Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:47

Oke dan. Mag wel hopen dat ze op zaterdag de stal goed leeghalen want bij de tank zou het weleens erg nat kunnen worden (echte vetklep) om Vootje maak ik me niet druk, die is zo netjes op stal echt het tegenovergestelde.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 00:52

Oke en op zaterdag gaan ze helemaal leeg? Olympus kan er ook een zooitje van maken.. die poepte eerst mooi netjes achterin, maar sinds ie best veel rust heeft moeten hebben schijt ie voort overal

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 08:53

Ja ik heb het ook gehoord.. ik ben benieuwd aangezien passoa 23,5 uur op stal staat en gisteren echt behoorlijk vies was. Ben benieuwd of er klachten gaan komen of iets dergelijks.

Was gisteren in het ziekenhuis omdat ik nog steeds ruis in mijn oor hoor en er was helemaal niks aan de hand met mijn oor, maar schijn ik een whiplash te hebben :S er is schijnbaar achter in mijn hoofd/nek meerdere spieren gescheurd of iets gekneusd waardoor ik veel ruis hoor en ook vlagen heb met hoofdpijn en aan het einde van de dag totaal afgewerkt ben + dat ik af en toe ook nog wat nekpijn heb. Ik dacht zelf dat je bij een whiplash enorm last had van je nek maar dat hoeft dus niet altijd.. Mag nu wel paardrijden maar super intensief niet. Ik kom me zelf wel tegen als ik teveel doe(dan ben ik weer afgewerkt)

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:47

Ik hoop voor germus dat hij dan pools verstaat ( hihi ). Ik had ook al zoiets opgevangen, we zullen zien. Germus is volgens mij anders de grootste viespeuk op stal.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:57

Ach germ Paco'tje ik hoop maar dat ie er goed van hersteld. Zal hem zaterdag eens flink volstoppen, dan voelt ie zich hopelijk snel weer beter (en minder zielig Clown)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 16:09

We doen gewoon een wedstrijdje, welk paard in een week de smerigste stal kan maken.
Doen we het meteen ook voor de schoonste, denk dat Vootje dan wint.
Als Salvador nou de smerigste kan maken (kans is behoorlijk groot) dan heb ik twee kampioenen op stal.
Oke, wie wordt de schijtsrechter.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 19:27

die van debke kan der anders ook wat van... Hoop voor de paarden die vies zijn dat ze beetje sterke voetjes hebben anders worden het veel hoefprobleempjes

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 20:28

Gaan er hier nog mensen naar indoor brabant?
Ik wel, met R,P,F,M én C&C zaterdags en zondags. (+ zaterdagavond feest! Haha!)

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 22:55

ik ga vrijdag avond en zaterdag avond naar indoor brabant
en over de schoonste stal zal beauty veel kans maken en supje poept en plast alles rechts achterin, vandaag weer de veearts moeten komen nu voor juultje ,heeft trap gehad waardoor ze een scheurtje in haar shede heeft ,kon niet worden gehecht en heeft nu stalrust , ik kan binnenkort een ziekenboeg beginnen ,jeetje wat doen die paarden toch allemaal...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:04

Dan maar hopen supje dat Leentje geen gelijk krijgt met de hoefproblemen, dan kun je helemaal je lol op.
Juultje is wel een pechvogel trouwens.
Ben net terug van de hengstenshow op de Dalhoeve, ze hadden het netjes voorelkaar maar alle pech van de wereld, er komt een merrie met veulen binnen en gewoon op de rechte lijn, niets aan de hand breekt de merrie haar linkervoorbeen, net rond de kogel. Bah ik ben er nog naar van, ze loste het wel heel goed op maar het is toch schrikken. Er waren een aantal mensen zo geschrokken dat die meteen weggingen. Wij zijn gebleven en hebben Maestro nog kunnen bekijken, is al een wat oudere hengst maar hij sprak me erg aan.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:42

En wat hebben ze met de merrie gedaan? Nou Olympus zijn stal was vandaag al goed vies.. Ik doe savonds nog even zijn bed opmaken, maar nu kan dat dus niet want overal is t vies..
Dan hoop ik nog dat ze 2x in de week door de polen gedaan worden

