Ooh ik ben echt helemaal gaar! vanmorgen stage gelopen, vanmiddag merrie gedaan op stal. Toen nog onverwacht met stalgenootje mee geweest naar wedstrijd en nu dus net 3 kwartier thuis.... dat is best een lange dag als je om 6 uur naast je bed staat hahahahaha Morgen weer een dagje stage! Heb dr wel weer zin in, tis wel veel op "kantoor/lab" maar wel echt leuk en interessant!
nou wat mij net overkwam bij de hema.. die katties (3 van die meiden, die denken dat ze cool zijn, 2 buitenlandse en een nederlands die denkt dat ze buitenlands is met panterprint laarzen tot over de knieen en panterprint jasjes en alles) die zaten ons gewoon te bedreigen! we gaan ze slaaan fitty om 9 uur gaan we slaaaan en blabla wij helemaal nou he kom maar op heb er zin in en toen wij buiten wachten tot ze wat gingen doen, doen ze niets.. stelletje losers haha ik had me helm op, ik denk als ze wat doen geef ik ze een kopstoot hahaha echt hoor als ze hadden geslagen of wat dan ook, waren ze echt eraan gegaan hahaha
Me les ging weer lekker, is zo'n lekker dier die Tango! In ze rijden echt nog heel jong, wiebelig en zoekerig maar hij doet zoooo zijn best! Ik kan echt zoveel van hem leren! Dus ik hoop dat ik er vrijdag weer op zit!
ik ga vandaag naar de stad om mn mobiel te repareren, hopen dat ze het voor elkaar krijgen. Don heeft vandaag de toets die uitslag geeft of ze mee kan naar fp, duimen!!!
Britt: Wat een rare wijven zeg! Bah! Lieke & Donna: Oooh mazzel! Jullie nog maar 25 daagjes! Wij nog zo'n 44 dagen! Linn: Super! Nieuw favo paardje?? Hoe oud is hij dan? Simone: Gefeliciteerd!! Donna: Welk boek moest je lezen dan? Lous: Lekker druk dagje zeg! Maar wel leuk dagje zo te horen ^^
Zo even bijgelezen. Gister dus naar het paard wezen kijken. Er staan er 2 en ander meisje die ik toevallig ken werd ook gemaild en had eerst gereageerd met interesse en dag erna wou ze niet meer xD Maar goed ik ga eerst met de 5 jarige merrie beginnen. Genaamd Bida. Officieel stamboeknaam. KWPN. Heel vurig beestje op de grond en onder het zadel. Schrikt regelmatig, maar heb al wel gemerkt, als je met rust bij haar bent, is zij ook rustig. We waren gister in de wei en die man zegt van: probeer haar maar te pakken. Heb nu geen lekkers bij me, dus weet niet of het lukt. Ik loop er heel rustig op af en kijk haar reactie... Ze draait hoofdje naar me toe en steekt zelfs haar hoofd uit! Kon haar zo aaien en vast pakken etc. Verder nog niks gedaan... Ze is ong 1.58 hoog gok ik. Verder is ze bruin. Niet donker maar beetje oranje bruin als je begrijpt ^^
Ook zijn we nog naar de 3jarige geweest. Die moet nog zadelmak gemaakt worden, maar is koeler in het hoofd dan Bida. Deze heet Espida. Daarvoor zou dat andere meisje komen. Als het goed gaat qua rijden met Bida, is er een mogelijkheid dat is Espida ook ga doen. Maar eerst zadelmak maken. Espida is ong 1.68 hoog. Meer donkerbruin met koffievosachtige gloed... Heel lief (is Bida ook) Echt super paardjes! Ik krijg les op locatie dan van instructrice die ik nu ook heb op stal waar Stella stond. En de bak is bij de overburen.
Wauw dat klinkt mooi Danielle!! En ja, Tango is wel een nieuw favorietje! Hij is al 13 maar in ze gedrag en onder het zadel echt nog jongig! Maar ik kan zoveel van hem leren, echt super leuk! En het is zo'n enorm schatje!!
