Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sence

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:52

Ik hoorde laatst (weet niet meer van wie) dat Wapper erg veranderd is, qua gedrag ook vooral. Dat ze stukken liever is geworden! Lachen Niet meer zo chagrijnig en happerig..

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 22:06

Sence schreef:
Ik hoorde laatst (weet niet meer van wie) dat Wapper erg veranderd is, qua gedrag ook vooral. Dat ze stukken liever is geworden! Lachen Niet meer zo chagrijnig en happerig..

vet!! haha kom ik weer es aan na maanden niets meer van me te hebben laten horen Tong uitsteken

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 09:50

Tsja Clown

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:19

Leuk dat Wapper zo positief is veranderd! Haha!

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 15:12

@ Nadine,

Ga je alweer je Anky pad verkopen? waarom? je hebt hem toch net?!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 18:02

Ik vind het gewoon leuk om dingen te kopen en weer te verkopen. Of te ruilen tegen een andere kleur.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:24

Owh.. vrijdag komt de hoefsmid op stal.. En ik ben zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop dat hij bevalt en dan hij weet waarom arme Donja opeens kreupel loopt, ander moet zelfs de DA er nog bij komen..
Baal ook een beetje dat Auke nog niet heeft gereageerd of het goed was, afspraak staat namelijk al Knipoog

Nouja, hoop dat hij goed is met de paarden en dat die paarden zich wat gedragen. Het is trouwens een natuurlijk bekapper, iemand die hem kent: Fred N. Emmering, uit Sneek

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 06:12

Gisteren weer gereden op Black, ging lekker! Je kan zo merken dat hij veranderd! Zondag was ik bekaf en moe na een hele week gereden te hebben, en toen stond ie zo te kijken van He waarom mag ik niet met je mee... dus gisteren maar even uitgebreid gepoetst!

Ik ken die bekapper niet Rianne, misschier kun je een oproepje op Bokt plaatsen of andere bokkers hem kennen!?

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:00

Mooi zo juul! Was ie blij dat ie weer mocht lopen? Tong uitsteken

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 12:36

Jaaaa Lachen

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:14

RianneH schreef:
Zo ontzettend gaaf!
Ik vond erg veel op een Engels Volbloed lijken, slank, snel hoge benen en fel!
Het lopen kan ik het beste vergelijken met dat van LadyDi. Lange benen die alle kanten op gaan. Sloeg regelmatig met haar voorbenen tegen elkaar, vandaar de peesjes. Heel veel onstabiliteit in de benen, weinig controle erover leek wel, maar toen ik vroeg of het een jong paardje was zei ze van niet.

Ik vond haar wel ontzettend slecht gereden. Kan zijn vanwege het nieuwige.. maar ik betwijfel het.
Ze kwam de bak binnen, paard eigenlijk in de krul, hoorde het bit/de tanden knarsen. Beestje liep vreselijk over haar tempo en dan nog die voetjes alle kanten op. Toen die vrouw stopte om haar vest uit te doen en lange teugel gaf, schoot het koppie helemaal omhoog.
Tóen ze eindelijk stil stond dan hea.. Echt pijnlijk hoog ging dat hoofd, stukken hoger dan Kai in zijn slechte tijd. Vandaar ook de vastgezette handen tijdens het rijden denk ik.. geeft iig wel een verklarig Knipoog

Draf en galop waren net zo over het tempo heen als de stap. Het lijkt me een heel gaaf, maar heel heet paardje om te rijden, je kon duidelijk zien dat ze nog wel aan het zoeken waren. Alleen.. dan wil ze terug, zit dus aan die teugels en duikt naar voren, dan stopt die niet echt snel..
Paardje kan ook leuk wijken, naar links beter dan naar rechts en heeft gewoon schitterende gangen.
Maar pff.. heb me wel zitten ergeren aan sommige dingen, paardje moet opzij, gaat te snel, dus ze 'neemt' haar terug, en schopt keihard die sporen erin. Paardje bijna omhoog dus.
Na een tijdje kwam toch wel een beetje ontspanning, zakte het hoofdje echt en liep ze beter over haar rug en dat was een heel mooi stukje. Toen reed die vrouw ook meteen stukken beter en dat moet heerlijk gezeten hebben Haha!

Moest op een gegeven moment wel lachen. Paardje liep vrij hoog met haar hoofd in draf, dus die vrouw in verlichte zit en lengte geven in de teugels. 'Toe, maar, zak maar met je hoofdje' Heeft ze wel twee rondjes vol gehouden.
Dus zo gek vinden ze je nog niet Judith Haha! Ook zij zien er wel resulaat in Knipoog

Maar het is echt een plaatje, zo mooi. Het type paard dat je niet vaak IRL tegen zal komen en waar je meteen verliefd op wordt. Schitterende gangen, en wanneer die onspanning er komt zullen ze zeker nog goed scoren op de wedstrijden.

