Niet meer zo chagrijnig en happerig.. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Niet meer zo chagrijnig en happerig.. Sence schreef:Ik hoorde laatst (weet niet meer van wie) dat Wapper erg veranderd is, qua gedrag ook vooral. Dat ze stukken liever is geworden!Niet meer zo chagrijnig en happerig..

RianneH schreef:Zo ontzettend gaaf!
Ik vond erg veel op een Engels Volbloed lijken, slank, snel hoge benen en fel!
Het lopen kan ik het beste vergelijken met dat van LadyDi. Lange benen die alle kanten op gaan. Sloeg regelmatig met haar voorbenen tegen elkaar, vandaar de peesjes. Heel veel onstabiliteit in de benen, weinig controle erover leek wel, maar toen ik vroeg of het een jong paardje was zei ze van niet.
Ik vond haar wel ontzettend slecht gereden. Kan zijn vanwege het nieuwige.. maar ik betwijfel het.
Ze kwam de bak binnen, paard eigenlijk in de krul, hoorde het bit/de tanden knarsen. Beestje liep vreselijk over haar tempo en dan nog die voetjes alle kanten op. Toen die vrouw stopte om haar vest uit te doen en lange teugel gaf, schoot het koppie helemaal omhoog.
Tóen ze eindelijk stil stond dan hea.. Echt pijnlijk hoog ging dat hoofd, stukken hoger dan Kai in zijn slechte tijd. Vandaar ook de vastgezette handen tijdens het rijden denk ik.. geeft iig wel een verklarig![]()
Draf en galop waren net zo over het tempo heen als de stap. Het lijkt me een heel gaaf, maar heel heet paardje om te rijden, je kon duidelijk zien dat ze nog wel aan het zoeken waren. Alleen.. dan wil ze terug, zit dus aan die teugels en duikt naar voren, dan stopt die niet echt snel..![]()
Paardje kan ook leuk wijken, naar links beter dan naar rechts en heeft gewoon schitterende gangen.
Maar pff.. heb me wel zitten ergeren aan sommige dingen, paardje moet opzij, gaat te snel, dus ze 'neemt' haar terug, en schopt keihard die sporen erin. Paardje bijna omhoog dus.
Na een tijdje kwam toch wel een beetje ontspanning, zakte het hoofdje echt en liep ze beter over haar rug en dat was een heel mooi stukje. Toen reed die vrouw ook meteen stukken beter en dat moet heerlijk gezeten hebben
Moest op een gegeven moment wel lachen. Paardje liep vrij hoog met haar hoofd in draf, dus die vrouw in verlichte zit en lengte geven in de teugels. 'Toe, maar, zak maar met je hoofdje' Heeft ze wel twee rondjes vol gehouden.
Dus zo gek vinden ze je nog niet JudithOok zij zien er wel resulaat in
Maar het is echt een plaatje, zo mooi. Het type paard dat je niet vaak IRL tegen zal komen en waar je meteen verliefd op wordt. Schitterende gangen, en wanneer die onspanning er komt zullen ze zeker nog goed scoren op de wedstrijden.
Vond het ook echt wel een paardje voor jou Lied.
.
.
.
. HatsikiDildo schreef:@ Rianne H,
Het is inderdaad een heel heet beestje maar en dat knarsen doet ze altijd al ook als je haar lange teugel geeft dat hebben sommige paarden wel.
En dat van dat verlichte zit deed ze ook alleen maar voor de grap.
Ik vind het alleen wel erg jammer dat er zo slecht over hun wordt gepraat omdat haar stiefdochter dus me beste vriendin is en ik Nicole best wel heel goed ken dus vandaar dat ik met sommige dingen niet eens ben omdat het misschien een keer iets minder ging dan andere keren.
En ze heeft echt hele mooie supergangen daar ben ik het met je eens.

