Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 3!!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Re: Rc het Fjordenpaard crosst HEEELL hard verder!! Deel 3!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:52

Leukie is Ben he!
Ik dacht dat ie aangekocht was, maar ergens doet ie me heel erg denken aan Darla dus het zou ook zo kunnen dat het een veulentje is van haar, wellicht dat Nina of Eefje dat wel weet!
Verder is het echt een schatje, hij kan heel hard maar is nog niet zo slim, snapt nog niet helemaal dat als de rest galoppeerd hijd at ook moet doen en start dus veel later en eer hij weer bij de groep is dan draven ze alweer :Y)

Verder echt een lieverd, ontzettend kroelerig :)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:52

Heb je trouwens ook op hem gereden of heb je alleen rondgeneust daar?

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:09

Nee, ik heb ook op Ben gereden (eventjes maar hoor, beetje gestapt want hij kwam net terug van een buitenrit). Volgens Jose is Ben geboren bij hun, ben inmiddels al 2x wezen kijken naar Ben, wil hem eigenlijk wel door onze manege laten aankopen. Maar mijn zoon en ik kunnen nog niet heel goed rijden dus ik vraag me af of hij met z'n 5 jaar al wel geschikt voor ons is. Maar volgens Henk en Jose bestaan er geen bravere paarden, dus daar gok ik dan maar op.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:16

Het is inderdaad echt een lieverd! En ik denk dat hij zeker wel geschikt zou zijn voor manegewerk hoor, het is namelijk absoluut geen volger (zoals ik al zei hij snapt niet dat je mee moet galopperen als de rest gaat) dus je kan ook goed individueel met hem rijden ed. Verder pakt ie het bit goed aan en zoekt je hand op dus iets verder met hem rijdne dna het fjordenpaard gehobbel ( :Y) ) kan met hem ook wel.
Als ie er geboren is dan denk ik haast wel dat ie van Darla is, volgens mij heb ik dan zelfs nog veulenfoto's van hem in een plakboek liggen, want ik had Darla in 2005 als ponykamp paard en toen had ze een hengstveulen.

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:20

Goh leuk dat je reageert overigens. Ik heb al nachten slecht geslapen omdat Ben rondspookt in mijn hoofd. Het is overigens niet de bedoeling dat Ben dan met de manegelessen gaat meelopen hoor. Ik wil hem zelf volledig gaan leasen zodat alleen ikzelf en mijn zoons van 10 en 7 (uiteraard die van 7 onder begeleiding) Ben berijden.
Ow, ik zag hem en was verkocht. Ik had Jose gebeld en uitgelegd wat ik zocht: super super über brauf paard, geschikt voor angstige onzekere ruiters en kinderen. En Jose brulde gelijk, oh dat is Ben, dus dat gaf gelijk al wel een goed gevoel.
Jammer dat de paarden alleen buitenritjes maken en dus de bak etc. niet kennen. Ik hoop maar dat ik met mijn niveau 'pannekoek' hem dat allemaal kan leren...

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:21

brauf paard moet zijn braaf paard, hihi

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:26

Wat je eventueel zou kunnen vragen aan henk en jose is of ze hem voor de aankoop wellicht al wat bekender met de bak willen maken. jose heeft al vaker projectjes gehad (ze heeft Mandy leren een hoed apporteren en kusjes leren geven o.a.) Je kan het altijd vragen!
Ben is inderdaad braaf en als Darla inderdaad zijn mama is (wat ik steeds meer begin te geloven haha) dan zit er iig een 8e Hackney in en een 8e Haflinger. Niet dat je daar iets van merkt want Darla was als halve fries al op en top fries.

Ben is echt een schat horo, nog wel jong wua leeftijd maar in zijn koppie vind ik hem al erg volwassen, is dapper en geen eenheidsworst (geen saai paard wat achter de rest aan hobbelt maar waar je lekker eigen paadjes kan vinden ed). Verder schrikt hij helemaal nergens van compleet bomproof!
Ik zou het overigens leuk voor hem vinden, Ben heeft best ambities en werklust om meer te willen dan crossen in het bos, denk zelfs dat met wat oefenen je ook een leuk dressuurproefje met hem kunt lopen. Springen kan ie trouwens echt niet :Y) hij brak zn nek al over een laag boomstammetje :Y) (hilarisch, ik kwam niet meer bij hij trok ook echt zo'n hoofd van huh maar ik trok mn benen toch op :+ )

En ik vind het leuk om te reageren hoor :) Ben is 1 van mn favorietjes :D

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:34

Hahaha blij toe.
Bij ons op de manege (Nieboer in Hoogezand) is iemand die mij wel wil helpen. Als de aankoop doorgaat dan wil zij hem de eerste 2 weekjes wel even flink doorrijden. Momenteel heb ik nog maar weinig ambities hoor, maar ik ben te onzeker om gelijk zelf op Ben te zitten als hij voor het eerst de binnenbak in moet.
Hij moet eerst overal even aan wennen en de hulpen een beetje aangeleerd krijgen. Mijn zoon van 10 heeft ook al op hem gereden en gaf te hard been, hij schoot naar voren maar was binnen 3 tellen weer op te vangen en weer voorbeeldig op de hoefslag terwijl hij toen nog NOOIT in de bak was geweest. Daarbij stonden ook nog eens alle ponykamp kids langs de bakrand te kijken.
Ow ik voelde me zo'n kluns met al die kijkende mensen, ik houd daar helemaal niet van.

