Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:21

Hihi, die sleutelhanger heb ik al heeeeel lang, met aan de ene kant het bokt logo en aan de andere kant een mooie foto van Leroy. Ik geloof dat ze laatst/misschien nu nog weer te koop waren...

Met Loyd gaat het volgens mij wel redelijk, hij is wel aan het werk in ieder geval, alleen niet springen dus.

Ik ga naar Hoofddorp, geen idee hoe laat ik er ben en hoe ik ga...

@ Muiszje: hoe waren de open dagen eigenlijk??

edit: je kunt de sleutelhangers nu weer kopen, hier is het topic: viewtopic.php?f=2&t=480913&st=0&sk=t&sd=a

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:48

mustang123

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:02

Citaat:
Goedeavond ,

ben net een terug uit Westerbork

He Sigislief,
Wat ben jij al weer snel op bokt! Ik kon gisteravond niet meer uit mijn ogen kijken en ben al om kwart voor 10 naar bed gegaan. Heerlijk geslapen.
Het was erg leuk in Westerbork, we hebben lekker gereden. Mooie ruiterpaden, heel afwisselend en die waterbak was helemaal te gek
Wij zijn speciaal voor de foto nog een keer teruggereden naar de waterbak. Cathelijne en Barbara waren verbaasd dat ik zooooo hard durfde te galopperen (en ik zelf was ook wel een beetje verbaasd).

Ik ben niet zo erg verbrand (heb me steeds ingesmeerd), maar ik heb wel een hele rare blauwe plek, ben verkouden en zit onder de muggenbeten.

En Sigislief vierde in Westerbork haar éénjarige verkering

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:18

Haha , ach ja.. ik vondt die waterbak op de laatste dag erg eng geworden
Omdat me paard voor de 2de keer vreemd deed.
1e keer staat ze er midden in en springt er zoo via de zijkant eruit en bij de 2de keer (Zondag) gingen we meteen er voor in galop en ze maakt een noodstop voor het water lekker , ik ben wel blij dat ik er niet af ben gegleden dan had ik echt nat in de manege gestaan!

Maar daarna ben ik snikkend stappend wel door het water gegaan achter Herman aan.
En daarna ffies aan de zijkant gestaan en dan toch maar weer achter Herman aan in galop er door heen gegaan 2 keer

Ik lag gisteren om 20:30 al te slapen. En werd om 23:30 weer wakker omdat ik nog in me kleding lag.

Waarom ging je gisteren niet rijden Els?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:19

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:22

Wat een leukerd Pluut

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:24

Leuk kleurtje he (vind ik dan), wel jammer dat hij 's winters wit wordt...

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:35

Het is zeker een leuk kleurtje en een leuk paard

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:36

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:40

Tja, ik ben fan van leren laarzen, dus mijn antwoord is duidelijk maar dat is echt mijn persoonlijke smaak

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 18:42

Ik heb zelf leren laarzen (bruin) maar dat is dan wel Mountain Horse Laarzen.. (Met rits erachter)
Vindt zelf laarzen prettiger zitten dan Schoenen met chaps.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:38

Hum, even iets heel anders... ik ga toch maar even mijn "probleempje" aan jullie voor leggen...(niet uitlachen svp ):

Al jaren wil ik heel graag verder komen in de sport. Ik ben natuurlijk niet de enige en weet ook niet of ik er goed genoeg voor ben maar het blijft toch knagen dat ik het ook nooit echt kan proberen zeg maar. Het begon al op de Hollandsche dat Filip zei dat ik talent heb dat ik naar Deurne moest gaan etc. Naar Deurne wilde ik niet en heb toen (hoewel Filip het had afgeraden) dus een paard gekocht. (niet arrogant bedoeld!!!)
Maar vanwege het vervoersprobleem schoot dat ook niet op. Ik heb er wel veel van geleerd daar niet van. Maarja, nu met dat bijrijden schiet al helemaal niet op. 2 keer per week rijden en niet tot weinig starten... Dus nu zit ik weer te denken hoe ik het nou moet aanpakken. Het probleem is dat ik dus niet echt een hoog wedstrijdniveau heb (L1), dus bij veel mensen die een bijrijder zoeken voor een goed paard en wedstrijden enzo is dat te laag. Bij een stal rijden zit er om die reden denk ik ook niet zo in en heb dan ook weer geen rijbewijs/auto. Dus tja...
Nu ben ik bang dat ik de hoop moet opgeven of moet wachten tot ik klaar ben met m'n studie en zelf genoeg geld verdien om een paard te kopen, maarja, dan moet ik ook weer veel werken waarschijnlijk...En hoe het dan loopt weet je natuurlijk ook niet.
Nou ja, vraag is dus...iemand tips??? haha. Ik weet dat het een beetje stom/pennyachtig klinkt maar het knaagt nu weer heel erg, dus ik dacht ik gooi het er hier maar even uit

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:49

Citaat:
Waarom ging je gisteren niet rijden Els?

