Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xEsther

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 21:23

Verdrietig De vrouw van Annika belde vanmiddag naar Sophie toen we op stal bezig waren (jaja, weer op de shetjes gereden Knipoog ) en Annika blijkt dus keelontsteking te hebben, dus wilde ze haar voor de zekerheid nog een weekje houden. Echt balen, we hadden ons zo verheugd op morgen, zucht Verdrietig . Maar goed...

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:19

Aah echt jammer Ach gut. Maar het is beter dat die vrouw haar dan voor de zekerheid ff bij d'r houdt ja.
Weekje is zo om ! Kan je in de tussentijd op de shetjes hobbelen Cool.
Rijdt dat meisje (dat dochtertje van die vrouw die op die belg reed) niet meer op dat witte shetje ?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 22:26

die rijdt maar 1x per week. Trouwens, die paarden van de eigenaar, dus ook die shetjes, hebben elke dag bijna een andere vz (en de meeste van hen komen eens niet opdagen Nagelbijten / Gniffelen terwijl ze er wel maandelijks een bijdrage moeten leveren). En af en toe voor lessen gebruikt voor de kleintjes. Maar wij mogen dr gewoon lekker af en toe erop rijden en dan helpen we de eigenaar van stal ook ff met wandelen van zijn andere paard (die nu een dik been heeft) of uitmesten van de stal van de shetjes etc Lachen Dus wij hoeven daarvoor gelukkig geen bijdrage te betalen.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 16:15

Heej Haha!

De eerste keer dat ik op kamp ging op LC had ik ook echt heel veel spullen bij me ik dacht echt dat ik veel te veel mee had enz Tong uitsteken maar op kamp kwam ik er achter dat bijna iedereen zoveel mee had Knipoog
Als ik zo die verhalen hoor enz. en denk aan pk krijg ik ook wel heimwee, gelukkig ga ik in de herfst dus dan ben ik er iniedergeval wel nog dit jaar Lachen

Ik heb sinds maandag ochtend heel erg last van mn nek. Dinsdag naar de dokter geweest en had acute spierverkramping ofzoiets. Dus ik had pijnstillers gekregen maar daar werd ik wel erg moe van, heb 2 dagen op bed gelegen en nu gaat het al een heel stuk beter gelukkig Lachen moet ook wel want ik ga maandag op vakantie naar Italië met mn mama Knipoog

Ik wil ook misschien leren rijlaarzen, alleen ik rijd niet zo heel vaak dus dan is het misschien een beetje zonde. Heb in de winkel wel al een keer van Cavallo gepast en een keer van iemand Petries. Ik denk dat ik er nog maar even mee wacht tot ik echt veel rijd en ze dus ook veel gebruikt Knipoog

Zo heb ook weer even bij gekletst Tong uitsteken

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:06

Judith;
vervelend voor je zeg ! Gelukkig gaat het nou wat beter maar toch beterschap & heeel veel plezier in Italië Haha! !

Ik wil ook leren laarzen maar ben bang dat m'n voeten nu nog niet zijn uitgegroeid. Denk het wel maar in de lengte (bedoel gewoon m'n lichaam) groei ik nog. En als ik ze ooit ga halen neem ik sowieso geen Petrie's. Ik zie bijv. op bokt allemaal topics over Petries wat er allemaal mis mee is enzo en een vriendin verkoopt die van haar omdat er wat mee was.
Ik heb nu gewoon rubberen van Aigle en die kan ik tenminste zo vies maken als ik wil en ik rijd gewoon recreatief en ik start geen wedstrijden dus vind ik het nu een beetje zonde van het geld Tong uitsteken.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:37

Toen ik petries ging passen, vond ik ze ook niet zo super zitten eigenlijk.

Vandaag weer naar stal en Sophie wilde opeens een andere stal Tong uitsteken. (grotere en ruimere) Dus wij vragen aan de eigenaar, t koste paar tientjes meer per maand, maar dat was dus geen probleem en mochten meteen t schone stro dat nog in Rica's stal lag gaan verhuizen naar de andere stal Clown Probleem was dat de nieuwe staldeur nog 'vastgespijkerd' stond, omdat ze willen voorkomen dat andere mensen dr stiekem ingaan ofzo met andere paarden. Dus wij heel moeilijk doen en t schone stro met schep en riek overgooien boven de staldeur en ook nog de strobalen van Rica's stal verplaatsen naar de andere stal en steeds over de staldeur heen en weer klimmen. Pfffff. Maar goed, we konden ook wachten totdat de eigenaar t spijkertje eruit had geslagen Nagelbijten / Gniffelen Ik was iig doodop. (Je moet ook iets te doen hebben he, zonder paard Tong uitsteken)

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:43

haha jaa je moet wat over hebben voor een mooiere ruimere stal Clown.

Zaterdag als het niet regent ga ik voor het eerst het bos in met Bannieee & de eigenares op hun andere paard Go jij! Go jij! heb er echt zin in.

& Over nog maar 10 dayssss zijn we op LC !

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:47

JAAAAAAAAA 10 DAGEN Pling !!!!!!!

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 18:48

p.s. dat lijstje dat ik wilde maken voor pk is nog niet van gekomen eigenlijk Clown .... (doe ik morgen wel als ik zin heb)

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 13:08

hey fran, was het lekker in spanje? vast wel. waar ben je geweest dan? we missen je wel hoor hier op lc en dat weekendje buurten moet je maar gauw doen! dan kom ik binnekort es bij jou.. nu ik toch kan autorijden Clown

fijn dat het zo goed gaat met mio doe hem maar een dikke kus..

verder alles goed? hierzo wel.. best druk totnu toe..

