Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:24

Zo heerlijk een buitenrit gemaakt van ruim 1,5 uur. Blando en ik hebben genoten hiervan. Hij was weer zo braaf op een auto van de gemeente na die met van die oprijplanken geparkeerd stond dat was teveel van het goede hahaha. Gelukkig ging een ander paardje voorop en toen durfde hij wel in zijwaartste gang maar hij deed het. Heerlijk de hele middag met hem bezig geweest. Verder bijna de hele weg voorop gelopen op een paar kleine stukjes na

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:09

gaat lekker hè Kaar, jij en Blando.
Fijn dat je weer goed buiten kan rijden.

Hier ook fris maar zonnig.
Hele middag al aan het opruimen mesten en schoonmaken pfffffffffffffffff

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 22:33

Storm heeft super gewerkt aan de longe, schakelen in draf, vanuit rustig drafje ook in galop aanspringen en ook nog flexoefeningen gedaan. Helemaal blij!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:25

goedemorgen !
Wat goed Kaar !! Gaat lekker ;)
gister met Amber super fijn gereden !! Zo lekker had hij hier nog nie gelopen :) nageeflijk in gallop en alll !! :) super trots was k :) ging dit keer ook nie hange in de teugels dus precies goed allemaal :) :)
nu nog even 1 dagje werke voor t weekend begint ! :)
nog 26uurjes en dan hebben we sky ! :)

werkse iedereen en alvast n fijn weekend !

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 06:28

amandaaa schreef:
ja land was nog nidt echt nat ook dus dan mogen ze nog op het land blyven, moet nu ook eerst centjes verdienen. hey chantal slaap je al in je huisje?

ja :D al vanaf dag 1 eigenlijk :P
ivm klussen zodat we langer door konden gaan en eerder beginnen want anders hadden we heen en weer nr den haag moeten rijden :P
sinds woensdag zijn de meubels er :) bijna alles klaar met verfen (moeten nog 1 slaapkamermuur) en dn is t wachten op de bank :(

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:23

Jip Blando is fantastisch om mee buiten te rijden en de bak gaat nu ook weer goed.

Fijn chantal dat het zo goed bevalt in je nieuwe huisje, straks is het gedaan met de rust als de pup er is maar wel leuk. Ambertje gaat ook goed, dus wat wil je nog meer?

Het is koud vanmorgen bahhhhh maarrrrrrrrrrrrrr de zon schijnt

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:10

Karin, wat fijn dat het zo super gaat met blando zeg :)

En chantal, fijn hoor in je huisje, morgen sky en dan is alles compleet!

het is echt koud ja, dik uur met de honden gelopen en me tenen waren bevroren, laatste dagje weekend, zaterdag zondag en maandag weer werken :P
Nu maar schoolopdrachten doen en vanmiddag peepsie verblijden , kan ze ef lekker der beentjes strekken.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:39

Gaat het alweer wat beter met Peepsje?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:46

In galop nog kreupel maar wel al stuk minder.
Ben der weer aan het trainen aan de pessoa, neusje over de vloer, lekker over der rug en mischien datdat het bee sterker maakt.
Het is alleen in galop en nu nog minimaal.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:50

Gelukkig maar, je maakt je toch zorgen als ze weer kreupel is en vooral na haar hoef avontuur

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:50

guten morgen
nu 5 graden, maar gras is wit dus bietje bevroren.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 08:51

Ja, mevr. Karin, Blando is goed gewend aan zijn nieuwe plek! Hij staat er zo relaxed bij, kijkt vrolijk om zich heen of staat te pitten.
Fijn dat Peepsie beter gaat.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:14

Ja ik ben er ook blij mee maar moet toch wel heel erg wennen hoor, veel nieuwe mensen. Ach het zal allemaal wel goed komen op den duur, heeft tijd nodig had ik op de andere stal ook. Toen had ik het in het begin helemaal niet naar mijn zin en dat is ook goed gekomen.

Vannacht wordt het ook weer zo koud brrrr.............

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:17

Je paard heeft vanmiddag al buiten gestaan, heerlijk in het zonnetje, mevr. Karin! Heeft Zaar gedaan.wij zijn allergisch viir lege paddocks!

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:22

Super mevr Jet en wilt u jonkvrouwe Zaar ook bedanken namens de feestcommissie.

