Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
de tandjes wat heb ik knudde geslapen... Kirsten_S schreef:Sabinee__ schreef:Naja, ik ben van mening - god, komt ze weer - , dat als je flink en goed gaat grondwerken
( en ook voor het rijden, dus niet zomaar opstappen ) dat je echt een heel eind al komt..
Oh dat denk ik ook wel , sinds ringo ben ik daar ook wat meer over gaan nadenken
en heb ik al wat theoriën bedacht. Maar ik denk dat Azra in de omgang al vrij
dominant is en daarom snel der eigen plannetje trekt, klopt dat melis?
Bij ringo is dat wel zo, hij heb door omstandigheden slechte gewoontes ontwikkeld
waardoor die misbruik maakt van zijn eigen kracht en denkt de baas over je
te kunnen spelen. Dat in combinatie dat die onzeker is, krijg je al snel een paard die
geen respect voor je heeft en je niet vertrouwt in situaties waar hij dingen eng
vindt.
Je hebt je eigen uitspraak al gemaakt voordat anderen zijn gehoord!
! 
Iriis_ schreef:Weetje Kirs.. Eigenlijk begrijp ik wel dat je zegt 'zweep'. Dat komt heel erg door bij ons op de manege. Het is zo normaal geworden om je paard te slaan. Maar ik heb wel geleerd dat je er niks mee oplost. Je lost het in ieder geval niet op op de manier waarop je het vertrouwen van je paard behoud. Dit heb ik geleerd bij de vrouw waar ik nu les. Ik mag Valentino écht niet meer slaan om hem te straffen.. Alleen om hem allert te maken op mijn been ofzo. Verder is het alleen maar een kwestie van herhalen tot dat hetgeen waar je mee bezig bent goed verloopt.
Valentino springt ook heel erg weg de laatste tijd. Komt door het weer. Az neemt een sprint naar voren, en Valentino vind het leuk om op z'n achter benen te gaan staan.. Ik moet dat nu proberen te voorkomen. En ik vind de manier waarop Melis het oplost met Lies ook wel een goede manier! Vind het in ieder geval knap dat je zo rustig blijft Melis!
!
,
, foto komt er aan
hij staat er echt leuk