Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 13:34

Hallo Allemaal,
Om maar met de deur in huis te vallen... ik ben weer terug. Ff uitleg natuurlijk. Het was zooooo ontzettend hard werken en zoooo veel (14 uur per dag 7 x per week). Ik weet nu wat slaaf zijn inhoud...zoiets. Mn meeste werk had nieteens met paarden te maken. Maar voor degene die er op vakantie willen, Anous, Linda, het is er echt prachtig, en op vakantie gaan is er echt heerlijk.

Ik heb niet alles door gelezen, maar...
...Duckie wat erg dat je paardje er nu niet meer is... gefeliciteerd met je nieuwe paardje. Veel plezier ermee
...Anous superstoer dat je met Ko naar buiten bent gegaan en dat t zo goed ging
...Kowloon gefeliciteerd met de kleine

Verder ben ik natuurlijk 1000 dingen vergeten, dat merk ik dan wel weer.
Iig is t heerlijk om weer terug te zijn.

Groetjes Marieke

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:54

Ha Marieke,

Welkom terug, alhoewel ik nog niet zo goed snap dat je zomaar ineens weer terug kan komen!!

Groetjes

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:26

jammer zeg dat het toch niet zo leuk bleek te zijn! Ga je nu nog wel ergens anders heen of blijf je gewoon in nederland?

ik ben zo zenuwachtig voor morgen.. hoop ook dat ik dit keer minder lang hoef te wachten op de kliniek dan vorig jaar.. maarja spoedgevallen zijn nooit te voorspellen.

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:34

Hee Marieke, jammer zeg dat het zo tegen is gevallen! Welkom terug! Irene, succes morgen met Evita!!!!!!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 18:38

Marieke welkom thuis hihi.
En ireen veel succes morgen met Evita.

vesratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:59

ja welkom thuis marieke je heb ons zeker wel heel erg gemist haha

ireen veel succes morge met evita en hope dat je niet lang moet wachte

gr

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:25

welkom thuis marieke en ireen succes morgen met evita.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 07:44

Hé Marieke, balen joh dat het zo tegenviel!! Wat ga je nu doen? toch naar Amerika?

Ireen, heel veel succes vanmiddag en ik zal voor je duimen dat het allemaal meevalt!!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:03

Ha Ireen,

Veel succes vanmiddag!! Laat even weten hoe of wat!!

Groetjes ...

Ik zal voor je duimen! (we moeten immers nog een keertje buiten rijden samen )

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:00

Bedankt allemaal
ik laat het jullie zo snel mogelijk weten hoe het gegaan is!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:36

Was ik nog ff helemaal vergeten te vertellen...
Cabi (neeeej niet Gaby) is dinsdag bevallen van een meisje!! Ik weet helaas nog geen naam. Ik hoorde het gisteren van Marijke.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:38

ooh wat leuk!! ben wel benieuwd naar de naam!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:50

Zo.. daar zijn we weer! Niet dat ik nu veel meer weet...
even een klein verslagje van vandaag;
vanmiddag Evita nietsvermoedend van het land gehaald, ik was al gebeld dat onze afspraak op de kliniek een half uurtje later zou worden. Evita liep na even aarzelen braaf de trailer op.. eenmaal in hazerswoudedorp kwam ze er werkelijk drijfnat weer vanaf het zweet droop van haar buik en de druppeltjes hingen aan haar voorpluk..

We waren wat te vroeg maar gelukkig was Marscha ook al klaar. Ik mocht eerst wat heen en weer stappen en draven en er werd een buigproef gedaan (hardstikke positief).
Eerst hebben ze haar achterijzertje er even afgehaald om met een tang te kijken of ze reageerde, en later nog wat uit de hoef gesneden om een hoefzweer uit te sluiten.. daar was niks te vinden.
Toen hebben ze haar tot de kogel verdoofd, om te kijken of ze hierna wel goed zou lopen (dan zou het namelijk uit de kogel komen), helaas wou het verdoven weer 2 keer niet lukken en bleef ze gevoel houden in haar voet (dit probleem hadden we vorig jaar ook al). Ik vond Evita zelf wel ietsje beter lopen, maar ze liep zeker nog niet goed! Doordat de verdoving niet werkte was er dus weinig over te zeggen..
Er werd nog een soort buigproef voor haar kogel gedaan en ook die was positief.
Vervolgens zijn er foto's gemaakt van haar voet, sprong en knie. De foto's van de sprong en knie waren helemaal in orde, in de kogel was wel heel iets meer slijtage te zien ten opzichte van vorig jaar, maar geen haakjes dus heel waarschijnlijk ook niet de oorzaak van de kreupelheid.
Vervolgens heeft Marscha haar knie nog verdoofd om dit uit te sluiten, maar Evita raakte zo vermoeid van het heen en weer stappen (voor het verdoven moest ik steeds 5-10 min. stappen) en draven en de buigproeven dat ze alleen maar steeds slechter ging lopen en amper de bochten om kon Op het laatst liep ze ontzettend slecht eigenlijk.. zo erg heb ik het de afgelopen weken nog niet gezien..

