Manege voor o.a. gehandicapten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:35

Volgens mij doen we dat wel..
Maar dat doen wel wat meer gevorderde ruiters.
En we doen ook wel de Bebop.
(volgens mij dat je dan heel rustig op het paard/pony kunt gaan zitten/liggen..
en je wordt dan ook ondersteund door wat meer helpers om je heen.. er naast , of achter je)
denk ik!
(zal een keertje opzoeken wat het is!)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:47

Hmmm geen gehandicaptenmanege, maar ik ben wel vrijwilliger op een ponyboerderij. Hier komen in principe vooral kindertjes uit [***]-Noord (vuurwerkramp blabla), maar ook wel kinderen uit andere wijken. Die leer je dan spelenderwijs over de verzorging en dan zit er ook een stukje paardrijden bij (niet zo veel, iedereen komt 20 à 25 minuten aan het rijden iedere week, maar dan moet het ook nog niet gigantisch plenzen of de bak bevroren zijn enzo).

Deze ponyboerderij zit op het terrein van een zorginsteling voor geestelijk gehandicapten en zodoende hebben we ook 3 keer per week "paardrijden" voor die gehandicapten. Veel van de gehandicapten hebben "echt" rijles op een manege hier in de buurt, bij ons mogen de meeste gewoon een paar rondjes stappen en een paar mogen ook wat draven.

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 09:30

@ Sigislief: Oke dan, ik had nog nooit van die term gehoord.. Maar bij ons wordt er ook wel op het paard gelegen en dat er dan mensen naastlopen om te ondersteunen.. Leuk, vink ook wel interessant om te weten

@ Nouks: Leuk! Op een manege is het altijd meer het rijden dan het verzorgen natuurlijk.. Ik wist niet dat er van die ponyboerderijtjes waren waar dat gedaan werd..

Hier op t terein (Reinaerde) zit wel een gewone boerderij waar gehandicapten werken enzo.. En er is ook een manegewerkploeg (dat zijn dan gehandicapte die zegmaar begleid werken ofzo) die elke dag als de stallen zijn gedaan, de stallen opstrooid en de kruiwagens wegrijd.. Er is ook doordeweeks een kantineploeg, die mensen houde de kantine een beetje schoon enzo..

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 19:49

Morgen weer vroeg op
Moeten stallen-mesten..
Dat hoort erbij , ik hoop alleen dta ik vannacht kan slapen!
Me buren vieren een verjaardag mischien tot wel 3:00 uur s'nachts

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 19:58

Agos.. Oordopjes in? Werkt vast niet.. Hmm.. Nja succes iig

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:17

Oordopjes krijg ik teminsten wel van me oudste broer.
Hij heeft nog over van zijn werk (Heiniken Music Hall)

mustang123

Re: Manege voor o.a. gehandicapten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:44

Lienke,
Veel plezier morgen zonder zadel (en de groeten aan Jordi) en sterkte met het uitmesten.
Ik heb van de week vernomen dat op onze manege een groot tekort is aan helpers. Dus mocht iemand in de buurt van Amsterdam dit lezen en nog geen helper zijn bij de Willem Alexandermanege: kom eens kijken, het is er reuze gezellig en je kunt je er altijd nuttig maken

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 07:57

Dank je Els!

Hebben we dan te weinig Helpers??

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:25

Ja, er zijn te weinig helpers (niet op zaterdag hoor!) en daarom is er een wachtlijst voor gehandicapte ruiters. Die kunnen pas geplaatst worden als er ook helpers zijn. Het gaat om helpers overdag en op de avonden.
Was het leuk vandaag, uitmesten (regen!!) en op het schapenvachtje?
Tot volgende week, dan ben ik er ook weer.

Richard78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:21

Als het in de buurt van Leeuwarden was dan stonden wij (vrijwilligers van SPG Leeuwarden) morgen nog op de stoep. Amsterdam is alleen een beetje ver vanaf hier met openbaar vervoer etc.

"Onze" stichting, die de Leeuwarder Manege als thuisbasis heeft, houdt er per 1 mei a.s. mee op omdat men geen vervangster kan vinden voor de vertrekkend instructrice. We kunnen dus niet eens dit seizoen, dat zou lopen tot eind juni, fatsoenlijk afmaken!

Het is jammer maar helaas - weer een rij-mogelijkheid minder voor een grote groep gehandicapten (in de omgeving is ook niets anders voorhanden).

