Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:02

Het stalgeld is uiteindelijk - sinds Diana aan het roer staat - met 30 Euro verhoogd voor een ponybox, nl. van 175 euro naar 205 Euro. Het begon met een verhoging van 17,50 Euro (175 Euro -> 192,50 Euro), toen 5 euro erbij (197,50) en nu weer 7,50 Euro. Dat is maandelijks, uitgaande van 100 pensionklanten, 3.000 Euro meer inkomsten. Tel daarnaast de verschillende soorten service op, de lesklanten, de kantine-inkomsten, de speciale lessen (carroussel bijvoorbeeld), de verhuur van pony's in de vakantie, etc. etc.. Denk dat er meer dan genoeg binnenkomt...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:04

ATE schreef:
xan schreef:
Grrrr.. heb iknet een heel stuk geschreven, alles weg !!!!!!!!!!!

hahahaha ach jij typt met tien vingers dus heb het zo weer
en met verhoging ja snap het ook wel maar ze hadden dan beter in okt 10 euro verhoging in moeten voeren dan had je niemand gehoord

Betere bedrijfsvoering, zou ook helpen... Waarom hebben Grardus en Conny het al die jaren wel voor elkaar gekregen? Als Diana zelf meer op stal doet, zou ze ook loonkosten kunnen besparen! ;)
Ik weet dat het een utopie is, maar ik hoop dat Grardus en Conny de zaken uiteindelijk weer zelf op zich nemen... Maar dat is - ben ik bang - ook wishful thinking...

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:11

Shenavallie schreef:
ATE schreef:
hahahaha ach jij typt met tien vingers dus heb het zo weer
en met verhoging ja snap het ook wel maar ze hadden dan beter in okt 10 euro verhoging in moeten voeren dan had je niemand gehoord

Betere bedrijfsvoering, zou ook helpen... Waarom hebben Grardus en Conny het al die jaren wel voor elkaar gekregen? Als Diana zelf meer op stal doet, zou ze ook loonkosten kunnen besparen! ;)
Ik weet dat het een utopie is, maar ik hoop dat Grardus en Conny de zaken uiteindelijk weer zelf op zich nemen... Maar dat is - ben ik bang - ook wishful thinking...

dat weet ik wel zeker

LIQUITA

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 23:22

Zucht...ik wou dat ik rijk was en niet zo knap :=

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 23:23

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:26

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:29

Ik ga m'n bed in, morgen mag ik weer werken!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Nu hoorde ik dat het van de week weer drama-weer wordt, maar hopelijk is dat in een straal van 50 kilometer buiten Amsterdam en geen spetje, vlokje of ijzeltje in de buurt! ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 23:31

Deze tekst in de advertentie van Liquita vond ik wel erg grappig:

Alle erfbeplanting is eetbaar voor het geval een van de paarden los zou breken en z’n maaltje met de tuinplanten zou willen doen. :Y)

Nou, nu echt welterusten! :z

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 00:03

Whahaha...had ik niet eens gelezen. Daar is nog eens over nagedacht :j

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:42

ATE schreef:
mntj schreef:
vergeet de stilzwijgende verhoging niet voor het strooisel.
1 zomer is het terug gerdaaid daarna niet meer...
hier lees ik verkapt dat ik salarisverhoging krijg ;) :+ :D

ik hoop het voor je dan weet ik in iedergeval waarvoor ik het betaal :D
vind het best wel veel hoor die verhoging en dan ook nog eens voor je lessen gaan betalen |(

ja dat is ook een verkapte verhoging van je stallingsgeld, of een uitkleding van de service die bij het stallingspakket hoorde

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:43

ATE schreef:
Shenavallie schreef:
Ik heb net een mailtje naar Diana gestuurd met de vraag hoe het kan dat de kosten gestegen zijn, omdat enerzijds het hooi van eigen land komt en anderzijds je maar 2x per week vlas mag pakken (op dinsdag en vrijdag). Bovendien heb ik een balletje opgegooid of het wellicht een idee is om de pensionklanten erbij te betrekken om erover na te denken hoe de kosten gedrukt kunnen worden, zodat de stalkosten niet steeds onnodig verhoogd hoeven te worden.

dan zal ze zeggen dat hooi van het land niet genoeg is en ze ook bij heeft moeten kopen
ja ennvlas is nog steeds duur

dan wordt het tijd dat er een beetje kwalitatief hooi wordt gekocht, wat een baggerhooi is het zeg!

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:45

xan schreef:
Nicole1995 schreef:
Hoe weet je dat dan Xan?Ben je ook op zoek net als Shen?

Hihi nee ik niet hoor.
Ik sta er in ieder geval niet van te kijken.(ik had het eigenlijk wel verwacht)

Maar ik hoorde via Cindy dat de kosten per 1 jan bij Sylvia ook omhoog gaan, en bij
een kennis van mij op de dijk ook. Vandaar.

had een paar weken geleden al gehoord dat bij Veldt de stalling ook omhoog ging, ik nog roepen nee hoor! niks van bekend, gaat dus bij de andere stallen eerder in de rondte dan dat hier het bericht aankomt

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 00:54

LIQUITA schreef:
LIQUITA schreef:
Zucht...ik wou dat ik rijk was en niet zo knap :=

Dan kocht ik dit optrekje http://www.hoogegeest.nl/page.asp?HID=194&SID=237&l=nl

maar dan wel wat van de prijs af hoor, die lantaarnpalen zijn het echt niet en met dat kippenhok op het erf schaam je je toch ook dood...
heb je al een mailtje gestuurd voor de vraagprijs

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 15:29

Vandaag ff een dagje paardloos(Bonita doet haar)en kon ik huis ff doen en de stad in.Heb voor mezelf en Lars nieuwe kleren gekocht was ik wel weer aan toe en van de week met Bert nieuwe kleren kopen.Zakken vol,ga nu allemaal uitpakken kaartjes eraf en opbergen.En strakjes onder de zonnenbank,het is zo donker buiten.Hier valt een heel klein beetje sneeuw moet wel 3 keer kijken maar het valt toch.Van mij hoeft het niet meer.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 16:15

Ik heb vandaag weer eens lekker gereden, merkte ook dat het qua conditie met mijzelf ook wat beter ging. Heb vrijdag weer eens privéles *\o/* . Heb er enorm veel zin in :j .