Marscha wist eigenlijk niet wat ze nog konden doen.. net zoals vorig jaar helaas! Op de foto's was niks bijzonders te zien en door middel van verdoven was niet te vinden waar in haar been de pijn nou zit, het lijkt erop dat het meerdere dingen zijn. Ze heeft haar rug nog gecontroleerd maar het leek haar niet dat het daar vandaan zou komen. Wel viel het op dat inmiddels de pees wat opgelopen was en dat ze een bultje had aan de binnenkant van haar been (door het vele stappen/buigproeven of door het prikken?), we hebben besloten toch nog maar een scan te maken van de pees.. en hier was wel te zien dat de diepe buigpees niet helemaal is zoals het hoort te zijn, er was op de scan een donkere vlek te zien, wat dus op een (lichte) peesblessure wijst, die overigens wel al aan het herstellen is omdat dit alweer een beetje aan het "opvullen" was. Volgens Marscha kan dit een van de oorzaken zijn, maar een paard kan hier niet zo kreupel door lopen!

Tja.. hoe nu verder? Het probleem ligt waarschijnlijk in de kogel/pees of de knie, of beide.. wat ze voorstelde is om Evita zoiezo een periode rust te geven en over een tijdje opnieuw onderzoek te doen en dan te verdoven in het kogelgewricht. daarnaast kon ze nog een echo maken van de knie. Ik heb het er nog wel over gehad om naar bodegraven/utrecht te gaan, in bodegraven zouden ze zoiezo niet meer kunnen doen om te onderzoeken, in utrecht is er nog de mogelijkheid om een warmte-echografie te doen om te kijken op welke plaats een ontsteking zit, maar dan zou het gaan om minstens 700 euro.
Ik weet nog niet wat ik wil gaan doen... ik ga in ieder geval even Steffi mailen om te kijken of zij nog iets kan misschien.
Het gaat in ieder geval wel iets worden wat maaanden gaat duren, als ik ooit nog met haar kan werken tenminste. Ik hoop in ieder geval dat ze in augustus weer wat stukjes kan wandelen, zodat ze toch mee kan op vakantie

Evita staat nu met een felgroen verband op stal voor 4 dagen (onder invloed van muisjes ) en ze krijgt pijnstillers/ontstekingsremmers. Vanavond had ze wel veel pijn, ze nam bijna geen gewicht meer op haar been.. ik hoop dat het morgen wat beter is..

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 06:53

Hi Ireen,
ik heb voor beenproblemen echt hele goede ervaringen bij kliniek de Raaphorst in Wassenaar. Deze zijn absoluut expert in pezen, maar H heeft hier ook als driejarige 4 dagen gestaan om uit te vinden waarom hij onregelmatig liep, de rekening viel ontzettend mee, omdat hij eerlijk toegaf dat achteraf op de allereerste foto al iets zichtbaar was van de oorzaak. Dierenarts van Toor (die hier werkt) vind ik echt super. Ze doen ook de paarden van Anky, maar als je er bent is jouw paard net zo belangrijk. Ook hoef je er zelden te wachten omdat ze kleinschalig zijn en dus eigenlijk altijd maar een paard tegelijk doen. Als het moeilijk te vinden is, geven ze wel aan dat het beter is om je paard te laten staan, zodat ze het in fasen kunnen beoordelen. Ook hebben ze het paard van een vriendin van mij dat verlammingsverschijnselen had en reeds door 2 veeartsen was opgegeven behandeld. Deze is nu onder het zadel en het gaat geweldig....

Nou ja, wat je ook gaat doen, ik hoop dat ze het snel vinden en dat het makkelijk te genezen is.
Sterkte...
Nou ja, je hoort het, ik ben er heel enthousiast over....
Bodegraven is ook heel goed, maar het lange wachten was ik echt spuugzat en vaak worden anderen met voorang behandeld.
Bij de Raaphorst is het wel zo, dat zij alles doen, dus voordraven, de verzorging van je paard etc. Je mag er natuurlijk wel bij zijn, maar ze willen niet dat iedereen daar maar een paard uit de box haalt en er iets mee gaat doen, maar ja, daar heb je dus ook de voordelen van......

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 09:07

wat een verhaal irene. Feitelijk ben je nu nog niets verder en een hoop ellende voor je paard erbij. Hopelijk gaat het over en kan je binnenkort weer wat met haar doen. Want van al dat stil staan zal evit ook niet blij worden

ik heb wel een beetje leuk nieuws, naja voor mezelf dan. Champ heef gister in de trailer gestaan. We hebben een half uur staan bedelen en lokken met voer en naar een paar keer eerst alleen op de klep staan helemaal had tie door dat hij daar voer voor kreeg. Eenmaal in de trailer de hele bak vandaag gaan we het weer proberen en als het goed gaat gaan we dan de klep dichtdoen!

tevens is dit de laatste keer at ik op internet zit. Ga weer naar huis en daar heb ik geen internet. Over twee weken op zondag bij mijn moeder kan ik weer inloggen

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:09

Goed he Kim, nog een paar keer en hij vind het leuk op om de trailer op te mogen.....

