Vandaag weer de hele dag in Vught geweest. ´s Ochtends eerst een privélesje met poetsen en even voor de eerste keer wat rijden. Dat was wel weer eens leuk om te doen. Viel me op dat die kindjes er al een heel stuk beter en consequenter opzaten dan de laatste leskindjes die ik voorbij heb zien komen.
Daarna een groepsles van 4 met Mokaja, Whitney, Guusje en Pasha. Dat deze laatste twee heren geen fijne dieren zijn om in zo´n beginnend groepje te hebben daar kwamen we helaas al snel achter
. Wij uitgelegd dat we hele fanatieke juffrouwen zijn en dat we hard gingen werken
. Zodra we de kinderen echter aanspoorden om er wat meer tempo in te krijgen begon het gezever al. Vol op de noodrem 180 graden omdraaien en huppa weg liep de pony. Kindje op Pasha zat bij voorbaat al te janken omdat niet heel de les naast haar kwam lopen. Tsja...dit is een groeples, als je niet alleen durft te rijden ga je maar terug naar de privéles
. Duidelijk gevalletje kansloos dus
, met een moeder aan de kant die dit gedrag alleen maar aanmoedigde.
Nou toen we allevier de dames in draf hadden ging Guus na een aantal minuten vannuit het niets geheel uit zijn plaat. Volle rengallop die kleine bak door en zo ver mogenlijk van ons vandaan. Zelfs toen het kindje er half naast hing bleef hij doorgaan en kwam er nog een flinke bok achteraan
. Pasha wilde ook mee gaan feesten maar die heb ik aan zijn bitring uit de lucht getrokken (hij was voor alvast opgestegen) en dat kind dat erop zat natuurlijk gillen als een speenvarken
. Daarop ging Guus nog meer aan de feest totdat zijn ruitertje er naast smakte.
Nou kind had niks maar wilde pertinent niet meer op Guus. M haar er toch weer opgepraat maar ze wilde er alleen in stilstand opzitten, dus ja daar stond liek de rest van het uur met Guus
. Ik doorgegaan met de resterende 3. Maar erg moeilijk heb ik het ze maar niet meer gemaakt, want zodra ik de pony's in draf wilde zetten kwam pasha vol in protest door een sprong opzij te doen en probeerde er dan vandoor te galloperen. En ja dan ging dat kind weer gillen. Dus uiteindelijk pasha toch maar vastgepakt en zo nog wat rondjes gedaan, je moet toch iets.
Daarna snel naar de grote bak om Bonte te gaan halen. Die was voor me gezadeld en al dus ik kon zo opstappen. Het slechte humeur van de vorige week kwam alleen even terug toen we na een kwartier al voltes gingen openen en sluiten. Dat is dan toch net iets te snel en daar wordt ie dan strontvervelend van
.
Gelukkig kon ik m al snel weer voor me winnen en toen was het ook helemaal goed. Veel figuren, pasjes opzij en tempowisselingetjes gemaakt en hij liep er super bij.
Flink tempo aangehouden de rest van de les, en Bontje liep lekker te sjouwen. Lief dier is het toch, als je zijn humeur mee hebt tenminste
.
Daarna nog naar Liek gekeken die een uurtje later meereed vanwege de drukte, en die heeft de les van 1 uur weer even wat opgeleukt met 3 bijna-dood-ervaringen door wat 'ideetjes' van NL
. Maar die zal hier vast wel zelf over uitwijden.
Al met al weer een leuk, maar vermoeiend dagje