Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:57

Lekker, Es, ga er wat moois van maken!
En milou en antoinette, veel plezier in waterleidingduin!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 16:02

En Es, dan zeg ik ook nog maar eens: JEEEEEJ!! :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:26

En dames, hoe was jullie wandeling?
Ik heb weer gewerkt vandaag, zo nog even afsluiten en dan lekker vanavond luieren op de bank :D

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:27

wandeling was erg geslaagd! best dichtbij burlende en vechtende (mannetjes)herten geweest. heb ook nog een mooie (vind ik zelf dan) foto gemaakt. zal hem hier neerzetten als ie is geüpload. Op dit moment ben ik de filmpjes van het reus-rijden aan het oploaden. zit alleen wel een rare ruis in qua geluid, die ik nog niet eerder heb gehad met die camera!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:17

Gaaf is dat! Ik ben benieuwd naar de foto's en filmpjes, zet het geluid wel uit ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:24

fijn, hoor je ook mijn nietszeggende geklets niet ;)!
het wil alleen nog niet zo hard met de filmpjes. nummer 2 en 3 van de 11 zijn nu aan het uploaden. en die doen er al geruime tijd over....misschien dat het ook helpt als ik de laptop aan de kant zet en ga breien ofzo, haha :D!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 22:15

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:20

jup. tot nu toe zijn het wel voornamelijk stap-filmpjes van wat ik gezien heb. filmpje 4 en 5 zijn nu bijna klaar met uploaden. het is echt supertraag....heb niet de meest uitgebreide internet-aansluiting! dus denk dat de links morgen komen.....als deze 2 erop staan, dan duik ik lekker mijn bedje in. de nachtdienst draait het volledige uur, dus heb gewoon een uur extra slaap *\%/*! Kan ik wel gebruiken, aangezien ik er gister eigenlijk veeeeeeels te laat in lag en het kostte me vanochtend enige moeite om mijn lekkere warme bedje uit te komen :Z!

en leuke foto's Esther! was ze al tegengekomen voor ik je link hier zag.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 23:58

Ja, lekker een uurtje extra slapen.
Ben benieuwd naar de filmpjes!

Leuke foto's Es. Jullie maken nog eens wat mee :).

Ik heb net mijn halve klas van het HBO weer gezien, was ook weer gezellig :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 00:00

Dat is ook altijd leuk inderdaad!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 00:37

Zeker! :)

Jij al klaar voor Walibi?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 07:47

Brrrrrrrrrrr, wat is het koud!!!!!! :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:

Antoinette, veel plezier vandaag!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:46

Ja, dat is even een andere temperatuur ineens. Begin van de week kon je nog aan een t-shirt naar buiten..

Antoinete, have fun. Ben wel benieuwd wat je ervan vindt :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:00

Ik ook zit nu in de auto op weg spannend!!!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:13

Zenuwen omder controle? :+

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 10:52

Nog wel ja, we zijn er bijna!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:50

Antoinette, hoe was het? ben echt benieuwd naar je verhalen!!!!!!!
ja, ik vind de temperatuursverandering zeer abrupt. inderdaad begin deze week nog in een shirtje en nu had ik vanochtend op de fiets zelfs mijn muts wel op willen hebben! Had gelukkig nog wel de tegenwoordigheid van geest mijn handschoenen te pakken!
ben na werk maar meteen naar de action gefietst, had nog geen ijskrabber, misschien wel handig :D! Nu anti-vries of de-ice gekocht (hoe dat ook mag heten), 2 ijskrabbers (voor als er 1 kapot gaat, haha!) en zo'n doek voor op de voorruit (waarvan ik nog niet weet of ik die ga gebruiken, maar ja, beter meeverlegen dan onverlegen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 17:58

Nou dan ben je in ieder geval goed voorbereid!
Mijn rit was niet voor de zeerhartigen, erg actief en deze paarden zijn onwijs voorwaarts echt iets anders dan een manegepaard. Ook wordt er niet aangegeven als er gedraafd of gegallopeerd wordt want 'dat zie je toch'. Gelukkig zatik achter de voorruiter :-). Heel veel gedraafd, een paar goede uitgestrekte galoppades. 1 plas met uit de maat gegroeide tak gesprongen, de boomstammen waren optioneel en daar heb ik me nog even niet aan gewaagd vond ik toch te gortig en ik was gelukkig niet de enige. Aan het einde vd rit deden we nog 1 galop en kon ik mijn paard niet vann mijn voorganger, die dat niet zo heel erg op prijs stelde, afhouden. Ik had geen energie meer en kreeg het ontzettend benauwd (heb astma) dus toen heb ik de handdoek in de ring gegooid. Gijs heeft met volle teugen genoten en 2 december gaan we beide op jachttraining :-)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 18:36

Klinkt leuk Antoinette! Moest wel lachen om je 'dat zie je toch'. Had je geen déja-vu gevoel? Het doet me namelijk ergens aan denken!!!!!
wel goed dat je door die plas met overmaatse tak bent gegaan! En ook fijn dat je niet de enige was die boomstammetjes links heeft laten liggen!
en toe maar, ook op jachttraining! gaaf hoor :D!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:12

Netjes Antoinet, over de overmaatse tak. En wel gaaf om een keer andere paarden te rijden dan manegepaarden.

