Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:13

'Kan iemand het mij ff makkelijk maken en gewoon een foto plaatsen van die Dave Tolboom van jullie

Zo te lezen het naar je zin gehad?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:16

Ja idd ik heb ook echt géén idee wie die Dave is haha

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:29

Tja, het probleem is alleen dat we geen foto hebben... En op i-net staan alleen onduidelijke foto's van hem op een paard en dus met cap en je ziet er niets van...

Ik had tot woensdag ook geen idee wie het was hoor, haha. Hij is ook niet zo heel goed (nou ja, das natuurlijk behoorlijk relatief, aangezien het feit dat hij in die klasse rijdt natuurlijk al heel wat zegt).

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:15

Goedeavond ,

ben net een terug uit Westerbork
En ik zat op Jester (zie paard in de profiel , ik met paarden)
Ze hebben daar een waterbak (voor het crossen gemaakt achter de manege)
En mijn paard ging gisteren stond ze midden in de bak we gingen er eerst stappend door en ze stond opeens stil en stond naar beneden te kijken
van ''Hmm ja , ik ben nat dus ik spring er maar uit!'' dus ze is via de zijkant eruit gesprongen.
Toen daarna wel in galop erin gegaan
En vandaag gingen we er weer heen en we gingen met galop erdoor heen en ze stopt opeens voor het water
en ik gleed zoo wat van paard af want ik lag zoo wat op der nek en bijna in het water

Maar het was super gezellig , alleen gigaa warm *pfff*
Ik ben hartstikke verbrand in me nek en k ben wel wat bruin in me gezicht en armen.
We hebben veel gegalopeerd , ook over de heide.
En hadden gisteren een spooktocht , en ik ben nachtblind dus ik zie niet echt veel daar en ik schrok voor niks , behalfe bij 1tje dan er kwam iemand uit de bosjes kruipen en raakteme voeten aan en toen stonden we wel te kijken van Huh ja oke!! we gaan weer verder.

Alleen dat weer is gewoon zooo gigaa warm niet normaal
En de eerste nacht was het zoo melig , niet normaal
Er durfde een meisje die boven me sliep niet der bed in want ze was bang dat k der voeten of benenen aanraakte dus ik hoefde maar BOE! te roepen ze stond toen echt lachend naast der bed
Dus ik moest me bed uit , en ik heb echt zoo gedaan dat ik der niet aanraakte en ik zei ffies BOE! , en ze zat weer op de grond van het lachen.
Maar ik werd zoo hyper die avond dus ik zei toen ook zo van Kiele-Kiele (Soort Kietellen)
Zat ze weer op de grond

Het was zeker erg gezellig!

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:21

Pluutje, ik was vanmorgen ook op OG om het mennen te zien! Was erg leuk (en altijd weer prachtig om te zien hoe die vierspannen zich om de hindernissen vouwen). Vond alleen de bodem bij de hindernissen in het strodorp erg onhandig met die matten erin. Sommige paarden gleden behoorlijk uit.
Afijn, de man waarvoor ik kwam, Ton Monhemius, is uiteindelijk derde geworden
Waar zat jij tijdens het mennen? Misschien dat ik je wel gezien heb (maar niet herkend )

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:34

Ja, ik zag die schimmel nog onderuit gaan. Heb Ton helaas niet kunnen zien. Ik stond eerst bij de ingang (vanaf 7 tot uhm...half 12 ofzo...?) Daarna zat ik bij de ingang vanaf het kasteel...(dat was o.a. toen die schimmel onderuit ging dus). Tot iets na 12en zat ik daar...

Was Jannes nou groom van Ton?? En misschien ken je Pepijn Ott? Die heeft vroeger op Spaarnwoude gewerkt....Dat was een soort van onze begeleider...

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 18:43

Ja, Jannes mocht hangen en zat met zijn inmiddels ex-vriendin Jolijn achterop. Leuk dat je hem kent, van de Ruif neem ik aan? Hij werkt niet meer bij ons op stal maar doet nog wel de wedstrijden van Ton.
Pepijn ken ik niet, zeker lang geleden of zo? Ik rij er ook pas 12 jaar..

Pluutje

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 19:00

Ja ken hem van de Ruif, jammer dat ik niet even kon kijken! Weet niet meer hoe lang geleden het was dat Pepijn er werkte, misschien weet Ladyjoy dat nog....

Maare, je hebt me vast wel gezien dan.... Ik had natuurlijk een spijkerbroek aan en een BMC T-shirt en pet. Onder mijn T-shirt had ik iets wits, kraagje was zichtbaar. M'n haar had ik in een soort van slordige knot zeg maar... Ben lang..uhm..."goedemorgen, heeft u een kaartje mevrouw?" haha. Stond eerst alleen (tenzij je net toevallig kwam in die paar min pauze die ik had om naar de wc te gaan...)

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:47

Dan kan het best zijn dat ik je gezien heb, onbewust dan Wij kwamen rond 9.15 - 9.30 uur het terrein op. Maar echt opgelet heb ik natuurlijk niet Ik heb wel veel meisjes met donkerblauwe polo's gezien!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 07:49

Zou nog wel een tukje willen doen...

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:07

goedemorgen ,

ik zou echt niet met dit weer naar school willen om in een noodgebouw te gaan zitten.
Vorig jaar had ik in een noodgebouw gezeten toen was het 29,5 graden ..
En we mochten er niet uit

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:08

Ooooh jeee ik kom net uit de douche en nu heb ik het echt te heet!!

Ik ga zo weg, 3 dagen op kamp met mijn zmlk kotertjes

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:27

Veel plezier , ik heb spierpijn en ben verbrand in me nek van het rijden van dit weekend.

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:28

Dankje
Zal wel heeeel vermoeiend worden haha maar vast ook heel leuk!

Ooh jee, je moet ook savonds rijden met dit weer he !

scooby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:35

Goedemorgen!

Ik ben niet zo blij, mijn keel is ontstoken, zit bijna dicht en ik praat heel stom

Vanmiddag naar het ziekenhuis voor een voorlichting, en dan nog ergens tijd maken om te leren voor de herkansing van morgen

Dat wordt dus weer ene dag binnenzitten

Siggislief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:42

Beterschap Scooby!

@ Ladyjoy : Wij reden dit weekend in het bos en rondom.
En wij hadden later ook een waterbak en mijn paard stopte vanuit de galop voor die bak en ik gleed er zoo wat vanaf..
Was daarna wat bang geworden want ze was zaterdag eruit gesprongen vanuit de stap

Maare ik ga naar school

ladyjoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:52

Oooh ja sorry dat had ik idd gelezen!

Nou volgende x goed insmeren he

Tot woensdag!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:18

Pluutje schreef:
Ja ken hem van de Ruif, jammer dat ik niet even kon kijken! Weet niet meer hoe lang geleden het was dat Pepijn er werkte, misschien weet Ladyjoy dat nog....

Dan ken je Lieven vast ook wel! Hij werkt af en toe op zondag bij ons op stal. Best een aardige jongen, maar jammer dat hij niet een beetje op zijn buikje let.. Hij ontploft bijna!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:00

Hey Nando, hoe komt het dat Mendi geblesseerd is?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:14

Whahahahaha, ja Lieven ken ik ook wel!

Je moet me haast wel gezien hebben. Ik stond rond die tijd alleen bij de ingang. Dus als je via de hoofdingang bent gekomen heb ik je kaartje afgescheurd

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:02

manic schreef:
Hey Nando, hoe komt het dat Mendi geblesseerd is?

Ik weet niet precies wat er gebeurd is en wat ze heeft. Woensdag gaan we naar Bodegraven voor een scan en verder onderzoek als dat nodig is. Ik denk dat het desmitis is

Uitleg: Desmitis = ontsteking van de ondersteuningsbanden, door af of inscheuring een ontsteking van een band of peesplaat, deze bevindt zich aan de achterkant van de pijp en ligt heel diep.
behandeling = langdurige rust en revaliderende staprust op het harde, dit leidt vrijwel altijd tot herstel.

Maar hoop het ook weer niet want de revalidatieperiode schijnt erg lang te duren.

Mendi heeft de gewoonte om een soort turbodraf te doen: heel hard draven en hele grote passen maken. Dat is niet meer uit te zitten, moet ik echt in mijn beugels gaan staan. En ik denk dat ze daarmee iets verrekt/uitgerekt heeft in de banden of pezen...

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:07

Pluutje schreef:
Whahahahaha, ja Lieven ken ik ook wel

Tsja, daar kan je niet omheen he!?

En ken je het paard Lloyd ook? Daar reed Jannes op toen hij bij ons stond. Nu heeft hij hem ook weer op De Ruif gereden. Komt dat vrouwtje bij jullie wel regelmatig? Bij ons kwam ze maar iets van 3x per jaar of zo!

Citaat:
Je moet me haast wel gezien hebben. Ik stond rond die tijd alleen bij de ingang. Dus als je via de hoofdingang bent gekomen heb ik je kaartje afgescheurd

Ha ha, nou dan zal ik je wel gezien hebben maar geen idee hoe je er uit ziet ! Waarom heben we niet Bokt-badges of zo? Dan ben je tenminste herkenbaar voor diegenen die op Bokt zitten

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:12

Ja Loyd ken ik zeker! Leroy stond altijd naast hem(nou ja, op het eind dan, daarvoor stond Loyd niet op de Ruif). Hij staat nu nog steeds op de Ruif. Marcel rijdt hem nu nog, maar die gaat verhuizen naar Drente. Verder rijdt een ander meisje hem, die bij Mariska werkt geloof ik. Verder mennen er soms wat mensen mee (Marcel maar ook anderen). Mariska komt zelf inderdaad niet erg vaak, maar wel wat vaker dan 3 keer per jaar nu, haha. Wist niet dat Jannes hem ook gereden heeft.

Hihi ja, bokt badges is wel een idee. Ik heb wel een sleutelhanger, maarja die ga ik toch niet op spelden hoor Wil ook wel een bokt dekje ofzo, zweetdeken is ook leuk...haha

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:17

Pluutje schreef:
Ja Loyd ken ik zeker! Leroy stond altijd naast hem(nou ja, op het eind dan, daarvoor stond Loyd niet op de Ruif). Hij staat nu nog steeds op de Ruif. Marcel rijdt hem nu nog, maar die gaat verhuizen naar Drente. Verder rijdt een ander meisje hem, die bij Mariska werkt geloof ik. Verder mennen er soms wat mensen mee (Marcel maar ook anderen). Mariska komt zelf inderdaad niet erg vaak, maar wel wat vaker dan 3 keer per jaar nu, haha. Wist niet dat Jannes hem ook gereden heeft.

Lloyd heeft iets van 1,5 jaar bij ons gestaan. Jannes reed hem toen en sprong er zelfs mee, tot Lloyd iets aan zijn achterbeen kreeg en heel lang geblesseerd heeft gestaan. Gaat het nu weer goed met hem?

Citaat:
Hihi ja, bokt badges is wel een idee. Ik heb wel een sleutelhanger, maarja die ga ik toch niet op spelden hoor Wil ook wel een bokt dekje ofzo, zweetdeken is ook leuk...haha

Een hele Bokt-lijn in paardenspullen zou echt te gek zijn! Volgens mij verkoopt dat ook nog wel.

Wie gaan er nu naar Hoofddorp zondag? Ik ben er rond een uurtje of één.

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 14:17

Hoe kom je aan die Bokt-sleutelhanger?