eerder privé) (Oud-Turnhout)
* 't Groenhof (of JR Dressage stables) (Oud-Turnhout)
* De Castelyn (Turnhout)
* De Ponyhoeven (Weelde)
* De Dreven (Kasterlee)
* De 4 daegmalen (nt echt manege) (Kasterlee)
* Lone Star Stables (Arendonk)
* De Lusthoven (Arendonk)
* 't Sarenhof (Arendonk)
* De Groenendijk (Dessel)

En dan nog alle maneges zowat waar de VOR springt, die liggen voornamelijk aan de kanten van Brecht, Zandhoven, ...

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 09:46

Kent er iemand ter duinen in oostduinkerke? ik ga daar al twee jaar op vakantie met de paardjes! daar kunde je prachtige wandelingen maken
en de drie vijvers ken ik ook, daar heeft mijn vriendin nu twee weken gestaan en een andere vriendin heeft er kamp gegeven...

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 11:43

Ik heb gereden in de volgende maneges :
* Welkomhoeve in Grobbendonk
* De Heide in Pulderbos( nog iemand die daar nu rijd? Weet iemand hoe het met mistral is? Knipoog )
* Beggard in Zandhoven

En nu heb ik een eigen paardje gekocht en sta ik op manege Zellehof in Herenthout. Haha!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 12:49

bonitobol schreef:
brave_spots schreef:
ik rijd nu al 5 jaar in blosocentrum de rhille in woume (diksmuide). Heb het daar super naar m'n zin Haha!
(in tegenstelling tot sommige andere maneges in belgië)

Heb ik kampen gevolgd, vond het er vroeger echt leuk maar nu al veel minder.... Ken je Evie ??

Mijn instructrice heeft er deze zomer ook een paar weken kamp gegeven dacht ik. Ze heet Eline. Niemand die haar kent?

lilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:21

Deze maneges ken ik

Manege THe New hunters in Keerbergen, daar heb ik leren rijden
Manege Ruitershof in Bonheiden
Manege 't Binnenhof in Putte, rijd ik in de winter met LRV
Manege De Bleukhoeve in Bonheiden, daar rijd men zusje
Manege Azelhof in Lier

@Margytje De 4daegmalen in Kasterlee ken ik ook. We zijn 2 jaar geleden op kamp geweest met de ponyclub bij Karel Boonen
@ Dito Op manege zavelhof zijn we met de LRV (pony's) op kamp geweest z'n 3 jaar geleden
@Pescootje Zellehof ken ik ook. Daar hebben we soms jumping met LRV

Suntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 17:54

Hoi hoi, ben hier al langer lid maar ben een hele tijd niet meer actief gewest Bloos

Ik ben beginnen rijden op manege Hippos in Kalfort, dan ben ik naar Anita gegaan in Kalfort.
Toen even gestopt met op manege's te rijden (kreeg verzorgpaarden).
Wel zo af en toe bij een manege in Stekene, weet de naam niet meer.

En sinds een 3tal weken rijd ik op manege 'Gulden Sporen' in Belsele (www.guldensporen.com), hele leuke manege.
Ik vraag me dan ook af of er nog meer mensen zijn hier op bokt die er zouden rijden.

Verder ken ik ook nog 'T overdijk (http://www.rcoverdijk.be/) daar staan 2 van mijn vorige verzorgpaarden (Ups and Downs & Virtual Victory)

@Pomelo: Leuk dat je ook in Kalfort hebt gereden Haha! Misschien ken ik je wel! Als je graag eens een PM stuurt, mag best Knipoog

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 18:32

@ suntje: 'T overdijk ken ik zeker! daar ben ik al eens komen kijken naar een horse ball wedstrijd. Wat een piste hebben ze daar jong! echt 1 om fier op te zijn!

Suntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 00:08

@Anna01: Ik ben er zelf nog niet geweest, maar een nichtje van de eigenaresse van mijn vorige verzorgpaarden (wat een uitleg) rijd daar paard. En sinds een jaar en half ong. staan dan mijn vorige verzorgpaarden daar. De ene zou gehuurd worden door 2 meisjes, en de andere zou bereden worden door dat nichtje.