Manege Bruin!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:46

Mwah dat weet ik niet, 17 of niet, als je een kind hebt moet je de verantwoordelijkheid er voor nemen... Anders had je er niet aan moeten beginnen.
Maar goed, dat is mijn mening...

Denise1984

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:53

jah dat is zo maar goed. Dat is alweer 21 jaar geleden dus verleden tijd. Ik ga naar m'n bedje toe welterusten allemaal.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 02:55

Slaap lekker (niet dat iemand dit nog leest )

Ik ben weer bijna op schema, nog 19 blz achter(waren er ruim 80 vanmorgen voor ik naar amsterdam ging ). Mag van mezelf dus wel naar stal morgen. Als ik morgen en woensdag stapje harder werk ben ik voor het weekend weer bij (moet ook wel, want volgende week alweer tentamen...)

Denise: volgens mij hebben we het er al eens over gehad, maar ik weet het niet meer Wij moeten elkaar haast wel kennen. Wsl zat jij een jaar hoger of lager dan mij op de Drietand (ik ben ook van 1984 namelijk )

Ik zou een kind van 5 ook niet alleen durven laten, volgens mij had ik zelfs tot een jaar of 11 's avonds oppas als mijn ouders weg waren. We wonen natuurlijk naast het bedrijf en er kwamen dan nog best vaak mensen aan de deur 's avonds.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:51

Verslag van de dag.

Vandaag gingen we naar de manege. Oh nee, wacht. Om half tien was ik met de peugeot bij de garage voor de keuring, en toen ging ik lopend naar de stad en daar kocht ik een nieuw horlogebandje. En om tien uur was ik bij de Hennes voor, en toen had ik gewonnen hahaha want ik was er eerder dan Niekie. En toen gingen we thee drinken en daarna kappoetsjino met gebakketies. En toen gingen we naar de stomerij om daar vervolgens te schrikken van de prijs voor het stomen van vijf dekenties. En toen gingen we naar de manege. En toen ging ik op mijn paard en kreeg ik les van Niekie en heb ik heel fijn gereden en een paar overgangen geoefend (ja, dat moet ik allemaal nog leren). En toen ging ik Nikki d'r manen scheef knippen en toen moest Niekie het allemaal weer recht maken, dus ging ik roken.
En toen gingen we thee drinken. En toen gingen we boosdchappeties doen bij de Lidl en bij de Deen. En toen gingen we weer naar de garage om de peugeot op te halen waar gelukkig bijna niks mee aan de hand was! Hoera!

En nu ben ik thuis en is Niekie thuis en ga ik zo lekker in bad. En morgen is mijn mama jarig.
Dus.

Dit was het Verslag van de Dag.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:15

oh tof!

mag ik nu ook?
ik kwam om half 1 uit mijn nest rollen, toen ging ik vieze oploskoffie drinken en het weggooien omdat het vies was.
Het werd toen thee.... en ontbeten met vette cake.
De gehele middags kansloos achter de pc gezeten oh en nog aspergesoep gegeten.
Nu ga ik naar stal.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 18:20

Zo en ik ben boos.

Ten eerste ben ik boos op mijn stomme pony die Kimberley gigantisch in de zeik loopt te nemen. Pony is bij mij superbraaf op een paar simpele zijsprongetjes na... Bij Kimberley loopt ze gigantisch te klooien en is hem zelfs flink gepeerd...

Ik dus in de veronderstelling dat Kimberley er makkelijk op kan want ze is toch superbraaf... gaat Flair weer dit soort acties verzinnen...

Ten tweede ben ik boos omdat Inge... ja ik noem haar nu gewoon bij naam. Zich met mijn pony en mijn verzorgster bemoeit. Ze loopt te zwetsen dat Flair toch binnen een maand weer kreupel word plus dat ik haar heb in laten spuiten als een oud omaatje zodat ze weer soepele gewrichtjes heeft voor een maand... Waar ze het vandaan haalt mag Joost weten want ze heeft mij nooit wat gevraagd. Het enige dat ze continu zei in Flair haar rustperiode was breng dat beest toch weg, ze is zielig en verveelt zich... terwijl Flair vaker buiten de box was dan haar eigen paard. En nu loopt ze mijn verzorgster uit te kafferen omdat het eens 1 keer niet goed ging.. noemt mij WIJF... (dat wijf moet haar pony zelf doen)

Nou, dat wijf heeft een leven buiten de manege... plus dat wijf moet werken en kan regelmatig niet voor het donker haar ponietje langs de weg stappen. En dat wijf reed zelf ook op deze pony toen ze 14 was... ook toen dezelfde pony 8 maanden boxrust had gehad na een peesblessure...

