WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DJ_Ro

Re: WIE rijd er op manege groenesteyn ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:45

Ivon schreef:
DJ_Ro schreef:
Volgens mij ergens in 1989 of 1990. En als ik het me goed herinner is dit de Dinsdag les van 5-6

In die les heb ik ook nog gereden, volgens mij deed Barbera in die tijd die les over het algemeen.

Is er trouwens iemand die een foto van Wendy heeft? Het was een zwart-witte pony en ze heeft een veulen gekregen toen ze op Groenesteyn stond. Ik heb zo vaak op haar gereden, maar helaas geen foto's. Ik heb helaas alleen maar foto's van Suzy, Allegro, Klikklak, Washella, Sabientje en Misty.

Barbara gaf die les volgens mij ja, eerst Trea, maar later Barbera dus.
Ik kan me nog herinneren dat we met de les het park in gingen, en het laatste stuk in volle rengalop het rondje af maakten Haha!

Wendy ken ik ook nog wel ja, met een maanoog.
Ze stond toen een zomer lang met dr veulen van dr op de kinderboerderij (die er nu niet meer is)
Bij mij in de les reed toen een meisje die was helemaal gek van dr, en dat was Evelien v d Heuvel. (wat een geheugen Clown )
Die zal wel genoeg foto's van dr hebben, maar ik ben haar een jaartje of 18 geleden kwijt geraakt Tong uitsteken

Was wel en erg leuke pony trwns Haha!

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:52

Ivon schreef:
DJ_Ro schreef:
Volgens mij ergens in 1989 of 1990. En als ik het me goed herinner is dit de Dinsdag les van 5-6

In die les heb ik ook nog gereden, volgens mij deed Barbera in die tijd die les over het algemeen.

Is er trouwens iemand die een foto van Wendy heeft? Het was een zwart-witte pony en ze heeft een veulen gekregen toen ze op Groenesteyn stond. Ik heb zo vaak op haar gereden, maar helaas geen foto's. Ik heb helaas alleen maar foto's van Suzy, Allegro, Klikklak, Washella, Sabientje en Misty.

Allegro?? daar reed ik zó vaak op!! Haha! In de tent, en dan kwam er weer een windvlaag en daar ging je weer bokkend en al Clown
Echt een werelddier!! Wil je een foto plaatsen?? Ik heb dus helemaal niks van d'r Waarschijnlijk ziet ze er in m'n gedachten nu heel anders uit Tong uitsteken

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 00:18

CielitoLindo schreef:
Helaas heb ik heel weinig fotos uit mijn Makkenakki tijd.. Die foto's heeft Femmy voornamelijk en die spreek ik nooit meer

Van mij heeft ze ook nog foto's op Odessa, en zij op Ammadee in t park:D Jammer jammer....
Kzou wel willen weten hoe t nu met dr gaat Bloos

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:11

Weet iemand nog dat de tent in Januari door de harde wind in elkaar zakte. We waren toen met de les net op tijd in het kleine binnenbakje.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:14

Afbeelding

Is er nog iemand die deze hond heeft zien rondlopen op de manege?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:38

DJ_Ro schreef:
CielitoLindo schreef:
Helaas heb ik heel weinig fotos uit mijn Makkenakki tijd.. Die foto's heeft Femmy voornamelijk en die spreek ik nooit meer

Van mij heeft ze ook nog foto's op Odessa, en zij op Ammadee in t park:D Jammer jammer....
Kzou wel willen weten hoe t nu met dr gaat Bloos

Het ging goed de laatste keren dat ik haar sprak. Ze heeft Carlos bijgereden en toen ik besloot het anders te gaan doen met mijn paard heb ik niets meer van haar gehoord. Ze heeft een eigen zaak in Hilversum en geen paard meer.

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 08:39

jomaro schreef:
Weet iemand nog dat de tent in Januari door de harde wind in elkaar zakte. We waren toen met de les net op tijd in het kleine binnenbakje.

Dat kan ik me nog herinneren, dan reed een van mijn vriendinnen, Marjan, waarschijnlijk in die periode bij jou in de les mee (reed meestal op Donald). Die vond het behoorlijk eng allemaal en vertelde ook steeds dat de les echt net naar de binnenbak was gegaan en dat daarna de tent in elkaar stortte.
Ik kwam denk ik een jaartje later naar de dinsdag les. Ik kan me in ieder geval de stukken rengalop in het park nog goed herinneren. Volgens mij waren in die periode Allegro en Wendy al weg en reed ik toen vaak op Cindy en Lambik. Barbera kon ons ook nog wel eens met mooi weer een stuk langs de biltse rading meenemen, en met springen gingen we bij haar ook hoog (nou ja, toen was dat echt vet hoog voor mij), dat waren in ieder geval leuke lessen.
Ik zal eens even kijken of ik binnenkort een redelijke foto van een foto van Allegro kan krijgen.

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:44

jomaro schreef:

En toen een jaartje later was ie weer in elkaar gezakt door de sneeuw.
Ik weet het nog goed, ik liep toen stage op de faculteit, en het sneeuwde als een gek, en ik dacht al.. dat kan nooit goed gaan.
Ik om 4 uur klaar, meteen naar de manege, en toen waren ze de paarden die daar in de tent in hun stal stonden net aan het verplaatsen. Ik kwam daar om de hoek kijken, en ik zie zo de tent van achteren in elkaar zakken, en zo naar voren met een hoop gekraak. Die storm weet ik ook nog wel ja, eerst de tent weg gewaaid, dat gewoon al dat zeil bij agterberg in de bomen hing.
En een week erna, toen ze de spanten weer hadden opgezet, weer zo'n storm, en weer alles om..

