Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanny_

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:23

De eigenares kent een meisje van 11 uit haar buurt. Omdat haar ouders zijn gescheiden woonde ze ergens anders maar binnenkort komt ze ook in Nieuwerkerk wonen (vlakbij stal dus).
De eigenares heeft 2 paarden en 2 dochtertjes en haar moeder is al wat ouder en ze hebben soms wat tijd tekort door de kinderen enzo. Daarom was ze er over na aan het denken om nog een vz'ster voor 1 dag in de week te nemen.
Dus ze vroeg het aan dat meisje (haar vriendin was er bij). Dat meisje van 11 is een goede maat voor Bandit en die vriendin wilde ook graag verzorgen. Maar zij was te lang, maar ze bleef maar vragen of ze niet toch een xtje mee kon naar Bandit enzo.

Zondag had de eigenares haar voor het eerst meegenomen naar stal met die vriendin. Meisje heeft ff op Bandit gereden en ik hoorde dat ze zo weg kon rijden met hem en niet bang was.
De eigenares heeft die vriendin van dat meisje afgebeld maar die bleef vragen of ze nog een x mee mocht Nagelbijten / Gniffelen. Maar die eigenares heeft zoiets van: het heeft toch geen zin want ze is gewoon te lang. En ze heeft gewoon geen tijd om haar een x mee te nemen voor niets eigenlijk.

De eigenares twijfelt eigenlijk nog en wil er nog over na denken om nog iemand te nemen (verantwoording enzo). Aan dat meisje die Bandit dus misschien gaat verzorgen heeft ze ook gevraagd om er goed over na te denken. Want ze heeft zoiets van: meestal hebben die jonge meisjes niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel en komen bijv. als het een x slecht weer is niet of als het juist mooi weer is willen ze liever zwemmen met vriendinnen ofzo weet je wel.
Ze neemt haar volgens mij nog een paar x mee. Ze zei dat dat meisje nog niet helemaal goed kon rijden en nog wat dingen moest leren maar omdat ze best jong is kent ze ook geen 'gevaar'. Maar ze kan in principe zo weg rijden met Bandit. Meisje vroeg bijv: 'Mag ik ook met hem naar buiten?' Eigenares heeft gezegt dat het voorlopig niet mag en later missch. een xtje met haar samen. Ze heeft ook gezegd dat Bandit ook de makkelijkste niet is omdat hij er bijv. met mij ook vandoor kan gaan.
Eigenares vertelde ook dat ze helemaal d'r eigen poetskist & borstels enzo bij had Clown. Ze ging hem ook helemaal knuffelen & kusjes geven Vork.
En ze wil ook niet dat Bandit verpest wordt omdat hij nu juist steeds braver wordt en hij is nog steeds zacht in z'n mond & luistert gelijk naar de hulpen. Als dat meisje gaat trekken & schoppen is dat weg ff kort door de bocht gezegd Knipoog.
Ze zei ook dat ik gewoon wel altijd voorrang blijf houden op de dagen en altijd extra mag komen. Ze heeft zelfs gezegd dat dat meisje dan niet het stippelsetje mag gebruiken omdat ik het gekocht heb Tong uitsteken.

Ik ken dat meisje natuurlijk niet dus weet helemaal niet hoe ze is maar aan de ene kant heeft Ban dan wel net wat meer aandacht en het is maar voor 1 dagje. De eigenares zei ook dat ik de 'hoofdverzorgster' blijf Clown maar aan de andere kant vind niemand het natuurlijk echt leuk dat er nog iemand bij verzorgt naast je zelf. Maar ben ook niet zo dat ik boos ga worden ofzo want het is sowieso nog niet zeker en ik gun Bandit ook meer aandacht & beweging enzo.

zooo dat moest ik ff kwijt Schijnheilig

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:44

Ja, t is inderdaad altijd een gemengde gevoel. Aan de ene kant verdient Bandit wel weer wat extra aandacht, maar aan de andere kant... je weet nooit hoe consequent dat meisje is (zeker op zo`n leeftijd) , waardoor Bandit inderdaad 'eigenzinniger' kan worden. 11 jaar is nog best jong en kent niet veel verantwoordelijkheidsgevoel. Ik kan me dat van mezelf heus toegeven dat ik toen ik vroeger Wanda deed (toen was ik ook 11), ook weinig zin had om te gaan tijdens een rotweer. Gelukkig was ik zo weg van Wanda dat ik toch altijd gewoon ging Knipoog. Eigenlijk heb ik van Wanda mijn verantwoordelijkheidsgevoel geleerd. En nu ga ik gewoon altijd, weer of geen weer Lachen (zelfs wanneer dr eigenlijk helemaal geen paard staat zoals nu Nagelbijten / Gniffelen ) Dat meisje moet t ook gewoon leren, dat moet de eigenaar ook duidelijk maken anders laat ze t inderdaad snel 'vallen'.

