Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reentjuh

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:25

Heeey,

Ja, zeker jammer, Tonke en ik zeiden ook al tegen elkaar, al hadden we dit eerder geweten, dan.......... Maar ja, wisten we ook niet van te voren, toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 23:01

leuk dat t goed gaat daay!! binnenkort weer iemand met een auto erbij dus Tong uitsteken

Tonke en Ireen, veel succes morgen he! laat je weten hoe het afloopt?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 08:13

* Mededeling voor meelezers*.

Ik blijf gewoon op stal Langelaan met Whisper

Er kwam mij te oren dat er mensen zijn die niks met mij te maken hebben zich toch druk maken om mij.
Dus daarom deze melding.
Whisper en ik blijven gewoon op stal staan.
De goede zorgen van arjan en z'n familie hebben ook gezorgt dat ik met Whisper niet hoef te verhuizen.
Whisper krijgt een eigen paddock zodat ze heel de winter waneer ze maar wil buiten kan staan met haar longen.
Eerst was het ff zo of ik er een andere oplossing voor moest zoeken maar niet dus.

Ireen tonke das weer eens anders nieuws.
Als het goed is zijn jullie nu met ruud op de kliniek HIHI
Dus ben benieuwd vanmiddag.

Nou meer ff niks te liegen whahahah doei doei xx

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:14

Haha, die Peet!

En wij zijn heel blij dat Peet en de fam kunnen blijven!!!

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:58

Zo, nou gisteren weer een inspannende dag achter de rug. Duurde iets langer dan dat we allemaal gedacht hadden.

Als eerst toen wij aankwamen bij de kliniek moesten we een tijdje wachten. En ik maar wandelen met Froukje en het terrein een beetje verkennen. Froukje dacht, Nee he wat gaan we nu weer allemaal doen. Uiteindelijk kwam de arts eraan. Toen ging de assistente met Froukje draven en daarna op het harde longeren. Was wel fijn dat zij dat deed, bij Vollears moest ik dat doen, dus nu kon ik zelf ook goed mee kijken. Nou, op de rechte stukken liep ze niet overdreven kreupel. Tijdens het longeren liep ze rechtsom duidelijk slechter dan linksom. De arts dacht toch dat het aan de ondervoet lag, dat ze daar last van had. Om het zeker te weten heeft hij dat stuk toch verdoofd. Dus Froukje weer een verdoving gekregen, moesten we 10 min. stappen om het in te laten trekken. Nou die 10 min. werden ongeveer 20 min. wachten. Eindelijk waren we weer aan de beurt. Froukje werd weer gelongeerd en ze liep duidelijk beter. De speciale hoefsmid Rob van Nasseau zag ook duidelijk het verschil. Ook zei deze hoefsmid dat Froukje veel te steil op d'r hoeven staat, waardoor ze een hele moeilijke stand heeft en dus moeite heeft met lopen. Maar verder had ze goeie en stevige hoeven.
En toen kwam dus de vraag van ons, waarom loopt ze nou kreupel, waar heeft ze last van? De arts zegt dat ze niet kreupelt door die verkalking van het kraakbeen, maar de hoefsmid is er van overtuigd dat ze hierdoor wel kreupel loopt. Dus ja, op een gegeven moment zeiden wij dus ook van wat is het nou? Er zijn veel Friezen die dit hebben, maar niet allemaal gaan ze er kreupel van lopen. De meeste lopen er eerder niet kreupel van dan wel. Uiteindelijk heeft ze nu een break-over beslag gekregen met een zooltje eronder, maar dan alleen onder het ijzer, dus de rest van d'r hoef is vrij zeg maar. Ook zijn d'r hoeven schuiner bekapt zeg maar, zodat ze dus minder stijl op d'r hoeven staat. Het break-over beslag zorgt ervoor dat ze makkelijker af kan zetten. En dus minder moeite heeft met lopen. De arts gaf wel aan de de foto's er beter uitzagen dan dat hij d'r nu op de hoeven zag staan. En dat ze daar dus waarschijnlijk last van heeft, door die verbeening van het kraakbeen. Wel zei de hoefsmid weer nadat hij de foto's van Froukje had gezien, dat de foto's er opzich ook wel weer positief uit zien, omdat de verbening van Froukje naar de zijkant groeit en niet recht omhoog. Als het recht omhoog was gegroeid, dan had ze waarschijnlijk nog meer last gehad, want dan hebben d'r hoeven een nog minder verende demping. Het kootbeentje veert als het waren tussen die verbening in, als het dus recht omhoog had gegroeid, had het dus niet zo ver door kunnen veren zeg maar, weet niet hoe je dat duidelijk uit moet leggen. Het groeien van die verbening kan niet worden tegen gegaan, je kan het lopen voor Froukje alleen gemakkelijker maken door dit beslag. Ook kan het niet weggehaald worden. In hele erge mate kan het wel, maar daar zit dan echt een operatie aan verbonden. Dus ze zeggen als je het met dit beslag kan oplossen, waarom zou je het dan weg laten halen.
We moeten Froukje dus 3 tot 4 weken totale rust geven, alleen op het land laten staan en af en toe aan de hand mag er gestapt worden. Dit omdat haar beenstand veranderd wordt door het anders bekappen en het beslag. Dus haar spieren en alles zullen moeten wennen. Daarna mogen we er weer op gaan zitten en heel rustig aan opbouwen, met eerst 10 min stappen, 10 min. draven, zeg maar. Longeren mogen we helemaal niet meer, dat raad hij echt af. Wel mogen we op een gegeven moment erop wel voltes maken, want het beslag zorgt ervoor dat ze makkelijker de voltes kan maken. Maar continue op de volte zoals bij het longeren, raad hij echt af. Hij verwacht dat ze na de 3 a 4 weken rust weer goed loopt. Want ze liep na het beslaan al een stuk beter. En hij verwacht dat we na 3 maanden weer kunnen dressuren. Als ze het goed doet op dit beslag, is het het beste dit er wel voor altijd onder te laten.
Dus nu hopen dat ze weer de oude Froukje wordt. Ze zeggen dat je haar echt moet zien veranderen qua lopen. Dat ze stukken beter zal gaan lopen. Dus afwachten maar!!
We zijn in ieder geval blij dat we deze stap hebben gezet.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:35

