bij mij op de manege reed niemand met die dingen, dus ik ook niet, en mn moeder heeft het er nooit over gehad. ja ik heb idd ook gehoord, dat je rug wel goed beschermd is, maar als je valt dat je een klap op de nek krijgt, en je je nek dan snel breekt..
Oeee ooeeee Zie net het dekje dat ik supppppeeeermooi vind op bokt staan Voor wel 40 europ minder dan in de winkel;!!!! Maar wel m,aat full... Weet niet of dat onder het zadel past..........
Oeh het rijden ging zoooo goed Killy is een paardje met tactfout dus ze loopt op z'n manier dat het voor haar het makkelijkst is en dat zit dus echt als een huis. Maar na een tijdje had ik dr heel fijn naar beneden en toen ging ik doorzitten viel me op dat ze meer hobbelde, zei me instructrice dat dat juist goed is omdat ze dan dr rugspieren veel meer gebruikt en dan weer 'normaler' gaat lopen. Dus ik ben helemaal blij Ben over 1 hindernisje gegaan en toen vond ik het wel weer mooi (A)
Nou ik heb de crazy side van Dixie ontdekt! Ik heb geloof wel 3 flinke bokken (gerichtte trappen naar andere paarden) gehad, en ze is wel 10x aan de ren gegaan ofzo en ze draaide 1x 180 graden om....en we gingen dus springen en dat was ook heel eng!! Heb 2 flinke hertensprongen gehad En ze vond het enger wanneer er een ander paard gingen springen, dan sprintte ze weer weg.....tjah het was me het lesje wel. Me instructrice had blijkbaar gezegd dat ze vond dat ik er goed op bleef zitten aangezien ze toch een paar keer flink raar omdraaide en wegsprong. Morgen heb ik denk ik spierpijn in me rug
Vandaag laatste stagedag gehad, was super rustig, had 's middags niks te doen....en Coco was dr ook en de situatie is nu echt veel fijner tussen ons nu het uit is. Ik kan hem nu ten minste weer normaal knuffelen en normaal tegen hem doen, toen die spanning er was kon ik me gewoon niet normaal gedragen en deed ik afstandelijk. Ben blij dat het nu zo goed tussen ons is. En maandag begint met nieuwe stage op die stal. Ben echt zoo benieuwd hoe het daar is!
gelukkig rijden wij binnen zeg!! Anders was ik niet gaan rijden hoor xD Val je dr niet af omdat je paard vaag doet komt t wel door de wind xD whahahahaha
Pffff Gijs was vandaag echt irritant, echt NIET op me been reageren en NIET willen lopen... normaal is ie behoorlijk actief als we gaan springen, was nu echt niks mee te beginnen :S bah En Dorey was IRRITAAAAAAAAAAAAAAAAANT!!! Echt niet grappig... lijkt wel of ze steeds vervelender word met t bit... Dus toen hebben we dr eerst maar los gezet, nou ze ging echt compleeeet uit dr dak! En ze heb de dakgoot gesloopt (een deel van de schuur is zegmaar een deel van het hek van de bak... klinkt beetje vaag maar weet niet hoe ik t anders moet zeggen) en nouja in die hoek zit ook de uitgang en daar lopen ze altijd te etteren (Dorey en die van me instructrice, maar ze stond nu alleen) en nouja ze maakte dus n noodstop in die hoek en knalt uberlomp met de kop tegen die dakgoot... en die is nu dus scheef xD Pff volgens mij is ze echt blond! Ze is niet echt dom volgens mij (ze is zelfs vrij slim vind ik) maar ooh wat heeft ze soms een momenten.... Maja vind ook eigenlijk dat ze wat te weinig buiten staat... maja wij hebben dr gewoon niet veel meer tijd voor.... Daarom is t ook maar goed dat ze maart/april naar de veiling gaat.... eigenlijk is t n paardje dat dr echt veel uit moet enzo! gewoon echt smorgens n tijd los, smiddags aan t werk(longeren) en dan savonds nog ff los, volgens mij is dat de enige manier dat ze beetje dr energie kwijt kan zeg pfff xD
ik was vandaag bij vallie, en ik ging dus wel buiten rijden (kan ook niet anders haha) maarja bij het poetsen/zadelen etc was ie echt al super onrustig, helemaal draaien enzo. dus toen ging ik express in de bosjes rijden, dus echt smalle padjes enzo, vond hij volgens heel leuk, maar als ie de kans kreeg om sneller te gaan deed ie dat ook haha. maarja hij luisterde wel heel goed en deed rustig als ik dat wilde. ik heb weer hertjes gezien! op het lange galoppad (denk aan uum pad bij het meer, maar dan misschien ietsje langer en kaarsrecht!) daar mocht hij even zijn ding doen, nou dat deed hij hoor hahaha. helemaal hinniken erbij, hij vond het heerlijk volgens mij! hij ging ook zo mega hard. voor de rest was hij heeel lief en luisterde hij heel goed naar wat ik aan hem vroeg. wel was hij heel erg kijkerig en schrok van alle 'piepende' bomen. maar ik was tevreden!
jaaa het waait echt hard!!! maar worden de paarden daar drukker van dan? Vandaag ook even rijden , kijken of smurf ook druk word. Nouja dan gaan we wel lekker een eind rijden,
Maarvind het altijd wel een knus gevoel als je dan in het bos bent en dan lekker rijden maar nog beter als het zonnetje schijnt ;p
Die van mij deed zelfs extra druk in het land gisteren. Beetje rennen en bokken op z'n ouwe dag en toen de emmer wegwaaide was het helemaal feest vandaag maar even uitkijken wou gaan rijden maar denk dat rondslingeren een beter plan is. Maar nu eerst gezellig de badkamer schoonmaken.
Ik ga zo maar eens sterren dansen op het ijs kijken. Heb net al me kast helemaal opgeruimd en opnieuw ingericht.
_Lucy
Geplaatst: 05-02-11 13:18
goede middag faron was echt super braaf vandaag!! ik weet niet wat dat beest heeft, maar door de wind werd ze juist rustig ook de gallop ging vet goed en rustig!
Ben net bij de longeer clinic geweest van Lammert Haanstra. Had er super veel aan! Je ziet heel goed wat er gebeurt als je het niet goed doet of juist wel, echt overduidelijk verschil. Verder over zweephouding, je eigen houding enzo. Vooral is zweep- en stemgebruik heel belangrijk en verder moet je eigenlijk niks doen. Heb een vet relaxte zweep gekocht, die hebben een extra lang touwtje dr aan zitten en dan kan je preciezer zijn in je hulpen. En z'n boek met dvd