Anique_Vaandrig schreef:ja, ben gelukkig drie dagen in de week thuis. eventueel kan ik sochtends voor mn avonddienst nog even naar huis, maar het wordt allemaal zo krap! aan de ene kant heb ik er vreselijke veel zin in. de afdeling is afdeling algemene chirurgie en twee kamers short stay (dagverlijf) en vooral de laatste leek me altijd erg leuk!
maar aan de andere kant gaat het best zwaar worden, vooral omdat ik tot april nog iedere zondag moet werken!
He wat super, gefeliciteerd. leuk joh een hele ervaring denk ik
Als ik kan helpen met Jolly dan hoor ik het wel
Ik heb Yus zijn karakteranalyse gekregen:
profiel: recht:
een ongecomplcieerd paard dat makkelijk leert
kaken: vrij groot:
paard is vrij intelligent en cooperatief
snuit: beetje verfijnd:
paardje heeft ook de nodige gevoeligheid
mond: medium:
duidt niets bijzonders aan
lippen: licht hartvormig:
een expressief, extravert en nieuwsgierig karakter
neusgaten: mooi verfijnd:
nieuwsgierig, vriendelijk en intelligent
kin: kort en rond:
hoort meestal bij een betrouwbaar paard
ogen: groot, zacht en driehoekig:
intelligent en zeer nadenkend
ook zijn de ogen van voren goed zichtbaar en dit maakt hem zelfbewust
tevens is er een breed vlak tussen de ogen, dit duidt op intelligentie waarmee hij ook een ruiter soms kan overtroeven
oren: vrij kort:
wijst op een paard dat eigenzinnig kan zijn
kruinen: 1 iets naar rechts:
duidt ook op wat eigenzinnig en kan er af en toe zn eigen ideeen op na houden'
nou, dit was hem dan
een intelligente haf dus, met zeker de nodige gevoeligheid
het is er naar mijn idee wel 1 die als ie het werk niet leuk vind zn kont in de krip gooit en dat dan zn eigenzinnigheid en eigen wil sterk naar boven komt, ook kan hij dan zn intelligentie gaan gebruiken om jou, of een nieuwe ruiter te overtroeven
toch is het vaak wel zo bij deze paarden als het werk echt leuk en afwisselend is ze juist heel meewerkend zijn en ook enthousiast en actief
het is verder een paard met een nieuwsgierig en vriendelijk karakter en ik denk dat hij heel betrouwbaar is als je hem met respect behandeld en met veel consequentie,
op een moment dat hij de leiding zou gaan nemen kan hij lomp worden, zoals veel haflingers kunnen worden, net als fjorden terwijl dat eigenlijk gewoon voorkomen kan worden door zelf heel duidelijk de leider te zijn, en dat ook vast te houden
de meeste haffen zijn zo onafhankelijk dat het ze eerst niet echt interesseert maar als je volhoudt accepteren ze je als leider
als dit paard je dus accepteerd als leider, en al het werk voor hem leuk is zal het een dier zijn dat meewerkend, enthousiast en betrouwbaar is!