! Hij staat goed op een zwart paard zeg!! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
! Hij staat goed op een zwart paard zeg!!
! Kirsten_S schreef:Iriis_ schreef:Weetje Kirs.. Eigenlijk begrijp ik wel dat je zegt 'zweep'. Dat komt heel erg door bij ons op de manege. Het is zo normaal geworden om je paard te slaan. Maar ik heb wel geleerd dat je er niks mee oplost. Je lost het in ieder geval niet op op de manier waarop je het vertrouwen van je paard behoud. Dit heb ik geleerd bij de vrouw waar ik nu les. Ik mag Valentino écht niet meer slaan om hem te straffen.. Alleen om hem allert te maken op mijn been ofzo. Verder is het alleen maar een kwestie van herhalen tot dat hetgeen waar je mee bezig bent goed verloopt.
Valentino springt ook heel erg weg de laatste tijd. Komt door het weer. Az neemt een sprint naar voren, en Valentino vind het leuk om op z'n achter benen te gaan staan.. Ik moet dat nu proberen te voorkomen. En ik vind de manier waarop Melis het oplost met Lies ook wel een goede manier! Vind het in ieder geval knap dat je zo rustig blijft Melis!
Oh dat snap ik wel, en grotendeels komt het ook zeker door de manege, tis nou
eenmaal een rigoreuze oplossing maar wel eentje die snel resultaat geeft. Ik denk
dat je het grotendeel wel anders op kan lossen, maar toch denk ik bij sommige gevallen
dat 'alleen' een tik helpt.
Je hebt trouwens een virus op je computer, krijg allemaal mailtjes van je!
Echt poedersuiker gewoon.. 

en me hw

Iriis_ schreef:Ja I know! Zo vervelend.. Het zit nient in m'n computer maar in m'n mail adres..Echt poedersuiker gewoon..
Maar ik ben van mening dat geweld niks oplost. Niet bij kinderen, niet bij volwassenen, niet in de wereld en ook niet bij dieren..
Kirsten_S schreef:Pebbs schreef:my god hey, jij bent echt niet goed
ik ben al blij dat ik me bed uit ben gekomen zonet
ik ook, morgen moet ik helemaal vroeg, en ik vond 9 uur al vroeg![]()
morgen wordt het min. 7 uurrr![]()
Denken ze dan helemaal niet aan de arme studenten