Nou dat klinkt allemaal in ieder geval weer een stuk positiever zeg. Tonke, ik hoop voor je dat dit allemaal niet te zwaar op je budget drukt want je hebt al genoeg met die dierenartsen te verduren gehad Ach gut Froukje zal het zelf wel prima vinden om lekker te niksen op het land hihi, ze ziet er erg gezond uit Haha!

Ik ben sinds woensdag ook weer met mijn olifantje begonnen . De tijd van luieren is voor Thomas weer over en volgens mij moet hij er nog een beetje aan wennen Tong uitsteken Verder ziet hij er goed uit en is helemaal gezond en dat is toch wel heel belangrijk. Zodra de dierenarts komt voor het enten laat ik een preventieve bloedtest doen om zijn waarden te controleren. Ik verwacht eigenlijk dat alles goed maar het is natuurlijk wel fijn om dit zeker te weten.

Vanmorgen bij de tandarts geweest want ik ben op een van mijn kiezen ineens erg gevoelig voor warm en koud. De tandarts kon geen gaatje vinden en na de foto's ook geen bijzonderheden. Nu vermoed hij dat de vulling ergens een scheurtje heeft en is gaan lekken. Dinsdag gaan we die vulling vervangen want ik wil geen kiespijn en voorkomen is altijd beter dan genezen, toch.... Knipoog Vanmiddag weer een bezoekje bij de kapper en daarna maar boodschappen doen om de hongerige mannen van mijn gezin te voorzien van voedsel. Daarna lekker naar stal want dan zie ik Con ook weer even na al die weken. Pling

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:58

Zo dat is een heel mond vol Ireen. Nagelbijten / Gniffelen
Nu maar hopen dat het allemaal beter zal gaan voor Froukje. Knipoog

Zo vandaag even wat flinke regenbuien gehad op mijn dak Misselijk
Ben net binnen van de postbezorging, wat een ............. weer. Nagelbijten / Gniffelen
Maar goed, als alles goed gaat stap ik op mijn grote man *LOL*
ff duimen dat het allemaal natuurlijk goed gaat Nagelbijten / Gniffelen
Gisteren heb ik hem weer lekker helemaal getoileteerd, met vlechtjes in.
Was ook weer een heel gevecht, maar het is zo goed en zo kwaad aardig gelukt. Nagelbijten / Gniffelen
Nou ik ga nog ff bijkomen met een bak koffie natuurlijk, en dan naar stal. Haha! Haha! Haha!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 14:19

Nou ik kom ook straks met lin naar stal.
Ff kijken of ze al verzopen zijn whahah
Denk het niet hoor.
Ik maak me denk drukker dan whis zelf.