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:35

Zonde dat dat allemaal afloopt

Btw, Mustang, helpt het misschien om stagaires en vrijwilligers te gaan ronselen op opleidingen SPW en SPH? In Amsterdam moet dat toch te doen zijn lijkt me?

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 21:32

Jeetje, zeker heel zonde.. Ik weet hoe het is, bij ons is het ook een ramp van het zoeken van goede instructie. Sinds de gene die alles heeft opgericht ermee is opgehouden loopt alles maar stroef en is de sfeer een stuk minder..

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:39

ShadowO, dank voor de tip van die stagiaires en zo; zal ik doorgeven (geen idee of men daar al mee bezig is geweest).
Wat erg van die manege in Leeuwarden, wat zullen jullie balen! Bij ons is - voor zover ikhet kan bekijken - geen gebrek aan instructeurs gelukkig. Op zaterdag zijn er 5 en ze doen allemaal één les.

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:41

Over enige tijd ga ik op vakantie naar Groningen (Vlagtwedde en Lauwersoog): zijn daar in de omgeving gehandicaptenmaneges? Dan ga ik even kijken

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-06 22:44

Jeetje, hoezo hebben jullie zoveel instructie in 1 les?

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:03

@ Mustang : Het was super , maar ben later ziek van me paard gestapt
En ik reed op Sigmund
Maar ik werd niet goed iedereen zei dat ik bleek eruit zag en heb me moeder gebelt daarna snel (heb maar 30 min. gereden) en toen ik thuis was werd k al helemaal niet goed!
Had een Migraine aanval op de manege
We zijn ook nog gewogen (iedereen moest)

Maar in Onstwedde hebben ze lessen op de woensdag met Gehandicapten ,, daar ben ik een paar jaar geleden geweest.
Heb daar ook 3 lessen gehad op Ludger & Harry (maar volgens mij is Ludger weg )

mustang123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 13:43

Naimz schreef:

Naimz, elke instructeur geeft een les, en er zijn vijf lessen op de zaterdag

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:09

Soms geeft 1 instructriece 2 lessen maar het vaakst is het gewoon dat iedere les 1 instructriece heeft.

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 14:23

oke... ik ben ook weer terug van weg geweest kben net terug uit hongarije waar ik natuurlijk ook paard heb gereden en naar een paardenshow ben geweest maarja. de foto's volgen nog.
jullie hebben me tog wel gemist?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:03

Bij ons is er donderdagavond ofzo geloof ik bij de zorgboerderij tegenover de ponyboerderij ingebroken... En gisteren is er een cavia dood gegaan

HorseRunners

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 15:26

Ik doe al 4 jaar helpen op de boldermanege in Sliedrecht. Vind het echt helemaal geweldig. Ze komen helaas nog erg veel vrijwilligers tekort.
Wij hebben een paar westernzadels, klittebandzadels en ook een huifbed. Vroeger deed ik altijd de backriding maar nu help ik op de maandagavond en dan hebben we niemand voor de backriding.
Ik kan het iedereen aanraden!!

Trouwens als er nog gehandicaptenmanege's zijn die voor een goedkope prijs paard en ruiterartikelen zoeken kom dan naar www.horserunners.nl dat is mijn eigen webshop en kan ik voor goedkope maar wel goede dingen zorgen. Heb je intresse mail dan naar info@horserunners.nl

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:02

@ superhaffies : Waar in Hongarije ben je gweest?

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:42

mustang123 schreef:
Naimz schreef:

Naimz, elke instructeur geeft een les, en er zijn vijf lessen op de zaterdag

Oh ik dacht al, hehe

Naimz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 18:45

@ Superhaffies: Haha, tuurlijk hebben we je gemist 't Topic veel een hele tijd stil.. Maar tis eindelijk weer op gang.. Jeuj

Wij hebben eigenlijk gewoon per dag 1 of 2 instructrices.. Eentje die de ochtend / middag doet en eentje die 's avonds de lessen doet..

lovemika

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 18:51

Ik help regelmatig bij ons op de manege, manege stichting 't roessing, we hebben twee appaloosas, twee fjorden, twee haflingers, een welsh-cob en nog wat kruigingen die voor de gehandicapten lopen. Het is altijd erg leuk om te zien hoe de gehandicapten opbloeien en ineens beginnen te lachen en kletsen.