Vond het ook echt wel een paardje voor jou Lied.

@ Lied,

Ze waren echt helemaal weg van Blacky dat is zo, en mijn beste vriendin de stiefdochter van Nicole (die blonde vrouw dus) rijd er ook altijd op die rijd haar heel netjes Lachen.

@ Rianne H,

Het is inderdaad een heel heet beestje maar en dat knarsen doet ze altijd al ook als je haar lange teugel geeft dat hebben sommige paarden wel.
En dat van dat verlichte zit deed ze ook alleen maar voor de grap Knipoog.
Ik vind het alleen wel erg jammer dat er zo slecht over hun wordt gepraat omdat haar stiefdochter dus me beste vriendin is en ik Nicole best wel heel goed ken dus vandaar dat ik met sommige dingen niet eens ben omdat het misschien een keer iets minder ging dan andere keren Lachen.
En ze heeft echt hele mooie supergangen daar ben ik het met je eens Knipoog.

JobbeltjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:21

@ HatsikiDildo: gewoon even uit nieuwsgierigheid: het is toch niet omdat het je beste vriendin is, dat zij daarom goed kan rijden? Of dat je daarom geen kritiek op haar mag hebben?

Ik ken noch paard, noch ruiter, maar vind je redenatie in je laatste post een beetje raar....

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:15

HatsikiDildo schreef:
@ Rianne H,

Het is inderdaad een heel heet beestje maar en dat knarsen doet ze altijd al ook als je haar lange teugel geeft dat hebben sommige paarden wel.
Ik vind het alleen wel erg jammer dat er zo slecht over hun wordt gepraat omdat haar stiefdochter dus me beste vriendin is en ik Nicole best wel heel goed ken dus vandaar dat ik met sommige dingen niet eens ben omdat het misschien een keer iets minder ging dan andere keren Lachen.

Dit had ik wel verwacht Knipoog

In mijn reactie geef ik eerlijk mijn mening en vertel ik wat ik gezien heb. Zo extreem veel commentaar geef ik niet, alleen een paar puntjes waar ik mijn vraagtekens bij zette. Ik heb er zelfs nog bij gezet dat het misschien wel niet zo soepel ging vanwege het nieuwe.
Maar als je goed leest heb ik er ook in gezet dat ze ook een stukje netjes reed, toen de ontspanning was. Dus ik ben zeker niet alleen maar slecht aan het praten.
Ik geef ook hen niet de schuld voor het hooghouden van dat hoofdje, zeg wel dat ze daardoor waarschijnlijk zo streng in de hand gereden wordt.
Knarsen met de tanden is nóóit goed, geen paard doet dat 'zomaar'. Dat is stress/spanning oid, maar dat kan natuurlijk ook van de vorige eigenaars komen.
En natuurlijk erger ik me eraan als iemand zijn scherpe sporen voor mij neus in de zij van zijn paard ramt. Heel normaal toch?

Jammer dat je 'dat van de verlichte zit' als grapje ziet. Want het is zeker iets dat een paard heel goed kan helpen met het loslaten van die rug. En ik denk dat als ze dat vol houdt het ook zeker gaat werken.

Kortom, ik was zo onder de indruk van dat paard dat ik het even wou delen, maar ook een tikje gefrustreed over de manier van rijden. Toch vind ik dat ik het heel erg netjes neergezet heb en er ook zo over denk. Voor hetzelfde geld had ik veel botter geweest, maar zo dacht ik er niet over.
En tja, ook ik ben geen Anky Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:27

Jep, ik ben het met Rianne en Marijke eens... ik denk ik reageer eerst niet maar knarsen met de tanden is idd nooit goed... en dat van de verlichte zit als grapje? Ik doe het zelf namelijk ook bij Black en hij laat dan zn rug los en wordt vanuit achter veel sterker en voorwaartser en daarna ga ik weer heel licht terugzitten, wordt hij weer zwakker dan ga ik weer verlicht zitten... dus het heeft wel degelijk effect, jammer dat het als grapje gezien wordt.

Ik vind dat je het zeker netjes neergezet hebt Rianne, en ik zou ook mn vraagtekens erbij hebben als iemand zo de sporen er in zet. Heb ze ook wel eens BB zien rijden en had daar ook al eens mn vraagtekens bij... maar het klinkt idd als een erg mooi paard!