Morgen les van Astrid, heb het vorige week afgezegd met een opstandige Blando en prachtige zonnige weersvoorspellingen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:53

Wat fijn dat het zo goed gaat met blando met buitenrijden en alles. Lekker genieten dus.
Wij zijn peeps nu aan het scheren. Ze had zoveel haar dat conditie opbouwen niet te doen was. Na even lopen stond ze al zijknat en te pompen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:40

Moet Blando ook onder de dekens gaan zetten anders is hij straks ook niet meer droog te krijgen, hij zit nog niet zo heel dik in zijn haar. Aan de andere kant zit ik er ook over te denken om hem niet onder de dekens te zetten. De stal waar hij nu in staat is best wel vrij warm en niet zo open als bij Pièrre of in een buitenstal.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:42

Als je onder de dekens besluit te gaan, mag je nu wel beginnen, de komende nachten wordt het koud, tegen het vriespunt aan de grond. Vannacht was het hier 2 à 3 graden.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:44

Kale Peeps! Wel beter, ze moet natuurlijk helemaal opnieuw opbouwen. Geef je d'r ook een opkikker? Kan ze wel gebruiken na dracht, zoogperiode en ziekte. en die verhuizingen....Jullie hoeven je niet te vervelen de komende winter, heel veel succes met peepsie!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:10

Ja ze heeft tijdje terug ook een opkikker gehad in zo spuit krijgt ze binnenkort ook weer. Peepsie is zo goed als kaal, nog even bijwerken. Ze is echt onwijs licht. Zelfs haar benen zijn helemaal kaal en sokken eraf. Hoofd ook voor een deel. Brave peepsie. Zometeen 200 grams deken op, vanmiddag leuke deken bij de mr ed gehaald :p
Was vorst aan de grond vanmorgen, dus dan zou je al moeten beginnen met dekens idd.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:18

heerlijk buitengereden met de boys en Lara.
Ontzettend veel wild gezien.
Bij mij hebben ze al behoorlijke wintervacht en waren ook lekker kletsnat oen we thuiskwamen.
Voor mij geen dekens meer als het niet echt noodzakelijk is.Joepi heeft verleden jaar ook heel goed zonder deken gestaan bij geregeld -15 en in een buitenstal.Ik wacht wel weer af hoe het gaat.

Morgen ga ik met vriendin rijden met Joepi.

Gaat het al beter met het kreupellopen van peeps?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:44

Peepszieeee
Voor, tijdens en erna.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op de foto's zie je nog stukjs bij haar benen maar ook die zijn weggeschoren.
En in 6 jaar tijd nog nooit aan haar sokken gezeten maar nu met heel veel verdriet er toch afgehaald zag er anders niet uit, net alsof ze pantoffels aan had.

Peeps is in galop nog wel onregelmatig, wat kreupelig. Maar stap en draf niet? Vreemd maarja. Ze loopt dus wel aan de pessoa gewoon, de galop laten we achterwegen eventjes :P

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:36

Jetta schreef:
Als je onder de dekens besluit te gaan, mag je nu wel beginnen, de komende nachten wordt het koud, tegen het vriespunt aan de grond. Vannacht was het hier 2 à 3 graden.

Ja ik weet het moet nu nog naar huis op de brommer, heb mijn skibroek, sjaal en handschoenen bij me om aan te doen anders ben ik helemaal verkleumd als ik thuis ben.

Zet Blando vanaf morgen onder de deken.

Chess
Woonplaats: een uur rijden van mijn paard en dat heb ik er voor over.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:51

Hallo allemaal denk dat peepsje haar spiermassa aardig kwijt is geraakt de afgelopen periode dus weer lekker gaan opbouwen dan worden de spiertjes vanzelf weer sterker lekker veel stretch oefeningen doen maar niet te snel opbouwen babies verbruiken veel energie van mama.s dat is niet zo snel terug. Gezellig dat jullie samen op stal staan karin en jetje. Anietje blijft maar rondrijden in die bossen lekker hoor en groot gelijk dat je poezel laat helpen ben je je kittens al kwijt. Chantal dr huisje ook zo goed als klaar fijn hoor en dan eerdaags je vierpotige hondekind zal een drukke tijd voor je worden. Hier is alles oke met een kind die heeft besloten om in de pubertijd te gaan. .hoe verzinnen ze het *\o/*

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:38

Haha, ze gaan er gewoon in, Regien! En het kan lang duren voordat ze er weer uit zijn. Mijn zoon was een beetje te laat gaan puberen, die durfte het gewoon niet := . Zaar was geen moeilijke puber... af en toe wat stout :o? . Ach, het hoort erbij en is gezond, zullen we maar denken. Ik heb een puberig paard _-:( ...vergeet soms dat ik toch echt de baas ben....dat merkt ie dan wel, maar het is wel een echt lomp beest! /3 <3