Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stormchaser

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 08:53

Morning all! Heb mij vreselijk verslapen, zit nu pas in de bus naar het station!

Suus, neem de bebie-ezel mee, ik wil 'm ook! Hij past best nog tussen Gucci, Hercules en sneeuwvlokje in hoor!

Gister naar Najib geweest, om te gillen zo leuk!

GermanDutchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:31

Goedemorgen allemaal!
Moest ook weer ff een aantal pagina's doorlezen - en zo te zien is er weer heel veel gebeurd! ;)
@ SAN : GEFELICITEERD !!!!! *\o/* Wat leuk...... nog een huwelijk op stal :D
@ Rien : YOU GO GIRL! Goed hoor, nu mag je ECHT aan de slag *D

Iemand al nieuws over de operatie? :?

xnitax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:47

Goeiemiddag!
Ik dacht laat ik maar weer eens wat van me horen, voordat ik nog uit de club wordt gegooid ;)

Sandra, gefeliciteerd, echt super! En zo snel al, je haalt mayo gewoon in!
Rien, echt fijn dat je nu alles gehad hebt en klaar bent om te gaan beginnen!

Grondwerk lijkt me leuk om te doen, maar zal dan even moeten overleggen met Eef of zij een paardje heeft of dat t maybe met Foxy kan...
En ik moet dan wafwachten wanneer het is want ik ben er niet altijd...
Iedereen al druk aan t oefenen voor de freestyle? Ik zal wat foto's en filmpjes maken, altijd leuk toch?

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 12:55

Hmmm nu Nita er over begint..Gaat het nog door de freestyle? Ik heb er niks meer over gehoord!
T zal wel verplaatst worden naar een andere datum zeker?

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:03

hmm ik hoop dat het uitgesteld wordt, ik had nog wel even willen oefenen en wat minder koud mag het ook wel zijn!!

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:04

josie1980 schreef:
Goedemorgen allemaal!
Moest ook weer ff een aantal pagina's doorlezen - en zo te zien is er weer heel veel gebeurd! ;)
@ SAN : GEFELICITEERD !!!!! *\o/* Wat leuk...... nog een huwelijk op stal :D
@ Rien : YOU GO GIRL! Goed hoor, nu mag je ECHT aan de slag *D

Iemand al nieuws over de operatie? :?

ik hoorde gister van nicole dat het goed gegaan was en ze al een beetje kon praten. vandaag naar huis volgens mij al?

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:07

Jaa inderdaad dat is wat ik ook gehoord heb. Vanavond naar huis dacht ik..
Nouja ben allang blij dat het goed is gegaan! :D

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:08

marjolijn81 schreef:
hmm ik hoop dat het uitgesteld wordt, ik had nog wel even willen oefenen en wat minder koud mag het ook wel zijn!!

Jaa ik hoop dat het eind maart wordt ofzo! Want niemand is nu echt fanatiek aan t rijden, echt niet fijn dat de bak zo moeilijk te bereiken is :(
En het is nu ook zo vre-se-lijk KOUUUUUUUUD!!
Je gaat nu niet voor je lol in je verkleedkleren in die koude bak staan ;)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:25

marjolijn81 schreef:
- suus...wil je als kadootje voor de zorgen voor goetsie de poetsie een beebieezel meenemen voor kim en mij? onze dank is groot

Is geregeld. 8-)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:26

marjolijn81 schreef:
ik hoorde gister van nicole dat het goed gegaan was en ze al een beetje kon praten. vandaag naar huis volgens mij al?

Dat is goed nieuws. :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:32

Hebben jullie al gehoord dat het strooizout regionaal opraakt?
Het mag van mij wel weer warm water gaan regenen...en niet meer vriezen. Mijn paardjes zijn gisteren er ook niet uitgeweest, het had 's middags geregend en toen ik kwam was het al aan het opvriezen. Spekglad gewoon! Dat riskeer ik toch niet!

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 13:39

Cassidy schreef:
Hebben jullie al gehoord dat het strooizout regionaal opraakt?
Het mag van mij wel weer warm water gaan regenen...en niet meer vriezen. Mijn paardjes zijn gisteren er ook niet uitgeweest, het had 's middags geregend en toen ik kwam was het al aan het opvriezen. Spekglad gewoon! Dat riskeer ik toch niet!

Ja ik hoor het net van Beau ja!
Wat ben ik toch blij dat mijn vriendje een hele pallad zout heeft kunnen regelen voor op stal!
Jaa het was even een gevaarlijk ritje om zondag met de trailer op pad te gaan om zout te halen, maar ik ben superblij dat we het gedaan hebben. Zo hebben we op stal tenminste nog een klein voorraadje liggen! Als we er maar zuinig mee omspringen!
Ik hoorde net al dat Kim & Tes bijna niks konden doen op stal, omdat het weer spekglad is!
VAN MIJ MAG DIT OPHOUDEEE...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:13

Wat goed (en wat snel !) dat Eef vandaag al naar huis mag. Ik zal haar een kaartje sturen. Ik hoop dat het een spoedig herstel zal worden!

