Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:12

Laat die douche maar een poosje weg blijven.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:39

ik heb altijd liever regen dan wind...daar heb ik zo'n enorme hekel aan

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:42

Ik heb gisteren een nieuw zadel gekocht voor mijn Taggerty. Ik was in divoza om een bestelling van een vriendin op te halen en was even aan het rondsniffen en zag een heul mooi bruin zadel hangen onder het stof.
Van de stelling gevist op de bok gegooid en erop gaan zitten. Ongelovelijk ik ging zitten en zat gelijk goed. Meegenomen op mijn Tag gelegd en echt alsof hij voor ons gemaakt is. Nog nooit een zadel gezien wat zo mooi past, staat en zit.
Vervolgens hoofdstel erbij gepakt en? voilá prima passend qua kleur!
Afbeelding Zo ene is het.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:22

Dat is een mooi zadel zeg, mooi die kleur bruin leer. Tag is dus in een nieuw jasje gestoken ;).
Ik heb gister via bokt een mooi zadel besteld, een tweedehandsje om mee te beginnen. Hopen dat het past, scheelt me weer een ritje naar Utrecht :D. Meneer wordt vast nog wel dikker anders zou ik hem nog kunnen bewaren voor later.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:19

zadels kopen is echt ontzettend moeilijk, het zadel van Pony kon ik overnemen van m'n instructrice en die paste dan ook nog eens perfect op haar maar toen we er eentje voor Flash moesten aanschaffen had ik echt geen idee dat het zó moeilijk kon zijn. Dat ik vervolgens weer echte mazzel heb met het zadel van Tag is gewoon heel leuk :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 17:47

Ja ik weet het, hiervoor had ik ook een zadel besteld en die paste dus niet. Dus met een beetje geluk hoop ik dat deze hem past! Ik ga zo maar s naar het koude Noorwegen :')

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:03

Maar waarom koop je een springzadel Woogy?

Ik ben bijna van Tence gelanceerd toen er een paard losgegooid werd in de buitenbak en die werd nog niet eens opgejaagd.
Hij was zo fris dat ik het een beetje link vond om te blijven zitten,ben dus afgestapt en heb hem eerst maar eens gelongeerd,daarna bleef hij oplettend maar gelukkig gebeurde er niets en kon ik redelijk rustig verder rijden.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:09

Vanmiddag Baco zijn manen geknipt. Ben erg content met het resulaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna is Marly gaan rijden, daarna vroeg ze of ik er nog even op wou. Heerlijk geen wapperende manen meer voor me, niet meer zeeziek worden, hahahaha
Hij liep weer als een zonnetje, dat ik me zweepje zelfs aan de kant kon doen en ook zonder zweepje super in een keer in de rechtergalop aanspringen.
Wat hou ik toch van dat ventje.

Donna nog eventjes gestapt over het erf, maar die had alleen maar oog voor het weg gewaaide hooi en grasjes, dus werd alle kanten op geslingerd, hahahaha
En lekker dribbelen over het erf, ze is super vrolijk, tot er een ander paard in de buurt komt.

Gister heeft me nichtje op Donna een paar rondjes gestapt. En Donna vond het allemaal best, want ze kreeg aandacht ... hahahaha

Afbeelding
Foto is niet van super kwaliteit, was net even te donker.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:15

Hoe is het met de auto Freya? ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:22

Gelukkig weer goed.
De anwb-man kreeg hem ook niet open met de zender, dus met de sleutel auto opengemaakt, gelijk alarm af, hahahaha motorkap open, alarm z'n kop laten houden en daarna heeft de anwb-man de startonderbreker er tussen uit gehaald.
Hij was er kwart voor 8 en hij was binnen 10 min. klaar. Nog even staan praten , zijn vrouw heeft zelf ook paardjes gehad.

Ben wel weer blij dat hij nu gewoon weer doet en ons hopelijk niet in de steek meer laat.

Aad gaat wel zorgen dat er een ander alarm in komt.

Nog super bedankt voor het naar huis brengen ...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 20:23

Ha,ha ik moest er wel een eind voor omrijden hè. _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 21:23

Wat voor soort zadel boeide me totaal niet, als ik er maar goed op zit en hij goed op m'n paard ligt, en eerlijk gezegd heb ik het idee dat ik netter en vooral rechter zit op het zadel.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:21

Goede morgen all ....

