Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:01

:oo Sas de sportschool wat goed van je! Ik hou dat nooit lang vol, vind er geen bal aan O:)

Tja, ook Shires zijn ook een keer jong en kunnen dingen eng vinden alleen zijn de reacties dan (vaak) minder heftig als bij een warmbloed en komt het veeeeeeel minder vaak voor :-).

Lekker gehobbeld dus Wen, fijn he zo'n enthousiaste pownie :-), ik ga ook wel mee hoor op ponyrit heb bij Smit ten slotte ook al op een Hafdinges gereden *\%/* (<------) leuke nieuwe smiley :+

Horsefreak

Re: Het Grote Grandiloze Smit Topic -smittopic 3-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:05

Inderdaad goed Sas, nu nog gaan sporten ;)
Ik denk dat de meeste koudbloeden wel zo redelijk zijn. Mazzel was vandaag ook lekker wakker, maar prima te rijden, ik kan altijd wel lachen om zijn maffe acties. Mazzel is bij mij nooit echt heftig geweest, meer dwars. Maar dat is volgens mij juist koudbloed eigen, als ze iets niet willen, moet je je best doen om ze te overtuigen.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:07

Klopt idd Wen en mijn ervaring is dat ze ook meer doordrammen/ sterker kunnen zijn

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 16:13

Zeker weten! Ik denk dat ze hun krachten meer gebruiken als ze echt iets willen ja.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 17:11

Met betrekking tot de ponyrit: ik wil altijd nog een keer op IJslanders rijden. Mensen die daar ook interesse in hebben en dan tzt mee zouden willen? (ik weet nog niet waar, wanneer, etc). Van hoogtevrees valt er dan niet te spreken!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:25

Ikke! Toevallig heb ik het daar ook al een tijdje over :)

Ik vind de sportschool ook niet leuk, maar ik MOET echt iets gaan doen. Ga er wel vanuit dat ik het nu langer volhou dan de vorige keer :=.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 18:43

Hihi, wel goed van je, ben benieuwd hoe lang het duurt.

En Ijslanders rijden lijkt me gaaf! Natuurlijk afhankelijk van datum, kosten en plaats, maar lijkt me erg leuk.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:15

Ow, hoelang heb je het vorige keer dan volgehouden Saskia? :+ . Wel goed van je! Ik vind de sportschool niets aan....ga ik liever buiten rennen!

En wat leuk dat jullie ook wel willen IJslander-rijden. Heb er verder eigenlijk niet zoveel over uitgezocht, maar dat gaat vast wel lukken met de geinteresseerden *\o/* . Enige stal die ik zo gauw uit mijn hoofd weet, is stal Edda op Vlieland.....maar dat wordt wel een duur grapje denk ik incl. overtocht!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:18

Dat klinkt eerder goed voor een vakantie, Vlieland.

Ik vind doordeweeks in Utrecht altijd dat ik meer moet bewegen. Zodra ik bij mijn ouders ben, heb ik de hond, dan ga ik al makkelijker lekker wandelen. En op zaterdag krijg ik betaald beweging onder werktijd. IN utrecht is mijn beweging maar beperkt tot naar de uni wandelen, op de fiets boodschapjes doen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:21

Tja, mogelijk dat ik voor mijn vakantie weer naar Frankrijk vertrek (naar het adres van mijn onderschrift!). Maar daar weet ik van de week pas meer over!

Maar als een midweekje Vlieland voor een aantrekkelijk bedrag te doen is...? Je weet het tegenwoordig maar nooit met aanbiedingen via vakantieveilingen en zo...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 19:45

Vlieland is inderdaad niet zo aantrekkelijk om heen en weer te rijden op een dag. Ik heb wel eens verder gezocht en dacht dat er meerdere stallen waren met ijslanders, maar ik weet het even niet meer uit mijn hoofd.

De sportschool heb ik vorige keer een half jaar goed volgehouden, toen een paar maanden matig en de laatste maanden van het jaar ben ik eigenlijk niet meer geweest :o. Met de honden wandelen doe ik soweiso elke dag, maar dat zet niet echt zoden aan de dijk en tja verder ben ik maar aan kantoormuts...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:12

Hebben even gegoogled en er zijn redelijk wat stallen met ijslanders, allemaal ouder bokt topics kom je tegen:
http://www.staldeleye.nl/ Rijs, Friesland
http://www.foxan.nl, kuinre, overijsel
http://www.musarrindill.nl/paarden.html Drenthe
http://www.hestagardhekla.com/ Ottersum, Limburg
http://www.hetbroekhuys.nl, Limburg
http://fraroan.webs.com westbeemster, Noord-holland
http://www.ijslanderij.nl, Loosdrecht Noord-holland
http://www.buitengewoonijslanders.nl/, Amerongen, Utrecht
www.stalstonas.nl Zeeland, noord-brabant
www.breidablik.com Oirschot, Noord-Brabant
http://www.stalzonneduin.nl, herpen, Noord-brabant
http://www.thrastarsong.nl/ beesterzwaag, Noord-brabant
http://www.manegedeijslander.nl biggekerke, Zeeland