Sanniiy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 16:16

Shenavallie schreef:
Ik wilde net een heel kwaad berichtje hier plaatsen over het belachelijke bericht van Diana, maar zie dat ATE me al voor geweest is.

Bij deze: ik ga per direct op zoek naar een andere stal, want dit is gewoon geldklopperij! Het hooi komt van eigen land en bovendien krijgen de paarden op een dag zo weinig hooi, dat een konijn nog aan een infuus moet voor ondervoeding (maar wel veel te veel biks geven, terwijl er duidelijk staat dat ze heel weinig hoeft). :( Daarnaast heb ik al zo vaak gehad dat ik de voerders moest vragen of Maisie überhaupt die dag nog wel eten krijgt, omdat ze haar steeds (en nog een paar pony's) overslaan/"vergeten". _-:( Ik hoop echt op korte termijn een betere en meer betaalbare plek voor haar te vinden, want dit slaat werkelijk nergens op! :n

Zo, dat ben ik even kwijt!

ik voeg me hier toch wel aan toe!
hier word ik helemaal gestoord van!

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:03

mistje al vanmorgen nicol. haha.
waren vanmorgen naar les. althans rona dan. ze had dr handen vol. cas is aan het puberen. haha. erg leuk als hij het doet in je prive les. was voor beide zweten.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:09

Ik begrijp jullie gevoel heel erg goed hoor Shena en Sanniiy. Ik schrok me ook een hoedje van de verhoging, en eerlijk gezegd was mijn eerste reactie ook zo. Maar het is net wat Xan al eerder zei, rondom ons heen gaan de prijzen ook omhoog of je betaald al meer omdat het bijvoorbeeld vol pension is. Maar, er is wel een maar. En dat is dat je daar wel meer voor terug krijgt. Ik ken 2 stallen (ja, ik ben eens gaan informeren :o ) waar het terrein wel netjes schoon gehouden wordt met deze weersomstandigheden, de paddocks begaanbaar zijn, de bodem van de binnenbak netjes elke dag gevlakt wordt en er regels zijn waar iedereen zich aan MOET houden, en dus ook aangesproken wordt als je je er niet aan houdt. Ik heb het alleen maar over de basis faciliteiten die belangrijk zijn voor het welzijn van je paard. Natuurlijk is overal wel wat. Bij ons vind ik het gewoon nog steeds heel erg gezellig. Tja, en dan moet je de plussen en de minnen tegen elkaar afstrepen.
Laatst bijgewerkt door LIQUITA op 28-12-10 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:10

mntj schreef:
waren vanmorgen naar les. althans rona dan. ze had dr handen vol. cas is aan het puberen. haha. erg leuk als hij het doet in je prive les. was voor beide zweten.

:D ,hahhaha,Leuk!!.Ging ie wel lekker van lopen denk ik.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 17:11

Morgen ben ik er weer,maar jij niet toch?
Hoor ik nog wat van je hoe het ging?

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 17:13

mntj schreef:

Hahaha, wat leuk...hoop dat Rona dat ook vond ;)

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:33

LIQUITA schreef:
Ik heb vandaag weer eens lekker gereden, merkte ook dat het qua conditie met mijzelf ook wat beter ging. Heb vrijdag weer eens privéles *\o/* . Heb er enorm veel zin in :j .

Ik had weer eens niet gelezen dat er vandaag proefjes rijden was ;(
Daardoor was het ook druk in de longeersingel, dus ga ik vanavond maar eens in de les van Grardus rijden.

Ik moet echt weer eens rijden en het liefst een uur lang en erg intensief :D , lijkt me voor No het lekkerste.
Ik heb hem gister in de longeercirkel laten lopen, het leek wel een rodeopaard.
Zich helemaal krommen en bokken en keihard (ja echt keihard en bijna plat door de bocht) galopperen.
Heerlijk hij moest echt zijn ei kwijt. (en wat was ik blij dat ik er niet opzat) Ik had zondag toch wel
ff de bibbers toen ik hem onder me voelde krommen, dat ik dacht RIJDEN !!! maar denken en doen is
dan toch weer wat anders :D

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:40

winnitou schreef:
maar dan wel wat van de prijs af hoor, die lantaarnpalen zijn het echt niet en met dat kippenhok op het erf schaam je je toch ook dood...

Staat in de beschrijving: :D

Vraagprijs
De vraagprijs voor deze woondroom is EUR 3.250.000,- (k.k.).

hihihi nog ff doorwerken dus :P

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 18:43

xan schreef:
winnitou schreef:

Staat in de beschrijving: :D

Vraagprijs
De vraagprijs voor deze woondroom is EUR 3.250.000,- (k.k.).

hihihi nog ff doorwerken dus :P

Ffft....veel te goedkoop, laat maar :=

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 18:44