Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 23:47

Zal ook nog even een verslagje plaatsen.
Vanmorgen eerst even Salvador uit mogen proberen van Amarie wat ik erg lief vond. Zolang ik hoofdzakelijk op mezelf let kan ik nog redelijk zitten, maar wanneer ik teveel op mijn paard ga letten ga ik verstijven. Was wel even wennen op zo'n groot paard, maar hij zit wel als een huis. Cool
Op de lijst zat ik zoals gewoonlijk ingedeeld op NL, maar dit zou mijn rug niet zo leuk vinden. Dus hoop gedoe om te ruilen, maar uiteindelijk heb ik op Odaymie gereden. Een lief paard en ook wel leuk, maar het zou niet mijn vaste paard kunnen zijn. Heb op den duur maar wat knopjes uitgeprobeerd en ze kan best veel. Maar wat zit dat zadel beroerd, je wordt helemaal achterop de lepel gegooid. Werkelijk waar geen idee hoe het er voor de omstanders uitzag, maar volgens mij pas ik niet in combinatie met een schimmel. Koe
Er werd nog aangeraden om anders wat korter te rijden, dus bijvoorbeeld 45 minuten, maar nee eigenwijze ik kon nog wel even. En ja dat even was weer net te veel. Hamer Volgende week toch nog beter naar mijn lichaam luisteren.

thunderstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 00:47

heej supje zag je laatst op jouw pony rijden ,ben jij daar niet een beetje te groot voor?
jij hoort eigenlijk op een groot paard, staat je veel beter.
wie ik ben zal ik je nog wel eens vertellen als ik zin heb Tong uitsteken

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 01:15

thunderstorm schreef:
heej supje zag je laatst op jouw pony rijden ,ben jij daar niet een beetje te groot voor?
jij hoort eigenlijk op een groot paard, staat je veel beter.
wie ik ben zal ik je nog wel eens vertellen als ik zin heb Tong uitsteken

owja en zo mensen afkraken.. Logisch

Ik heb gister legend mogen rijden.F kon niet.. Vanaf minuut 1 heb ik echt heeeerlijk gereden.. 1 x wilde ze van galop terug naar de draf dus ik geef been bij b.. bij A kreeg ik een reactie met een bok.. maar t zag er spectaculaider uit dan dat t aanvoelde..
Olympus maar weer een paar x gekoeld vandaag en gestapt.. Pff t word zon Gorez verhaal ben ik bang Tong uitsteken

Owja en net naar de film geweest.. Alibi, die is ook echt grappig

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 09:25

Nou Thunderstorm maak je bekend en je bent welkom. Blijf anders gewoon weg, zeker wanneer je anoniem commentaar geeft op iemand.

Misschien is een ander zadel een optie voor je Angelique, dit lijkt me namelijk best (voorlopig) een geschikt paard voor je.

Hoop niet Joyce dat het een Gorez verhaal voor je wordt, ga anders eens een keer naar Moergestel voor een bevestiging van Oisterwijk. Je weet het maar nooit.
Gisterenmorgen de tank gereden maar meer gekletst en gestapt dan echt gereden, hij heeft onder Angelique meer moeten werken dan onder mij.
Vandaag na het eier zoeken maar eens echt met hem aan de slag.

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 12:05

odaymie lijkt me juist een super leuk paard, zou der graag een keer proberen. Doe maar voorzichtig Angelique anders ben je dadelijk nog verder van huis.

Ik vind het ook gruwelijk flauw om niet te zeggen wie je bent hoor vooral als al een aantal mensen hebben gevraagd wie je bent.

Hopelijk komt het snel goed met hem Joyce. En als je een keer niemand om te rijden hebt het aanbod om hugo een keer te proberen staat nog steeds Knipoog

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:19

Haha nouja ik hoor het van jullie wel als jullie een keer geen zin hebben om te rijden, dan moet je het maar zeggen.. Met indoor mag ik weer een dag of 2 Oletta doen, dus ook leuk

En amarie dan zullen we wel naar Kesteren rijden ja

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 18:33

djoontje schreef:
Hahaha nou als je het een paar keer kan nalezen dan wel misschien, maar als je het zo even snel vertelt dan wordt het lastiger. En dan moet ik vaak ook nog een goede omschrijving geven voor zijn bouw, ik hou het altijd maar op een koudbloedtype met een megagroot hoofd Knipoog. Iemand een betere suggestie Haha!?

wat dacht je van gewoon bruin wit gevlekt, lijkend op een koe?? Vork

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:17

Ja thunderstorm mag zich ook wel eens bekend maken..beetje iemand gaan afkraken..

Joyce hoop dat het goed komt met olympus.. en dat je niet zoiets als mij te horen krijgt ofzo.. Ga morgen met L naar de wei kijken in tilburg voor Passoa. Vandaag met haar buiten gereden(jill erop, ik op monty en martijn met supje)en gingen we een stukje draven.. passoa wilde zo erg dat monty en supje moesten galloperen. dan zou je dus niet zeggen dat ze pijn heeft als je der ziet lopen.. ze was zelfs heel erg beledigd toen ze niet mocht galloperen op haar gallopeerpad en gaf in stap een heel zielig bokje dat ze het er niet mee eens was Tong uitsteken
Ik ga haar echt enorm missen op stal..

