Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

1. Marcus, 2. Chester en 3. Goldie?
Ik zou weer op Sherra willen maar heb ik vorige keer op gereden.

Ik vond Tosca altijd super grappig! Zolang ik er maar niet te vaak op moest was het wel leuk. Dat slimme paard loopt gewoon op een heeeeeel rustigggg tempo!
Anders wordt ze moe...
Sanne (of was het Annemiek? Naja weet niet meer precies) heeft ooit een keer een longeerzweep gepakt en achter haar aangerend zodat ik niet zoveel aan het tempo hoefde te doen en even goed aan de nageeflijkheid kon werken. Dat was echt leuk!
Tosca kan het best, het tempo in orde krijgen is alleen heel lastig. Ingrid zei altijd tegen mij als ik op Tosca moest: "Je moet de sneltrein halen, je moet de sneltrein halen!! schiet op, harder, rennen!"
Je moet tosca gewoon aanmoedigen! 

SannevdM schreef:Dat was ik Roos.
Dat was toen echt gaaf! Op zo'n moment merk je pas echt dat Tosca echt heel goed is, als je haar maar voorwaarts hebt...
Gisteren had ik zo'n slechte dag gehad dat ik maar had besloten om er een relaxte les van te maken, ik had geen zin om in m'n eentje te gaan klooien met een paard dat ik niet ken met het risico dat ik heel erg onredelijk en boos zou worden. Of verwikkeld zou raken in een gevecht over of ze nou toch nog net doet alsof ze draaft of niet. Dat vind ik niet eerlijk tegenover Tos en ik heb alleen mezelf ermee. Daarom heb ik me geconcentreerd op netjes zitten en mooie wendinkjes sturen enzo, heb jij dat niet eens gezien!
Wat is er gebeurd? Ben je van je geloof af gevallen? Waarom geef je niet gewoon Otis op??!
En het wordt Otis Urnie Argentina. Als Argentina nog kreupel is in vredesnaam maar Nivoletta als derde, de enige andere paarden die ik een beetje ken zijn La Morka (en met haar heb ik bij de vorige proefjes iedereen in de F5 en F6 verslagen, dat dan weer wel
) en Ida en Final. Tja... 
of doet ze dat nooit??