Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia
Oppermuts

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:41

Wat lees ik?? Aad en een fries?? WHAHAHAHAHAAAAA....ben benieuwd, ik denk dat ik nu toch maar eens moet gaan kijken!!!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:52

en dan wel op vrijdagavond Tong uitsteken

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 18:00

de dagtocht
Om kwart voor negen op de manege. Lachend zei ik tegen Iris dat we maar één keer eerder zo vroeg op de manege hadden gestaan. Toen was het zeven uur en gingen we balen slepen, maar nu niet en we hadden er zin in Lachen Yvon had ons al ingedeeld en ik kwam terecht op maffe Oxana. Daarna paardjes poetsen en opzadelen. We zaten zowaar half tien in het zadel. Klaar om te vertrekken.
De eerste helft ging lekker. De zon scheen Pling De paarden waren vrolijk, Oxana een beetje slaperig, maar vooruit en het was best een gezellige doorrij groep. Op het strand ging Boy nog even gek doen en Fox en Oxana zaten naar elkaar te zeuren. Ze mochten elkaar niet zo. Oortjes in nek en sago doen. Nog een galopje gedaan wat ook prima ging.
Toen de duinen in, we zagen wat hertjes, reetjes, vossen en konijnen. Ik heb de helft nog gemist, zeker aan het begin, maar het ging goed. Hoe dichter bij de Oase, hoe vrolijker oxana werd. Het laatste pad liep ze helemaal enthousiast en had ze er zin in. Beetje laat alleen Vork
Bij de Oase mocht Oxana in de trailer, als gezelsschappaard voor Boy. Eerst even een hele tijd staan in het speeltuintje en al snel had ze een paar kleine fans. Een meisje omhelsde helemaal haar been en ze wilde allemaal wortels voeren. Die Okkie weer op de grond gooide, ze at niet zo netjes Clown Daarna naar de trailer gebracht en we konden naar binnen. Pannekoeken eten.
De pannekoek kwam heel laat (wat ik de ober liet weten ook Schijnheilig ), maar was wel lekker. Nog even getwijfeld of Sas en ik nog een ijsje zouden delen, of Sas ik en iris twee ijsjes, maar we hadden geen eens tijd meer. Ik heb nog geholpen met paarden poetsen, want mijn eigen paard moest snel als laatste als ze uit de trailer kwam. Ze had geen zin in stil staan.
Toen ik er net op zat bood aad nog aan om te ruilen, maar ik had niet zo'n zin in Kanjer. Hij kwam nog met het argument: 'maar op de terug weg gooit ze er nog wel eens iemand af.' Maar dat geloofde ik niet zo.
Op de terug weg had ik eerst het idee dat Okkie raar liep, maar dat bleek niet zo te zijn. Ik was gewoon weer fout aan het denken. De eerste gallop was ze wel braaf, maar ze liep de hele tijd met de oren in haar nek. Ik was er niet meer helemaal bij, volgens mij waren we moe. De tweede gallop was ze niet meer zo braaf Schijnheilig Ze gaf opeens een vrij hoge bok en deed vervolgens een rare sprong opzij. Toen lag ik er dus af Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig deed het niet heel erg pijn en kon ik er snel weer op klimmen. Aad moest het er natuurlijk even inwrijven, bood nog een keer aan om te ruilen en riep dat ik op moest letten met der. Pas een kwartier later vroeg hij nog of het wel ging. Het ging wel, al voelt één been bont blauw en stijf aan en had ik een klein beetje hoofdpijn. Achja, het kan erger gebeuren.
Verder was ze wel braaf, op het strand nog een gallopje gedaan dat ook goed ging en later in het eigen bos voelde ze ook weer fijn aan. Het allerlaatste gallopje wilde ze nog wat klieren, maar nu had ik haar meer door en kon ik er wat lekkerder doorrijden.

Natuurlijk wist de hele manege al dat ik zand had gehapt en moest iedereen er heel hard om lachen Knipoog verder was het wel een lekkere dagtocht Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 19:23

De dagtocht (vanuit een ander perspectief Knipoog) ~ Inclusief foto's ~

Ik was ook om kwart voor 9 op de manege, en niet veel later volgde de indeling omdat bijna iedereen er was. Irma was kwijt (maar het bleek dat ze helemaal niet mee ging Nagelbijten / Gniffelen) Ik kreeg te horen dat ik op Boy mocht. Ik helemaal verbaasd omdat ik er zo'n 5/6 jaar niet op had gereden. Wist niet echt wat ik ervan moest vinden. Toen maar lekker gaan poetsen, waar ik snel mee klaar was en Fox zijn staart nog even uitgeplozen. Iris had al aangeboden de terugweg te ruilen (waar ik toch wel erg blij mee was, kon ik nog een halfje op Foxke Pling ) Boy reed eigenlijk superlekker buiten, hij was voorwaarts, had er zin in, was af en toe een beetje jolig, maar luisterde toch goed! Had geen klagen. Op het strand wilde hij toch nog even een poging doen om uit te breken, maar dat was ook snel weer opgelost. En toen Oxana even ging galoperen terwijl dat niet de bedoeling was speelde zijn joligheid ook weer eventjes op! Eigenlijk wel een melig paard die Boy. Alleen vond ik hem niet zo super galopperen in het duin, maar ach dat duurt toch niet zo lang. Aan het einde van het bospad stond mijn moeder klaar met de camera en je raad het al Boy had hoge nood Knipoog
Afbeelding
En ook nog even een normale(re) foto:
Afbeelding
En boy doet nog even een wanhopige poging om het bit door midden te kauwen....
Afbeelding
Ook nog even een fototje gemaakt van Fenna en Bo:
Afbeelding
Van Fox:
Afbeelding
En Nynke: (Dat paard kijkt altijd superlief zeg! Haha! )
Afbeelding
Afbeelding
Toen was het maar eens tijd voor een pauze.
Na de pauze Foxke gezadelt en Fenna vond het hoognodig om Fox en mij ook eens op de foto te zetten...
Afbeelding
En ja als Fox dan lief kijkt, kijk ik saggo Vork
Afbeelding
Fenna en Fox:
Afbeelding
Fox reed echt super verder, was erg blij dat ik daar de terugweg nog op mocht van Iris Haha! Hij had veel zin in de galopjes, maakte reuzesprongen en gaf ergens nog een heel voorzichtig bokje Nagelbijten / Gniffelen
Op het stand stond mijn moeder weer even met de camera, waar aad vervolgens hard langs liep Clown
Afbeelding
En ik met mijn bochel Vork (Of weet ik hoe je dat schrijft Tong uitsteken )
Afbeelding