Zijn dus genoeg stallen, al zijn er ook een heleboel nog redelijk ver weg. En er zullen nog wel meer stallen zijn.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 20:17

Zo, goed bezig Wen! Noord Holland is goed te doen, ga die even bekijken :)

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 07:08

Goed gezocht Wen! Midweekje Vlieland zie ik persoonlijk niet zo zitten maar ga gerust zonder mij!
Sas idd vaak met de hondjes lopen dat is toch leuker dan een loopband in de sportschool ;-)
Hopen dat je weer lekker vakantie kan Milou! Ziet er prima uit! Als alles goed is gaan Gijs en ik in November hier rijden: www.stalkroes.nl ook leuk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 09:33

antoinette, bedoelde ook niet zozeer voor ons als topic hoor....maar meer voor mezelf! haha! wil dan ook nog terug naar die andere manege daar, de Seeruyter. Heb daar als kind leuk gereden en zou daar nog wel eens terug willen!

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 11:59

Ahhhhh vandaar!! Weet je wat ook zooo mooi is... paarrijden op Terschelling. Bewezen is dat Terschelling de breedste stranden van Nederland heeft en dat is heerlijk rijden!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:02

terschelling zou ik ook nog wel naar toe willen. vorig jaar met 2 vriendinnen (met wie ik ben wezen Reus-rijden) gekeken voor mogelijkheden daar (wilden we een weekendje gaan).
Ondertussen ben ik gesloopt, ben naar school geweest, naar het vliegveld, naar Zeeland, weer naar het vliegveld en nu weer thuis. tel daar nog wat emotionele spanning bij op en ik ben rijp voor mijn bedje met eerst een glas wijn achter mijn kaken denk ik....pffff!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:11

Dat klinkt als een zeer druk dagje! Geniet van je wijntje en weltrusten.

Ik heb vanochtend weer ander stukje randstad gezien op weg naar Utrecht, Leiden, Alphen, Gouda en uiteindelijk Utrecht met een klein uurtje vertraging. Het was al zo'n tijd goed gegaan met de NS, moest vast en zeker weer eens mis gaan.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 22:19

ja, was ook een zeer druk dagje, met vooral ook emotionele spanning....die er gelukkig grotendeels af is, maar nog wel voor een deel staat. wil er verder even weinig over kwijt, sorry...
jij hebt je rondje nederland dus ook al weer gehad Wendy?
hier nog geen wijntje ingeschonken. zo even met vriendin bellen, dan wijntje ook maar pakken en dan slapen! hoop dat ik morgen op school nog wat waard ben!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 23:18

Succes morgen en doe rustig aan :(:)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 07:32

Moet het even kwijt, maar voel me geradbraakt! Ben benieuwd hoe ik school ga volhouden en ook of ik om 21.30u nog een beetje op het paard kan klimmen vanavond! Ga me nu maar uit bed hijsen, over een uurtje school!

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:36

Afhankelijk van wat je moet doen, kan je best af en toe een dagje brak zijn op school. En op paard klimmen moet toch lukken? Volgens mij heb je het vaak genoeg gedaan dat het inmiddels wel makkelijk gaat.
Sterkte ermee en suc6 vandaag.

En mijn rondje Nederland was gisteren iets uitgebreider dan verwacht, maar valt nog mee, ik heb het vele malen erger gehad.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 16:43

Op school was het vooral opletten geblazen. Vooral de laatste drie uur waren een worsteling en snapte er maar de helft van :(! Dat wordt nog bikkelen voor de toets tzt.
Op het paard klimmen moet wel lukken, erop blijven zitten denk ik ook wel, maar nog een uurtje het paard laten doen wat ik wil en dan een goede houding handhaven........dat wordt mogelijk wat lastiger! Nou ja, we zien wel!
De rest nog een beetje productieve dag gehad vandaag?

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:15

Hey Milou dat gaat helemaal goedkomen hoor, op het paard maak je je hoofd leeg zo moet je het bekijken!
Wen, blij dat ik vandaag met de auto naar Utrecht ben gegaan!

Gijs en ik gaan hier 28/10 rijden :-) www.stalkroes.nl

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 18:15

Ach tja, weer beetje in de literatuur gedoken. Dus me wel weer nuttig gemaakt voor mijn verslag.
En dat is balen als het een moeilijk onderwerp is, waar gaat het over?
Als je er maar op blijft zitten, dat was mijn motto altijd, als je goed manegepaard hebt, doet ie vanzelf wat Aad zegt, hoef je weinig te doen.