Ik hoop zeker dat jullie vooruit gang boeken met dit beslag .
En dat froukje minder last gaat krijgen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:44

zo ik ben ook weer in de provincie moest even een week voor paardenoppas spelen op de veluwe en lees dat het met Froukje positief verloopt das heel mooi want daar doe je het toch allemaal voor, fijn dat Whisper ook blijft tja ik moet tenslotte iedereen vast een beetje leren kennen en voel me nu al een beetje betrokken bij jullie stal. Ik verheug me eigenlijk al op volgend jaar want dan is Flurk 3 en kunnen we wat meer met hem doen hij moet nog wel even gecastreerd worden maar ik ben er nog niet uit wie ik dit laat doen en waar in ieder geval eind april of begin mei als het weideseizoen begint want dan zijn er niet zoveel vliegen en waarschijnlijk zien jullie mij van de winter wel eens klungelen op de weg want ik wil hem gaan mennen en dat leert hij nu eenmaal het beste in de praktijk

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:49

nok, nok, is er iemand?

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 18:20

ben aan het eten hihi

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 18:46

Zo, ik heb ook weer even bijgelezen want ik was toch wel nieuwsgierig naar de ontwikkelingen met Froukje. Het klinkt in elk geval positief.

Linda, heb jij nog wedstrijden in de planning staan voorlopig? (oftewel, ga ik je ergens tegenkomen op wedstrijd? Lijkt me wel gezellig.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:25

heb het hele verhaal alweer gelezen van froukje, ben wel benieuwd hoe het gaat! toch wel apart dat er een aantal tegenstrijdigheden zijn:
- van de ene da moest je longeren van tevoren, van de ander juist niet
- de hoefsmid zegt dat ze er wel kreupel op loopt, de da niet

Heb trouwens van de week op die Belg gereden die op de hoe Oostveen/ Abtswoude staat. Woh die is gaaf Haha! moet zeggen dat ik het komende jaar wel weer O-benen heb Haha!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:54

Nou nou !!!!! Vandaag letterlijk en figuurlijk de hele dag in het water gevallen. Ja
Was aardig verzopen toen ik met Ietsen de bak weer uit ging Nagelbijten / Gniffelen
Helaas door de weersomstandigheden heb ik vandaag niet het zadel betreden. Ach gut
Nu gaan we maandag een nieuwe poging wagen Haha!
In de hoop dat het niet net zo erg wordt als vandaag Nagelbijten / Gniffelen
Connie had het dus ook totaal niet droog gehouden. Ach gut
We blijven positief. Frusty
Vind het wel leuk dat hij vandaag niet alleen staat Haha! Haha!

Met Owen gaat ook alles goed, alleen hebben ze zijn naam nu veranderd. Ach gut
Hij heet nu Diego in plaats van Owen.
Ik vind dat wel heel erg, zeker omdat hij al vanaf veulen af aan Owen werd genoemd. Verdrietig
Hij heette dus al 12 jaar Owen. Nu niet meer Verdrietig
Nou verder heb ik nog niet zo veel te melden. Nagelbijten / Gniffelen
Alleen dat het nu droog is Haha! Haha! Haha!

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 20:11

Hallo allemaal,

Ten eerste wil ik Ruud even bedanken voor het rijden gisteren. Maar ook wil ik hem bedanken voor zijn geduld want oh wat duurt wachten lang, he Ruud.

Ook jou Irene wil ik even bedanken voor al je hulp.

Verder wat Froukje betreft weet ik het soms ook niet meer. We houden het er nu maar op dat het hoogst waarschijnlijk aan het verbeende hoefkraakbeen ligt in combinatie met haar steile hoef stand.
Ik heb nu alle hoop gevestigt op dit break-over beslag. Ze heeft nu lekker vakantie. Al gun ik der wel wat beter weer. Maarja het is hier in nederland altijd hollen of stilstaan.

Ook wil ik iedereen bedanken voor hun steun tijdens deze toch weer spannende dagen.

Verder heb ik ook nog een nieuwtje (een aantal weten het al). Eric komt maandag naar huis. Hij is gepromoveerd naar 1ste stuurman. Hij moet overstappen naar een ander schip. Tot die tijd mag hij naar huis. Als hij tenminste die Tyfoon overleeft. Heb sinds woensdag niks meer van hem gehoord. Vind het allemaal maar eng. Zal blij zijn als hij uit dat Tyfoon gebied weg is. Dit is nl al de 8ste en ik vind het niet leuk meer. Maar goed als ik iets hoor zal ik het jullie laten weten.