Klinkt als een vosje, niet een bruine Ben benieuwd wat het gaat worden, denk dat het inderdaad verstandig is om met zo'n diertje te gaan lessen, zeker als ze vurig is. Ik denk dat dat 'schrikken' hetzelfde als bij Ferro was, die schrok namelijk van een spook die langskwam Daar moet je gewoon niet op in gaan, negeren, en als ze het wel een keer braaf doet belonen. Ferro vindt het hek nog steeds heel eng waar hij in de sloot gevallen is, heel begrijpelijk natuurlijk. Meestal negeer ik zijn gedrag, maar als hij zich extreem aanstelt lopen we er gewoon nog een paar keer langs totdat hij er normaal langsloopt. Hij mag van mij best kijken en snuiven etc, maar absoluut niet rennen of trekken. Als hij dat uit zichzelf goed doet beloon ik hem altijd even heel relaxed. Dat zijn echt van die dingen waar je je niet te erg op moet richten, vaak kan het dan juist erger worden.
Gisteren was ik voor het eerst sinds 4 dagen weer bij hem, ik heb hem nog nooit 4 dagen niet gezien en dat ik dan zo ver weg ben Het was volgens mij net slaaptijd want de helft van de groep lag lekker te slapen of stonden er een beetje sloom omheen te snurken. Fer stond ook letterlijk te snurken met een centenbakkie en z'n ogen op half7 Hij was dus ook al een aantal dagen niet meer in zijn eentje uit de wei bij de stallen geweest, eeeeeeeng joh!! Heb hem eerst in de paddock los laten lopen, links en rechtsom stap en draf, verder wat van hand veranderen op lichaamstaal en hem lekker laten lopen. Was weer even wennen voor hem dat hij weet wat moest doen geloof ik, hij deed het allemaal wel heel braaf, maar was toch weer aan het kijken naar hoe ver hij kon gaan met klieren. Daarna even gepoetst, stond lekker te suffen in het zonnetje totdat er een duif wegvloog Maakte echt een debiele sprong op de plaats en ging daarna weer verder slapen Mafkees is het ook Wel al een hele verbetering met een jaar geleden, toen was hij er gewoon vandoor gegaan xD
We gaan nu om de dag aan de slag met longeren, de ene keer met bijzet, de andere keer los, weer een andere keer met zadel dr op. Dus wel lekker afwisselen Wil hem namelijk voordat ik 2 weken op vakantie ga (over een maand) wel 'klaar' hebben, dan kan hij even 2 weken in het land nadenken over alles.
Super Linn dat je laarzen er zijn! Heb je foto van Tango?
Ella: Haha ja denk dat het wel een beetje lijkt op wat Ferro heeft ja. Die man zei van: De bosjes zijn eerst heel eng. Mini ritsel en het is wat, waar huh wie wat? Maar dat is na paar keer als ze er langs is geweest ook over.
Maar wel super mooi beestje!
Ella: Denk niet vosje... Ze heeft gewoon zwarte manen! En heeeeele mooie zwarte manen!
Beetje een aanstelster dus haha Weet wel dat het bij Ferro heeeeeel lang duurde voordat dat er uit was... Hij was er ook nooit op 'aangepakt' ofzo. Maar merkte wel dat wanneer ik dan boos werd hij ook zo'n idee had van 'zie je nou wel dat het eng is!!' Als ik het negeerde zag hij vanzelf dat ik het ook niet boeiend vond en was het voor hem ook niet meer de moeite waart er moeilijk over te doen En als hij het dan een keer goed doet en ik hem er voor beloon vindt hij zichzelf ook wel heeeeeel stoer hoor
Dat zijn gewoon paarden die een uitdaging nodig hebben, als wij ze dat niet bieden gaan ze het zelf wel opzoeken ofzo.