Het centrale Les Chevaux-Topic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vanny_

Re: Het centrale Les Chevaux-Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:12

Ik heb geen verstand van die soorten & merken mp3-spelers Tong uitsteken ik heb nog ergens een hele oude zo'n standaard vorm mp3 ding. Ik wil eigenlijk een I-pod maar die moet ik zelf betalen maar ik heb nu toch al een mp3-speler en op m'n telefoon kunnen ook liedjes.

Ik rijd nu 8 jaar. Esther rijd volgens mij 6 jaar maar we zijn ook even oud en zitten op hetzelfde niveau met rijden want vorige keer zaten we ook in dezelfde groep. Ik denk dat jij ook gewoon bij ons zit.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:15

Ik hoop het iig, lijkt me wel gezellig. Lachen
Denk dat die 'vriendin' van mij ook wel bij ons zit, ik heb er bij geschreven dat wij samen komen.. Maarja of we dáar nou blij van worden is een ander verhaal. Als iemand een uitlegje wil, zeg het even, dan pb ik het.

Maar nu ga ik toch écht douchen.
Totzooo!

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 15:51

En wat ook nog heel leuk was,
paar weekjes geleden heb ik m'n andere vzpony Vanity een paar dagen extra gedaan omdat de eigenares op vakantie ging. Als bedankje heb ik vandaag een doos chocola van die zeediertjes gekregen van de eigenares van Vanity Haha!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 17:08

Ah wat lief!

Een vriendin van mij verzorgde ook zo'n paardje en kreeg zowat elke 2 weken wel een keer iets. Zo lief vind ik dat. De een laat je er voor betalen, de ander géeft je iets omdat ze het zo fijn vind dat je die pony doet.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:04

Zo, wat een dag! Lachen
Ik kan jullie melden, Sophie heeft t paardje gekocht en komt binnen 2 weken hier op stal te staan Pling! (Wat trouwens helemaal niet hun plan was!)

Vroeg in de ochtend naar Sophie toegefietsd, daarna gingen we met de auto naar Stolwijk, waar t paard stond. Na halfuur omrijden en bij de verkeerde mensen aangebeld te hebben Nagelbijten / Gniffelen , bleek t dus een handelstal/mange te zijn. De haflinger, die Annika heette, werd gebruikt voor de paardrijlessen. Annika was op t eerste gezicht een heel lief en betrouwbaar en zelfs een beetje sloom. Toen ging een man op Annika rijden, om te laten zien hoe ze rijdt. Al die gangen waren super ruim, vooral draf en galop, helemaal gestrekt! (mededankzij de voorouders van Annika, dr zit namelijk arabisch bloed in) Sloom was wel t laatste wat ze was tijdens het rijden, poeh!

Toen mocht Sophie erop, nou ze ging even paar rondjes stappen en daarna wilde ze aanspringen in draf. Geeft ze haar en klein schopje en zo`n stemhulp en hup, ging ze keihard galloperen Clown Snel wat voltesdraaien, maar dat hielp niet. TOen zei die vrouw dat ze eens goed moest doorzitten, omdat ze meer op gewichthulpen let. Toen stopte die meteen met galopperen Lachen braaf peerd toch. Sophie vond dr helemaal geweldig, hihi. En wat ik niet verwacht had: ik moest van haar dr ook op Clown En ze zit heeeeeeeeerlijk (behalve t zadel, want dat was een manege zadel...auw) en ik hoef (moest!) niks met mijn beenhulpen doen. Het was echt serieus alleen stem en zit commando's, omdat ze veel te gevoelig is voor hand en been hulpen. Ik vond dr ook helemaal geweldig, zo braaf reageerde ze. En ze vond galopperen zo geweldig, als je haar de kans gaf (dus iets meer losgooien met je gewicht of teugels) en ze nam die kans. Dus ook als je per ongeluk klein schopje erbij geeft, zat je voor je t wist al in volle galop hihi. (Die oortjes ook constant naar voren, aah zo lief) Dus: t was echt helemaal geen type standaard-ongevoelig-manegepaard. Echt geweldig. Iedereen uit de familie incl ik en de hond van Sophie ( Nagelbijten / Gniffelen die was mee) waren helemaal enthousiast. Maar we hadden nog meer afspraken staan van andere paardeneigenaren. Maar iedereen was er zo van overtuigd dat dit m zou worden. En dan horen we ook nog is van die vrouw dat er nog iemand is die interesse in dr heeft, maar dat een ene limburger is die alleen dmv foto's t paard wil kopen en wil gebruiken voor de fok... wat zo zonde zou zijn, want dan zou ze nooit tot bijna nooit bereden worden, wat Annika zo ubermachtig vind Pling!! En dat was toch t punt wanneer ze de knoop doorhakten en zij Annika wilden kopen en dus de andere afspraken maar zou afbellen. We hadden allemaal niet verwacht, dat we zo snel al een paard zouden kopen (naja, ik niet Clown maar Sophie en dr familie dan) t ging echt zo snel. Maar t was zo zeker, iedereen vond Annika geweldig. Annika komt dus binnen 2 weken hier op stal te staan Pling Ik ben zo blij voor Sophie, die snel weer afleiding heeft kunnen vinden. Maar ook voor mezelf, t klikte meteen, Sophie en ik, met Annika samen! Lachen
Laatst bijgewerkt door xEsther op 14-07-07 18:06, in het totaal 3 keer bewerkt

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:04

oeps, wat een verhaal Nagelbijten / Gniffelen nouja, lekker leesvoer he..

