Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 18:21

Wat stoer, een bonte! En val ik ook onder 'allerkleinsten'??? Tong uitsteken Alleen heb ik al iets op de 9e...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:12

Uhm.... ik denk niet dat je tot de allerkleinsten behoort Tong uitsteken

Susan en ik hebben vandaag geoefend en met Anne is het echt super pittig! Anne is een echte tank en af en toe is het stuur of de rem kapot en dat is best moeilijk als je dan een pas de deux moet rijden Huilen van het lachen
Nog even door oefenen dus!

Ennuh... judith, die afspraak zet je maar af, want je komt Anne en mij gewoon aanmoedigen Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 08:01

Ja hoor, J. heeft me ook pas een half jaar geleden gevraagd te groomen bij die koetsentocht. Véél te laat Clown
Maar dat wordt dus een interresante pas de deux Tong uitsteken

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:12

He Janneke,
leuke foto's van jou en Stier (=Bull) Ziet er goed uit. Haha! Ga je nog meer lessen nemen? Fijn als je merkt dat je vooruit gaat he? Op de manege had ik op een gegeven moment het idee dat ik een beetje stil stond.
Succes ermee.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:17

Haha! Dankje Marieke!

Ik merk dat ik veel heb aan de tips van Fabienne, dus ik denk dat ik nog wel eens les neem ja Ja Op de manege had ik ook het idee dat ik niet veel meer vooruitging, nu heb ik dat idee wel.. ondanks dat ik eigenlijk geen les meer heb gehad. Wendy helpt me wel af en toe, dus dat is wel handig Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:32

He Marieke, leef jij ook nog? Clown
Ik liep tege hetzelfde probleem aan op de manege, vandaar ook dat ik het steeds leuker vond een 'probleempaardje' onder mn kont te hebben; houdt het nog een beetje spannend. Tong uitsteken En ook ik heb in de eerste privéles meteen al dingen gehoord waarbij ik dacht 'o, zit dat zo???' Iemand van jullie bv op de manege gehoord dat je een paard ook met je bovenbenen kunt begrenzen? Hoe je uberhaubt netjes halt houdt? Ikke niet...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 20:46

Op de manege niet nee, maar ik heb tussendoor (toen ik ook nog op de manege reed) wel privelessen met RB gehad dus dat scheelde wel.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:35

Ja, dat soort (simpele) dingen zijn voor mij ook nieuw. Ik heb bijvoorbeeld geleerd dat je als je achterwaards wil gaan, je je bekken moet kantelen en dan je paard voor tegen houden en dan benen eraan leggen om hem achterwaards te laten gaan. Clown En wat het mooiste is: HET WERKT!!! Haha!
Op de manege was hte altijd gewoon: trekken aan die bek en zie maar hoe ver je komt. Dat was in het begin met Browny ook geen succes en sinds ik deze hulpen ken, gaat het opeens soepeltjes Pling . Rob gaat binnenkort fotootjes maken van mij en Browny. Ik zal proberen ze bij een berichtje te zetten hier op Bergemotopic zodat iedereen ze kan zien. (Voor het geval dat iemand gaat denken dat het een hobbelpaard is ipv een paard van vlees en bloed.) Of moet dat bij HAW? Anybody?
Kan nog wel effe duren want ik ben geen kei met de pc. Bloos
Wacht af en u zult zien... Knipoog

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:38

Vergeet het bijna, ben kei trots!! Go jij! Go jij!
Ik heb afgelopen woensdag met Browny een meter gesprongen en dat ging SUPER!!! Echt geweldig. Eerst was ik altijd een beetje zenuwachtig maar nu niet en het ging heerlijk. Haha! Haha! Haha!
(iedereen die mij kent van de manege denkt: was jij ooit zenuwachtig dan? Antwoord: ja dus. Vroeger niet, op het laatst wel.)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:42

Ik ben trots op je Maarie Haha! Je wordt nog eens een echte springruiter. En als het niet lukt dan zal ik je wel helpen met foto's plaatsen, maar dat kun jij wel hoor Lachen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:50

Weet je wat ik wel mis Maarie...jij en ik samen naar de paardjes. Net als vroeger toen we nog Pennymeisjes waren.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:25

Hahaha Knipoog ja dat was lachen. Vooral op Mona. Veel te dik paard, zonder zadel, zonder hoofdstel, alleen een halster en en korte broek zonder schoenen. dat waren nog eens tijden...zucht... Cool (mooi was die tijd...lalala) Gelukkig hebben we wel het een en ander aan fotomateriaal ald herinnering.
Mis het ook wel hoor. Ach gut Jammer dat dat allemaal voorbij is.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 17:26

