Zondag:
Ik was er al vroeg uit, rond een uur of 8. Ik was direct klaarwakker en het eerste wat ik dacht/zei was: 'VANDAAG, JAAA VANDAAG IS HET ZO VER' en toen stond ik al naast m'n bed en ging ik als een gek ontbijten. Toen even wat gecomputerd en om 10 uur mijn tas maar eens ingepakt. dat moet natuurlijk ook gebeuren. Gelukkig heb ik een moeder die erggg goed kan vouwen -gehehe
- dus het paste allemaal gewoon 
Toen begon de verveling, iedereen was toen al weg, en ik zat als enigste nog op de computer, om 12 uur was ik het zat. ik ging naar beneden en nog watdingen doen. Om kwart voor 1 gingen we hier weg, om vervolgens om kwart over 1 d'r zijn. Toen ik uitstapte heb ik eerst laura een big hug gegeven en desiree en meerle gedag gezegt. Ik herkende ze gewoond direct, hoe goed! 
Vlak daarna kwamen yas en fleur gelijk aan, dus dat was helemaal leuk. daarna moesten we ons vlug omkleden en in die tussentijd kwam renske met d'r prince 
daarna werden de regels weer verteld - en die wist ik allemaal gewoon nog
- en daarna de kantine in en vlak daarna rijden. Ik zat op islottie en was er best wel blij mee eigenlijk. gewoon lekker op islottie naar buiten. heeeerlijk 
het ritje was zelf best wel lekker. lekker ontspannen, alleen ik zat als enigste helemaal voorin bij de wat jongere ruiters. dus ik kon geen contact maken. wat fleur, yas, renske en desiree wel hadden. super jammer! maargoed. ik diende neit als stootkussen of ik werd er zowat afgebokt. dus ik had even ook weer geluk. TOCH YAS EN FLEUR. gehehe. we gingen toen ook nog even galloperen, in de verlichte zit. en ze kon nog best wel hard hoor, moest d'r wel even inhouden want ze wou inhalen, maar ze vond het me toch lekker. haha 
ik vertel het schrik verhaal van true maar niet, dat lezen jullie al voor de 3e keer. maar ik schrok wel hoor, slotje ook. de 4 beentjes vlogen eventjes de lucht in. maar gelukkig stelde het uiteindelijk niet veel voor, het viel opzich wel mee. maar iedereen schrok wel hoor!
avonds deden we nog een erg opwindend naamspelletje en nog iets volgensmij. het was igg erg eeuh leuk 
en later gingen we met zijn allen nog even theedrinken en wat nakletsen, heeeerlijk 
Maandag:
Ik had zondag avond al te horen gerkegen dat ik op bram moest, ik moest zonder beugels gaan rijden. grutjes wat zat ik daar tegen op. maar het viel me toch mee! heb denk ik een kwart van de les zonder beugels. maar man, wat zit bram lekker! de galop was wel wat minder als mijn verwachtingen en wat moest ik op mijn benen rijden. maar hij reed best we lekker. maar de nagevelijkheid bleef echter uit. daar blijf ik moeite mee hebben! maar ik kreeg wel een complimenten regen van ini dat ik een stuk zekerder rij :d
Volgens mij reed ik smiddags op popke. heh wat zijn friezen tot lekkere paardjes
heb echt goddelijk gereden, hij rijd super lekker. ik had het idee dat dit 1 van mijn beste lessen was. lekker ana het been en nagevelijk. hmm 
avonds gingen we naar de markt en we moesten een ruilspel doen, ik deed met yas en meerle. heelveel mensen vonden de zachte g van meerle best wel leuk dus we kregen wel wat spulletjes. helaas hebben we niet gewonnen maar toch. we waren beter. in alle opzichten,. alleen jammer dat zoveel mensen partijdig waren
-
-
Dinsdag:
Ik reed volgens mij in de ochtend op widuna, het blijft een heeeeerlijk paard. echt. ik blijf er bij. zij blijft geniaal inzetbaar. voor de jongere onzekere ruiter maar ook voor de gevorderde. Ze was wel wat sloom maar uiteindelijk met veel been kan ze onwijs lekker lopen hoor!
smiddags reed ik op nini, in eerste instantie zou ik samen met yas bij kiki rijden en de rest bij ini. achteraf reed ik daar tussen de pony's, met nini. persoonlijk vond ik dit de mindere les. ik kreeg nini niet lekker en het niveau lag best wel onder mijn niveau. wat baalde ik zeg. iedereen had uiteindelijk lekkere gereden die dag, op mij na. best wel jammer. maar kiki gaf goed les hoor, maar gewoo niet op mijn niveau, meer voor de anderen, naar mijn idee. en nini was ook niet zo mijn ding die dag, haha.