Op een pony rijden toch meestal kinderen... en dan komt het toch ook weleens voor dat de pony een rodeootje weggeeft. Plus dat ik het feit dat juf Inge niks tegen mij zegt hierover belachelijk vind. Ik ga morgen dus zelf wel even naar haar toe als ik er buiten lestijd ben. Moest dit eerst even opschrijven om af te koelen... anders ga ik straks nog slaan.

In een woord: GATVERDAMME!!

Be coooool

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:38

Wat een gezeik zeg Flair... daar word je toch doodmoe van, die mensen die alles beter denken te weten. Bah. Ik voel met je mee hoor.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 18:40

Mn voet is nu een beetje erg pijnlijk
Maargoed, ik weet ook niet waarom ze het doet, mss wilt ze mij dr wel gewoon niet op en het was niet eens voertijd..

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:18

Dit doet ze puur omdat ze je nog niet vertrouwt. Dit is altijd zo geweest bij mensen buiten mij om... En ik snap het niet want jij doet al heel lang meer met haar dan mij. Maar als ik terugdenk heeft het mij ook wel een jaartje of 2 gekost voor ik met haar kon lezen en schrijven.

Zag je bijv. gister toen jullie in de stal druk liepen te doen toen ik aan het poetsen was hoe ze haar been optilde richting jullie. Dat moet je kunnen ontcijferen... het is geen kwaad wat ze wil doen maar ze is zelf doodsbang als ze zoveel herrie hoort en niet kan zien waar het vandaan komt.

Zo moet je Flair leren begrijpen en dus weten wanneer ze je loopt te fokken en wanneer ze het meent. Pas als je dat door hebt gaat Flair wat voor jou doen, tot die tijd neemt ze je in de zeik. Dat komt wel goed met jou omdat jij zelf eerlijk bent naar haar toe.

Laat jou niet voor niets zoveel met Flair doen.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:31

Ik had wel gedacht dat ze me een beetje meer zou vertrouwen, maar goed blijkbaar niet dus. Hoop niet dat het lang zo doorgaat iig.. Ik blijf het evengoed wel proberen hoor
Ze doet het btw ook als er gewoon iemand bij staat als ik aan het poetsen ben, als ik dan aankom doet ze dr oren naar voren, komt bijv. monique aan doet ze dr oren in dr nek. Daarom dacht ik dat dus

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 19:34

Dat doet ze omdat ze het niet leuk vind als ze meerdere mensen in de gaten moet houden. (als je in haar buurt bent moet ze je in de gaten houden)

Als jij haar bijv. aan het poetsen bent en ik kom er aan doet ze ook chago tegen mij.

Maar door veel met haar bezig te zijn buiten het rijden om bouw je wel wat op het haar en leer je haar beter kennen en zij jou. Blijkbaar is het dus echt een langdurige kwestie bij Flair voor ze je vertrouwt. Iig vind ik dat je het goed doet zoals je het nu doet, het ligt echt niet aan jou!

Komt wel goed

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:40

Idd niet leuk flair, dat mensen zich er ongevraagd en achter je rug om mee gaan bemoeien!

(Ze is laatst ook al over zoiets aangesproken door iemand die er achter kwam.)

Ik ben ook van mening dat je iets in iemand gezicht moet zeggen, of helemaal niet.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:43

Ik hoop het.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:06

Idd Niekie, dan zou ik waarschijnlijk zoiets hebben als wat in Kimberley haar onderschrift staat Maar goed, dan kan ik wel een weerwoord geven... Waarschijnlijk is dat juist waar ze bang voor is want ondanks haar geblablabla en interessante gedoe is het eigenlijk gewoon een klein meisje dat dit soort verzinsels nodig heeft om boeiend te doen.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:11

Wat een gezeur Kim...Kan me voorstellen dat je pissig bent!

Ik zal jullie niet vermoeien met mijn verslag van de dag. Weet niet eens meer in welke volgorde ik alles gedaan heb

Ik ga straks nog even proberen ronald te bellen Deedejee, kreeg hem vanmiddag niet te pakken

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:44

Mijn verslag van de dag is in principe die van deedejee
Behalve dan dat ik niet in bad kan

Ben nu lekker Monkey Business aan het kijken.. Dat ownt!

_Kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:04

* bla bla bla bla *

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:45

Nou ja, in elk geval gaan we 5 maart onze eerste dressuurwedstrijd starten, vet spannend! Gauw n winstpuntje halen hahaha.

@Gomir hoop dat het nog lukt, het zou een leuk verjaardagcadeautje zijn. JA WANT IK BEN ZONDAG JARIG JOEPIE!

En zaterdag ga ik het vieren.... hoop dat ik veel visite krijg gheghe

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:02

Jeuj, het is gelukt. Gomir gaat King's Nikita starten zondag!

