Stal Langelaan praat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Reentjuh

Re: Stal Langelaan praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:25

Ja ik hoorde het Peet dat Ruud eerst mee zou gaan. Maar vind het zelf inderdaad ook wel erg fijn dat ik erbij kan zijn.

Ja en zo'n weekendje gaan we vast nog wel een keer doen. Was een heel mooi hotel midden in het bos. 5 sterren hotel, haha, maar het was echt niet duur! Dus zeker voor herhaling vatbaar ja!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:58

Reentjuh schreef:
Hoi hoi allemaal,

Daar ben ik ook weer! Heb een hoop bij te lezen zeg Haha!
Wij hebben een super weekend gehad, heel relax. Het voelde echt als een vakantietje van 3 dagen, haha! Was echt ff nodig!
En woensdag in de ochtend kan ik gelukkig mee naar de kliniek. Gelukkig doen ze op mijn werk niet zo moeilijk. Dan kom ik gewoon 'smiddags werken Haha! Gelukkig maar, want vind het wel erg fijn dat ik er nu ook bij kan zijn.
En heeft iedereen mijn autootje al gezien, die stond het hele weekend geparkeerd op stal Haha! Ben er helemaal blij mee.

Nou doeg doeg!

Ja je auto'tje kon niet missen Haha! Knipoog
Hij is leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:53

Zooooooooo daar ben ik weer!

Dayna en Lida, gefeliciteerd!!!!!!!!

Verder heb ik al met Tonke gebeld over het Hein verhaal. Het onderstreept helemaal mijn mening die ik altijd al had over Vollaers, heel jammer! Ongetwijfeld zullen er mensen zijn met fijne ervaringen met Hein, maar die kan ik helaas niet delen.....

Leuk Lida, dat je volgende zomer bij ons komt staan! Gaaf hoor, dan staat Flurk deze zomer bij mijn ene "petekindje" (Dhakar) en de volgende zomer bij de andere: Yustin! Gezellig!!

Ik ben net terug van een weekendje Putten, ik ging daar namelijk bij de vader van [paard] kijken! Ik ging daar eigenlijk al jaren op vakantie met mijn ouders, zonder te weten dat daar een hengst stond die later een kindje zou krijgen dat van mij zou worden, heel apart!

Fronarth Tellenor ([paard]'s papa) was ronduit geweldig! Wat een hengst! [paard] heeft abslouut zijn ogen. Dat was 1 van de eerste dingen die opvielen (de eigenaar van Tellynor bevestigde ook dat hij zijn ogen doorgaf aan zn kindertjes)
Verder had ie een enorme hals, wat [paard] nog een beetje vreemd is Knipoog

[paard]'s oom stond in de box ernaast. Om zn schitterende manen en hals kon je gewoon niet heen! De manen en voorpluk van Sparkling Boy vallen gewoon ruim over zn neus heen, desondanks kun je ook zijn enorme hals en borst niet missen - echt een geweldig paard, zie zn verhalen eer aandoet!!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:46

Aha we vroegen ons al af waar je ineens was Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Leuk Anique, vader en oom bij elkaar. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:17

hihi, ja ik was ineens spoorloos Haha! was het vergeten op stal te zeggen Bloos

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 23:20

nou ja je bent er weer hihi

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:46

Haaaai,

Wat is het stil hier! Wie gaan er vanmiddag allemaal naar stal? Of gaat iedereen vanaaf? Morgen rond deze tijd weten wij hopelijk meer over Froukje! Gisteren ging ik ff met d'r wandelen en Arjan was aan het kranen. Dus loop met Froukje er heen, en Arjan had de kraan net uit gezet. Froukje meteen hup met d'r neus erbij. Heel die bak besnuffelen en flemen, haha, Toen ging ze verder de rupsen bekijken en de draadjes, haha! Echt een doos is ze af en toe hoor. En toen ging Arjan hem weer starten en nog had ze er niets van, haha! In het begin stond ze wel ffies raar te kijken, want die bak bewoog ineens, haha, maar later ging ze weer met d'r hoofie naar de bak toe, haha! Gek paard!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 13:26

Hai iedereen, we zijn weer thuis. Vanacht zijn we rond half 2 aangekomen na een rit van ongeveer 13 uur (netjes he).. Haha! Vanmorgen zijn Dave en ik bij Peet en Ruud geweest om Max en de auto op te halen. Toen ik naar de auto liep moest ik twee keer kijken want hij zag er zo netjes en schoon uit haha... Ruud heeft de hele bekleding gecleaned en de buitenkant was pikzwart met een superglans erop. Zo heeft mijn auto er niet meer uitgezien sinds we hem nieuw bij de garage hebben gekocht Pling Max was erg vrolijk en begroette ons erg enthousiast. Hij heeft daar (zoals gewoonlijk) weer erg goed gehad, saampjes met Bella Knipoog

Bedankt lieverds, dat jullie weer met veel zorg en liefde hebben gezorgd wat voor ons erg waardevol is.