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 15:38

rink schreef:
hey fran, was het lekker in spanje? vast wel. waar ben je geweest dan? we missen je wel hoor hier op lc en dat weekendje buurten moet je maar gauw doen! dan kom ik binnekort es bij jou.. nu ik toch kan autorijden Clown

fijn dat het zo goed gaat met mio doe hem maar een dikke kus..

verder alles goed? hierzo wel.. best druk totnu toe..

Ik ben heel hollands aan de costa brava geweest in platja de pals, lekker relaxt. Wel weer druk nu thuis veel werken. Ik kom gauw langs, weet alleen nog niet wanneer maar 1 ding wel ,wel binnen een maand !
Geloof het dat het druk is, ikke wil ook Huilen
Vandaag les gehad mimi ging echt heel fijn, het word ooit nog is wat.
en joehoe vandaag me nieuwe laarzen binnen, heb er al mee gereden echt heel fijn.
Zal zo mimi een kus van je geven moet straks toch weer, hebben een carrousel bespreking en film kijken van de proef.

groetjes aan iedereen daar

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:18

hihi, geeft niet toch.. lekker er ff tussen uit Lachen ik ga ook binnekort van 6 t/m 13 aug.. dus dan niet komen.. want dan ben ik dr niej Clown dat zal wel jammer weze..

we bellen gauw ff een keertje..

de groetjes van pa en ma
jij ook de groetjes daar Lachen

frappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:34

Oww lekker waar ga je heen ???
Met je lover saampies ??
We bellen snel !!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:27

Hooiii
Kan iemand mij meer informatie en natuurlijk foto's als je die heb.
Van: Gordon en mustanche en elly. Ben benieuwd hoe hun zijn onder het zadel en weet niet of iemand met de FNRS bekend is maar of een van hun de F8/9 kan halen? Ben benieuwd hoor het wel van jullie

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:07

Elly ken ik van hoe ze is op de winterstalling.
Ze is niet supersnel, moet af en toe even aangemoedigd worden dat ze door moet lopen. Als ze iets niet wil en je geeft dr een tik, maakt ze een galopsprong. Tong uitsteken Tis wel een echte eigenwijze tinker.

Geloof dat ze op LC wat actiever is.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:36

Alle paardjes daar op LC zijn wel goed onder het zadel te rijden, zolang je maar consequent rijdt. Lachen Ik heb geen ervaring met die 3 tinkertjes helaas!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:04

Bacciej;
Sorry ik heb ook geen informatie over de tinkers op LC. Het zijn in principe volgens mij allemaal wel leuke paarden die ook leuk kunnen lopen, de een moet misschien wat meer aangepakt worden dan de ander.

Abaigeal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 22:18

Ik weet ook niet zoveel over de tinkers, ik dacht alleen dat Gordon vorig jaar nog niet mee liep met ponykamp..

Pff als ik al die foto's zie van mensen die op pk zijn geweest ga ik LC wel missen hoor deze zomer.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:22

He taan, heb je vandaag nog iets leuks gekocht? Lachen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:31

huh hoe wist je dat Clown

Ja ben wezen kijken bij paardenwinkel met de bank (mammieee) Knipoog.
Heb nieuwe broek, vliegenspul, handschoentjes en een paar strijklappen. Niet zoveel dus want ik wilde eigenlijk nog wel meer halen maar we waren een beetje laat Knipoog.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:34

heb je paar blz terug geschreven dat je vandaag zou gaan doos. Clown

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:35

morgenvroeg met Sophie ga ik naar Annika kijken hoe t met dr is. Dr vader (en dr zusje?) gaan ook mee en even met die vrouw spreken hoe t met dr gaat en wanneer ze gebracht kan worden Lachen. Oeh, ik kan niet wachten om dr weer te zien, ik neem dan meteen mijn camera mee ok?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:38

ohja, wat ik je nog wilde vragen: wanneer gaan we nou weer afspreken?? Haha!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:53

xEsther schreef:
ohja, wat ik je nog wilde vragen: wanneer gaan we nou weer afspreken?? Haha!

Maakt mij niet uit maar ik d8 omdat Annika bijna komt wil je missch. gewoon liever de week vrij houden maar als je weer een xtje wil komen maakt het niet uit wanneer Knipoog.

Bos ging niet door vandaag.... je moet als je naar het bos wil eerst over de dijk. We waren net een half uurtje ofzo onderweg, en toen kwamen we van die lage drempeltjes tegen. Daar lagen ook wat steentjes enzo en dat andere paard heeft gevoelige hoeven en hij stapte op een grote steen ofzo. Hij liep niet meer goed en had waarsch. ook iets verdraaid. We zijn voor de zekerheid maar terug gegaan. Daarna nog fftjes in de bak gereden.
Maar volgende week mag ik met de vz'ster van dat andere paard naar het bos omdat de eigenares dan op vakantie is. En we kunnen altijd nog wel het bos in Lachen.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 15:57

gewoon een daggie afspreken kan geen kwaad hoor Knipoog meestal ga ik namelijk in de ochtend al naar stal dus Lachen. Vandaag naar Annika wezen kijken en t gaat gelukkig wel wat beter. Ze komt waarsch dinsdagavond / donderdag. Fotootjes gemaakt, ik zal ze er zo op zetten Lachen

Zielig voor t paardje, balen zeg! je kan idd altijd nog t bos in gelukkig Lachen