Wel fijn dat de eigenaar ook rekening houdt met jou en niet klakkeloos zegt dat er een 2e vz voor ban komt. Gewoon afwachten hoe t gaat uitpakken Lachen Komt vast allemaal wel goed.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:49

Wat die meid betreft, die te lang voor Ban is. Ze moet gewoon beseffen en respecteren dat ze er gewoon te lang voor Bandit is. T is gewoon niks voor haar en niks voor Bandit en ze hoort dan gewoon verder te zoeken. Nee is nee, daar moet ze niet verder ook gaan zitten zeuren. (God, zulke mensen... ik heb er de pesthekel aan Tong uitsteken)

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:54

Sophie die wilde toen ze Rica pas net had, eigenlijk geen verzorgster. Maar toen ze t drukker kreeg op school, besefte ze dat Rica best wat extra aandacht mocht. En toen werd ik dus verzorgster voor Rica en nu dus voor Annika. Ik ga vanaf augustus 2x per week Annika doen en vanaf 14 augustus tm 28 augustus ga ik dr elke dag doen Knipoog, tot dan spreek ik bijna elke dag met Sophie af zodat we elkaar ook beter leren kennen en samen ook Annika kunnen leren kennen. Sophie wilt ook sowieso geen 2e verzorgster erbij, dus dat soort dillema hoef ik gelukkig niet mee te maken Knipoog.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 16:59

Het klinkt ff hard maar als hij zich als een draak gaat gedragen bij háár is dat niet míjn probleem. Hij weet goed wat hij wel & niet mag bij míj maar ik (en de eigenares) kunnen er niet telkens bij gaan zitten als dat meisje hem doet.
Ze moet ook dingen doen als uitmesten enzo dat heeft ze volgens mij nog nooit gedaan ?

De eigenares heeft ook gezegd dat ze liever niet heeft dat dat meisje steeds vriendinnen meeneemt (ze zei ook: een pensionstal is wel wat anders dan een manege en ik wil van Bandit geen manegepony maken dat iedereen er op gaat rijden, en zeker niet nu die jong is en net ingereden).
Nou ik zie wel want áls dat meisje hem gaat doen is het pas na de vakantie en ze wilde eerst met mij evt andere dagen afspreken met m'n rooster enzo. En het is maar voor 1x per week daar raakt hij niet verpiept van Tong uitsteken.

Dat meisje die Ban gaat doen als ik op LC ben was helemaal enthousiast & blij toen ze werd gevraagd en ze is heel aardig maar ook consequent (zij gaat naar de 3de). Zij zou gevraagd worden om hem erbij te verzorgen maar ze is te lang. Ze vindt Ban helemaal geweldig en kan ook leuk rijden. Als zij hem zou doen zou je wat minder zorgen hebben maar dat meisje van 11 moet die dingen dan maar leren. Bedoel we zijn allemaal eigenlijk zo begonnen. Maar Bandit is natuurlijk niet de braafste & makste Nagelbijten / Gniffelen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:00

xEsther schreef:
Wat die meid betreft, die te lang voor Ban is. Ze moet gewoon beseffen en respecteren dat ze er gewoon te lang voor Bandit is. T is gewoon niks voor haar en niks voor Bandit en ze hoort dan gewoon verder te zoeken. Nee is nee, daar moet ze niet verder ook gaan zitten zeuren. (God, zulke mensen... ik heb er de pesthekel aan Tong uitsteken)

Ze klonk een beetje

penny Vork

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:29

daar zat ik al een beetje aan te denken om eerlijk te zijn Vork

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:32

BTW, ik wil Bandit en Vanity weer een keertje zien! En dit keer met setje Tong uitsteken hihi! Ga ik je weer les geven.... jaaaa?! Whoosh!

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:32

Ik ben weer terug!

Pff er waren vet veel jonge kinderen joh Tong uitsteken
Allemaal twaalf enzoo
Gelukkig was Lizzy er ook <3
Mn sperzieboon

Het was echt leuk joh Haha!
Heb een superweek gehad met Mervada
F7 heb ik niet gehaald (Christien was ook wel erg streng =O )
Pony van de week verkiezing gewonnen
en springwedstrijd gewonnen =D

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:35

Ooh en Franny
ik miste je echt joh! Bloos!
Jasmyn was lekker gek, maar jy was veeel gekker
Dus volgende keer moet je er weer by proberen te zijn ja? Bloos

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:36

Hee! Leuk joh!
Hahah, jammer van je F-proefje. Maar wel leuk dat je die springwedstrijd en Pony v/d weekverkiezing hebt gewonnen!

Ik ben al 15 , dus zal wel een van de oudste zijn denk ik. Tong uitsteken

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 17:37

Wie had je trouwens als ponykampbegeleider Lachen?

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:39

Heej Haha!
@ Vanny: Ik snap wel wat je bedoelt. Als het andere meisje leuk met hem om gaat is het misschien wel fijn voor de pony maar het is wel fijn dat jij gewoon "hoofdverzorgster" mag zijn Lachen
@ Elja: Gefeliciteerd met je prijzen Haha! Hoe komt het dat je je F7 iet hebt gehaald? En heb je foto's? Haha!

