Ik was vandaag weer naar de fysio geweest en had verteld over zaterdag, was hij niet zo blij mee. Het voorstel was om op een rustiger paard te gaan rijden. Wil nu dus met M. overleggen om een paar paarden uit te proberen om te kijken of het verschil maakt ja of nee en dan weer eens verder kijken.
pffft heb een nieuwe leraar voor wet en regelgeving en ik haat hem nu al. moet een verslag schrijven van 6 kantjes over de sectoraat paard en het moet op 27 maart af zijn.. echt niet normaal hoeveel da is.
Haha martijn das best k*t ik weer saai dagje gehad op school. Morgen om 8 uur ff op de manege werken en om half 10 richting Nistelrode met Monty voor wedstrijd. 's avonds lekker onderling meerijden. Naja ga ik maar eens slapen..
Zal mijn verslagje van gisteren dan nog maar even neerzetten. Heb gisteravond namelijk gereden omdat ik vandaag op de open dag bij stage mee moest helpen. In eerste instantie zat ik gister op NL, maar Ungaro moest meelopen dus was ik op Ungaro ingedeeld. Is wel weer even aan alle kanten veel kleiner als wat ik gewend ben dus was even een omschakeling. Ik vond zelf het rijden niet zo spectaculair gaan, maar toen we eenmaal een compromis hadden gesloten om links los te laten ging het lekker. Helaas kon ik echt niet ontspannen zitten en was ik iedere keer één bonk spanning dus ja dat werkt wel door op je paard. Heb ook nog overleg gehad met M. over het rijden zelf aangezien mijn fysio zich af vroeg of ik niet op een rustiger paard kon. Nu ook afgesproken om even wat te proberen en gaat het niet beter met mijn rug dan ga ik toch stoppen , in de hoop dat dit tijdelijk zal zijn.
Jeetje dat is wel vervelend om te moeten stoppen. Maar misschien wel heel verstandig. Neem de tijd om je rug weer goed te krijgen, je hebt tenslotte maar 1 rug. En je kunt altijd nog uitstappen... toch.....
Vandaag een rustige dag gehad aangezien de halve zaterdagpopulatie niet aanwezig was. Erg raar om allemaal op 15 maart gezamelijk afwezig te zijn, bij mijn weten is het geen vakantie of speciale dag vandaag. Vanmorgen eerst de kleine van M beziggehouden in de kantine en ondertussen de les van 10uur gekeken. Versace miste blijkbaar ook de gebruikelijke drukte en begon uit het niets te rodeo-en. Helaas werkte de superlijm van Kim deze keer niet dus dat werd een harde landing. Die is na haar bloedneus opgelapt te hebben wel weer opgestapt maar even later er toch weer afgevangen door M omdat ze erg duizelig was. Toch maar laten ophalen door haar vader en naar het ziekenhuis geweest. Een lichte hersenschudding en een kneuzing van de linkerkant van het gezicht (daar was ze op geland...pijnlijk ) was de diagnose. Hopelijk is ze volgende week weer voldoende opgeknapt want die kon niet wachten om er weer op te klimmen (die-hard versace-fan ).
Ik zat op NL die ik eigelijk op advies van M even zou slingeren, maar veiligheid voor alles werd Versace eerst even geslingerd en toen dat klaar was was er weinig tijd dus maar gewoon zonder longeren opgestapt. Ik had geluk want ze was van begin af aan erg los. Na 15 minuten al stukken die je normaal pas na 50 minuten hebt. Maar toen M zei dat ik dan nog wat meer moest gaan werken aan tempowisselingetjes en stukjes wijken werd NL erg pissig, dat was blijkbaar niet haar idee van een relaxed uurtje . Dus toen weer een stuk strubbelingen en toen dat was opgelost was ze erg heet geworden. De laatste 10 minuten dan ook in versnelling 6 de bak doorgegaan want het was óf compleet doorsluiten (en dan een hipsende kangaroe onder je kont) óf versnelling 6, een tussenvorm leverde alleen maar een steeds bozer wordende Legend op. Aangezien ik te onervaren ben om dat 'effe' in 10 minuten te fixen én ik het belangrijker vind om ontspannen af te sluiten dat tandje hoger toch maar aangehouden en zo lekker uitgedraafd. Paard was drijfnat en het dekje was verzopen dus de inspanningen waren niet voor niets geweest. Daarna nog wat rondgescharreld op de manege, niet veel meer gebeurd. Hopelijk is volgende week weer iedereen aanwezig. Dat is misschien druk, maar wel lékker druk .
Laatst bijgewerkt door djoontje op 15-03-08 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt