Manege Bergemo praat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dotty

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 12:37

K ben vorig jaar bij bergemo op kamp geweest & ik ga dit jaar ook weer! Cool

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:04

@Juut. Ik vind het nog wel een beetje spannend, maar Ulvy vindt het geweldig. Maandag is ze om conditie op te bouwen mee geweest aan de fiets dat vond ze ook helemaal super. Die dikke buik moet er echt af. De eerste keer kon ze nl. nog tussen de bomen (die we toen al uitgebogen hadden) Een week later werd het wat krap Schijnheilig Dus Ulvy zit nu op bootcamp Schijnheilig

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 15:56

Afgelopen zaterdag heb ik mn ruiterbewijs gehaald bij Bergemo op Caitlin. Vrijdagavond heb ik de rit in het verkeer met Paradiso geoefend en even op Kwinto gezeten. Maandag en dinsdag dagkamp gedaan met Hercules en Mariska. Was erg leuk en druk! Jammer van de regen anders hadden de dagtochten leuker geweest.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:25

He leuk! Gefeliciteerd! Caitlin is ook een schatje, die laat je niet in de steek bij ruiterbewijs rijden. Wat moesten jullie nu allenmaal doen?

MotherGoose

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 23:39

Shira2 schreef:
Afgelopen zaterdag heb ik mn ruiterbewijs gehaald bij Bergemo op Caitlin. Vrijdagavond heb ik de rit in het verkeer met Paradiso geoefend en even op Kwinto gezeten. Maandag en dinsdag dagkamp gedaan met Hercules en Mariska. Was erg leuk en druk! Jammer van de regen anders hadden de dagtochten leuker geweest.

Super hoor ! Gefeliciteerd met het behalen van je ruiterbewijs OK dan! . Viel Caitlin een beetje mee qua rijden ? Ik kan haar zo even niet voor de geest halen, het is een tijdje geleden dat ik op Caitlin gelesd heb (welgeteld 1 les op de beginnerscursus vorig jaar september). Ik hoorde afgelopen zondag trouwens dat er twee mensen gezakt waren voor het ruiterbewijs examen op het 'spijkervast' zitten in het zadel. Was dat jullie groepje of was dat weer een ander ?

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 12:45

Caitlin was zeker erg braaf! We moesten een stukje lopen met het paard aan de hand zoals je dat doet als je naar stal loopt, teugels over hoofd etc, daarna achterbeen optillen, correct opstappen. Daarna moesten we op een grote volte met een hand rijden en een halve draai naar buiten maken zodat je op de andere hand op een volte komt en ook weer terug. Zonder beugels draven, met een hand draven en van de groep afrijden en aangaloperen. Toen moesten we springen. Tweemaal over een kruisje en tweemaal over een oxertje van ong. 40 cm. Daarna van de groep afrijden in volle galop, remmen en een volte om de examinator in arbeidsgalop, verder galoperen en bij de pionnen in stap. Daarna nog tussen een smalle doorgang en toen was het praktijkgedeelte in de wei klaar. Na dit onderdeel mochten helaas 2 personen niet verder met de rit in het verkeer. Eentje inderdaad omdat de zit nog niet voldoende was en de ander omdat het individueel galoperen van de groep af en de volte het paard keer op keer terug naar de groep rende. Degene die de rit in het verkeer mochten doen zijn voor het praktijk gedeelte allemaal geslaagd. Voor de theorie hadden volgens mij 4 personen een aantal foutjes te veel. Over het algemeen is niemand voor beide onderdelen gezakt dus harstikke goed.

Caitlin was nogmaals erg braaf, paradiso vind ik echter een leuker paard om te rijden. Caitlin is een erg geschikt paard voor in het bos en om je vertrouwd te raken met paarden.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 13:18

..en om politieles mee te rijden Cool
Vindt het op zich wel weer jammer met ruiterbewijs, als je een draak van een paard hebt maak je al minder kans... Die ruiter met renpaard zou best geslaagd kunnen zijn met bv Caitlin

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 14:23

Maar dan moet je een ander paard kiezen. Ik bedoel je oefent dit toch ook? Als je merkt dat het niet gaat dan vraag je toch een andere?

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:48

Het 'renpaard' was Janneke en de ander was na de hindernis van Winston afgevallen en dat ging echt heel banketstaaf. De hindernis werd op zn elvendertigste genomen en na de hindernis stapte Winston en deed zn hoofd omlaag en toen gleed diegene er zo voorover vanaf. Degene die op Janneke zat was veel te lief, in de eerste groep deed Janneke ook mee en toen was er geen probleem op die volte in galop. Ben het ermee eens dat je geen draak van een paard moet hebben op het ruiterbewijs maar het is inderdaad ook zo dat je geen draak moet uitkiezen en ik weet niet of de personen zelf een paard uit mochten kiezen of dat Claudia dat gedaan heeft. Maar ik moest eigenlijk op Kwinto maar vrijdagavond heb ik daar 5 minuten op gezeten en toen gaf ik aan dat dat niks werd. Toen heeft Claudia Kwinto eruit gehaald, eigenlijk reed Christel ook op Kwinto met ruiterbewijs. Ik ging op Caitlin en Christel op Lolly. Het was dus niet de opzet dat er mensen draken van paarden kregen. Degene die van Winston is afgevallen zat eigenlijk op Little Jump maar in de eerste groep was die aan het kwallen vanaf het moment dat hij in de wei kwam en die is toen direct naar stal gebracht en ingeruild voor Winston. Voor mij was het helemaal een verassing hoe het zou gaan omdat ik geen een paard ken en ik vind dat ik best heb gebofd met zon braaf paard als Caitlin.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 19:57