na de les mocht ik nog de benen scheren van bianca, nog nooit gedaan maar vond het echt super leuk. En wat is bianca trouwens een onwijs leuke pony, dat koppie 
Woensdag:
Volgens mij reed ik ochtends op pm, hij liep opzich wel lekker, maar heh, ik kreeg hem gewoon iet lekker aan het lopen. het was weer een beetje spanning. bij het uitstappen kreeg ik wat tips van yas hoe ik hem wel lekker kon laten lopen, en dat deed hij uiteindelijk ook wel, alleen jammer dat het bij het uitstappen was... maar hij blijft lekker zitten 
smiddags mocht ik op jelle, jelle schijnt een paardje te zijn die als je het goed doet, makkelijk aan de teugel gaat, en dat deed hij ook. ik hoorde meerdere malen van laura en renske 'MARIJE JE HEBT HEM,JE HEBT HEM' of 'hij loopt netjes!' maar ik wist hetn iet zeker, dus ik negeerde het een beetje. achteraf liep hij best wel lekker enzo, maar nee, de galop van hem is neit zo mijn ding - verwend met een vlakke galop waarbij je stil blijft zitten
-
avonds zouden we weer uitgaan - wat we overigens maandag ook deden, fleur had sjans en laura en renske waren ook lekke rbezig. yas had al een leuk vriendengroepje ana de haak, en ik? ander onderwerp
- maar helaas, onno z'n vrienden konden niet ofzo. dus we gingen naar de markt met onno als oppas, yann en thijn waren ook me. god wat heb ik gelachen. wat is onno toch lekker typsiche. ahah
ook toen bij die tassenman, jeetje zeg 
oh en smiddags gingen we nog even naar een meertje, even gezwommen en toen lekker vervelen op een handdoek met yasmine. 
Donderdag:
Proefjesdag
ik had als keuze pm en widuna. ik had widuna en ik mocht d;r samen emt vera doen. vera was klein meisje van 7 die later als mij ging rijen, dus ik mocht widuna inrijden- daar was ik blij mee, heb d;r lekker los kunnen rijden zeg!- ik heb d'r actief gemaakt en veel gedraait zodat de voltes lekker soepeltjes gingen. ik merkte al snel dat ze vandaag niet op de teugels reageerde. dus het was benentijd. en heh daar had mevrouw bij het inrijden neit veel zin in
moest d'r toen even wakker maken, maar ze liep toen weer lekker. Tijdens het proefje was ze zo actief en lekker vrolijk. en ooh ik was gek op d'r houding
En ini was ook helemaal blij. ik kreeg te horen dat ik dikvooruit was gegaan en dat dit er erggg goed uitzag
haha ik voelde het ook. widuna, daarmee heb ik een klik 
smiddags mocht ik weer op nini, maar ik stuite weer op het zelfde probleem zoals eerst, de spanning. die spanning kreeg ik niet weg. zelfs niet met hulp van yas -ze had me wat tips gegeven voor de nagevelijkheid- maar mevrouw dacht er anders over. ik heb wel lekker gereden, maar ik baalde best wel van de spanning. nini, het koppie blijf leuk 
Vrijdag:
Laatste lesdag, en ja hoor ik mocht kiezen tussen rallywood en fotty en ik wist het wel. ik zei bijna met volle mond - was aan het eten- FOTTY FOTTY FOTTY.
nee ik wou d'r echt op. in eht begin leek ze echt op nini, spanning spanning spanning. hihi en ze schrok ook eenkeerr, viel er bijna af. yasmine vroeg zich al af waarom ze opeens wegspurte met een half afgevallen marije erop. geheh
toen was ik wel blij met de zitlesjes van shadow-die ze me gewoon zelf gaf, op dat moment was het neit zo leuk nee ;p- maar na de eerste galop, wauw toen liep ze lekker! aan de teugel, lekker voorwaarts en ik kon me ech tinzitten. alleen, ik hoorde meerdere keren van ini. MARIJE JE BENEN. ja ik zet ze vast. doe ik heel onbewust. maar persoonlijk vond ik het niet gek. heb ruim 1 jaar geen les gehad. dus dan stuit je op bepaalde dingen die slechter zijn gworden.
smiddags ging ik met laura en renske de verkleedding doen. we gingen van prince een superman maken. haha was echt super leuk. alleen jammer dat ik de persoon was die vaak niks kon doen. euh typische 
avonds natuurlijk de bonte avond. het was echt leuk. heb me kapot gelachen. ons actje vond ik toch wel het leukst. iederen denk ik. ik piste bijna in mijn broek van het lachen.
we zijn nachtstot 1 uur opgebleven, maar we waren zo moe dat we toen maar gingen slapen. arme yann en thijn 
zaterdag.
de laatste dag. jeetje ik gign bijna huilen. ik wou niet weg. ik mis jullie echt nu al meiden. serieus. het was echt super gezellig en de groep was gewoon echt heel close, ondanks alle catfights. haha die achteraf best wel meevielen. maar het leek groter. maar nee ik vond het super met jullie en we gaan gewoon meeten + volgend jaar weer 
ohja ik wer dop het eind door ini weer helemaal de hemel ingeprezen, ik blijk op mijn 2 punten heel vooruit te zijn gegaan, met het rijden en met het dingetje dingetje - jullie snappen het wel dnek ik
- zelfs de leiding merkte het. ik was gewoon heel ontspannen enzo. 
kortom. een super leuke week, met wat kleine dingetjes en misverstandjes, maar we zijn echt heel close. iederen had het op het eind moeilijk en we waren totnutoe de beste groep ooit die de kantine het netst had achtergelaten. marileen wist alleen maar wauw uit te brengen
Ochtends hoefden we neit gewekt teworden. de eerste dag dankzij laura en fleur. grrr. kwart over 6 was ik al wakker. de rest al eerder
en later op de week waren we steeds om 7 uur wakker zodat we konden helpen met de paarden binnehalen...
oh en we gaan zeker meeten meiden 
en dat was het wel volgens mij