Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:30

Goede morgen (bijna middag). Baal van dit weer, wilde lekker een buitenritje gaan maken. Lee kan nu sinds een weekje al 3 kwartier van haar veulen vandaan zijn en daar wilde ik even gebruik van maken
Nagoed...hopelijk klaart het op vanmiddag.

Vanmiddag gaan we ook een hondje uit het asiel halen. Een friese stabij, reutje, 6 jaar, echt een onwijs leuk ding!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:29

Hallo allemaal,

Het is inderdaad bagger weer, maar daar heb ik geen last van Ik ben hard aan het werk bij Linda alhoewel Lin lekker vrij is!!! Helemaal top deze baan!!!!

Maar ik heb een vraagje aan de stalgenoten, namelijk of er iemand goed duits spreekt??? Ik ben namelijk een beetje aan het rondkijken voor een nieuw paardje, maar ik neig heel erg om een ijslander te nemen in plaats van een fjord. Eigenlijk omdat ik het al jaren gave beesten vind maar altijd heb gedacht dat ze veel te duur waren!!! Nou valt dit wel mee.... (natuurlijk wel wat duurder als een fjord, maar het valt op zich te behappen) maar goed even to the point.... ik wil er natuurlijk wel eerst een heleboel uitproberen!! Maar ik heb de tip gekreden dat ze in Duitsland een stuk goedkoper zijn dan in NL, dus nu heb ik paar leuke gezien maar kan niet helemaal wijs uit worden wat erbij staat en mocht het zover komen heb ik nog een tolk nodig met het bezoeken!!

Dus is er iemand die dat kan en er uberhaupt zin in heeft???

Ik hoor het wel... bij voorbaat dank!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:37

Aber Valerie, du hast mir nicht gesagt das Sie in Deutchland weiter suchen soll! Vielleicht ist es möglich das Ich etwas für Sie bezeignen kann!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:08

Heey Val, leuk dat je het naar je zin hebt... Het is ook een leuk bedrijf dus daar zal het niet aan liggen! En je hoeft niet bang te zijn dat je overwerkt raakt want het zal door de vakantie wel rustig zijn!

Zooh ik zie dat Jet goed Deutsch kan sprechen dus dat staat garant voor een waanzinnige Berliner Würst eeeh Pferd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:21

Lin, ze heeft idd heerlijk gezwommen! Met als reslutaat dat ze uiteindelijk ook 1 keer onder me vandaan is gezwommen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:56

hihi hebben jullie het stukje in de hoefslag nog over mij gelezen

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:31

Jetta schreef:
Aber Valerie, du hast mir nicht gesagt das Sie in Deutchland weiter suchen soll! Vielleicht ist es möglich das Ich etwas für Sie bezeignen kann!

Nou Jet,

Dat is wel heel makkelijk!! Ik ben erg blij met je reactie!! Maar ik ben overal een beetje aan het kijken hoor!!

Ik laat het wel weten als ik het niet meer weet, dan kun je kijken of je me kan helpen.

Nogmaals bedankt!!

Groetjes

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:50

Hee Valerie, leuk dat je ook op Bokt zit!!! Ik hoop dat je een heel lief paardje gaat tegen komen!!!!!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:37

Dank je Eef!! Jij ook!!

Groetjes

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:16

Bah, wat is het een vies weer... ik hoop dat de les vanavond wel doorgaat

Dees heeft gisteren voor het eerst een buitenritje gemaakt met Ko Ik ging mee met Biz. We hebben veel gestapt en een stukje gedraafd. Dees vond het geweldig om te voelen hoe Ko buiten loopt (veel ruimer en veel voorwaartser dan in de bak) en Ko was superbraaf. Ko was lekker voorwaarts, maar niet te!
Ik heb Ko nu weer eens voor het eerst sinds lange tijd buiten zien lopen met iemand anders erop. Was leuk om te zien
Binnenkort gaan we weer naar buiten

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:39

Het is echt helemaal niks het weer, je kunt ook zo weinig doen als het steeds maar blijft regenen. Ik ben zelf natuurlijk bezig met de voorbereidingen van onze vakantie. Gelukkig is daar voorlopig wel het zonnetje

Wat leuk dat het zo goed gaat met Ko, hij wordt helemaal een braaf paard. Maar volgens mij blijft Ko nog wel steeds Ko

En Valerie, al wat leuks op het oog?? Ben wel benieuwd wanneer je slaagt voor je nieuwe aanwinst. Gaat het allemaal een beetje op kantoor of mist Dino je al?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:14

grr.. internet doet het niet meer bij mij thuis ik zit nu even op school.. het is wachten op het mannetje van de kpn!

leuk valerie, een ijslander! zijn hele vlotte maar lieve paardjes.. ik heb op ijslanders leren rijden, dus ben ook wel een beetje bevooroordeeld misschien wil je echt voor een 5-ganger gaan?

nou ik ga nog even wat dingetjes voor school doen, en thuis weer verder afkicken van bokt

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:42

Ireen, balen dat je internet het niet meer doet

Mijn 1e eigen pony was een kruising IJslander (IJslxFjord) helaas moest hij op 16 jarige leeftijd worden ingeslapen.
Het was echt een schatje, had alleen geen extra gangen.

