Zo, wat een dag! 
Ik kan jullie melden, Sophie heeft t paardje gekocht en komt binnen 2 weken hier op stal te staan
! (Wat trouwens helemaal niet hun plan was!)
Vroeg in de ochtend naar Sophie toegefietsd, daarna gingen we met de auto naar Stolwijk, waar t paard stond. Na halfuur omrijden en bij de verkeerde mensen aangebeld te hebben
, bleek t dus een handelstal/mange te zijn. De haflinger, die Annika heette, werd gebruikt voor de paardrijlessen. Annika was op t eerste gezicht een heel lief en betrouwbaar en zelfs een beetje sloom. Toen ging een man op Annika rijden, om te laten zien hoe ze rijdt. Al die gangen waren super ruim, vooral draf en galop, helemaal gestrekt! (mededankzij de voorouders van Annika, dr zit namelijk arabisch bloed in) Sloom was wel t laatste wat ze was tijdens het rijden, poeh!
Toen mocht Sophie erop, nou ze ging even paar rondjes stappen en daarna wilde ze aanspringen in draf. Geeft ze haar en klein schopje en zo`n stemhulp en hup, ging ze keihard galloperen
Snel wat voltesdraaien, maar dat hielp niet. TOen zei die vrouw dat ze eens goed moest doorzitten, omdat ze meer op gewichthulpen let. Toen stopte die meteen met galopperen
braaf peerd toch. Sophie vond dr helemaal geweldig, hihi. En wat ik niet verwacht had: ik moest van haar dr ook op
En ze zit heeeeeeeeerlijk (behalve t zadel, want dat was een manege zadel...auw) en ik hoef (moest!) niks met mijn beenhulpen doen. Het was echt serieus alleen stem en zit commando's, omdat ze veel te gevoelig is voor hand en been hulpen. Ik vond dr ook helemaal geweldig, zo braaf reageerde ze. En ze vond galopperen zo geweldig, als je haar de kans gaf (dus iets meer losgooien met je gewicht of teugels) en ze nam die kans. Dus ook als je per ongeluk klein schopje erbij geeft, zat je voor je t wist al in volle galop hihi. (Die oortjes ook constant naar voren, aah zo lief) Dus: t was echt helemaal geen type standaard-ongevoelig-manegepaard. Echt geweldig. Iedereen uit de familie incl ik en de hond van Sophie (
die was mee) waren helemaal enthousiast. Maar we hadden nog meer afspraken staan van andere paardeneigenaren. Maar iedereen was er zo van overtuigd dat dit m zou worden. En dan horen we ook nog is van die vrouw dat er nog iemand is die interesse in dr heeft, maar dat een ene limburger is die alleen dmv foto's t paard wil kopen en wil gebruiken voor de fok... wat zo zonde zou zijn, want dan zou ze nooit tot bijna nooit bereden worden, wat Annika zo ubermachtig vind
!! En dat was toch t punt wanneer ze de knoop doorhakten en zij Annika wilden kopen en dus de andere afspraken maar zou afbellen. We hadden allemaal niet verwacht, dat we zo snel al een paard zouden kopen (naja, ik niet
maar Sophie en dr familie dan) t ging echt zo snel. Maar t was zo zeker, iedereen vond Annika geweldig. Annika komt dus binnen 2 weken hier op stal te staan
Ik ben zo blij voor Sophie, die snel weer afleiding heeft kunnen vinden. Maar ook voor mezelf, t klikte meteen, Sophie en ik, met Annika samen!
Laatst bijgewerkt door xEsther op 14-07-07 18:06, in het totaal 3 keer bewerkt