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:06

Wat een leuke verslagen! Haha! Damn Fen, dat moet pijn doen Gaaaap Maargoed, je leeft gelukkig nog Haha!

op wie zat phyllis?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:13

Op Guuske Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:14

Ik lijk wel een bodybuilder op de laatste foto Nagelbijten / Gniffelen In het echt heb ik die spieren niet hoor Clown

Op Guuske de hele tijd voorop Lachen

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:17

Jullie hadden het wel heerlijk getroffen met het weer zeg! Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:18

jaah Haha! Vooral vanochtend, het was zo fijn. Zonnetje, windje, niet te kou. Mmmm Knipoog

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:23

Inderdaad, het was denk toch dik 10 graden alweer! Zonder regen, echt mazzel hadden jullie! Haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 20:40

Hey, wat een leuke verslagen, ik was de dagtocht allang weer vergeten... Fenna, wat doe je nou, vallen, dat is de bedoeling niet, ook weer een leuke voorspelling van Aad.. Die foto's zijn wel erg leuk, vooral die ene van Fox alleen (no offence ladies) En is het Friesje goedgekeurd???

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 08:43

Ik ga zometeen naar de Ardennen Ja Tot na het weekend Haha!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:28

Het Friesje wat een week op proef, en ik geloof dat dat nog 2 weken kon worden, dus dat ik nog even afwachten. Maar ik geloof dat ie door meer dan de helft van de manege meer dan goedgekeurd is Knipoog

Veel plezier Jet Haha!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 10:29

veel plezier jet,

ik ga nu naar de tandarts Nagelbijten / Gniffelen
Oja, Wendy. Jij mag vanavond op Paco Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:10

Ja, daar ben ik het wel mee eens Haha!
En Fenn betekent dit nou dat we appeltaart kunnen halen bij je Clown

En wel erg leuk zo te lezen, goede uitgebreide verslagen en vooral die foto's.

Ik heb vandaag dagje vrij van studie genomen. Vanochtende is Sammy, onze kat ingeslapen, hij had een verstopping in eind van zijn darmen en er kwam niets meer uit en ging weinig in. Na medicijnen en dierenartsen bezoekjes hebben we besloten hem te laten gaan, hij is erg vermagerd de laatste tijd en had de laatste dagen echt pijn Huilen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:18

Hoezo appeltaart? Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 13:12

Omdat ze eraf gevallen is en nog wel buiten Clown

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 15:04

Horsefreak schreef:
en dan wel op vrijdagavond Tong uitsteken

Me??
Wrom dan?? Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:42

omdat ik er dan ook ben Tong uitsteken
en omdat de vrijdag gewoon een hele gezelligavond is Clown

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:45

Horsefreak schreef:

Ach ja natuurlijk *LOL*

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:12

En nog gaatjes Fen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:34

nee, een nieuw tandje Lachen

Oja, appeltaart. Kan je dinsdagmiddag niet op de manege komen? Dan trakteer ik Haha!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 22:08

kooslover schreef:
Horsefreak schreef:

Ach ja natuurlijk *LOL*

Sinds een maand of 3 is de vrijdag niet meer wat hij was hoor Schijnheilig

Lekker Fenn, appeltaart!! stuurt jet het wel aangetekend op? dan is het nog een beetje vers Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 11:37

Nee, dan kan ik niet, zit ik nog in utrecht. kan je het meenemen naar de bios Knipoog

En ik heb gisteren weer op het duiveltje gereden.
Fries reed voor het eerst in een grote/volle les mee en Bowie moest dus even laten weten wie er de baas is, niet alleen tegen de Fries, zelfs Pablo moest het ontgelden en andere paarden die in de buurt kwamen.
Hij was echt de hele les aan het klieren en hield echt alles in de gaten, normaal doet hij 1 kant de stelling moeilijk en dat deed ie nu gewoon om de rest in de gaten te kunnen houden.
Stap en draf gingen nog wel, maar de galop was een regelrechte ramp met 13 paarden in de bak en Bowie die moest laten weten dat hij de baas is. Als hij wilde uithalen kon ik niets, er reed altijd eentje voor je en aan je binnenkant en achter je, was echt te vol. Ben na tijdje maar even gaan stappen om hem af te laten koelen en even tot rust te komen, daarna wel weer even mee gegaloppeerd, maar weer uithalen, de etter. Maar goed, in stap en draf zaten er hele nette stukken tussen, wat kan monster toch goed wijken, wel rustig, maar hij doet het.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:08

Die Bowie toch.... het blijft een monster Knipoog
Ben toch ook even benieuwd naar de Fries: Hoe deed hij het?