Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amarie

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-08 21:12

Dat is een goed "hipsende kangaroe" ik zie het zo voor me.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:15

Nou ik heb vanavond weer lekker mogen schrijven.. Wat een toto uitslagen, best laag gejurrerd voor een onderlinge, maar t waren alleen maar eigen paarden, dus wel terecht gejureerd

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 00:23

ja ze was wel correct surprise was veel te vlug en levana was te sloom ach ja voor een L1 proef ging het ook weer niet zooo slecht.. gewoon veel oefenen ....ik was in ieder geval niet laatste

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 08:52

Nou Supje dan heb je het wel mooi verdeeld.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 09:35

Nou ik was met Monty gisteren ochtend weg geweest naar Nistelrode. Ik besloot er een kwartier van te voren op te gaan zitten zodat hij gewoon los was maar nog wel fit. Het was daar best warm en toen ik dan eindelijk de ring in mocht moest ik nog 10 minuten wachten totdat de jury klaar was Tong uitsteken het ging voor mijn gevoel wel lekker met een paar slordigheidsfoutjes maar er werd best streng gejureerd.. zo kreeg ik een 3 voor het wijken terwijl hij wel gewoon wel aan het been was en netjes opzij ging.. misschien niet voldoende genoeg maar een 3 vonden we wel heel erg laag(zei gelukkig ook de mede concurrentie Tong uitsteken )

's avonds monty weer opgezadeld en ff aan het been gemaakt, het wijken geoefend en toen de ring in. Hij ging wel lekker, was lekker voorwaarts en dan ben ik al heel ver Tong uitsteken helaas had ik weer wat van die stomme slordigheidsfoutjes, die later ook door S werden uitgelegd. toch was ik nog 5e dus had ik het niet slecht gedaan Lachen

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 11:59

Ik was wel trots op mijn mannetje naar de wedstrijd van gister heb nu ook weer vertrouwen in een volgende wedstrijd.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 19:38

Tuurlijk, je moet van elke 10 proeven het gemiddelde nemen en dan weet je waar je staat.
Vandaag de tank aan de lijn gehad, kletsnat geworden natuurlijk. Hij had er ook helemaal geen zin in, probeerde steeds zijn kont in de regen te draaien en dat valt niet mee als je aan de lijn zit. Maar ik heb het weer gezien, als meneer maar zin heeft dan kan hij draaien op een euro.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:00

Dus dan moeten die keertwendingen toch eigenlijk een makkie zijn he amarie Tong uitsteken
Ik vandaag met monty nog eventjes gereden en dat ging wel lekker.. wel geprobeerd wat wisseltjes te springen en af en toe was die niet voorwaarts genoeg waardoor die zijn kont eens omhoog deed Tong uitsteken gelukkig ging het daarna wel netjes en kon ik rustig maar wel actief een wisseltje springen.. (vind ik zo leuk Tong uitsteken )

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-08 21:20

Ja het blijkt maar weer dat dit probleem echt bij mij zit en niet bij hem. Ik ga het nooit leren ben ik bang. Maar ik blijf volhouden, dus wie weet.

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 11:57

Je moet maar zo denken als ik en germus het kunnen, dan kan jij het zeker. Mijn keertwendingen gingen best wel goed, kei leuk( hihi)

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:54

Nou Deb, je moet eerst de mijne maar eens bekijken en dan zeggen of jouw opmerking klopt (ik krijg er nachtmerries van)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:24

Beter als je best kun je toch niet doen Lachen en het moet wel leuk blijven.. Was vandaag met passoa buitenom wezen stappen.. ging goed en ze was braaf totdat er een man met aanhanger heel hard kwam aanrijden.. hoop kabaal dus passoa der nek erop en staart in de lucht. hij komt dichterbij en ze begint beetje te hupsen en springen. en dan komt die over die drempel dus al die spullen vielen kei hard in die aanhanger waarvan passoa dus schrok en recht overeind tegenover me stond.. en die man niet gas terug nemen maar gas bij geven terwijl die zag dat mijn paard aan het flippen was.. Ze kon ook niet zien wat er aan kwam want hij kwam van achteren.. gelukkig is ze niet zo'n paard dat er van door gaat dus bleef ze wel bij me.. maar wat zijn ze dan groot als ze recht op staan....

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 20:32

IK mag dadelijk Germus weer rijden Lachen Deb heeft gister gesprongen en meestal is ie naar springen heel fijn dus we zullen hem eens testen Lachen

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:30

ja dan zijn ze zeker wel groot... gelukkig blijft passoa wel bij je als ze schrikt, Knipoog en dat zo iemand dan ook nog gewoon blijft doorrijden ,echt niet normaal....alsof ze het gewoon expres doen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 23:47

Ja je hebt, pennen, potloden en dan heb je ook nog gummetjes.

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:56

En Joyce fijn gereden, ik had gisteren een bezoekje gedaan bij de tandarts ik had een wortelkanaalbehandeling ( kei fijn ) dus ik doe het effe rustig aan, vandaag ga ik weer lessen bij henny.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:20

bbbbrrrrr dat is niet fijn, hopelijk ben je snel hersteld.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 17:27

auw dat is zeker niet fijn ik mag 8 april weer naar tandarts Boos!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:32

ik 28 april.. voor men eerste gaatje Boos!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 18:55

ik moet ook ergens in april, kijk er niet echt naar uit maar goed.

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 19:20

Hmm ik moet binnenkort ook weer naar de tandarts. ik denk dat ik (na het al 4 keer uitgesteld te hebben) nu toch echt mijn verstandskiezen zal moeten laten trekken :S....

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 22:01

het was vanochtend weer raak hoor.
t en ik waren net klaar met de stallen en hielden een pauze van een half uurtje
toen ik op stal kwam riep t mij ineens , paco was blijkbaar los gebroken en kees had hem op stal gezet ,toen ik in de stand van paco kwam zag ik dat zijn hoofd flink beschadigd was en bekeek zijn rechter kant en zag dat hij een gat net boven zijn oog had , ik riep tegen t dat er een veearts moest komen om het te laten hechten , de veearts heeft hem weer mooi dicht genaaid.
hij heeft boven beide ogen een beschadiging en een lange ondiepe snee op zijn hoofd
en nog wat schaaf wondjes ,hij moet een week rust hebben,
paco stond heel zielig op stal omdat hij dus 3 uur niks mocht eten vanwege de verdoving...
hij staat nu in het kleine gangetje tegenover levana..

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:06

Och jee, nou het is maar goed dat jij beter oplet dan Kees. En dat je het uberhaupt hebt kunnen zien, want daar op stal is het best donker.
Ik begreep dat bij wijze van proef er nu op een andere manier uitgemest wordt. IK hoorde tenminste wat opmerkingen op stal. Weet jij wat ze nu gaan doen?

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:20

ja gerum die paco/ Het is toch zo dat de stallen nu maar 1 keer in de week helemaal uitgemest worden? zo heb ik het tenminste van hennie begrepen.

supje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 23:25

de stallen worden nu op zaterdag uitgemest door een paar polen
en misschien nog een dag doordeweeks , de andere dagen word er alleen nog drollen geschept en opgestrooid