@ marijke: Heb Gerrit de Jong van het V Hall gemaild, ben benieuwd naar zijn reactie!
@ rianne: Marisca al gebeld? Tong uitsteken

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:30

@Juul, haha nee nog niet. Wacht eerst de smid even af, die komt vandaag en dan even met Lupi overleggen wanneer het beste past. Die gaat waarschijnlijk ook meerijden met Aranka!
Heb jij al gebeld?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:32

Nee nog niet, gaan we nog even doen deze week! Tong uitsteken

Volgens mij heeft Black wat last van (zomer)eczeem... Boos! Hebben jullie dat wel eens gehad? En wat hebben jullie er toen aangedaan? Ik smeer nu sweet-itch zalf op z'n staart, manen en hals... iemand nog tips?? Zn staart loopt ie aan te schuren en is wat kaal aan de bovenkant en als ie op stal vast staat dan gaat ie gelijk bij zn hals en manen schuren tegen een paal...en op zn hoofd heeft ie onder zn voorpluk wat kale plekjes... arme pony toch... Hij heeft dit nog niet echt eerder gehad trouwens.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:19

Hmm, en hij is niet nog gewoon aan het verharen?
Rikst schuurt af en toe wel onder haar voorpluk, maar dat is omdat daar die haren nog aan het verharen zijn. Echt zomerexeem oid hebben ze niet gehad...

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:22

Oef, lastig JuulePuul!

Mn vriend had vorige week zn rijbewijs eindelijk gehaalt! Maar moest ie weer een week wachten voordat ie 'm op kon halen Boos! Vandaag was het dan eindelijk zover! Ah, heerlijk! Helemaal vandaag met dat snert weer, lekker in de auto zitten toeren Clown

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:28

Ehm Black is eigelijk wel helemaal uit zn wintervacht, kleinbeetje lange haren op zn achterbenen maar dat is het enige... dus het is denk ik wel eczeem.. eerst maar even kijken of het middeltje wat helpt en anders op een ander middel overstappen en er even iemand naar laten kijken...

Toeren in de auto is leuk!

Ik hoop dat het vanmiddag droog is! Wil wel rijden!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:31

Ik hoop ook dat het draag wordt! Hoefsmid komt en nu moet ikd oor de regen die kant op fietsen.. Boos!
Bleef mn moeder nou maar thuis, dan kon ik de auto mee...

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:32

Owwwww nee fietsen in de regen!!!??? Bah!

Betaal jij zelf de hoefsmid rianne?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:21

RianneH schreef:
HatsikiDildo schreef:
@ Rianne H,

Dit had ik wel verwacht Knipoog

In mijn reactie geef ik eerlijk mijn mening en vertel ik wat ik gezien heb. Zo extreem veel commentaar geef ik niet, alleen een paar puntjes waar ik mijn vraagtekens bij zette. Ik heb er zelfs nog bij gezet dat het misschien wel niet zo soepel ging vanwege het nieuwe.
Maar als je goed leest heb ik er ook in gezet dat ze ook een stukje netjes reed, toen de ontspanning was. Dus ik ben zeker niet alleen maar slecht aan het praten.
Ik geef ook hen niet de schuld voor het hooghouden van dat hoofdje, zeg wel dat ze daardoor waarschijnlijk zo streng in de hand gereden wordt.
Knarsen met de tanden is nóóit goed, geen paard doet dat 'zomaar'. Dat is stress/spanning oid, maar dat kan natuurlijk ook van de vorige eigenaars komen.
En natuurlijk erger ik me eraan als iemand zijn scherpe sporen voor mij neus in de zij van zijn paard ramt. Heel normaal toch?

Jammer dat je 'dat van de verlichte zit' als grapje ziet. Want het is zeker iets dat een paard heel goed kan helpen met het loslaten van die rug. En ik denk dat als ze dat vol houdt het ook zeker gaat werken.

Kortom, ik was zo onder de indruk van dat paard dat ik het even wou delen, maar ook een tikje gefrustreed over de manier van rijden. Toch vind ik dat ik het heel erg netjes neergezet heb en er ook zo over denk. Voor hetzelfde geld had ik veel botter geweest, maar zo dacht ik er niet over.
En tja, ook ik ben geen Anky Knipoog

@ Jobbeltje,

Het gaat er heus niet om omdat het een vriendin van mij is ik zeg alleen hoe het een beetje zit toch wel een beetje jammer dat jullie het vaak met elkaar eens zijn (vind ik heus niet verkeerd maar soms hebben jullie ook heus niet allemaal gelijk ik namelijk ook niet dat geef ik eerlijk toe).