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 00:47

joh bemoei er niet mee man.. al ga ik op een koe rijden wat gaat jou dat nou aan.
echt kansloos om zo iemand af te kraken zonder jezelf bekend te maken..
dus ,maak je bekend of rot op uit dit forum Boos!

het was echt leuk vandaag buitenrijden met jill en rowan ,suprise was nogal snel en kon gewoon niet normaal stappen en hij heeft erge watervrees Tong uitsteken , verder wel braaf hoor ,passoa vond het volgens mij ook erg leuk Haha!
gister ook al met myrthe buiten geweest ,en ben erachter gekomen dat ze geen buitenrijpaard is... Pling

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:15

He Supje, kan zij net zo hard als de tank buiten?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 11:21

Amarie: Misschien niet zo hard vooruit maar wel veel harder achteruit Tong uitsteken

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 16:55

Haha zie het al helemaal voor me, je bent zeker niet ver gekomen.
Iedereen fijn Pasen nog, beetje laat maargoed. Lachen

Ik vind het ook erg flauw dat je niet gewoon zegt wie je bent, beetje raar ofniet?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:32

Dustinlover schreef:
Amarie: Misschien niet zo hard vooruit maar wel veel harder achteruit Tong uitsteken

Oja dan kan natuurlijk ook Haha!
Ga met de tank als het weer beter wordt beginnen met veel naar buiten te gaan.
Maar dan moet hij niet zijn zoals vandaag. Eerst linksom heel erg eng er stonden twee krukjes op elkaar in de hoek Duivel maar dat had ik snel in de gaten en daar kon ik hem goed langsrijden.
Toen rechts om onder de kantine door richting de kleine bak, zijn oren werden frietbuilen en ik had echt niets in de gaten, hij staat ineens stil, schiet naar voren en meteen naar rechts, weer naar voren en meteen naar links Boos! , ik wordt wat trager ik geef het toe en ik zat eerst voor het zadel, daarna links er bijna naast om vervolgens als een zoutzak terug ik het zadel te ketsen Bloos .
Oooo wat was ik boos, had mijn hand door al die rare bewegingen ook nog pijn gedaan, ben er een aantal keren langs gereden maar er was niets meer aan de hand.
Merkte wel dat hij zich steeds meer op begon te pompen, en de tank is eigelijk altijd braaf dus er zat hem echt iets dwars.
Volgens mij tijd om weer eens los buiten te spelen, eerst nog een beetje gereden want anders krijgen we los teveel kans op blessures.
Nou het wat nodig, hij probeerde alles te gelijkertijd, rollen, bokken, steigeren en rennen, stom beest. Hij zette even alles op stelten inclusief de twee paarden naast hem aan de lijn, de vlegel.
Na een minuut of 20 was het lontje helemaal op en was hij weer de oude vertrouwde tank.
Het is maar goed dat ik als vrouw in dit soort gevallen afga op mijn 6e zintuig Knipoog

En hoe zit het met jullie, nog een beetje lekker kunnen rijden??

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 18:36

Nou Amarie dat was wel weer even avontuurlijk rijden dan. Wel fijn dat je je paard zo goed aanvoelt en kent. En Salvador kon zo even zijn ei kwijt...hij zal vast geroken hebben dat het pasen was... Ja Huilen van het lachen
Ik had eerst eigenlijk het idee om vandaag naar mijn verzorgpaard te gaan, maar moest op bezoek bij oma en die woont in Zwolle dus ben je bijna een hele dag mee kwijt.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:13

Ja dat zal het geweest zijn, teveel paaseieren.
Jammer dat je niet naar je verzorgpaard kon gaan, maar een dagje naar je oma is ook nooit weg.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:55

Amarie schreef:
He Supje, kan zij net zo hard als de tank buiten?

haha ze kan zeker wel hard achterwaarts ,heb ook nog een kopstoot gekregen en heb er nog steeds last van, Pling buiten rijden blijft gewoon leuk Pling

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 20:56

Wat je leuk noemt Supje...

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:16

zolang ik het maar onder controle kan houden.
natuurlijk heb ik ook mijn grenzen ,maar die liggen wat hoog.
ik heb dan misschien wel lef maar zal mezelf of het paard nooit in gevaar brengen...athans dat probeer ik..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-08 21:29

Maar dat weet ik wel, zou je anders niet op de tank laten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 10:51

Het heeft flink gesneeuwd.. Wel apart in de lente Tong uitsteken

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:01

weer lekker irritant met rijden... diepe zucht

Wanneer gaat passoa weg?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:47

Straks...

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:17

oke sterkte Ach gut

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:29

Straks al weg, heb je een goed adres gevonden?
Veel sterkte en succes.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 13:55

Dankjullie, ze gaat naar tilburg waar pareil van L ook staat. Ze blijft gewoon van mij dus en kan gewoon nar haar toe. Dat is dus wel fijn.