Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:23

KimLittle schreef:
@Suus: Wauw, da's gaaf! Kunnen wij dat ook zelf doen of heb je daar speciaal water voor nodig? (of is dat een stomme vraag...)

D'r moet niet teveel troep in zitten, je kan water uit een flesje proberen (gepurificeerd of gedestilleerd water), zet 't een uur of 3 buiten (vriest toch nog?) of een uur of 2,5 in je vriezer. Zorg dat het water niet kan bewegen enzo, als je het te lang laat liggen gaat het op de normale manier bevriezen. Haal het er voorzichtig uit en als 't nog niet bevroren is kan je schudden tot het hele flesje voor je ogen bevriest -dat gaat erg snel én het gaat uitzetten- of je kan 't voorzichtig in een kommetje gieten.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:24

Dit krijg je als je een flesje met supercooled water gaat schudden:

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:37

Gatver, ik heb net het hele topic doorgelezen over Shetlander Puck. Wat een trieste reacties en ik heb diep respect voor de TS, ik had lang niet zo rustig kunnen reageren.

Ik bezin zo onderhand een bokt-afkeer te ontwikkelen.

IJp

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 19:43

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 19:50

Ik ben vandaag op stal geweest, en hoewel het vandaag overdag heeft gedooid, vroor de boel rond een uur of vier weer op. Het is spekglad, de lessen voor vanavond zijn afgezegd. Tessa en Laura hebben heel veel moeite gedaan om een paadje vrij te maken naar de bak zodat je daar overdag veilig heen kunt, maar ik vrees dat dat s' avonds ook niet veilig is. Reken er maar op dat er niet veel gedaan kan worden met de paardjes.

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 09:52

Goedemorgen allen!

Ik mis wat mensen, Beau bv, mag je niet meer op Bokt op je nieuwe werk? Dat zou balen zijn, maar voor de avondlezers een stuk makkelijker, hebben ze niet zo veel te lezen.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:03

Ja sorry, ik post ook wat minder dan normaal maar dat komt omdat het hier momenteel ook een stuk drukker is dan normaal!

Rhea en Trudy, ik heb de bitjes binnen! Zal ze vanavond mee naar stal nemen. Trudy, jouw tweede bit wordt nagestuurd.

Iemand verder nog wat leuks?

IJp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 10:12

Iedereen heeft het druk aan het begin van het jaar, wacht maar tot we een paar weken verder zijn.....

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:55

@Suus: Bedankt voor je beschrijving!! Ik ga het binnenkort eens proberen... ben wel benieuwd.

@All: Bah, bah, bah, er is hier net een dikke vette sneeuwbui aangekomen!! Niet te geloven, wat een hoop sneeuw... *zucht* dat wordt weer sneeuwschuiveren vanavond.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:07

Ja het sneeuwt, en het blijft liggen....ik wil zon, warme temperaturen, en geen wind! Ben die sneeuw zo zat!

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:12

SUUS!!! Wat is de temperatuur bij jou?

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:22

Cassidy schreef:
Ja het sneeuwt, en het blijft liggen....ik wil zon, warme temperaturen, en geen wind! Ben die sneeuw zo zat!

:j A-M-E-N !!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:23

Ik sluit me daar bij aan. Weet iemand of de lessen vanavond door gaan?

The_BUD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:48

er is heul veul sneeuw gevallen op stal, ik ben maar 20min geweest. en toen snel naar huis gegaan.

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:50

San1978 schreef:
Ik sluit me daar bij aan. Weet iemand of de lessen vanavond door gaan?

Nou ik kan me bijna niet voorstellen dat ze doorgaan. Er ligt echt weer een goed pak sneeuw en als dat straks weer gaat opvriezen..