Heb net even de fokker opgezocht van haar... slik... ik durf het bijna niet te zeggen...

het is een shetlandhengstenhouderij...

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 22:35

Hello allemaal,
Mijn verslag van de dag: heele dag gewerkt en net Lucje gereden, ging vet klote. Kim zei t al dat ie boktte ( maar deed ie eigenlijk bij mij al niet echt meer) en nu deed ie t wel weer bij mij, stommerd! Die luierd heeft geen zin om in galop te gaan dus geef je een tik, dus gaat ie bokken zodat ie dr bijna naast ligt, bah bah bah. Morgen gaar kim met hem springen, nou ben benieuwd!! Wel laat zeg, pff 22 uur. Marit gaat zaterdag voor het eerst op hem, ben wel blij met dr ( nu al hahaha)
@ Denise: ik werk ook omdat ik het met oppas kon regelen en omdat ik het geld voor Lucje nodig had, maar achteraf vind ik het ook gewoon fijn om te werken, ik vind dat je dan een leukere moeder ben. Dus ik kan makkleijk zeggen: ik begrijp niet waaorm je zó'n probleem van dat oppassen maakt, maarja dat kan ik dan zeggen omdat ik vaak oppas heb en kan krijgen. Welke dag moet je hem kwijt? misschien weet ik iemand voor je. En als hij naar de peuterspeelzaal gaat wordt het al helemaal makkelijker ja toch. Jij vind dat je al je vrijheid kwijt bent he? haha, ikzelf heb dr niet zo veel moeite mee, ja alleen als ik een heele dag weg wil soms, bijvb naar de Divoza ofzo, dan denk ik ook: hoe moet ik dat regelen, maar s'avonds met naar Luc gaan niet, dna is Arnold thuis dus, behalve 1 voetbal avond. En die maakt er gelukkig ook geen probleem van. En jij hoeft niet elke dag naar Laaf toch? En wat superlenie zget is waar: als je een kind neemt moet je ook de verantwoordelijkheid nemen, tuurlijk heb je iets minder vrijheid maar t is net hoe je dr mee omgaat, ik ben vaak heel blij met hem ( dah omdat ik na 8 uur werken thuis kom en hem maar 2 uurtjes zie dan hihi ) nee maar ik snap je wel een beetje hoor, soms ben ik t ook wel s zat, maar dat heeft elke mama denk. Zaterdag dat ik lucje buiten moest zetten dacht ik ook: wat een gedoe, met Bink in Luc's stal en Luc's halster omdoen en Bink die in dat stro ligt te rollen whhaha...nou trusten allemaal he en tot laters.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 23:11

Pff jeetje Flair, wat een gezeik zeg!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 00:04

Ik had al wel verwacht dat ik nog wel wat kon regelen met Ronald, maar je weet het natuurlijk pas zeker als je iemand gesproken hebt
Maar was geen enkel probleem als Nikki ook meekwam!
(waar is ze trouwens gefokt Deedejee? Paspoort trouwens ook mee zondag voor het geval iemand ineens entingen wil controleren ofzo Is voor mij al heel normaal maar jij moet daar wsl nog speciaal aan denken )

Llover: jij bent al een paar jaar ouder dan Denise, denk dat je het dan toch allemaal anders ziet en anders beleeft.

Ik had vandaag ook al een abbo op bokken bij het galop aanspringen...Leuk he

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 00:54

Idd Denise is net zo oud als ik... ik moet er echt absoluut niet aan denken om nu al de verantwoordelijkheid voor een kind te hebben. Ik zie nu aan mijn zus hoeveel tijd het opslokt en hoe moeilijk het is om je kind aan een ander over te laten. (Wat overigens in het eerste jaar ook helemaaal niet goed is voor het kind)

Maar goed, Denise hoe oud is hij nu? Heb je misschien kennissen, familie of vriendinnen met een kind? Mijn zus doet bijv. straks als Jezz wat ouder is met een vriendin om de beurt zodat ze allebei parttime kunnen werken en oppas hebben als de vaders niet kunnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 01:12

Het lijkt mij trouwens ook dat je, als moeder zijnde deze dingen al plant voor dat je uberhaupt aan kinderen begint. Of zeg ik nu iets heel raars?
Zodat je dus niet voor deze 'verassingen' komt te staan...

Die van mijn zus komt over een maandje ongeveer, maar die weet al precies hoe ze alles gaat doen. En de oppas adressen zijn ook allemaal al geregeld..
Lijkt me ook heel wat rustiger voor jezelf.

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 10:18

Zo denk ik er dus ook over..... dan kom je ook niet voor verrassingen te staan, zoals Denise nu een beetje.