Ik heb vanochtend op Mazzel gereden, rondje naar buiten en stoute schoenen keer aangetrokken en geprobeerd hoever we zouden komen richting het duin. Mazzel was zo super braaf dat we zonder problemen naar Meeuwenoord zijn gehobbeld. Een keer beetje ongeduldig omdat er aanspanning achter ons reed, maar hij liep nog vooruit. In het duin was hij wel lekker pittig, hij had heel veeeel haast en maar stappen. Uiteindelijk hem op een recht pad maar drafje en galopje laten doen, voelde goed en hij ging hard. Maar hij was met wat duidelijke hulpen weer goed terug te nemen. Daarna maar lekker naar stal gestapt, hij had zich flink druk gemaakt in duin. Op de weg helaas eentje die achter me aan kwam in galop net voor een rotonde, dus maar even afgestapt, aangezien stilstaan dan niet zijn hobby is. Ander laten passeren en weer opgestapt en verder gewandeld.
Was echt heerlijke rit :D Dit moeten we maar vaker oefenen, dat hij in het duin net zo rustig is als op de weg.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:17

klinkt als een overwegend lekker ritje Wendy!

Enne, eindelijk is het zo ver! *\o/* *\o/*
Galoppeer mee op de rug van Ace:

De andere filmpjes (het zijn totaal 11 filmpjes die ik geüpload heb) kunnen jullie zien als jullie op mijn youtube naam klikken. het zijn voornamelijk stapritjes, 1 drafje en één filmpje van naast de paarden!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:23

Leuk Wen, Mazzel had er dus zin in!

Milou, niemand zei wat van de overgangen maar ik merkte gewoon heel goed dat het motto niet zeuren maar rijden is. Aan het begin van de rit toen we op een groot veld aankwamen begonnen de paarden ongeduldig te worden, te dribbelen en 2 begonnen bokjes te geven dus toen had ik zoiets van OMG!! :oo
Op stal hadden ze al gezegd dat als ik het eng vond ik het aan het begin aan moest geven omdat ik dan een alternatieve rustige route zou mogen rijden. Toen ik dat dus aangaf zei de eigenaar vd stal en de voorrijder 'niet zeuren en naast mij voorop komen ik zal je wel eens laten zien wat rijden is ' >;) . Dus ik had zoiets van euh,... Ja meneer.... =:) En ja toen ben ik voorop gaan rijden en merkte wel heel duidelijk dat dat het motto is. Mijn rijconditie is trouwens echt te slecht voor zo'n rit aan het eind vd rit had ik het echt heel moeilijk! :Z

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:25

antoinetje schreef:
Leuk Wen, Mazzel had er dus zin in!

Milou, niemand zei wat van de overgangen maar ik merkte gewoon heel goed dat het motto niet zeuren maar rijden is. Aan het begin van de rit toen we op een groot veld aankwamen begonnen de paarden ongeduldig te worden, te dribbelen en 2 begonnen bokjes te geven dus toen had ik zoiets van OMG!! :oo
Op stal hadden ze al gezegd dat als ik het eng vond ik het aan het begin aan moest geven omdat ik dan een alternatieve rustige route zou mogen rijden. Toen ik dat dus aangaf zei de eigenaar vd stal en de voorrijder 'niet zeuren en naast mij voorop komen ik zal je wel eens laten zien wat rijden is ' >;) . Dus ik had zoiets van euh,... Ja meneer.... =:) En ja toen ben ik voorop gaan rijden en merkte wel heel duidelijk dat dat het motto is. Mijn rijconditie is trouwens echt te slecht voor zo'n rit aan het eind vd rit had ik het echt heel moeilijk! :Z

zo dan! Kortom, helemaal overruled dus en daarna heerlijk gereden! alleen dus de conditie opkrikken ;)!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:26

Danseresje schreef:
klinkt als een overwegend lekker ritje Wendy!

Enne, eindelijk is het zo ver! *\o/* *\o/*
Galoppeer mee op de rug van Ace:
[ Video ]

De andere filmpjes (het zijn totaal 11 filmpjes die ik geüpload heb) kunnen jullie zien als jullie op mijn youtube naam klikken. het zijn voornamelijk stapritjes, 1 drafje en één filmpje van naast de paarden!

Ik kan ze niet openen met de I pad |(

Ja Milou en wat dapperder worden want het paard waar ik vandaag op reed was al in de 20 dus die zal niet eeuwig meegaan!
Laatst bijgewerkt door antoinetje op 28-10-12 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:27

wat raar......en niet leuk :(. zal eens kijken bij mijn youtube instellingen. ik kan ze namelijk wel openen op de ipad...