Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:18

Heb net twee nieuwe vissen gekocht... Hopelijk overleven deze twee wel....

Kreeg net een sms van M. Komiek heeft misschien droes.... Dat is wel flink balen... Atlas staat dr dag en nacht bij en als die het dan ook krijgt hebben we toch echt wel een probleem.... Oudere paarden overleven het meestal niet... Dierenarts komt morgen dus dan weten we meer...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:22

Droes schijnt niet fijn te zijn nee. Dacht dat ze daar toen op Stal Jasper ook last van hadden. Duurde echt een tijd voordat alles weer in orde was.

Had Visje 3 het nog wel overleefd zonder Vis 2? En heb je nu normale goudvissen?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:23

Vis 3 leeft nog ja Lachen. En ik heb nu weer sierstaarten, want gewone goudvissen kunnen dr niet bij....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:24

O toch niet... Knipoog Nou hopenlijk leven deze langer, al gingen die andere vast dood omdat het EK verloren was...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:31

Oude paarden die ooit al droes gehad hebben, hebben juist wel grote kans om te overleven.
Volgens mij is droes niet echt dodelijk, slechts als het 'uitzaaid' en er abcessen op vitale plekken gevormd worden. Veel jonge paarden hebben ooit al eens droes gehad.
En zou je Atje dan niet bij Komiek uit de buurt houden, Komiek alleen zetten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:35

Bij Atlas is niet echt duidelijk of ie het al eens gehad heeft... En hij is natuurlijk oud en op het moment niet helemaal gezond (dat issie eigenlijk nooit....). Maar ja ik kan M. niet tegenhouden om Ko in het land te zetten en E. heeft niet gesmst dat At binnen moet.... En ik gaat zelf die keuze niet maken dat doet E. maar.... (heb ook al van meerdere mensen gehoord dat het voor zijn Artrose beter is om hem binnen te zetten....

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:35

En de vissen zijn zonder problemen bij elkaar gevoegd Tong uitsteken. Ze hebben geen ruzie zelfs niet tijdens voertijd! Nu maar hopen dat ze gezond blijven en niet zo snel dood gaan!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:43

Het kan zijn dat ik een trauma heb gekregen door vissen, maar de witten blijft wel verdacht dicht bij het oppervlak... De oranje is wel goed actief en blijft beneden... En de vis die er in zat gaat telkens kijken bij de witte... Maar hij zwemt nog wel....

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:32

Maar het is juist toch ook niet goed om oude paarden stil te zetten?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:43

Stil zetten niet nee... Op stal 's nachts kan geen kwaad. Mensen met reuma gaan niet voor niks overwinteren in het buitenland.... In Nederland krijgen ze door de kou meer last van hun botten, zo ook met paarden (is de redenatie van iemand bij mij op stal en ik denk wel dat het klopt...).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:50

Jaja Knipoog Nouja dat hoef jij allemaal niet te beslissen toch...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:00

Jah daarom.... Dat zoekt E. zelf allemaal maar uit... Het is mijn paard niet dus ook niet mijn verantwoordelijkheid!!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:43

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 14:20

Goed zo Es!
Maar ik vind het wel raar dat een paard met droes perse naar buiten moet Bloos Als je het wil verspreiden moet je dat lekker doen. Afgelopen voorjaar heeft er, bij de stal waar Mazzel staat, ook ergens een paard met droes gestaan, die is toen afgezonderd en 1 iemand zorger voor hem, voeren, medicatie enz.

1e tentamen gehad, nog 3 te gaan!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:40

Vis nummer 5 is overleden (nu leven 3 en 4 nog Tong uitsteken). Het was dezelfde die gister in een hoekje dreef.... Maar nu zit ie in een zakje en ga ik dr mee terug!!

Dierenarts is geweest, gaf ook weer geweldig veel duidelijkheid... Het is of droes of een reactie op een insectenbeet.

Zo meteen gaat ik lekker rijden met Manda (van 8 tot 9 Tong uitsteken) en daarna gaat ik stappen in Noordwijk met M. Gaat ook wel weer gezellig worden! Maar nu eerst even eten Haha!.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:42

Wordt trouwens nog lastig met Komiek apart zetten, op stal kan ze niet want juist ons pad komt allemaal nog binnen, anders staat ze daar naast....

En het enige land waar nog niks staat is het meest achterste, maar daar is niet gemaait dus je kan je al bedenken hoe dat land eruit ziet... Niet handig wat Ko is al te dik....

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:44

Lekker handig zo'n dierenarts. Wordt dus weer lekker rustig buiten Knipoog Jij niet, Fen niet en Sas is die er wel?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:49

Nope, ik ben er ook niet Ga naar verjaardag van San.

Alweer stappen Es, jij denk ook: Vakantie! Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:25

Jaja ik gaat twee keer... Morgen ook weer een verjaardag/klaar met stage feest Tong uitsteken

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:28

Jij viert een hele week: klaar met stage?

Had vandaag al een hele drukke dat vond ik Nagelbijten / Gniffelen
Eerst met de honden naar het strand..
Toen Lune
Cadeautje kopen (Wat niet echt gelukt is trouwens, als je iets zoekt hebben ze het nooit Knipoog)
En straks verjaardag...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:40

Nee hoor niet de hele week Tong uitsteken, alleen dit weekend Knipoog. Ik krijg het zo ook nog druk... Manda, dan snel naar huis en douche en ff omkleden.... En dan: Noordwijk!!!!!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 09:52

Ik heb heerlijk gereden gisterenavond, Bowie krijgt concurrentie Clown
Er waren er slechts 3 van onze groep en verder 4 vreemde, waarvan 1 hopeloos, maar ze is er op blijven zitten. En het strand was slecht.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:11

Beviel de Fjord wel Tong uitsteken. Ik hoorde al zoiets.... Dat was die op Prins zeker Tong uitsteken, die lag er al bijna naast in de bak... (of was het toch een ander). Het was echt rustig gister....

Ik reed lekker binnen op Manda, ging slechter als de vorige keer. Maar ach volgende keer beter Knipoog. Dan gaan we wel weer oefenen met voltes rijden en rechte lijnen... Want dat was gister erg moeilijk....

Ben gister lekker wezen stappen met M. Was echt gezellig!! Dus dat gaat denk ook wel weer vaker gebeuren Haha!.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:20

Verjaardag was ook gezellig gisteren Lachen

Fjordy liep gisteren dus al twee keer. Leek hij echt een beetje op Macho?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 14:41

Die op Prins ja, kon d'r teugels niet normaal vasthouden Bloos En later is ze op Omar gezet, omdat ze zo zat te stuiteren dat Aad bang was dat Prins mee zou gaan stuiteren.

Ik vond Fjordie erg leuk Haha! Langs de weg stappen ging goed, toen ze zand onder d'r voeten had liep ze maar te dansen Bloos
Toen ging de andere groep de andere kant op en ik voor Aad rijden, toen werd ze alweer wat relaxter. Drafje was vanalles wat, soms netjes rustig, maar liefst lekker hard. Galopje was de 1e x wat onwennig, we gingen beetje hard of in draf, maar uiteindelijk het knopje normale galop gevonden. Daarna draven was ze wel weer enthousiast.
Op strand wilde Aad eerst achter elkaar en toen moest ik naast hem rijden tussen de zee en Ronnie in. Ging op zich ook wel lekker, af en toe stapte ze op zij voor een golf. Terug in duin was ze al stuk relaxter, met het galopje moest ik zelfs doorgallopperen van Aad, had ik d'r eindelijk relax Knipoog
En terug stappen ging ook lekker. We waren af en toe alleen beetje dronken Clown