Nou nu op naar stal, het andere monster begroeten... *LOL*

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 13:29

Graag gedaan meid xxx

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 18:17

Zo nog even dit.
Ik heb vandaag drie hele mooie kado's gehad.
Van linda en dave heb ik voor het zorgen van max een mooie bos blommen gehad.
Maar ook een prachtig mooi Boehda beeld.
Jullie zijn kanjers dank je wel xxxxxxx

Afbeelding
Afbeelding

Mooi he????

OOk heb ik vandaag voor Whisper een heel mooi kado gehad.
We hoeven niet meer op zoek naar een andere stal.
Waar ik ook erg van overstuur was.
Ik heb het zo naar me zin al maanden whis heeft het heeel goed.
En zou niet zonder jullie meiden willen.
Vandaag heeft Arjan en mnr Langelaan besloten dat Whisper voor de winter haar eigen paddock krijgt.
Zodat ze met haar longen lekker buiten kan staan overdags.
Ik ben hier heel erg blij mee want het heeft me toch al een poos bezich gehouden.
arjan en mnr Langelaan dikke knuf van ons.

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:18

Heeey Peet, dat is goed nieuws he! En wij zijn daar natuurlijk ook hardstikke blij mee dat jullie nu lekker kunnen blijven, want dat betekent dat wij jullie ook niet hoeven te gaan missen! Want jullie horen gewoon bij ons stal clubbie, dus jullie moeten gewoon lekker blijven! Haha! Toppie hoor! En ik denk dat Whis er ook heel blij mee zal zijn!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 19:23

dat denk ik ook ireen.
Ik ben ook heel blij.
Ik liep al weken met me ziel onder me arm.
Maar ben echt heel blij en dankbaar dat Arjan en ze pa dit willen doen voor whis.
Ook duim ik voor jou en tonke morgen .
Ik hoop dat jullie op de visdonk kliniek wijzer worden of het hoe of wat van froukje haar been.

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:35

Gaaf hoor Peet, ben erg blij voor je en ook vooral voor Whis, omdat ze nu niet hoeft te verhuizen. Haha!
Wat een leuke boedha, en als het goed is moet het je toch wel wat geluk gaan brengen. Knipoog

Zo Lin ben blij dat je weer heelhuids thuis bent gekomen met je gezinnetje Knipoog
Ik zag dat je Thom even naar de stal hebt gerold Schijnheilig
Maar goed dat het geen merrie is anders zou je denken dat ie drachtig was van een drieling. Haha! Haha!
Maar ja je weet het maar nooit................Yustin stond afgelopen week de ruinen aardig te dekken Tong uitsteken
Die is dus homo geworden Haha! Haha!

En natuurlijk heb je nu ook even kennis gemaakt met Ietsen. Nagelbijten / Gniffelen

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:10

He Peet (en natuurlijk de rest van de familie daar) wat goed dat jullie kunnen blijven. En wat fijn ook voor Whis. Hopelijk gaat die bhoeda jullie veel geluk brengen. Hij is wel erg mooi.

En Lin, fijn dat jullie ook weer heelhuids thuis zijn gekomen. Hoe was het om je bollie weer te zien?

Ik ben erg benieuwd wat de Visdonk kliniek morgen over de foto's van Froukje gaat zeggen. Ben best wel weer erg nerveus.

Gaan jullie allemaal duimen voor ons OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

Ireen wij zijn morgenvroeg om 8.00 uur bij jou. Ik hoop dat je een beetje slaapt vannacht. hou je haaks meid.

Liefs Tonke.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:11

Nou meid een hele goede oplossing op deze manier voor jou en Whis. Ben blij dat je deze kans van hun krijgt want anders heb je er hele andere problemen bij. Nu kan je met een gerust hart de winter in gaan en dat is heel belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Serada op 08-08-06 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 21:13

ja ik ben zeker heel blij.
ik denk dat mijn kado mee heeft geholpen daar in.hihi

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:32

Ik heb hieronder even een paar foto's van onze vakantie Haha!

Afbeelding
Korte pauze op een parkeerplaats in Frankrijk op de heenweg...

Afbeelding
De caravan en de voortent op de camping...

Afbeelding
Onze strandje van de camping...

Afbeelding
Ons uitzicht...

