Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germus

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:40

Beterschap amarie

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 22:47

Nou beterschap voor de zieken hier. En Djoon je weet wat ik zou doen he... Bloos

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 23:55

Beterschap dames.

Net in het carrousel op generaal gereden zo dat was zweten en werken maar wel erg leuk

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 00:44

Ik heb vanavond silvano weer eens mogen uitproberen..Na een dipje van die pony, krijgt ie nu wat extra vitamines en hij was erg voorwaarts (in de carnavalsvakantie was ie erg sloompjes) Bij de galop dacht ik zelf dat ie eruit ging peren, maar dat was gewoon omdat ie voorwaarts was..

En ook Olly weer gereden. Wat voelt dat toch fijn zo op je eigen vertrouwde paardje Lachen Germus Legend Silvano zijn ook heel fijn, maar tis toch een ander gevoel Lachen

summerfeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 08:56

beterschap amarie

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 09:09

Inderdaad beterschap allemaal.. Ik was gister ook weer op denver gekropen.. ging best lekker alleen kreeg weer last van men hoofd en oren.. dus even naar de dokter geweest die het dus ook niet vertrouwde en er morgen een brief klaar ligt voor de KNO arts.. Hij denkt dat er van die gehoorsbeentjes gekneusd of misschien gebroken zijn..

Wie doen er trouwens volgende week zaterdag allemaal mee Tong uitsteken ?

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 11:37

Is er volgende week zaterdag officiele wedstrijd of onderling?
Ik kan dan in iedergeval niet Boos!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:23

Onderlinge voor volwassenen.. Lachen

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 12:30

Ik doe wel mee oefening baart kunst toch Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:09

Ik been weer op de been, wel super verkouden en mijn oren zitten redelijk dicht. Ga de tank vanavond maar weer eens proberen.
He bah gehoorsbeentjes gebroken dat hoop ik toch niet voor je, wist niet eens dat je die ook kon breken. Bloos

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 13:51

Hier gaat ie ook weer redelijk,hopelijk is het ergste nu voorbij. Dan kan ik deze schoolweek redelijk normaal doorkomen en zaterdag weer lekker hobbelen Lachen .

Echt superbalen dat die wedstrijd nou net de 15e is. Er staat wat later ook weer een kinderwedstrijd gepland, dus hopelijk komt daar nog een volwassenen wedstrijd bij op zaterdag. (gaat alvast oefenen op de pleeeeeeeease-look voor H. Schijnheilig )

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 14:08

Ik ben van de partij, effe in het M2 proberen Verward

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 16:00

hele leuke foto's op de hyves van de manege door angelique erop gezet allemaal oude favorieten Lachen elafzal, don quicot, pientje en gammon. Super leuk om die weer eens te zien

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 17:44

Veel beterschap iedereen!
Ik doe zaterdag weer niet mee, ik ga dan naar de film..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 18:54

Saai hoor manon Tong uitsteken ja dat van die gehoorsbeentjes.. ik wist niet eens dat die er zaten dus Haha! (blond he...)

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-08 21:12

15 maart is die wedstrijd ja.. dat ga ik ook niet redden

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 08:55

Zo ik en Jill hebben ingeschreven voor de wedstrijd gisteren.. dus word weer leuk hopelijk Lachen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 20:36

Helaas kan ik 15 maart ook niet mee doen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 07:59

Ik rij dan 2x die dag.. Heb 's middags wedstrijd in Nistelrode. en 's avonds dan thuis Lachen

grietje9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:02

Ik hoop wel dat het zondag mooi weer is!
We gaan namelijk met een aantal hondjes van de manege gezellig wandelen.
Ik ben heel benieuwd, hoe gek dat ze gaan doen!!!!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:51

Ja ik ben ook heel benieuwd.. Maar in de hei doet ze het ook goed, maar na een uur zal ze wel moe zijn:P

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:42

Vandaag weer de hele dag in Vught geweest. ´s Ochtends eerst een privélesje met poetsen en even voor de eerste keer wat rijden. Dat was wel weer eens leuk om te doen. Viel me op dat die kindjes er al een heel stuk beter en consequenter opzaten dan de laatste leskindjes die ik voorbij heb zien komen.
Daarna een groepsles van 4 met Mokaja, Whitney, Guusje en Pasha. Dat deze laatste twee heren geen fijne dieren zijn om in zo´n beginnend groepje te hebben daar kwamen we helaas al snel achter Scheve mond. Wij uitgelegd dat we hele fanatieke juffrouwen zijn en dat we hard gingen werken Whoosh! . Zodra we de kinderen echter aanspoorden om er wat meer tempo in te krijgen begon het gezever al. Vol op de noodrem 180 graden omdraaien en huppa weg liep de pony. Kindje op Pasha zat bij voorbaat al te janken omdat niet heel de les naast haar kwam lopen. Tsja...dit is een groeples, als je niet alleen durft te rijden ga je maar terug naar de privéles Nors opkijken . Duidelijk gevalletje kansloos dus Nagelbijten / Gniffelen , met een moeder aan de kant die dit gedrag alleen maar aanmoedigde.
Nou toen we allevier de dames in draf hadden ging Guus na een aantal minuten vannuit het niets geheel uit zijn plaat. Volle rengallop die kleine bak door en zo ver mogenlijk van ons vandaan. Zelfs toen het kindje er half naast hing bleef hij doorgaan en kwam er nog een flinke bok achteraan Hamer . Pasha wilde ook mee gaan feesten maar die heb ik aan zijn bitring uit de lucht getrokken (hij was voor alvast opgestegen) en dat kind dat erop zat natuurlijk gillen als een speenvarken . Daarop ging Guus nog meer aan de feest totdat zijn ruitertje er naast smakte.
Nou kind had niks maar wilde pertinent niet meer op Guus. M haar er toch weer opgepraat maar ze wilde er alleen in stilstand opzitten, dus ja daar stond liek de rest van het uur met Guus Sigaar . Ik doorgegaan met de resterende 3. Maar erg moeilijk heb ik het ze maar niet meer gemaakt, want zodra ik de pony's in draf wilde zetten kwam pasha vol in protest door een sprong opzij te doen en probeerde er dan vandoor te galloperen. En ja dan ging dat kind weer gillen. Dus uiteindelijk pasha toch maar vastgepakt en zo nog wat rondjes gedaan, je moet toch iets.

