Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:51

Deze keer betaal ik zelf wel 'mijn' paard, omdat er nu veel meer op gereden wordt dan normaal en ik gewoon die hoeven in conditie wil hebben. Voordeel van natuurlijk bekappen is dat je het na een tijdje zelf bij kan gaan houden en de smid eens in de zoveel tijd komt controleren. Dat is dus ook uiteindelijk het doel.

Geweldige kerel, beetje zweverig, erg Natural en heel goed met die paarden. Ik was per paard 20 euro kwijt en dat vond ik erg netjes.
Hij kwam er achter dat Donja last heeft gehad van hoefbevangenheid en dat dat nooit helemaal goed is opgelost. Dus ze loopt nog steeds met de gevolgen van toen. Hoeven bekapt en hij kwam ook nog een zweertje tegen, die een beetje blood gelegd en die mogen we nu onderhouden. Ben benieuwd, maar kan hem zeker aanraden Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:56

Hahaha Nadine, wat wil je nog allemaal voor dat paard kopen Tong uitsteken
Hij begint wat verwend te worden Haha!

Verder moet je zelf maar even zien of je het wil of niet. Weet niet of je al iets op het ooog hebt Tong uitsteken

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:15

Ik zat te denken aan misschien peesjes Nagelbijten / Gniffelen (anders koop ik doelloos nog een frontriem of dekje erbij Clown)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:17

Hang ervan af wat je wilt bereiken met die peesjes. Wil je vaker gaan springen, dan zijn ze misschien wel handig.
Tijdens het rijden zou ik ze niet om doen, alleen maar meer warmte rond die al zwakkere benen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:18

Ik wil sowieso wel vaker gaan springen ja Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:40

Dan zou ik leuke bijpassende peesjes halen Haha!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:12

Sence schreef:
Zal ik mn 40 euro voor mezelf houden, of iets voor Kai halen Bloos

Zelf houden je hebt al zoveel spullen voor hem Tong uitsteken.
Je kan natuurlijk ook altijd nog sparen he je hoeft niet altijd alles uit te geven Clown.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:15

RianneH schreef:
Deze keer betaal ik zelf wel 'mijn' paard, omdat er nu veel meer op gereden wordt dan normaal en ik gewoon die hoeven in conditie wil hebben. Voordeel van natuurlijk bekappen is dat je het na een tijdje zelf bij kan gaan houden en de smid eens in de zoveel tijd komt controleren. Dat is dus ook uiteindelijk het doel.

Geweldige kerel, beetje zweverig, erg Natural en heel goed met die paarden. Ik was per paard 20 euro kwijt en dat vond ik erg netjes.
Hij kwam er achter dat Donja last heeft gehad van hoefbevangenheid en dat dat nooit helemaal goed is opgelost. Dus ze loopt nog steeds met de gevolgen van toen. Hoeven bekapt en hij kwam ook nog een zweertje tegen, die een beetje blood gelegd en die mogen we nu onderhouden. Ben benieuwd, maar kan hem zeker aanraden Haha!

Bij mijn oude verzorgpony had ook een meisje een haflinger en die deed/doet ook aan natuurlijk bekappen Lachen.
Dat meisje is zeg maar heel erg 'natuurlijk' met het paard bezig veel buiten in de winter een loopstal van binnen naar buiten en dat soort dingen Knipoog.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 19:28

Natuurlijk bekappen komt wel erg veel in de richting van de manier waarop de paarden hier staan. Het sluit veel beter aan bij het gebruik van deze paarden dan het traditioneel bakappen.
Hij vond zelfs de hoeven van de Friezen en Donja extreem hard, en dat is heel netjes.

Verder intresseert het mij ook wel, dat natuurlijk houden enz. En ik zou gewoon heel graag zelf dat bijhouden goed leren zodat ik op tijd in kan grijpen wanneer de hoeven verkeerd groeien.

@ Lupi, nog een maandje en dan ga ik op Liberty! Als alles goed gaat natuurlijk Tong uitsteken Dus tegen die tijd móet je langs komen, anders durf ik niet...

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 07:37

Nou, de hoefsmid en DA hoef ik idd niet zelf te betalen voor Black maar de rest wel, als er iets met het tuig is of ik wil iets nieuws dan betaal ik et ook zelf en heb mn eigen spullen!

Het is volgens mij echt staart- en maneneczeem en ik zal er even wat voor halen, ik smeer er nu Sweet-itch op om het jeuken te kalmeren...In de wei staat ie zelfs met zn hoeven op zn hoofd bij zn voorpluk te krabben Verward de ziel... Tis niet mijn eigen, maar ik mag er wel alles mee doen wat ik wil, er zijn grenzen Tong uitsteken, en mag het ook deels als mijn eigen beschouwen, zo wordt het ook op stal gezegd dus ik zie het wel als mijn taak om zoiets te constateren en er iets aan te doen/voor te halen Haha! Ik heb Eczema balsem besteld en Equi-ZT shampoo... hopelijk helpt het wat!

