Leuk filmpje ruth, alleen geef ik je als tip om goed op te letten of je op het goede been lichtrijdt en als die overkruist in galop zit wel terug nemen, aangezien ze anders spieren verkeerd gaan gebruiken. Moet je niet als kritiek zien maar juist een punt om aan te werken, ook voor jezelf. Paardje doet het wel leuk en is erg gevoelig zo te zien.
Groen paard heb ik ook, als die door het gras rolt Alhoewel die ook pas 4 is. 20 of 21 juli heb ik mijn eerste cross met Dakar (BB of B, twijfel nog een beetje)
Op het goede been lichtrijden moet ik inderdaad echt op letten.. ben zo veel bezig met tempo, sturen en voelen dat ik daar helemaal niet mee bezig was. Ik heb daarna nog wel een keer gegaloppeerd hoor, maar nu vind ik reactie al wel genoeg. Ik vind zelf ook dat ik qua houding wel wat mee terug mag zitten en mijn handen iets meer kan dragen.. Maar daar kan ik nu meer op letten wanneer ze wat rustiger wordt.
Pelayo eet zijn hooi weer Hij begon ook echt te mager te worden, was echt zielig gewoon.. Maarja, kon moeilijk dat hooi door zijn strot heen duwen. Nu hebben ze het van een andere leverancier gehaald en hij stond er gelijk van te smullen. Heb er maar meer bij gelegd, dat hij vannacht gewoon door kan eten. Ben zo blij
Je handen zou ik op de plek nog niet zo druk om maken, maar wel stil proberen te houden zodat ze zelf stil tegen je hand gaat aankomen. Want nu zit er nog een bijzetje aan of niet? Snap dat je reactie ook wel fijn vind, maar denk dat je beter terug kunt nemen en gewoon opnieuw proberen, ze geeft namelijk de verkeerde reactie door verkeerd/overkruist aan te springen. Maar leuk paardje hoor wil je ook niet afzeiken ofzo hoor, je doet het al heel leuk.
Mooi dat pelayo weer eet! Hier zit ook best veel verschil tussen het hooi hoor, het ene eten ze zo op en het andere gooien ze door heel de stal heen.
Nee snap ik Thamar, is juist goed om te horen! Er zit inderdaad nog een bijzetje aan, ze pakt links nog wel graag vast, en het kop in de lucht willen we niet aanleren. Morgen komt de tandarts ook, even kijken of er links misschien een probleem is of of dat gewoon een kwestie van spieren is. Maar ik had net nog even in de les gereden om aan andere paarden te wennen en daar werd ze juist heel ontspannen van, veel minder hangen en zelfs een beetje de hals laten vallen, dan is het contact voor mij in de handen ook veel fijner.
Het was hooi uit Frankrijk.. Hij was eigenlijk de eerste die stopte met het eten (rond januari, alleen nog kleine beetjes en in de wei at hij het ook). Maar nu was ongeveer de halve stal gestopt met het hooi eten, vandaar dat ze ander hooi hebben gehaald. Maar het is ook een andere structuur, dat andere was best stekelig/droog en dit is veel fijner van structuur.
Zoooo Whizzy liep lekker vandaag Moet even snel weer een les met dr doen! Maar het ging vandaag echt goed, vaak is ze in galop onstuurbaar (sterk) en is het rennen maar vandaag ging het goeeeeeed
ik heb vannacht schapen verlost op de universiteits boerderij, helaas ging er maar 1 schaap bevallen en natuurlijk duurde dat van 4 tot half 7 ik heb dus niet zo best veel geslapen vannacht.. vanavond zou martijn lekker langskomen om ons gemak te houden maar hij kon op het laatst niet meer nu ga ik zo nog maar even de stad in maar ik heb eigenlijk niet zoveel zin erg he...
_Caitlinnn
Geplaatst: 30-03-12 13:27
Wat fijn dat het zo goed ging met Whizz
Stoer joh loes op mn stage op de zorgboerderij heb ik alleen regelmatig kalfjes ter wereld geholpen maar nog nooit bij een schaap gedaan...
Ik ben net terug van mn consulent (ben aan het afvallen), en ben deze week maar 0,2 kilo afgevallen! echt bagger! baal er toch best wel van
Mijn moeder gaat voor mij een bloemmetjes jurk maken voor peerdenpieten (veterinaire paardenrace) waar we in ascott stijl naartoe moeten, weten jullie een leuk model van een jurkje? Nu moet ik dit weekend ergens roze papier en een goude pen vandaan vissen om Martijn een uitnodiging te sturen
_Caitlinnn
Geplaatst: 01-04-12 19:28
Iejoorr schreef:
Maar zo zwaar ben jij toch niet? Op de foto's vind ik jou er wel goed uitzien hoor!
Haha nee ik ben ook niet extreem dik ofzo hoor maar wil gewoon om me wat fijner te voelen wat afvallen...
SoAndrea
Geplaatst: 01-04-12 21:02
Hitime: jaa klopt! eerste keer, ook eerste x op 'ponykamp' naja eigenlijk jongeren trektocht
_Caitlinnn: jaa, hopen dat er nog meer bij komen!
is nog niemand hier op bokt in week 30 verder haha hoop dat er nog wel een paar bij komen