Dan denk ik inderdaad dat degene op Janneke te lief is geweest, want Janneke is helemaal geen moeilijk paard. Reed daar ook op mijn vijftiende het ruiterbewijs op. Misschien dat degene die er op reed dan toch nog niet helemaal klaar was om het te halen (sorry als dit hard klinkt) Jij in ieder geval wel dus proficiat Haha!

Trouwens RB gaat zondag kinderpoonie zijn op een braderie in Oeffelt. Mijn smid belde net dat de pony's die hij geregeld had afgebeld hadden (nou ja de eigenaren dan Schijnheilig Tong uitsteken) en nu moest hij op korte termijn wat brave pony's hebben. Tuurlijk mag RB daarvoor geleend worden. Is tenslotte paard met ervaring Tong uitsteken

edit: shira ik lees nu dat jij dus ook om een andere hebt gevraagd. Dat is dus waar ik op doelde. Met oefenen heb je vaak al door of het klikt of niet. En dan zijn ze bij Bergemo echt niet te beroerd om je een andere te geven zoals wel blijkt uit jouw verhaal.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 21:36

Proficiat! *LOL* Maareh, wie is Lolly? Wie heeft die naam bedacht???

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 13:05

Emytje schreef:
Proficiat! *LOL* Maareh, wie is Lolly? Wie heeft die naam bedacht???

Pony van Claudia toch?

Zijn Julia en Amber ook geslaagd Shira? Weet je dit toevallig.. Bloos

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 20:43

Lolly is een haflinger die eigenlijk Stakato van de nogwatdinges heet. Claudia is er wel helemaal weg van maar wat ik ervan begrepen heb is hij niet van Claudia. Julia en Amber zijn beiden met vlag en wimpel geslaagd.

@wendy: ik begreep wat je bedoelde, daarom gaf ik het ook als voorbeeld. Bergemo wil ook graag dat mensen dat ruiterbewijs halen en geven niet met opzet een paard waarmee het niet klikt.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:33

^Nee, maar toch gebeurt het wel eens; paard is plotseling kreupel dus moet ander paard gepakt worden, of zoals LJ, paard heeft zn dag niet...
Soms vindt ik het overdreven dat mensen zakken op hun paard, bv in mijn gfroep zat een meisje op oude Kasper. Beugels moet je op rijlengte hebben bij opstappen, zij is wat klein, dus dat ging niet zo makkelijk. Ze werd er meteen uitgepakt door de examinator en moest het maar eens over doen maar dan zoals het hoort.

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:04

ik ga dit jaar voor het eerst naar manege bergemo.. heb er wel al een keer gereden ,, maar heeft 1 van jullie nog foto's van paarden/pony's die er nu nog staan ,,

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:19

dotty schreef:
K ben vorig jaar bij bergemo op kamp geweest & ik ga dit jaar ook weer! Cool

welke datum ga jij dit jaar?
ik ga 12 augustus Haha!

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:21

Ja, dat is misselijk. Dat ligt dan niet aan de onkunde maar gewoon aan de situatie, beetje sneu ook dat zo'n examinator dat op zo'n manier aanpakt. Mijn paard is 1.73 en ik moet daar als krielkip ook echt opKLIMMEN als ik geen krukje heb. De examinator die wij hadden was een pittige maar toch ook vriendelijke paardenvrouw.

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:22

rijd je al lang op bergemo of weet je hoe die ponykampen daarzijn Haha! ??

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:06

Ik rijd niet vast bij Bergemo maar kom er al wel heel wat jaartjes. Ben vroeger zelf ook op ponykamp geweest bij Bergemo en dat vond ik helemaal geweldig! Dit jaar leid ik drie ponykampen dus misschien zien we elkaar wel.

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 15:32

ik ga vanaf 12 augustus.. ik heb wel een keer op Ferro gereden was erg leuk Haha! ..

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 17:15

Jep, dan heb je mij als leiding. Ferro is er nog steeds.

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:14

ok.. leuk,, dit is de eerste keer dat ik op ponykamp ga.. lijkt me wel leuk,, ga je ook naar buiten ?? Haha!... ben 3 keer geweest bos in ,, Haha! ..

Shira2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 12:00

Jazeker, je gaat veel naar buiten. Elke dag een bosrit en les, er staat een dagtocht in de planning. Verder spellen met de pony's, zwemmen en wedstrijdje. Het wordt harstikke leuk!

lotte_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 21:48

ok ,, springen lijkt me wel leuk ,, maar vind doodeng Tong uitsteken

maar dan zie ik jou dan wel Knipoog ..

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-07 13:59

Ik kom die vrijdag wel zwaaien Haha!