Afbeelding
De temperatuur in de voortent...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 21:35

Gaaf man ik wil mee volgend jaar hoor hihihi

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:01

wauwww Lin, ik zou er zo heen willen vliegen Nagelbijten / Gniffelen

Tonke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:03

Wouw Lin wat een gave foto's. Ik wil ook!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 23:09

super peet, dat jullie kunnen blijven! idd heel erg lief van arjan en mr langelaan!!!

Tonke en ireen, ook ik ga voor jullie duimen voor morgen! ik hoor je morgen wel tonke!

Lin, super dat jullie het naar je zin hebben gehad! welkom thuis!

haha, rare Yus, die hoopt zeker dat er binnenkort babay-yussies komen Haha! gelukkig niet, we hebben onze handen al vol aan 1 meneer Yus Haha!

Owens_hartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:59

Tonke en Ireentje van deze kant
SUCCES
Kusje Kusje Kusje

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:22

Leuke foto's hoor Lin! Zo en 41 graden daar. Mijn god!

Nou, ik zit weer lekker op mijn werk! Vanochtend naar de kliniek geweest met de foto's. De arts zei inderdaad dat heel duidelijk die verbening van het hoefkraakbeen te zien is, maar dat daar niet de kreupelheid vandaag kan komen. Ook het straalbeentje heeft hij bekeken. Je zag drie hele kleine inkepingetjes. Hij had een voorbeeld bij zich van een beschadigt straalbeentje. Op het voorbeeld zag je de verschillen van de inkepingen. Hij zei: zijn de inkepingen heel hoog dan zit je op fase 3 of 4 van hoefkatrol, maar hij zei dat het bij Froukje misschien net op fase 1 zat. Hij zegt dat is dus heel normaal, want dat hebben meerdere paarden. En verder zag hij niets fouts aan de foto's en zagen d'r hoeven er goed uit. Dus puntje bij paaltje.... op de foto's was niets te zien waardoor ze kreupel zou kunnen lopen. Wel zei hij dat er natuurlijk veeeeeel meer rondom de kogel en de hoef zit waar ze last van zou kunnen hebben. Een irritatie rond een gewricht ofzo. En dat beslag wat ze nu heeft met die silliconen was hij ook niet zo voor. Hij zegt want er komt geen lucht bij, helemaal niets en het zijn platte rechte ijzers. Dus nu heeft hij geadviseerd om Froukje op ander beslag te zetten. Net zoiets als Nike-air max schoenen. Hij zegt daar loopt de neus rond omhoog, waardoor je makkelijker af kan zetten. En dat kan voor Froukje ook al een heel verschil zijn. Dus ijzers die rond aflopen. Dus morgen om 10uur moeten we op de kliniek zijn met Froukje. Dan gaat hij kijken hoe ze loopt en samen met een speciale hoefsmid kijken wat voor beslag voor haar het beste is en dat gaan ze dan helemaal aan meten. En dit is voor tijdelijk, want dan zou het al minder moeten worden. Verder krijgt ze geen medicijnen of iets dergelijks, dus dat scheelt een hoop. Hij zei zelfs dat die injectie die Froukje eerder heeft gehad, juist slecht is voor dat kraakbeen. En hij zei, stel dat we een nieuw onderzoek met haar zullen doen, helemaal van voren af aan, hij zegt dan zijn we een hele ochtend bezig, aan het einde van de ochtend weet je wat ze mankeert en ben je 300 euro kwijt. Nou bij Vollears waren we toch wel iets meer kwijt. Maar hij zegt waarom zou ik het onderzoek helemaal opnieuw moeten doen als ik hier goede foto's heb. Dus ze gaan alleen kijken voor speciaal beslag. En hopen dat ze daar goed op gaat lopen. Hij gaf ook een voorbeeld dat er gister een meisje kwam met haar paard. Die liep ook al een tijdje niet lekker. Dus zegtie arts, nee vind ik niet zo gek met die ijzer. Hij zegt jij gaat ook geen 10 km lopen op je hakken of met te kleine schoenen. Dus hebben ze het beslag aangepast en hij liep meteen stukken beter. Het blijven allemaal verhalen, dus we zullen het wel zien!
Dus duimen weer!

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:59

Heey Ireen en Tonke,

Dit klinkt al met al toch wel positief! Nou hopen dat t probleem bij froukje ook kan worden opgelost door middel van ander beslag, dat zou wel super zijn.

Hihi ik had vandaag mijn tweede rijles, het ging wel goed. Ik mocht nu sturen, gassen en remmen en we zijn een stuk over de A4 gegaan van Rijswijk terug naar mijn huis.
Hij zegt dat ik t goed doe, dus ben wel trots op me zelf haha!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 17:53

he Tonke en Irene, dat klinkt toch weer aardig positief! (jammer van de dure ervaring met de vorige dierenarts)
heel veel succes morgen met Froukje!