Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 08:13

Ik ga ook nergens naar toe, nou ja heel misschien een lang weekend Spanje (naar Marieke toe)

Heeft er iemand toevallig nog een kleine catalogus van Horselover?? Er schijnt daar ook een uitrij-vliegendeken in te staan. Ik wil ff kijken hoe ze eruit zien (ik wil er nl nog eentje bij )

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:43

Geen roddels van mijn kant, zou graag willen melden dat ik inmiddels moeder ben, maar nog ff geduld....

Dat draadje is om te voorkomen dat er mensen van de zijkant in zouden springen, is een beetje te diep denk ik.....Kan ook zijn om je zelf te redden als je niet kan zwemmen

O er staat trouwens nog een paar liter "vlieg-op" boven op mijn kastje, het is van vorig jaar (paardendrogist had foutje gemaakt), hiervan mag wel gebruik gemaakt worden, je moet wel een eigen verstuiver hebben....ik ga het toch dit jaar niet meer opmaken.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:51

Kowloon schreef:
Geen roddels van mijn kant, zou graag willen melden dat ik inmiddels moeder ben, maar nog ff geduld....

O er staat trouwens nog een paar liter "vlieg-op" boven op mijn kastje, het is van vorig jaar (paardendrogist had foutje gemaakt), hiervan mag wel gebruik gemaakt worden, je moet wel een eigen verstuiver hebben....ik ga het toch dit jaar niet meer opmaken.

Wanneer ben je eigenlijk ongeveer uitgerekend Loes? ben je het al beetje zat?
vriendin van mij is ook zwanger, en half juli uitgerekend. Mijn collega was ook half juli uitgerekend maar vorig weekend al bevallen!!

Van die "vlieg-op"had ik eerder moeten weten, heb net gister nieuwe lading besteld bij de paardendrogist
Had je vorig jaar een grotere navulling gekregen dan besteld? Ik heb de 5 liter maar besteld (was in de aanbieding), kan ik weer ff vooruit

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:18

23 juli ben ik uitgerekend, dus officieel nog 1,5 week. Vorige week was ik het wel zat, maar sinds gisteren gaat het beter, de gevolgen van de darm behandeling lijken uitgewerkt, waardoor er gewoon meer algehele bewegingsvrijheid ontstaat....gelukkig, want ik voelde me echt zo'n kneus.

Ik had van die vlieg-op idd veel meer gekregen dan besteld (en betaald), dus was een meevaller....

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:21

Loes. heb jij die tongtwister nog? zag adv. op bokt staan! ik heb je ook een pb gestuurd

Weet je eigenlijk al wat het geslacht gaat worden of is dat nog een verrassing voor jullie?

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:22

Het wordt een (Penny) meisje, denken we.....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:23

Help het een beetje die vlieg-op?

Ik heb wel zo'n spuitfles maar vin niet echt dat die helpt.

Ik ga vandaag stappen met Whis want ze is toch nog mank.

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:23

Leuke foto loes, idd geen watervrees!
wie weet besluit hij of zij wel wat eerder geboren te worden!!
je weet maar nooit!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 11:44

Volgens mij werkt dat vliegenspray maar een beetje inderdaad, maar alle beetjes helpen moeten we maar zeggen!!

Loes, nog even volhouden, ik zal voor je duimen dat het wat sneller komt (of het helpt weet ik niet hoor ) Veel succes nog de komende 1,5 week!!

Groetjes

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 14:20

Ik zou niet weten welke vliegen spray echt werkt, vooral niet tegen die dazen, maar het doet net iets meer dan niks opspuiten.....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:38

Ik vind veerust het beste helpen, maar dat is zo'n raar chemisch spulletje! ik heb nu iets van de paardendogist ook, maar vind het niet zo geweldig..

even een vraagje; is er heel toevallig maandag ochtend iemand op stal?? De hoefsmid komt dan en ik moet precies maandag ochtend werken het is voor hem niet handig om op een andere dag voor Evita te komen omdat hij maandag al andere paarden komt doen op stal, mijn moeder wou Evita wel uit het land halen eventueel (ik hoop dat ze er 1 uit haalt, en niet per ongeluk alle 5 ) maar die kan niet de hele tijd blijven, is er iemand die Eviet even terug kan brengen als ze gedaan is?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:00

Haha, ik heb Onno ook gisteravond gebeld, hij zei dat hij jou ook net had gesproken Ko krijgt maandag voorijzers, hij reageert sinds een paar dagen ineens erg gevoelig op de kleine steentjes We gaan nu natuurlijk ook veel meer naar buiten dan eerst (gisteren weer geweest )
Ik moet ook gewoon werken, dus ik kan Eviet niet voor je halen/terugzetten. Kim is er wel, dus missch wil zij het doen voor je?