Raszuivere IJslanders schijnen wel vaak zomereczeem te hebben, moet je wel voor oppassen denk ik of zouden we hier dicht genoeg bij de kust zitten??

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:48

ja dat van die zomer exceem is inderdaad zo, van de 4 ijslanders waar ik heb leren rijden hadden er al 2 zomerexceem. ik denk dat hier wel minder vliegjes zitten dan in bosrijke omgevingen, maar ik zou er toch goed op letten.

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:56

Hallo Stalgenoten,

Ik kan jullie vertellen dat ik geslaagd ben!! Ik heb een ijslander gekocht! Het is een beetje snel, maar ik liep er eigenlijk tegenaan.

Hier komt het:

Het is een merrie van bijna 1.40 cm en heet Vemde's Kola. Ze is zwart met een beetje wildkleur.Ze is voorwaarts, maar heel erg mak! Ze heeft inderdaad zomerexceem en moet daarom een deken om (een speciale Boettdeken). Ik kon alleen maar paarden met exceem kopen vanwege de prijsklasse, maar bij haar is het nog licht (gelukkig). En natuurlijk heeft ze er maar een paar maanden per jaar last van. Ze is 16 jaar (want ik wilde een paardje waarvan ik de gangen goed kan leren). Ze heeft veel behang en is een vijfganger.

Momenteel ben ik nog op zoek naar iemand die mij les kan komen geven (ik hoop dat er nog een tijdstip vrij is in de bak).

Vrijdagavond gaan we haar halen, dus dan kunnen jullie haar allemaal bekijken!!

Jet, Ireen en Sophie, als jullie er dan ook kunnen zijn (zo rond een uur of half 9) dan zou ze direct het land op kunnen, want in de stal is het helemaal funest, met die gekke beestjes!!

Ik ben heel blij ondanks dat ik het wel heel erg snel vind!! Ik hoop jullie ook!!

Groetjes

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 13:06

He Val, wat leuk!! Gefeliciteerd hoor!!heb je foto van Vemde's Kola?

Enneh, ik hoop dat ze vrijdag weer het land opkunnen, maar dan moet het weer wel mee werken

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:00

Iedereen nog onwijs bedankt voor de mooie kaart. Ik kreeg hem vandaag via het ziekenhuis doorgestuurd. Gelukkig gaat het allemaal weer een stuk beter en de laatste loodjes zijn nu echt begonnen. Buiten dat ik ontzettend benieuwd ben naar mijn kindje heb ik ook ontzettend zin om weer lekker te rijden en vooral ook met kleine E aan de slag te gaan, want dat wordt vast lachen.....voor jullie dan.

Val , gefeliciteerd met je aanschaf....voorlopig zou ik me niet zo druk maken om een plek in de bak, want die is zelfs voor een doorgewinterde ijsco superzwaar om te tolten. Mijn vriendin heeft 2 ijslanders en is ook al een tijdje opzoek naar een leuke instructeur...dus ben benieuwd of je iemand vindt die ook omgeving Gouda/Waddinxveen kan berijden.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:07

Ja, Val! GAAAAAAF een IJsco! Zet haar maar lekker in het land, ik hoop er wel te zijn om die tijd, want ik ben reuze benieuwd! Ik heb haar te koop zien staan, ik dacht....die is voor Val! Toeval bestaat niet.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:50

Val ook gefeliciteerd van onze kant en dat jullie samen maar heel veel plezier zullen beleven.

Loes fijn dat je weer thuis bent en jaja die laaste loodtjes wegen het zwaarst.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:12

Zet 'm op, Loes, nog even en dan heb je je kindje in je armen!
Daarna nog tijd genoeg om met je paarden bezig te zijn als de kleine slaapt of als papa op de kleine past!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:21

Valerie, ik heb haar op marktplaats gezien. Leuke merrie!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:11

Ik heb ook even op marktplaats gekeken. Wat een leuk beestje! Ijslanders zijn zo stoer.

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:21

Valerie gefeliciteerd met je nieuwe paardje!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:22

Hallo allemaal,

Morgen is de grote dag, vanavond kom ik naar stal!! Heb Un al weer veel te lang niet gezien!!! ( arm poepie!!) Maar ze wordt goed verzorgd door Maaike heb ik begrepen!!

Bedankt allemaal.... ik ben nu inderdaad wel klaar voor een beetje geluk met een paard!!

Groetjes en tot vanavond!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:26

hoi duckie

gaaf beesie joh heb haar al vast bekenen op internet.
nog 1 nachtje slapen en dan.
red je het nog wachten duurt lang he.

gr en tot morgen