Hebben jullie dat wel eens gehad? En wat hebben jullie er toen aangedaan? Ik smeer nu sweet-itch zalf op z'n staart, manen en hals... iemand nog tips?? Zn staart loopt ie aan te schuren en is wat kaal aan de bovenkant en als ie op stal vast staat dan gaat ie gelijk bij zn hals en manen schuren tegen een paal...en op zn hoofd heeft ie onder zn voorpluk wat kale plekjes... arme pony toch... Hij heeft dit nog niet echt eerder gehad trouwens.
Vandaag was het dan eindelijk zover! Ah, heerlijk! Helemaal vandaag met dat snert weer, lekker in de auto zitten toeren

RianneH schreef:HatsikiDildo schreef:@ Rianne H,
Het is inderdaad een heel heet beestje maar en dat knarsen doet ze altijd al ook als je haar lange teugel geeft dat hebben sommige paarden wel.
En dat van dat verlichte zit deed ze ook alleen maar voor de grap.
Ik vind het alleen wel erg jammer dat er zo slecht over hun wordt gepraat omdat haar stiefdochter dus me beste vriendin is en ik Nicole best wel heel goed ken dus vandaar dat ik met sommige dingen niet eens ben omdat het misschien een keer iets minder ging dan andere keren.
En ze heeft echt hele mooie supergangen daar ben ik het met je eens.
Dit had ik wel verwacht
In mijn reactie geef ik eerlijk mijn mening en vertel ik wat ik gezien heb. Zo extreem veel commentaar geef ik niet, alleen een paar puntjes waar ik mijn vraagtekens bij zette. Ik heb er zelfs nog bij gezet dat het misschien wel niet zo soepel ging vanwege het nieuwe.
Maar als je goed leest heb ik er ook in gezet dat ze ook een stukje netjes reed, toen de ontspanning was. Dus ik ben zeker niet alleen maar slecht aan het praten.
Ik geef ook hen niet de schuld voor het hooghouden van dat hoofdje, zeg wel dat ze daardoor waarschijnlijk zo streng in de hand gereden wordt.
Knarsen met de tanden is nóóit goed, geen paard doet dat 'zomaar'. Dat is stress/spanning oid, maar dat kan natuurlijk ook van de vorige eigenaars komen.
En natuurlijk erger ik me eraan als iemand zijn scherpe sporen voor mij neus in de zij van zijn paard ramt. Heel normaal toch?
Jammer dat je 'dat van de verlichte zit' als grapje ziet. Want het is zeker iets dat een paard heel goed kan helpen met het loslaten van die rug. En ik denk dat als ze dat vol houdt het ook zeker gaat werken.
Kortom, ik was zo onder de indruk van dat paard dat ik het even wou delen, maar ook een tikje gefrustreed over de manier van rijden. Toch vind ik dat ik het heel erg netjes neergezet heb en er ook zo over denk. Voor hetzelfde geld had ik veel botter geweest, maar zo dacht ik er niet over.
En tja, ook ik ben geen Anky
JuuLePuuL schreef:Nee nog niet, gaan we nog even doen deze week!
Volgens mij heeft Black wat last van (zomer)eczeem...Hebben jullie dat wel eens gehad? En wat hebben jullie er toen aangedaan? Ik smeer nu sweet-itch zalf op z'n staart, manen en hals... iemand nog tips?? Zn staart loopt ie aan te schuren en is wat kaal aan de bovenkant en als ie op stal vast staat dan gaat ie gelijk bij zn hals en manen schuren tegen een paal...en op zn hoofd heeft ie onder zn voorpluk wat kale plekjes... arme pony toch... Hij heeft dit nog niet echt eerder gehad trouwens.
Ik wil een eigen autootje! Helaas beetje duur
Ik wil later een Mini, die zijn zoooo mooi

) Maar je moet wel eerlijk zeggen wat je ziet. Misschien reed ze wel helemaal niet zo raar, maar Rianne verteld wat zij zag en laat haar dat dan ook gewoon zeggen
Het is niet gelijk als kritiek bedoelt, meer als opmerking. En het ging ook alleen maar om deze keer (als het toevallige deze keer dan minder ging) En bovendien was ze helemaal niet negatief ofzo... je moet wel gewoon je mening kunnen zeggen vind ik
Wat zou het saai zijn als iedereen dezelfde mening had
Das zeker goed als je paard moeilijk kan loslaten.