Met Sanne gaat het sinds vanmiddag ook weer beter. Ze heeft weer wat gegeten en er zit weer wat leven in. Dus dat is ook weer een zorg minder.

Wat een zorgekindjes heb ik toch eigenlijk he!!!

Zo dat was het allemaal wel weer.

Ga even lekker beneden op de bank een kopje thee drinken.

Tot straks maar weer.

Liefs Tonke.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:54

en dan heb je mij ook nog als zorgekindje Tong uitsteken

komt best goed met Eric hoor Tonke! We gaan hem heelhuids van het vliegveld ophalen maandag!!!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:05

Twinklebel schreef:
Zo, ik heb ook weer even bijgelezen want ik was toch wel nieuwsgierig naar de ontwikkelingen met Froukje. Het klinkt in elk geval positief.

Linda, heb jij nog wedstrijden in de planning staan voorlopig? (oftewel, ga ik je ergens tegenkomen op wedstrijd? Lijkt me wel gezellig.)

Jaja als Thom en ik in september een beetje op conditie zijn, gaan we half september weer bij Slingeland starten en jij....?

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:08

Anique_Vaandrig schreef:
Heb trouwens van de week op die Belg gereden die op de hoe Oostveen/ Abtswoude staat. Woh die is gaaf Haha! moet zeggen dat ik het komende jaar wel weer O-benen heb Haha!

Oooh wat gaaf zeg, heel wat anders dat Jolly tussen je benen... Haha!

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:10

Dank je Anique voor de gerust stellende woordjes.

Ik zeg ook iedere keer tegen mezelf: Geen nieuws is goed nieuws. Toch!!!

Maar ik rust pas echt als ik iets van hem gehoort heb.

En verder zorg ik graag voor je hoor Anique. Dat vind ik helemaal niet erg.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:13

Flurk schreef:
...fijn dat Whisper ook blijft tja ik moet tenslotte iedereen vast een beetje leren kennen en voel me nu al een beetje betrokken bij jullie stal...
Hai Flurk, kom je dan bij ons staan...?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 22:21

Ze komt (als het goed is ?) volgende zomer bij ons staan Lin! Lida, je vind het vast niet erg als ik alvast verklap dat het een schat van een Fjord is Knipoog
En het was inderdaad wel even wat anders tussen mn benen ja Haha! zo moet een mens van alles proberen he Haha! Haha!

ik rijd tegenwoordig met [paard] met de eigenaren (van die boerderij) mee om de koeien op te halen. Ik ben dus tegenwoordig ook nog een soort part time cowgirl en mijn Jol is een cowgirlhorse Haha!

Vandaag maar even op de fiets gegaan ivm het weer, helaas dook er ook nog een koe de sloot in (muts)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 09:40

Nee ik vind het niet erg dat je het een schattige fjord vind al hoor ik ook van iemand via via dus ik weet niet wie dat hij het een persoon moeilijk maakt om bij zijn of haar paard te komen. Flurk eis alle aandacht op en gaat er danb steeds voor staan. haha overigens Verboon heeft van mij nog niet gehoord dat we weggaan volgend jaar en dat vertel ik hem graag zelf. groetjes en ik moet nu afsluiten want wij gaan naar het strand in Noordwijk

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:03

Flurk schreef:
Nee ik vind het niet erg dat je het een schattige fjord vind al hoor ik ook van iemand via via dus ik weet niet wie dat hij het een persoon moeilijk maakt om bij zijn of haar paard te komen. Flurk eis alle aandacht op en gaat er danb steeds voor staan. haha overigens Verboon heeft van mij nog niet gehoord dat we weggaan volgend jaar en dat vertel ik hem graag zelf. groetjes en ik moet nu afsluiten want wij gaan naar het strand in Noordwijk

Maar heb je alles al met Arjan besproken dan? Want lijkt mij dat je wel zekerheid wil hebben, voordat je bij Verboon opzegt?? Of wacht je nog ff met bespreken tot volgend jaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 11:27

hihi, die persoon zal ik dan wel zijn Haha! als ik met de eigenaar van Dhakar naar Dhakar ga kijken vind Flurk de aandacht zelf ook wel heeeeeeeeel erg leuk Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 13:25

Serada schreef:
Twinklebel schreef:

Jaja als Thom en ik in september een beetje op conditie zijn, gaan we half september weer bij Slingeland starten en jij....?

Voorlopig heb ik 10 september en 8 oktober de Voortstede in de planning, misschien nog 24 september Prometheus (als het lukt met vervoer) en waarschijnlijk van november tot en met maart elke maand bij Chardon. Daar kan ik onder het zadel heen.