@ Rianne H,

Ik heb nog even met mijn vriendin gesproken hierover ze zei dat je met sommige dingen wel gelijk hebt maar lang niet met alles.
Bijvoorbeeld dat knarsentanden hebben meerdere paarden zij kunnen er ook niks aan doen het kan inderdaad aan de vorige eigenaar liggen misschien heb je ook wel gemerkt dat het best wel een heet paard is en erg druk in het hoofd.
Over dat lichtrijden ja ik heb het gevraagd en ze doen het ook omdat het beter voor de rug is maar soms ook omdat het gewoon leuk is
Niet alles in de paardensport hoeft heel serieus te zijn.
Ik hoop dat jullie me nu een beetje meer snappen want over bokt en msn klinkt het namelijk altijd anders dan in het echt dan vind ik nou het nadeel van discuseren op bokt.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:25

JuuLePuuL schreef:
Nee nog niet, gaan we nog even doen deze week! Tong uitsteken

Volgens mij heeft Black wat last van (zomer)eczeem... Boos! Hebben jullie dat wel eens gehad? En wat hebben jullie er toen aangedaan? Ik smeer nu sweet-itch zalf op z'n staart, manen en hals... iemand nog tips?? Zn staart loopt ie aan te schuren en is wat kaal aan de bovenkant en als ie op stal vast staat dan gaat ie gelijk bij zn hals en manen schuren tegen een paal...en op zn hoofd heeft ie onder zn voorpluk wat kale plekjes... arme pony toch... Hij heeft dit nog niet echt eerder gehad trouwens.

Je hebt ook van die speciale dekens voor zomereczeem.
Maar dan mag de deken er bijna nooit vanaf en dan is het volgens mij ook lastiger om vaker te gaan rijden heb ik gehoord.
Maar jij hoeft de kosten toch niet zelf te betalen het is toch niet jou pony?
Anders moet je maar even informeren bij de DA!

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:58

Oooooh toeren in de auto is zooooo leuk Haha! Ik wil een eigen autootje! Helaas beetje duur Tong uitsteken Ik wil later een Mini, die zijn zoooo mooi Haha! Haha!

Over discussieren op bokt: Het is idd vervelend en kan soms verkeerd over komen. Al vind ik wel dat iedereen hier netjes zijn eigen mening verteld, zonder echt iemand aan te vallen. Eigen mening geven vind ik niet verkeerd, als je het maar eerlijk brengt.

En ja.. we zijn het wel vaak eens ja... we denken gewoon over veel dingen hetzelfde.. En wij kijken er van buitenaf tegenaan, terwijl jij wat subjectief kijkt, omdat het je vriendin is (maar dat is verder ook helemaal niet erg hoor Lachen ) Maar je moet wel eerlijk zeggen wat je ziet. Misschien reed ze wel helemaal niet zo raar, maar Rianne verteld wat zij zag en laat haar dat dan ook gewoon zeggen Lachen Het is niet gelijk als kritiek bedoelt, meer als opmerking. En het ging ook alleen maar om deze keer (als het toevallige deze keer dan minder ging) En bovendien was ze helemaal niet negatief ofzo... je moet wel gewoon je mening kunnen zeggen vind ik Lachen

En most important: Het gaat hier op dit forum ook absoluut niet om gelijk hebben!! Mening is mening en laat iedereen die gewoon hebben. Je moet het juist zien als iets waarvan je kan leren. En je hoeft het ook absoluut niet met iemand eens te zijn. Als je het niet eens bent breng je daarvoor je eigen argumenten wel aan en dat respecteert de ander ook wel Lachen Wat zou het saai zijn als iedereen dezelfde mening had Tong uitsteken

Ik heb dat nieuwe paard nog nooit gezien.. ik heb haar wel eens op BB zien rijden. Toen ik achter de bar stond heb ik ook wel vaak met nicole gepraat. Ze is heel erg aardig. Ze is nog niet de meest geweldige amazone, maar ze doet wel haar best. En als je een nieuw paard hebt is het altijd even wennen. Ik vind het ook heel positief dat ze juist in verlichte zit gaat!! Haha! Das zeker goed als je paard moeilijk kan loslaten.

Nouja.. dat was mijn verhaaltje dus Tong uitsteken

Juul, wat vervelend van black! Loopt ie zich nu helemaal kaal te schuren??? Eerst maar kijken of het beter gaat met de zalf.. ik zou het verder ook niet weten. Misschien op een ander topic even een post zetten?

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:26

Zal ik mn 40 euro voor mezelf houden, of iets voor Kai halen Bloos