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:07

Helemaal niet erg dat het zo lang is Esther!

Super dat ze toch zo in één keer weer een superpaardje heeft gevonden. Zal wel ff heel erg wennen zijn, zo rijden op je zit.
Gefeliciteerd! Knipoog

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:10

ohja nog iets heel leuks: Toen Annika onverwachts weer in galop sprong, verloor ik een van mijn beugels. Toen Annika dat merkte (die voelde die beugel tegen haar buik slingeren) ging ze gelijk braaf in draf en daarna in stap zodat ik mijn beugel aankon doen Lachen Zo betrouwbaar en braaf. Volgens die vrouw is op Annika nog nooit iemand afgevallen en dat kan ik wel geloven ja Clown Echt een paard met een gouden karakter.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:12

Thnks Manon,

Rica vergeten wij natuurlijk nooit, en voor SOphie is t volgens haar ook eigenlijk veel te snel gegaan. We vinden ook heel vreemd, dat ze alweer een 2e paard heeft gevonden. We willen Annika ook een andere bijnaam geven, omdat we t geen mooie naam vinden. Eerst wilden we haar Nika noemen, maar dat leek teveel op Rica. Waardoor je heel snel verspreekt en dan weer aan haar teveel moet denken enzo. Daarom willen we haar heel misschien Nina noemen. (beter dan Anna of Annie Clown )

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:25

Trouwens, over dat verkeerd aanbellen. Die vrouw die open deed schrok zich dood Clown Zij hadden toevallig een haflinger naast hun huis staan en die precies op die van marktplaats advertentie leek Tong uitsteken Hahaha, die dacht ook al: huh? Mijn paard?

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:26

Wat gaat t ineens snel he? Tong uitsteken die aantal topic blz. Naja, snel Clown sneller iig Tong uitsteken Oke laat maar ik verveel me en ik zit in mezelf te praten. latersss Kusje

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:28

Ah wat een superlief dier!
Poeh en wat kan je van die naam maken.. Is wel moeilijk, je kan er opzich ook iets heel anders van maken natuurlijk.

Arme vrouw. Tong uitsteken

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:29

ohja nog iets: ik ga maandag met Sophie weer naar de divoza Clown gaan we ff nieuw dekje voor Annika halen, want op de dekjes van Rica staat haar naam ingegrafeerd, dus dat is een beetje raar bij een ander paard enz Tong uitsteken en we gaan nog een lik-it steen kopen en als we nog iets boeiends zien. Ik ga iig kijken voor leren laarzen (petries) Pling mijn pa wilt die voor me kopen :/ hahah, vet duur maar zo mooi.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:31

Super Es dat Sophie al zo snel een nieuw paardje heeft gevonden echt leuk. Lijkt me een leuk paard Lachen.
Stel je je echt voor dat je lekker in de vakantie veel naar je paard kan en veel gaat rijden , gebeurt er zo iets maar heel leuk dat ze zo snel een paard heeft gevonden.
Nina is wel een mooie naam ja.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:32

ik zit nu te computeren + beauty and the nerd te kijken Nagelbijten / Gniffelen

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:36

en nu ANTM...Haha! pff, stomme herhaling Nors opkijken

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:44

ANTM is toch met die hoogtepunten?
Dat suckt.

Succes bij Divoza. Haha!
Lekker joh, zo'n vader!:P
(Overigens borduur je een naam, graveren doe je in iets hards Tong uitsteken )

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:48

lalalala. oke borduren dan Nerd jij je zin haha.
Ja, maar ze hadden niet gedacht dat ze al zo snel een paard zouden kopen. Wel beter ja, want wat anders zou Sophie ook de hele vakantie niet weten wat ze anders moest doen zonder paard Lachen groot gelijk, geef ik haar. T was ook echt triest, zo vlak voor de echte vakantie, waar je zoveel tijd kon besteden aan t paard. Gelukkig kunnen we dat nu doen bij Annika Lachen

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:50

Ja dat zeg ik
ik zou niet weten wat ik dan die hele vakantie moet doen zonder paard
vooral als het zo mooi weer is.

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:54

ja vandaag was t echt super mooi weer he? Lachen niet te warm, niet te koud, lekker windje met zon Lachen

xEsther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 18:59

Ohja, als ik op de computer zit van mijn pa, zet ik de fotootjes van Rica wel ff hier Lachen Ook later die van Annika/Nina natuurlijk

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 20:46

Berichtj van Denise:
Esther wil je niet zomaar de foto's die ik heb gemaakt van Rica zomaar op bokt zetten, heb geen zin dat het zomaar overal komt. tenzij je eige foto's neerzet die jullie zelf hebben gemaakt, maar graag niet zomaar de foto's hier neerzetten die ik had gemaakt, aangezien het niet de bedoeling was dat het naar jan en alleman werd gestuurd.'

Dankje, Denies.
PS; Veel plezier met Annika als ze der is en Sophie vind het goed komen Mel en ik een x langs Knipoog Doe der de groeten van ons. xxx

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:05

Blond

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:06

morgen op ponykamp =D

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:13

jihoe!! nieuwe week, lekker weer en ik ben vrij Clown