Ik ben het helemaal met iedereen eens. Ik weet normaal al niet zo goed wat ik met Storm moet doen maar nu met dit weer loop ik daar extra tegenaan. Grondwerk van Kim was heel erg leuk maar ik kan alleen in de weekenden, dus maar hopen dat de cursus van Henk snel van start kan gaan! Buiten dat is het gewoon link, je kunt slecht inschatten wat gewoon nat is en wat ijzel is, een uitglijdder is zo gemaakt zowel te paard als te auto. Van mij mag de lente beginnen!

@Trudy: wist je dat warm water véél sneller bevriest dan koud water? Dus laat die warme regen maar zitten ;) .

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:14

@Rhea: wat goed dat hij dat heeft kunnen regelen zeg! Héél veel mensen zijn jullie zeer dankbaar!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:26

hoe zit dat met dat water San, leg eens uit???

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:33

San1978 schreef:
@Rhea: wat goed dat hij dat heeft kunnen regelen zeg! Héél veel mensen zijn jullie zeer dankbaar!

:D Ik hoop het maar! Het is op stal namelijk zeer nuttig om te hebben in dezer dagen!
Hoop dat we genoeg hebben om deze barre winter door te komen..

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:37

essiedepessie schreef:
hoe zit dat met dat water San, leg eens uit???

warm water bevriest sneller dan koud water omdat de structuur van warm water min of meer dezelfde is als die van ijs
koud water zet immers weer uit beneden de 4 graden...

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:47

Hmmm, daar is vast een hele goed wetenschappelijke verklaring voor (CSI Suus, waar ben je :o?) maar in dit geval heb ik het van mijn Oma die er altijd heel snel ijsblokjes mee maakte :D.

*googled even*

Citaat:
Aristoteles had het al ontdekt en beschreven. Maar heel veel jaren erna heeft het een officiële naam gekregen. In 1969 kwam het opnieuw in het licht door een Tanzaniaanse scholier Mpemba. Deze was ijs aan het maken, en had nogal haast. Hij had geen tijd om het te laten afkoelen, en deed het in de diepvries. Tot zijn verbazing was het eerder bevroren dan hij dacht. Hij deed de proef opnieuw, maar dan expres en ontdekte dat het echt eerder was bevroren dan het afgekoelde ijs. Sindsdien is het effect bekend onder het Mpemba effect. Dit effect kan niet onder 1 natuurkundige noemer worden onder gebracht. Meerdere zaken spelen een rol. Het opgeloste gas, verdamping, stromingen.

Hoe kan dit? Het heeft direct te maken met het superkoeling effect. Het is bekend dat heel zuiver water zonder al te veel opgeloste gassen kan afkoelen tot onder het nulpunt. Als er dan een vreemd voorwerp het water raakt bevriest alle water ineens. Er zijn verhalen bekend van grote bergmeren die ook supergekoeld waren. Toen iemand er een steen in wierp, begon het vanuit de steen zeer snel te bevriezen. Net als een schok front.

Wat gebeurd er nu met het warme water. Het bevat veel minder opgeloste gassen dan het koude water. Maar wat gebeurd er normaal met het koude water. Dat nog veel “vreemde” deeltjes bevat. Koud water is ook nog eens dikker dan warm water. En alle deeltjes blijven er makkelijker in drijven. Bij het warme water daarin tegen dat dunner is zullen ook nog eens alle vreemde deeltjes snel zinken naar de bodem. Bij het koude water begint eerst de zijkanten en bovenkant te bevriezen. Dit is een belangrijk gegeven! Door dit kleine ijs laagje wordt de rest van de vloeistof geïsoleerd van de koude, en zal veel langzamer afkoelen. Het warme zuivere water bevriest echter niet, en de temperatuur kan gemakkelijk enkele graden onder nul bevriezen. Dus dit water is door en door onder nul. Nu gebeurd het, door een trilling, of door nog een graad lager bevriest dit water in 1 keer. Terwijl het koude water nog aan het afkoelen is door het beginnende ijs laagje rondom.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:57

Supercooling is leuk

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:09

Hahahaa vet filmpjeee Suus...

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:41

Hoi iedereen!
Is er misschien al iemand op stal geweest vandaag? Is het een beetje te doen daar of wordt het alleen poetsen en evt. stapmolentje? tnx.

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 15:43

@Suus: Wauw, da's gaaf! Kunnen wij dat ook zelf doen of heb je daar speciaal water voor nodig? (of is dat een stomme vraag...)

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:48

Oke.... duidelijk.... |(

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 16:55

Hihi, iedereen is druk denk ik! Ik zit in de bus naar huis, hoop dat t allemaal te doen is straks op stal! Zucht...

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 17:06

Ja denk t ook, ben blij dat jij tenminste nog reageert *\o/*
Ik ga er maar vanuit dat er niet zoveel gedaan kan worden en ga nu maar direct uit t werk heen. Veilige reis naar huis en naar stal vanavond!