Leuk Rianne, dat de bekapper zo goed is bevallen, klint goed! Black is ook naar de hoefsmid geweest gisteren en hij heeft nu ijzers, klinkt heel chique als ie loopt op het erf Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 08:30

Enne, het gaat idd niet om gelijk hebben op Bokt. Bokt is juist in het leven geroepen om met elkaar je interesse voor paarden te delen en je mening te geven over bepaalde onderwerpen en elkaar hierin te helpen Haha!

Ik wil ook een auto lied! 9 juni schiet al op he?! Bah.. wat een strontweer...

Enne ik zou alleen peesjes kopen voor het springen nadine! Ik heb ook peesjes maar gebruik ze nauwelijks... als je interesse hebt? Ze zijn lichtblauw van BR, maat Cob, alleen voor Black te groot, ze vallen groot namelijk...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:09

HatsikiDildo schreef:
Sence schreef:
Zal ik mn 40 euro voor mezelf houden, of iets voor Kai halen Bloos

Zelf houden je hebt al zoveel spullen voor hem Tong uitsteken.
Je kan natuurlijk ook altijd nog sparen he je hoeft niet altijd alles uit te geven Clown.

Moet trouwens wel geld bewaren, moet iets voor je verjaardag kopen.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 18:58

JuuLePuuL schreef:
Altijd al zo geweest, sportpaarden krijgen voorrang op de 'normale' paarden. Nou snap ik heus dat die juist hun beweging nodig hebben maar nu met de nieuwe stal en het nieuwe concept zou je denken dat iedereen gelijk is...

Zou wel eens het communicatieplan van WB stables willen inzien, of willen weten welke doelstellingen ze hebben of willen verwezelijken, volgens mij hebben ze dat niet eens...

Maar lopen met je paard is ook leuk, wat omprutsen enzo, ook alleen loop je met je paard, dat is al soort van oefening/grondwerk Haha!

Waar baseer je dit op? Met name het stukje over de sportpaarden. Beetje raar

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:32

Geloof dat ik 15 jaar lang daar rondgelopen heb en zo mijn mening mag hebben, en dat iedereen op dit forum het op dit punt wel met mij eens is...

JobbeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:48

@ Juul: waar gaat dat over? ik volg het niet?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:49

Dat stukje is geloof ik van wel 4 maanden geleden, als het niet meer is Nagelbijten / Gniffelen

JobbeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 19:51

Vandaar dat ik het niet kon vinden....

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:57

Hahah, ja ik moest er ook even goed over na denken. Begon dacht ik vanwege die stapmolen die er gaat komen.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 19:57

Aaaaaaaaaahhh, maandag les van Ria Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:00

Op maandag? Heb je er zin in?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:04

Yes Ja Om 7uur. Ja, ik heb er ontzettend veel zin in! Hopelijk gaat het goed Nagelbijten / Gniffelen Zolang ook geen les gereden, en van Ria is al helemaal eeuwen geleden!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 20:11

Hhaha, Ria geeft wel leuk les ja.
Mijn bijrijdster is helemaal weg van haar Haha!
Doe mij maar marisca hoor Knipoog Maar ik heb ook wel jaren bij Ria gereden ja Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 03:29

Jep, dat stukje is idd van vier maanden geleden... ik ben er niet over begonnen hoor Tong uitsteken iemand heeft de moeite genomen dit topic terug te lezen en zoiets eruit te filteren...en ik heb geen behoefte om daar verder op in te gaan of bladzijden aan te wijden Knipoog heb wel wat beters te doen, anders moeten jullie even teruglezen Knipoog

Ik zal slapen... gaaaaaaaap ben moe! tis ook al laat Knipoog

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:42

JuuLePuuL schreef:
Jep, dat stukje is idd van vier maanden geleden... ik ben er niet over begonnen hoor Tong uitsteken iemand heeft de moeite genomen dit topic terug te lezen en zoiets eruit te filteren...en ik heb geen behoefte om daar verder op in te gaan of bladzijden aan te wijden Knipoog heb wel wat beters te doen, anders moeten jullie even teruglezen Knipoog

Ik zal slapen... gaaaaaaaap ben moe! tis ook al laat Knipoog

Ik vraag gewoon of je dit even toe kunt lichten. Kun je wel even fatsoenlijk blijven toch?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 13:45

Oeeeh, leuk les van Ria! Haha! Ik vind haar ook altijd heel leuk les geven Haha! Maar vond Marisca toch altijd het leukste Tong uitsteken

Wat was je nog laat op juul!!