Daarna snel naar de grote bak om Bonte te gaan halen. Die was voor me gezadeld en al dus ik kon zo opstappen. Het slechte humeur van de vorige week kwam alleen even terug toen we na een kwartier al voltes gingen openen en sluiten. Dat is dan toch net iets te snel en daar wordt ie dan strontvervelend van Lips are sealed .
Gelukkig kon ik m al snel weer voor me winnen en toen was het ook helemaal goed. Veel figuren, pasjes opzij en tempowisselingetjes gemaakt en hij liep er super bij.
Flink tempo aangehouden de rest van de les, en Bontje liep lekker te sjouwen. Lief dier is het toch, als je zijn humeur mee hebt tenminste Knipoog.
Daarna nog naar Liek gekeken die een uurtje later meereed vanwege de drukte, en die heeft de les van 1 uur weer even wat opgeleukt met 3 bijna-dood-ervaringen door wat 'ideetjes' van NL Nagelbijten / Gniffelen . Maar die zal hier vast wel zelf over uitwijden.
Al met al weer een leuk, maar vermoeiend dagje Lachen

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 19:56

Nou zoals hierboven te lezen een lekkere stuimig begin van de dag. Het kindje op Guusje uiteindelijk ervan kunnen overtuigen dat we wel weer konden stappen en dit ging weer goed. Verder niet teveel meer gevraagd want de schrik zat er goed in. Ik heb Guusje daarna maar even afgezadeld voor het meisje.
Daarna gelijk NL gaan poetsen omdat ik met M. had afgesproken in de les van 13 uur mee te rijden. Ook deze les was best vol. Helemaal niet erg, maar wel als ze niet uitkijken en bijna over je paard heen rijden. Gestoord M. had al meerdere malen gezegd dat ze uit de buurt moeten blijven, dat NL niet lief is, dat ze trapt en dat ze gevaarlijk is, maar nee hoor gewoon heel dichtbij gaan rijden.
Allereerst ging Rakker ineens vol op de rem en zat NL er bijna op, kon nog net op tijd wegsturen om er niet tegenaan te zitten. Nagelbijten / Gniffelen
Op den duur was ik aan het galloperen en ja toen kwam er een te kort achter met paard, NL bokt gericht naar dat paard en ook hoog en schiet er als een kanon vandoor. Ik moest direct denken aan de val actie in de kleine bak en heb alle zeilen bijgezet om die rem aan te trekken. Onderweg gaf NL nog een bok, maar na even lee touwers nagedaan te hebben hadden we de rem. Paard weer opgepakt en verder gereden. Op den duur liet ze zich lekker bewerken en was ze lekker aan het sjouwen. Dacht haar iets meer door te sluiten waar ze het al niet zo mee eens was en ja toen kwam er weer een te kort langs. Toen besloot NL op te stijgen, met 4 benen tegelijk, geeft een rotbok en peert eruit. Wow! Rolleyes Dus hup weer op de rem en we konden weer. En alsof het nog niet genoeg was hadden we ook nog een spastische aangallopeeractie. Ik wendde iets voorbij C af en ze duwde zichzelf over de rechterschouder weg, dit corrigeerde ik en met het aanleggen van mijn been ging ze half zitten en torpedeerde ze ineens naar voren weg in galop. Nors opkijken Huilen van het lachen Gelukkig weer de rem kunnen pakken en zo waren we bijna aan het einde van het uur en vroeg ik toch af hoe ik al die sprongen had uitgezeten. Afgod Resultaat, mijn rug is lekker op slot geschoten dus denk dat mijn fysio daar niet blij mee is. Bloos

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:04

Het valt niet mee dames om les te geven. Werken de kinderen mee dan zit het met de pony's tegen en andersom Duivel . Ik kan het weten want ik heb het jarenlang gedaan en niet een uurtje op zaterdag maar 4 uur Bloos . Wat me wel erg tegenvalt is de manier waarop er soms over de kinderen geschreven wordt, gevalletje kansloos dit kun je echt niet maken.
Stel dat ouders of andere dit lezen. Maar er een sport van om juist deze kinderen het goed te leren volgens mij valt het dan nog best mee.

Weer pech met je rug Sjaslique, echt balen dat dit maar niet over wil gaan. Dadelijk zeggen de artsen nog dat je moet stoppen met rijden Huilen .

Hoe is het de dames gegaan met de honden in de bossen, ik zag ze aankomen op de manege. Honden met erg veel zand, maar ach als het maar gezellig geweest is.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 19:43

Haha jaa het was erg leuk in de drunense duinen..Geboft met het weer daar hebben we misschien 10 spatjes regen gehad.. en een hoop andere honden tegen gekomen en lekker gezwommen.. Waardoor ze er dus met nat zand zo uitzagen.. als het dan nog droog zand was zijn ze zo droog maar nee hoor