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 00:45

Ik heb geen idee Joyce, ik dacht dat wordt afmaken. Maar S. dacht dat ze misschien het been in het gips zetten in de hoop dat ze toch het veulen groot kan brengen.
Ik heb wel vaker gehoord van een gebroken been dat toch wel hersteld werd maar die paarden zijn niet meer geschikt voor de sport (meestal).
Ik ben vandaag niet in Vught geweest, zal morgen toch maar even de stal van de tank gaan bekijken, ik heb een jaar lopen klooien met zijn voorvoet dus ben wel extra voorzichtig.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:46

Jaa idd.. Moet zeggeb Olly staat er voor t oog goed bij, maar als ik t wil opschudden ist een ramp dat kan dus bijna niet..
Nou vandaag stond meneer weer met een kokend rechtsvoorbeen, dus morgen komt de smit even langs om te kijken of er misschien een hoefzweer zit..

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 21:55

Nou Joyce het geluk mag er ook niet zijn voor jou he. Echt balen dat het iedere keer wat is. Hopelijk is hij snel weer beter.

thunderstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 00:15

ik ga zondag de hele dag naar indoor brabant
heb gratis kaartjes gekregen van collega ...top!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 09:43

Wie ben jij dan als ik vragen mag... Bloos

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:18

Ik ga helaas niet naar indoor brabant, het was al uitverkocht toen ik wilde bestellen. Heel slim weer Clown

thunderstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 19:55

ja de internet verkoop is gestopt ,maar je kunt nog kaarten halen bij de grotere postkantoren, VVV,
van leest, etc.
of aan de kassa van de brabanthallen.
Cool

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 20:34

heej thunderstorm wie ben jij eigenlijk?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:30

Vandaag weer een lekker dagje manege. Ik zat op Bonte die niet in zijn beste humeur was, nogal zacht uitgedrukt Tong uitsteken. Ik had hem het eerste uur en dan is het gelijk een stuk lastiger om hem eerst helemaal los te rijden. Hij hoeft echt niet geweldig gereden te worden, maar als ie om 10 uur al een uur uit stal geweest is dan scheelt dat een hele hoop. Na een tijdje toch wat voltetjes geprobeerd maar hij kan dat op de een of andere manier dan niet goed verwerken achter en daar wordt hij erg pissig van . Boos dat het niet lukt, want hij doet echt zijn best Zij zijn groot en ik is klein!, en boos dat ik er dan toch flink aan blijf rijden. Dat werkt elkaar dan lekker tegen natuurlijk. Dus het maar simpel gehouden, maar blijkbaar was zijn humeur al zover gedaald richting pisnijdig dat de samenwerking van zijn kant uit een beetje weg was Knipoog . Ook nog een prachtige bok vannuit het halthouden gehad (waarom zou je ook aandraven met je chagarijnige lijf Clown ), ik voel het nu nog.....
Ach iedereen heeft wel eens een mindere dag, het kan niet altijd feest zijn Haha!. Volgende week is deze bui allang weer over en dan gaan we er weer fris tegenaan.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:42

En de foto's Djoontje is dat nog gelukt?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 19:57

Helaas had de camera erg veel moeite met het weinige licht en had mijn vriend moeite om het interessant te blijven vinden (oftewel de eerste 15 minuten staan erop). De paar gelukte foto´s zijn van een hele pissige koe in de giraffenhouding. Maar zijn aftekeningen zijn wél goed zichtbaar en dat is dan wel weer handig. Want je kun dat beest haast niet aan ander mensen beschrijven Haha! (Ja...zijn hoofd is voskleurig met een bles, en dan is zijn lijf verder vosbont, en dan halverwege komt het wit door zijn vosvlekken heen, en dan naar achteren toe gaan de vlekken over in vlekjes en dan in stippen en zijn kont is bijna helemaal wit op een paar stippen na....snap je wel Clown ). Om over zijn bouw nog maar te zwijgen Haha!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:08

Moet zeggen dat dit toch een hele goede omschrijving is.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 20:13

Hahaha nou als je het een paar keer kan nalezen dan wel misschien, maar als je het zo even snel vertelt dan wordt het lastiger. En dan moet ik vaak ook nog een goede omschrijving geven voor zijn bouw, ik hou het altijd maar op een koudbloedtype met een megagroot hoofd Knipoog. Iemand een betere suggestie Haha!?

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-08 21:04

Een shetlandpony maar dan in groot formaat.