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:48

CielitoLindo schreef:
Het ging goed de laatste keren dat ik haar sprak. Ze heeft Carlos bijgereden en toen ik besloot het anders te gaan doen met mijn paard heb ik niets meer van haar gehoord. Ze heeft een eigen zaak in Hilversum en geen paard meer.

Een eigen zaak in Hilversum?? Dan heeft ze het wel goed gedaan Haha! Leuk!!

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 18:57

wat is de tent eigenlijk? Clown

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:45

DJ_Ro schreef:
CielitoLindo schreef:

Of het ook echt goed gaat weet ik niet hoor Clown
Het is een zaak in schilders artikelen voor kunstenaars enzovoort dus het is niet zo dat de deur platgelopen wordt geloof ik Clown

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:46

spekkiejnfu schreef:

De oude binnenbak

DJ_Ro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 19:58

CielitoLindo schreef:
spekkiejnfu schreef:

De oude binnenbak

Een ding van 50 meter lang, 18 meter breed, met houten zijschotten, en een dak van zeil Clown Stond op de plaats van de hal

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:22

Hahaha hoe heerlijk primitief! Haha!

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 06:38

CielitoLindo schreef:
DJ_Ro schreef:

Of het ook echt goed gaat weet ik niet hoor Clown
Het is een zaak in schilders artikelen voor kunstenaars enzovoort dus het is niet zo dat de deur platgelopen wordt geloof ik Clown

Grappig, ik weet nog wel dat ze het leger in wilde Nagelbijten / Gniffelen

Is dit toch net iets anders Haha!

Ro, zit jij nog steeds op de vrachtwagen?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:13

Haar moeder is denk ik ook voor het grootste deel de drijfveer achter deze zaak. Die schilderd natuurlijk ook kunst.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:39

Kinee_ schreef:
Hahaha hoe heerlijk primitief! Haha!

Was op zich een hele mooie oplossing. De manege was toen nog niet van raoul,(hij huurde) en dacht zelfs dat de gemeente het niet goed vond dat er een vaste binnenbak kwam.

Maar ja na zoveel gevaar met instorten moest er wel iets anders komen.
Kan je nagaan dat we dus ook nog een tijdje met z'n alle in het kleine binnenbakje hebben gereden Haha!
Pensionklanten kon mooi buiten rijden in de regen Boos!

chyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:08

dat moeten ze vaak nog steeds hoor! als er lessen zijn en de gehandicapten! dan ben je mooi de sjaak toch heel blij met de binnenbak zoals die er nu is!:)

lieflampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 10:17

CielitoLindo schreef:
Haar moeder is denk ik ook voor het grootste deel de drijfveer achter deze zaak. Die schilderd natuurlijk ook kunst.

Ja, dat is waar ook Ja
Jammer dat ze niks meer van ze heeft laten horen (is volgens mij niet de eerste keer toch Bloos )

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:45

lieflampje schreef:
CielitoLindo schreef:

Ja, dat is waar ook Ja
Jammer dat ze niks meer van ze heeft laten horen (is volgens mij niet de eerste keer toch Bloos )

Tja.. Het blijft aan aparte met een dikke gebruiksaanwijzing, wat dat aangaat is ze helemaal niets veranderd ten opzichte van toen.

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 19:55

chyma schreef:
dat moeten ze vaak nog steeds hoor! als er lessen zijn en de gehandicapten! dan ben je mooi de sjaak toch heel blij met de binnenbak zoals die er nu is!:)

Nou inderdaad! Lang leve de binnenbak.

Maar jeetje, met zijn allen in het kleine binnenbakje! Wat een rámp zeg! Waarom konden jullie niet buiten rijden dan?

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:15

Omdat het regende denk ik? Hahaha jeetje wel gek om te bedenken he dat t vroeger allemaal zo anders was. Ik heb mijn eerste groepslessen een jaartje ook in de binnenbak gehad hoor trouwens. Tong uitsteken hartstikke gezellig!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 20:23

Kinee_ schreef:
chyma schreef:

Nou inderdaad! Lang leve de binnenbak.

Maar jeetje, met zijn allen in het kleine binnenbakje! Wat een rámp zeg! Waarom konden jullie niet buiten rijden dan?

Door regen en de bouw van de nieuwe binnenbak, of een bevroren buitenbak.
Maar dat was maar een aantal weken. Daarna waren de lessen in de nieuwe binnenbak en als het dan heel erg slecht weer was, mocht je als pension ruiter mee rijden bij de manege lessen Haha!

Jozaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:24

Jeetje dr gebeurd hier ook niet veel!! Haha wie komt dr is leven in de brouwerij brengen. Ik wil leuke foto's zien! Haha!

marleen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 21:08

haha ja alleen de ouderen zijn aan het woord Knipoog Tong uitsteken wel lachen om die oude fotos te zien Lachen
Bij mij is het chaos Joos, hoe staat het bij jou?
Ik wil ook leuke fotos, en als goed is heeft kine nog toffe springfotos van mij Haha! die wil ik zien!!