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:40

Ik ben ook 15 nu, misschien dat ik volgend jaar wel naar 15 plus ga ofzo.
Heeft 1 van jullie dat wel eens gedaan? En is er veel verschil ofzo..

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:02

Ik reageer zo na t douchen op jullie berichten Tania en Esther, maar heb ff geen tijd om te lezen. Tong uitsteken

Maar Elja, welkom terug!
Mervada is het paard waarop je reed of wat?

Esther, ik ben ouder. Vork

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:11

Mervada is het paard ja =)

Nou ik weet niet wat er fout ging met dat proefje. Kusje
Iedereen zei dat het vet goed eruit zag enzoo .. Maar ik heb allemaal 5en, 6en en één 7 ..
Ik had oko een wit dekje op Mervada gelegd, uitgebreidty gepoets, hij glom zelfs. Krijg ik een 6 voor verzorging paard .. Scheve mond

Em de leiding waren Jasmijn, Anna, Marleen, Harrewietskie und Sabina =)

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:12

Ooh en ik was ook de oudste daarzo .. Tong uitsteken
Niet leuk =(

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:18

(Wilde het toch nú even lezen)
Eigenlijk wel erg lastig van dat verzogstertje erbij, Tania.
Snap wel dat het voor Bandit misschien beter is qua aandacht en extra beweging, maar ze moet wel consequent zijn en weten hoe ze met hem om moet gaan. Anders snapt Bandit zelf straks ook niet meer wat ik nou moet, moet ik nou reageren op het been of mag het ook de 5e keer? Nouja jij en de eigenaresse zullen het even aan moeten kijken. Als ik het zo hoor, interesseert jou mening haar ook wel heel erg. Stel dat het straks niet gaat, dat jij er echt last van heeft, zou ze dan haar 'ontslaan'? Laten we hopen dat het allemaal maar gewoon goed gaat.

Dat vriendinnetje van dr pff.. daar zou ik echt moe van worden.
Ik zou dan echt een keer uit gaan flippen. En nú hou je gvd op met zeiken. Tong uitsteken Khou echt niet van dat soort types.

Eigenlijk wel heel erg jammer dat het "vakantiemeisje" te groot is voor hem. Zij klinkt een stuk geschikter.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:18

Elja, jij bent al 16 toch?
Of heb ik dat zelf verzonnen. Tong uitsteken

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:32

Elja; Lizzy heb ik op msn Tong uitsteken grappig dat je ook met haar was. Eerste met springwedstrijd én pony vd week gewonnen OK dan!

Judith; ik ben nog niet naar 15+ geweest. In de herfst ga ik waarsch. ook weer op pk met Esther en dan weer de 'gewone'. Herfst'06 was er ook een meisje van 16. Ik word pas eind april 16.

Manon; ja het is wel fijn dat de eigenares mij in ieder geval goed vertrouwt enzo ! Maar het is nog niet zeker en we kijken het wel ff aan Lachen.

Es; ik met Bandit lés ??? Waar heb je het over.
Hallooo schat ik rijd toch ZZZZZ-zwaar met mijn grote ponyhengst. Maar ff seri Tong uitsteken ja je mag me dan weer lesgeven 'juf Esther' Clown en anders kan je ook gelijk rijfoto's maken Haha! je hoeft je camera niet helemaal mee te nemen hoor ik pak die mobiel van Jimbo wel.
Waar blijven de foto's van Annika Lachen ?

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:34

Hahha Liz is echt te gekk =P

Em nee Manon dat heb je verzonnen Kusje
Over *even tellen * 18 dagen ben ik 16 =D

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:41

hallooo schat, droom lekker verder wil je Clown ZZZZZzwaar, hahah.
Ik neem mijn camera wel mee, kan ik meteen op PC zetten. EN JA, die foto's komen er zo! Heb geduld. Knipoog Ben in een slome bui vandaag.

btw, ik ben helemaal verslaafd aan dat liedje van Mutya Buena - Real Girl Haha!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:43

Wojoo, ik hoor net van een meisje, die net terug komt van LC dat er zelfs een meisje mee reed, die al 20 was Clown

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:48

xEsther schreef:
Wojoo, ik hoor net van een meisje, die net terug komt van LC dat er zelfs een meisje mee reed, die al 20 was Clown

Okeeeee dat is best wel oud ja ! Zit je tussen al die kindjes Bloos maar ja moet die gene zelf weten he. Wou je deze week al komen ? Ik doe woensdag t/m zaterdag Bandit en dan is het ook gelijk mooi weer.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 18:54

He balen, ik wilde anders maandag ofzo, of morgen (A)? (dan is Annika er nog niet Clown ) Mag je Bandit anders niet een daggie extra doen ofzo Tong uitsteken?