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:19

Netjes geknipt Jolanda! Wat staat er daar voor heerlijk paard op de achtergrond?! ;) :P

In het weekend veel met Tjelle gereden. Zaterdag rondje vlietlanden gemaakt, heerlijk! Tjelle was erg braaf! Hij werd alleen iets drukker toen hij door had dat het rondje de terugweg werd ;)
Gister weer na lange tijd op de baan gereden en dat ging ook super! Weer trots op mijn knolletje :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:44

Goeiendagscheutel!
Keurig gekapt Jolanda, Baco is weer helemaal sjiek de friemel. Ik heb Noah's staart ook even onder handen genomen, hij werd erg lang. Mijn schaar is helaas niet meer :Y) .

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:47

@ noah

begrijp ik nou goed dat jij ook je paard nog zadelmak moet maken?? :D

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:49

Dat klopt, Lisa gaat me helpen :D. Jij ook dan?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:19

Pony d'r staart moet ik eigenlijk ook eens inkorten maarja hij ziet er zo mooi uit nu, zo lang en in een puntje...schaar erin is eeuwig zonde, trekken wordtie weer zo recht...dillema's!! Maar dat er een stuk af moet is wel duidelijk...ik stond er van de week op in de box ;)

Project Noah ;)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:59

Noah2006 schreef:
Dat klopt, Lisa gaat me helpen :D. Jij ook dan?

jep :j

'hoever' ben jij al?

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 20:57

Hahah euh.. niet zo ver ;) . Hij kan in de bak stap, draf, galop, komt naar me toe, halster mak, voetjes geven, loopt achter mij aan (binnen, niet buiten!). En de jouwe ?? :D

Kan je geen korter puntje knippen dan Lisa? Hoewel het echt niet aan te raden is met al die modder in die staart.. dan kun je het mesje direct weggooien.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:15

Ik vind puntjes aan een staart echt lelijk,een mooie rechte afgeknipte staart staat veel netter.

Bacootje ziet er weer mooi uit Freya.

Fijn dat je weer lekker in de Vlietlanden gereden hebt Lisanne,zonder dat Tjelle ging vliegen. :D

Tence ging ook weer goed,ik longeer hem eerst maar voor het rijden,lijkt me veiliger. :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:00

Heb gewoon ouderwets in de binnenbak gereden, toen ik op stal aan kwam vond ik het al behoorlijk koud. En Baco had zo iest aaaah het is koud zonder me dekentje, dus had weer een race eend. Uiteindelijk wel in de ontspanning gekregen, dus ben weer trots op hem.
Morgen weer lessen ... benieuwd of hij dan ook weer als race eens gaat gedragen, hahahaah

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:21

Noah2006 schreef:
Hahah euh.. niet zo ver ;) . Hij kan in de bak stap, draf, galop, komt naar me toe, halster mak, voetjes geven, loopt achter mij aan (binnen, niet buiten!). En de jouwe ?? :D

Kan je geen korter puntje knippen dan Lisa? Hoewel het echt niet aan te raden is met al die modder in die staart.. dan kun je het mesje direct weggooien.

ik heb er net opgezeten, ben 2 keer op en af gestapt :D zadel was ze al snel gewend :j
ze loopt ook al aardig goed tussen de lange lijnen :j

leuk zeg!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 00:06

Nou het is een natuurlijk puntje hij is zo gegroeid, het moment ook dat ze d'r vlag erop zet ziet het er zo mooi uit...Ik ga maar eens goed aan het brainstormen over hoe ik dat ga doen...
Bij Tag vind ik een recht afgeknipte staart vlak onder de sprong ook veel mooier, en flash een recht getrokken staart op de kogel..maar ja arabier is toch weer anders ;)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:41

Goodmorning allemaal!

Gister op stal was er een plaatselijke werverstorm genaamd 'terror woogy' }:)
Zij veranderde mijn paard in een tikkende tijdbom en liet paarden vliegen wanneer ze langskwam :D :D :D

Het was een lekker reurig dagje op stal, maar kan na 1,5 uur op paard gezeten te hebben toch wel zeggen dat ik lekker gereden heb :D

:D