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 15:55

:)* @San: ik heb Suus wel iets horen zeggen over Gucci en iets met een slee... misschien kan Kim je een lesje in mennen geven :D

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:32

Hihi, ja dat lijkt me enig!
Ik ga wel even naar stal vanavond want ik ben gister en maandag ook al niet geweest maar dan ga ik mij niet haasten voor de lessen.
Kan ik iets voor iemand doen vanaaf voor diegene die de barre tocht niet aan durven?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 18:42

KimLittle schreef:

Éénendertig. :P

Wat betreft slee: ik meende 't hoor, als je 't wilt proberen hou ik je niet tegen -behalve als je m'n ponnie afmat. Gucci vind voor 't karretje staan errug leuk en een slee lijkt er vast wel op. :')

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:31

lessen gaan niet door hoor, en je kan niets op stal hoor sannie...

ik ben thuis gebleven, heb er 3 uur over gedaan om uit de stad naar volendam te komen... lekker prettig!

Om dan nog een keer proberen de smart te vermoorden onderweg naar stal heb ik maar laten zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 19:58

Hallo allemaal!

Wat een sh*tweer! Ik vind dit echt niet leuk meer. Net stapvoets naar huis gereden en geen pekelwagen tegengekomen onderweg. Heb er toch maar voor gekozen om niet naar stal te gaan. Het is van hier tot aan Westzaan een grote ijsbaan, levensgevaarlijk!

@San: Beetje laat, maar gefeliciteerd!!! Leuk al die trouwplannen zeg!

@Angelique: Haha ik kom inderdaad nog maar bar weinig hier. Ik check alleen nog maar even mijn email tijdens mijn pauze maar mag in principe ook op bokt ;) Heb alleen niet een dusdanig goed plekje dat ik buiten het zicht van anderen kan bokken. En dat is maar goed ook, bij mijn vorige baan had ik echt niets te doen en zat ik op een handig plekje dus ging ik maar bokken. Maar nu heb ik genoeg werk om handen zodat ik eigenlijk van half 9 tot 5 lekker bezig ben! :D

I_Cee_Ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:00

Het was drama op de weg gisteravond ik sprak een collega van Danny die was om half 6 naar huis gegaan en belde om 2300 uur dat ze nog onderweg was van heemstede naar haarlem...... ik was om 12 uur al op stal ben ik effe blij dat ik niet later was dan had je alle kanten op geglibberd..... nou ja daar is geen sneeuw voor nodig.....

Dat hert van mij schrok op de terugweg van de bak naar stal van een fladderende eend..... en ja hoor plat op haar muil.... ik schrok me wezenloos .... mevrouw bleef gelukkig liggen mijn hart lag voor in mijn mond..... en nu dacht ik sta je dan..... paard languit op het ijs in je eentje ik voorzichtig teruggelopen naar het goede gedeelte ik maar trekken aan het hoofdstel en uiteindelijk kon ze opstaan pffffff weer met een sisser afgelopen gelukkig zat ze goed ingepakt.... en iedereen me maar voor gek verklaren met mijn been en kniebeschermers ......

I_Cee_Ebony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:00

hoe lang heb je er over gedaan om thuis te komen.........
pups schreef:
er is heul veul sneeuw gevallen op stal, ik ben maar 20min geweest. en toen snel naar huis gegaan.

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:18

Authentic schreef:
KimLittle schreef:

Éénendertig. :P

Tsjee, dus jij zit in je bikini al die monsterlijke sneeuwverhalen van ons te lezen haha.

Authentic schreef:
Wat betreft slee: ik meende 't hoor, als je 't wilt proberen hou ik je niet tegen -behalve als je m'n ponnie afmat. Gucci vind voor 't karretje staan errug leuk en een slee lijkt er vast wel op. :')

Als er zondag weer een dikke laag ligt dan ga ik misschien wel even een poging wagen! Te gek zeg!
Hmmm moet ik wel even op zoek naar een slee... iemand hier een slee over???

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:23

Gisteren hebben de droppies trouwens lekker in de sneeuw gelopen (ik hoop dat dat mag van je trouwens??!). Ze hebben eerst allebei flink liggen rollen en daarna gingen ze sneeuw grazen, maar dat duurde gelukkig niet te lang.

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 09:35

@Ebony: Gelukkig dat jullie beiden ongedeerd zijn.. zoiets kan naar aflopen.