Oja, Piet, die helpt me altijd met springen buiten de lessen om, zei dat ik het wle in me had om goed te kunnen springen. Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 19:09

Mona! Whahaha, met die mooie rechtergalop Clown
En jij en zenuwachtig voor springen op de manege? Je maakt een grapje zeker Tong uitsteken
Maar ik is jaloers; kan niet springen met Ascot. Ja, die lage afsluitbomen pakken we wel eens mee, maar de wat hogere durf ik al niet omdat ze vast zitten. En de oude autobanden zijn op geruimd Verdrietig

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 19:57

Ik spring ook nooit meer en ik mis het enorm. RB ook. En mennen kan ik ook al niet meer. Dus eigenlijk doen we de twee dingen die RB het leukste vindt nooit meer. Heel jammer eigenlijk.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:34

Waarom springen jullie niet dan? Als je geen materiaal hebt kunnen we toch wat takken in het bos zoeken, Wendy?
En Judith, waarom spring jij nooit? Kan Ascot niet goed springen?
Ik ben zelf kei blij dat ik een echt allrounder onder mijn kont heb momenteel. Haha!
Laatst ook weer twee keer achter elkaar heerlijk naar buiten geweest. Ook dat vindt Browny erg leuk en dan is hij erg braaf. Zelfs met de tractors gaat beter. hij was gelukkig niet zo erg als Stier. Hij ging er niet vandoor ofzo maar hij vond het wel eng.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:36

Oja, ik spring ook (nog) niets dat vast zit hoor. Ze hebben hier een prachtige crosstrainingswei met allemaal muren en boomstammen enzo maar dat durf ik nog niet zo goed. Ik weet dat Browny het wel kan maar ik vertrouw mezelf niet genoeg nog. Bloos!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:47

Ik voel me niet zo zeker met het springen op het gras. Heb in principe wel banden en wat balkjes, maar spring liever op zand.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:16

Je hebt toch kalkoenen voor Stier? Of staat hij momenteel niet op ijzers? Anders wil ik wel een keer hindernissen komen bouwen hoor. ben daar extreem getalenteerd in. Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:03

Nou dan maken we daar maar een date van binnenkort. Ja hij staat wel op ijzers. En volgens mij kan ik nu bijna weer op het aanliggende land rijden (zand Haha!)

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:21

Doen we dat. Wel lastig dat ik wer moet gaan werken en studeren enzo. Met paardrijden erbij zijn de sociale contacten maar weer dun gezaaid. Boos!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:35

mariekeenjim schreef:
En Judith, waarom spring jij nooit? Kan Ascot niet goed springen?

Ascot is een redelijke springer, gezien de weinige ervaring hij heeft. Hij is al een paar keer over het stroomdraad van de bak gesprongen Clown Zonder mij, maar toch respectievelijk hoog. Deed dat een keer toen ie het NH grondwerk zat was. Mn instructeur geloofde me toen niet toen ik het vertelde, en wilde zelf eens met Ascot aan het werk. Drie rondjes, toen was ie weg; ikke vol trots op mn verzorgspringhaf, instructeur stomverbaasd Haha!
Op de manege probeer ik nog wel mee te rijden met springlessen, heb een aantal keer met Sjaak mooie hoogtes op een iets minder mooie manier bereikt. Onder het motto 'ik rijd wel aan, maar ik weet ook niet of we heel aan de andere kant komen'. Shakira is van het type voorbenen omhoog, en dan bedenken of ze dr kont mee zal nemen of niet....

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:55

Haha! Blijft elke keer weer spannend dus.
Ik ben blij dat ik een paardje heb wat altijd springt. Haha!
I LOVE HIM!!!

Oja, dames opgelet: 29-9 is er een 70s en 80s party in de Old Inn. (Ottersum) Iemand interesse om daarhee te gaan? IK wil wel maar weet nog niet zeker of ik kan. Laat maar horen. Altijd leuk en gezellig.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 06:56

Ik weet inmiddels alweer wat ik dan had. Ik heb dan een bedrijfsfeestje van Roger's nieuwe/oude werk. We gaan dan naar Warner Bross movie world.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:25

Duhuh!!! Waarom heb je niet gezegd dat Roger nieuw werk heeft? Of is het een fusie ofzo? Nouja, veel plezier dan maar. Ik weet ook niet of ik kan maar ik heb er wel weer eens zin in.