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:03

Poco en H. hadden vanochtend even een gekkenuurtje, crossen joh door het hele land, staarten in de lucht en gaan Diddle en Spetter deden ook mee Yus stond als een sul in een hoek te kijken wat zijn weidegenootjes aan het doen waren
Whis vond het ook wel leuk, dus die rende naar haar vriendjes, maar Tinkie en Xanta hadden er geen zin in. Dus Whis galoppeerde en bokte ook keihard door het hele land...en weer terug.
Rare paarden..

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:22

Ha, ha, dan voelen ze zich zich goed.....mooi toch?
Vind het altijd mooi om te zien hoe ze soms lekker uit hun plaat kunnen gaan.

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 12:45

Ja, ik heb ze in dat mannenland gisteren ook flink zien rennen toen ik Kola terug ging zetten!! Lekker spul allemaal !!

Ging goed gisteren, ik ben op een van de hooibalen geklommen en zo erop gesprongen zonder zadel (voor mij nogal lef na Sun!!) Daarna even gestapt in de bak... maar ze had het slobber al gezien, dus dacht bij de deuren (allebei de kanten) "hey... ik wil er hier uit hoor!!" Toch was ze heel lief!!

Trouwens volgens mij ben ik geslaagd wat betreft de lessen, er hebben er nu ineens 3 tegelijk gereageerd (oepsss)

tot vanavond!!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:25

Allemaal proberen!!!! Het valt reuze mee met de eczeem he? Volgens mij is dat in haar oren trouwens geen exceem. Ze is wel erg lief....

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:42

Ja, het valt inderdaad reuze mee!! Oh, wat denk je dat er in haar oren zit dan, ik ging ervanuit dat ze het had opengeschuurd naar aanleiding van de exceem, want ze had, toen we gingen kijken was het tot bloedens toe.

Maar ik doe erg mijn best om de exceem tegen te gaan, de open plekken smeer ik in met uierzalf of VSM en verder behandel ik haar manen (bij de huid) met babyolie (dan trekt het niet meer zo!!) En dan spray ik haar nog in met vliegenspray en een soort van huidontspanner. Dus.....

De wind helpt ook wel hard mee moet ik zeggen... ik denk dat ze volgend jaar zelfs zonder deken naar buiten kan, maar ik wil dat alleen proberen als ik zeker weet dat ze nergens wondjes heeft, zodat ik alle wondjes meteen ontdek als ze ontstaan!!

Groetjes

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:15

Laten we zeggen dat ik dezelfde symptomen, ronde kringen ook bij paarden gezien heb die niet exceem gevoelig zijn. Meestal wijzen ronde kringen op een schimmel, maar niet altijd. Ik weet niet hoe braaf ze is, maar je zou de oren een keer met (GOED VERDUNDE) Imaverol kunnen wassen. Volgens mij heb ik dit nog wel staan. Schimmel gaat nl. niet vanzelf weg en is ook besmettelijk.
Nogmaals ik weet het niet zeker, maar voordat je een dure veearts inschakeld, kun je dit eens proberen, twee keer herhalen en binnen 1 a 2 weken moet je verbetering (nieuw haar) zien.....

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 15:25

Ok, wil ik wel eens proberen, maar met die VSM die ik erin smeer is het al een heel stuk beter geworden (de huid is weer geheeld!!) Dus ik hoop dat dat niet te aggressief is....

Even iets anders.... is er iemand die vanavond nog naar buiten gaat?? Ik wil nl ook naar buiten... ik hoor of zie het wel... ik ben rond half 8 uiterlijk op stal!!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 16:45

ik zou graag mee gaan, maar Eviet loopt nog steeds niet echt goed

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:15

Val, probeer anders eerst de VSM (wat eigenlijk van VSM?)...anders weet je later nog niet wat het was en/of wat nou eigenlijk geholpen heeft.....Ik zou voor de zekerheid wel ff uitkijken dat je het niet van haar oren naar overal verspreid, dus tussendoor ff handen wassen .....

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:15

Ik had ook wel met je mee gegaan maar Whis loopt ook nog niet goed.

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:16

Beetje stijf na de escapades van vanochtend of is er meer aan de hand?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 18:21

Nee ze heeft zich pas heel erg uitgeslooft in de losgooibak.
Ze ging ineens zo hard in galop das ze bijna onder uit ging.
Nu loopt ze wat onregel matig.
Ik doe nu even enkel maar stappen met haar en vrijdag doe ik haar longeren als conny er is (geeft orlan les)dan kijken we weer even hoe het met haar been is.

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-05 13:16

Ireen, Petra,

Bedankt hoor.... maar nu moest ik wel alleen en dat ging heel goed!! Ik weet nu zeker dat ik haar kan vertrouwen!! (voelt goed

Het was dus toch de goede keuze (alhoewel ik ondertussen rustig afwacht.... voor eventuele gekke dingen)