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 11:24

Jippie ik heb eindelijk weer internet
We hebben een andere compu gekocht (2de hands) en deze is echt razendsnel
Kan nu eindelijk weer wat meer thuis internetten ipv op het werk

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 20:59

Ik ben vandaag weer naar buiten geweest met Ko, samen met Renée en Fardos, Ik heb voor het eerst gegaloppeerd met een ander paard erbij ipv Biz *o/*

We zijn nog even naar Renées huis gereden, we hadden dorst
Ko was in de woonwijk ook echt superbraaf en op de parkeerplaats bleef hij zeer netjes stilstaan
Meteen nog even een fiets gekocht bij de buurvrouw van Renée

Op de terugweg was Ko ook lekker relaxed, zelfs toen Fardos tijdens een stukje draf zo erg struikelde dat hij bijna viel Fardos heeft gelukkig niets, pff je schrikt je echt rot als dat gebeurt

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:15

Foto van Cabi, Martin en hun kleine pennymeid
Afbeelding

Amy Esmerinda
Geboren op 19 juli om 14.06 en weegt 3450 gram en is 51 cm lang

Ik vind het echt een hele mooie naam

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:17

ah leuke foto! inderdaad een hele mooie naam

Met Eviet gaat het weer wat beter! gisteren is het verband eraf gehaald en ze mocht vandaag weer op het weiland.. ze was helemaal happy
volgende week donderdag komt Steffi, ik hoop zo dat zij ons verder kan helpen..
de verzekering zal blij zijn met me zaterdag en zondag is de dierenarts ook al geweest omdat het zo slecht ging (voor een extra pijnstiller en antibiotica), op de een of andere manier gebeuren zulke dingen altijd in het weekend!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:20

Jaaaa! Daar zijn we weer!
Iets eerder van vakantie terug dan gepland, maar we hebben twee heerlijke weken gehad in la France!

Allereerst de nieuwbakken ouders ontzettend gefeliciteerd met de prachtige dochters! Wát een prestatie! Ga maar vast sparen, de dametjes willen wel een leuke pony! Liefs voor jullie allemaal!

Lieve Valerie, heel droevig dat je Urnie toch nog zo plotseling moest laten inslapen. Ik weet dat je haar nog graag een paar maandjes op de weide had gegund. Heel veel sterkte, je hebt de juiste beslissing genomen. Ik zal haar vieze groene snoet missen, nooit meer een "natte-gras-zoen". Rust zacht, lieve Urnie.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:32

Haai iedereen.

Lang niet gesproken en er is veel gebeurt. Ik ben door allerlei omstandigheden op stal weggegaan omdat ik grof gezegt 'overbodig' was omdat ik volgens een paar stalgenoten toch Lee niet goed kon rijden en daarom deden zij het maar (op mijn dagen...erg fijn ).
Ik had geen zin meer om elke keer met een rotgevoel naar stal en naar huis terug te gaan en mijn humeur werd er naar Lee niet beter op .
De eigenaresse deed niks aan dit probleem en heb het vaak tegen d'r gezegd, maar er iets aan doen: Ho maar!
Ik kan er nu niet meer boos om worden, maar heb aardig was afgehuild.

Desondanks rij ik nu weer een paardje bij, Bam (uitspraak Bem) genaamd. Erg leuke appaloosa voor zo'n 2 a 3 keer per week.
Maar toch zoek ik iets voor mezelf...hier de advertentie hier op bokt:
viewtopic.php?f=65&t=443512
Dus als je iets weet waarvan je denkt; Zou wel wat voor haar kunnen zijn....geef maar een gil

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 09:52

Vervelend Elady. Mag ik vragen op welke stal dat was? (mag ook via PB) Ik heb namelijk ook iets soortgelijks meegemaakt.
Laatst bijgewerkt door Tessebes op 26-07-05 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 10:18

Hi Elady, inderdaad rot zeg.....Heb je nog voorkeur voor een ras en hoe sterk is je wens voor een zwarte. Ik weet nog een zeer goed aangereden kruizing tussen een arabier en een Engels Volbloed. Die is gefokt om samengesteld mee te rijden, maar wat klein gebleven, ik zal even zoeken naar een foto. Het is wel een schimmel.....

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 10:22

Hmmm. heb foto gevonden, maar krijg net te horen dat hij (zoek je merrie of ruin?) verkocht is.....

Maar dit was hem:
Afbeelding