Omdat ik verkouden was geworden, heb ik zaterdagnacht eigenlijk niet geslapen. Had geen neusdruppels bij me en ik kon haast geen adem krijgen. Dus zondagochtend voelde ik me niet echt lekker. Het idee om dan met een cap op een uur te gaan rijden, met al dat stof, vond ik wat te veel van het goede. Dus in mijn plaats is Marcia op Diana meegegaan.
Aan een kant jammer, aan de andere kant denk ik wel goed dat ik niet heb gereden.
Maar als ik volgend jaar meega, ga ik volop nog meer genieten van het rijden!!

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:55

@ Pluutje, in Westerbork was een pony die qua kleur wel een beetje op jouw verzorgpony lijkt. Ik vroeg zo in het algemeen wat voor kleur dat nou was, en toen zei iemand "rookschimmel". Hij vond het lijken op een plafond waaronder veel gerookt is.

En voor je wedstrijdambities: als je het wilt, moet je niet wachten tot je groot bent en genoeg verdient, want dan heb je er vast niet genoeg tijd voor (ik spreek uit ervaring, al heb ik geen wedstrijdambities

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:09

Dat gevoel heb ik dus ook Pluut, weet alleen niet wat ik ermee moet..

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:16

Hihi, kan best dat het rookschimmel heet, ben ook wel benieuwd hoe het in zijn paspoort staat!

Tja, daar ben ik dus ook bang voor, wat jij zegt mustang, maarja... weet gewoon niet zo goed hoe ik het aan zou kunnen pakken.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:47

Pluutje: Of bij een handelaar terecht zien te komen of bij een fokker die zijn merries doorgereden wil hebben... Hoe je daar bij terecht komt zou ik je niet kunnen vertellen, maar daar leer je gewoon onwijs veel van.

En effe iets heel anders... Op deze is 'ie best knap:

Afbeelding

Wat was hij nat he?

En die andere is gewoonweg superconfronterend...

Afbeelding

Op een dag leer ik echt zitten en mijn handjes omhoog te houden :-/

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:49

Overigens is je verzorgpaardje volgens mij gewoon palomino hoor Pluutje!

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 21:50

Wat kijkt hij gemeen op die 2e pic Manic

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:52

hey allemaal..
ben ik ook weer~!

pluut: ja dave is helemaal lekker! pff.. mis het wel hoor, soms een glimp van hem opvangen..

Heb jij kaartjes voor hoofddorp gekregen? en dat tasje?

erhm, over je probleem..
ik had dat probleem ook, gelukkig was er een engel en die heeft me van mijn probleem afgeholpen. de engel heet maaike.

Zoiets zou jij ook moeten kunnen versieren ergens denk ik..
of een paard leasen? ik ken 2 mensen die hun paarden verleasen.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 21:53

ooeeh.. manic, leuk paardje! alleen je zit wel verbeteren he? (en wat actiever op het achterbeen maken!)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:01

Ik heb een beetje het vermoeden dat hij op de 2e foto net uit een handstand kwam... En ja, hij kan nog veel gemener kijken, en dan heb ik het nog niet eens over de rodeo die meneer daarna nog weggaf... Deze waren van zaterdag... Meneer op zondag durfe niet eens te klikken met zijn camera, omdat 'ie bang was dat mijn paard dan helemaal uit zijn plaat zou gaan

Ennuh, actiever op het achterbeen? Hoe kom je daar bij dan?

Mijn zit is inderdaad rampzalig, maar goed, dat is ook niet 1, 2, 3 zo opgelost. Op het moment zijn we sowieso alleen maar bezig om hem voorwaarts te houden, omdat hij zo staakt. Morgen gaat mijn juf er weer even op

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:07

muiszje schreef:
pluut: ja dave is helemaal lekker! pff.. mis het wel hoor, soms een glimp van hem opvangen..

ik bedoel natuurklijk: ik mis HEm wel hoor..

zoals ik al in het OG topic zei, we kunnen langsgaan bij zijn stal..

manic:hij loopt net niet in horizontaal evenwicht zo te zien (is maar een momentopname natuurlijk), en hij maakt een erg kleine hoek met zijn achterbenen.. daar bazeer ik het op.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:08

en ik heb mn pc scherm schuin gehouden of ik het wel echt goed zag (zodat de hekjes horizontaal liepen inplaats van een beetje schuin, zoals de foto is genomen..)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:10

Da's wel grappig, want over het algemeen is hij best ruim in draf... als ik lichtrijd komt hij alleen nogal terug, wat volledig aan mij ligt. Overigens heb ik hoe langer hoe meer het idee dat deze foto aan het eind van het wijken is genomen... Dan trekt ie ook altijd zo een porum.

Hoe het ook zij, ik vind het een lekker ding