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:37

Maar Ben voelde idd ook superbraaf. Hij reageerde af en toe wel wat nerveus maar dat was puur vanwege de nieuwe dingen die hij zag en hoorde. Ik heb er zelf een goed gevoel over.
als het goed is gaat er eerdaags iemand van de manege langs om ook even te kijken en als zij het ook een goed paard vindt dan ga ik er vanuit dat het wel door zal gaan. Ik hoop het maar, ik ben verknocht.
Drukte lekker zijn neus gelijk in m'n shirt en met zijn lippen in m'n hals. Lekker knuffelkont, vinden mijn zoons heerlijk dat tuttelen.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 14:38

Owh wat leuk dat je Ben wilt kopen! Ik ken hem ook niet echt maar ik denk idd dat je met veel trainen er wel een proefje uit kunt krijgen. Ik zou in zo'n geval denk gewoon bij de basis beginnen: eerst ff poosje longeren en daarna rustig opbouwen, dan heeft Ben ook de tijd om rustig alles te verwerken.

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:41

Ja hoor, lekker rustig aan. Ik voorzie daar helemaal geen problemen in. Ben is zo super cool en braaf dat gaat vast en zeker helemaal goedkomen.
Maar goed, ik moet nog even niet op de zaken vooruit lopen want onze manege wil hem zelf ook nog gaan bekijken he.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:44

Oh joh dat geeft helemaal niet, neus in de lucht en gaan ;)
Bovendien, wellicht is die knappe kerel binnenkort jouw leasepaard en dat kunnen hun niet zeggen!

Ben is inderdaad goed aan het been en luisterd echt voorbeeldig, zeker als je zn leeftijd ziet. Wel verstandig om hem eerst wat door te laten rijden, vooral in een binnenbak want daar kunnen ze hem zelfs niet aan laten wennen bij het Fjordenpaard daar ze die daar niet hebben haha.

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:49

Ja de echte Fries liefhebbers zullen hem wellicht niet mooi vinden, maar ik vind hem prachtig !!
Duim maar met me mee dat alles door gaat.
Ben gaat het dan erg goed krijgen bij ons. Ook 24/7 buiten en ruime paddocks gecombineerd met veel weidegang incl. schuilstallen en soortgenoten. Staan bij ons veel Friesen en Tinkers of kruisingen daarvan....

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 14:51

Nou ik ga voor je duimen hoor! ;) Wel laten weten hea! ;)

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:52

Komt goed !! Ik houd jullie op de hoogte hoor.
Ennuh nog meer leuke anekdotes over Ben zijn welkom hoor...

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:57

Oh en als hij bij je op stal staat dan willen we wel regelmatig topics zien langkomen hoor! :D

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 16:51

Nou, dat ga ik zeker beloven ! Maar eerst maar eens zorgen dat ie naar Hoogezand komt.
Ik kan niet wachten, voel met net zo'n penny-pony meisjes (tja, en ik ben 38 he...)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:30

ah joh lekker toch! Mooi van genieten hoor!
Ik ga vanaf 1 september weer Witje leasen bij de manege waar ik rijd voor 3 dagen in de week en daar ben ik ook alweer helemaal hyper over :Y)

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:44

Witje, das dat pipi langkous paard of niet ?? Ook een leukerd. Ik zag hem staan in je profiel.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:42

Ja klopt! Lekker ding he :D

Ik ben mn fietssleutels kwijt -O- mn vader is nu bezig mn slot door te knippen :Y)

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:31

ik vind lady X ook een mooi paardje hebben jullie daar wat informatie over?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:52

Lady X is vooral leidingspaard en fokmerrie dacht ik. Is een knapperd hoor, wel heel slim en erg euh dik :Y)

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:30

Oh wat leuk dat Ben binnenkort hopelijk he leasknollie is :) Ik vond het ook echt een kroelkip :)

Lady x is idd vooral fokmerrie, hahah en anders vaak idd leidingpaard voor groep 3 :) hahaha wie weet mag ik daar ook nog wel op hobbelen, dat lijkt me echt grappig :) haha

Vandaag overigens bij n vriendinnetje in wageningen geweest en dr (friese) knollie bekeken, echt een plaatje :) En ook nog op n knollie van daar(ook fries) gereden :P en ik had gewoon me spijkerbroek en all stars aan xD hahahaha Was echt een geslaagd dagje :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:40

Hallo allemaal hier weer vanuit slovenie. We zijn hier nu een week en hebben nog een week te gaan. We hebben een paar dagen flinke buien gehad en vandaag zou het gaan onweren maar dat heb ik niet echt gemerkt. Gisteren en zondag was het rond de 35 graden met zon dus erg lekker. Het zwemwater is nog steeds te koud, zo rond de 15 graden, dus daar ga ik niet in :) Ik heb de hele week nog niks gedaan, ik lig de hele dag te luieren en wandel beetje rond. 'S avonds hebben we kampvuur maar dat is niet zo gezellig meer dus met een groepje hebben wij een andere plek gevonden. Hier dus alles oke. Ik lees wel bij als ik thuis ben anders duurt het te lang haha.
@ Lin; hoe doen de konijnen het? Wel smsen op wie jullie zitten vrijdag he!
Xx. Ella

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:42

Marlous1991 schreef:
Oh wat leuk dat Ben binnenkort hopelijk he leasknollie is :) Ik vond het ook echt een kroelkip :)

Lady x is idd vooral fokmerrie, hahah en anders vaak idd leidingpaard voor groep 3 :) hahaha wie weet mag ik daar ook nog wel op hobbelen, dat lijkt me echt grappig :) haha

Vandaag overigens bij n vriendinnetje in wageningen geweest en dr (friese) knollie bekeken, echt een plaatje :) En ook nog op n knollie van daar(ook fries) gereden :P en ik had gewoon me spijkerbroek en all stars aan xD hahahaha Was echt een geslaagd dagje :)

:D nice marlous!
Ik wil ook een keer op lady x ;(