Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binar

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:43

Mir, een hele fijne vakantie en tot over paar weekjes!!
Je kunt toch wel bokken he, op de camping?? anders wordt het nog afkicken voor je

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:45

Binar schreef:
Mir, een hele fijne vakantie en tot over paar weekjes!!
Je kunt toch wel bokken he, op de camping?? anders wordt het nog afkicken voor je

Nee dat gaat niet. Ik ben net nog even snel bij de huisarts geweest om afkickpilletjes te halen Moeten goed werken zei hij!!!

He ik hoor het wel als er iets is of als Yus zich weer eens misdraagd he?

Over 5 minuten spring ik de auto in!!!! whiiii

Doeggies

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 08:47

Serada schreef:
Is Evita al door de dierenarts gecontroleerd?

ja, maar helaas vertelde ze op stal dat het via een scan toch niet te zien is of ze een keizersnee heeft gehad ze kunnen alleen een paar problemen aan de baarmoeder zien zoals vocht en cystes, maar de baarmoederwand is niet te zien. Door opvoelen was dit ook niet te onderzoeken. Aan de zijkant van haar buik heeft Evita geen litteken, maar soms wordt een keizersnee aan de onderkant uitgevoerd, en het is heel moeilijk te zien of daar een litteken zit (en dan nog weet ik het niet zeker, ook koliekoperaties worden daar uitgevoerd).
Eigenlijk zou ik er achter moeten komen waarom Evita een keizersnee heeft gehad, als het zo is.. als dit gedaan is omdat Evita een afwijking of iets dergelijks aan haar baarmoeder heeft, geeft dat wel een risico als ik haar laat dekken. Daarnaast zei ze dat paarden die een keizersnee gehad hebben vaak weer moeilijk drachtig worden. Evita haar leeftijd zag ze verder niet als een probleem.

Ik vind het wel jammer, maar ik laat haar niet dekken als ik dit allemaal niet weet.. Ik denk niet dat ik er ooit achter zal komen of het waar is en waarom ze dan een keizersnee heeft gehad.
Het moet ongeveer tussen 1989 en 1995 gedaan zijn dan, en aangezien een keizersnee erg zeldzaam is bij paarden zou ik er toch op de een of andere manier achter moeten kunnen komen lijkt me, maar ik zou niet weten hoe! jammer dat paarden toen nog geen chip hadden.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 16:36

Hoe laat gaan we morgen springen?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:40

ik doe zelf niet mee, ik ben er ook niet.. maar ik hoorde half 2!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 22:54

half twee gaan we beginnen! fieke, heb jij alles al met lin kort gesloten? jij zou haar geloof ik ook nog bellen?

succes morgen allemaal! Fiek, yus is zn meeste energie wel kwijt na vandaag

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:46

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 08:57

Gave foto's ireen, weet jij al of je die endurance gaat rijden?
Gaan jullie trouwens 10 augustus mee met de strandrit?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:13

Anique_Vaandrig schreef:
half twee gaan we beginnen! fieke, heb jij alles al met lin kort gesloten? jij zou haar geloof ik ook nog bellen?

succes morgen allemaal! Fiek, yus is zn meeste energie wel kwijt na vandaag

Ik ben Linda al een week aan het proberen te bellen/mailen, maar krijg geen reactie. Is ze al terug van vakantie? Mirjam neemt ook haar telefoon niet op. Ik denk dat ik de gok maar neem en met Yus ga springen, dan leg ik wel een briefje neer voor Linda.

Wat heb je met Yus uitgespookt, dat hij zijn energie wel kwijt is?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:13

Ohohohohoh! Gisteren heb ik KOko even uitgeprobeerd....nou ja,.....hij heeft MIJ even uitgeprobeerd! Ik voelde me helemaal een beginner, mijn houding was niks, mijn zit was drama en dat lieve paard is echt moeilijk! te rijden!!Maar wel heel !!
Ik heb de laatste jaren veel te weinig op andere paarden gereden, dus ik kan er gewoon niks van!
Ik weet nu wel weer wat het is om een paard met wat meer beweging te rijden. Koko zit wel lekker, maar hij heeft gewoon meer beweging dan Warenko. Warenko zit heerlijk, maar zijn gangen zijn wat vlakker.
Koko laat zich niet zo maar naar voren drijven en sturen door mij, hij vond het maar raar!Hij heeft stiekem gegniffeld, zeker weten!
Straks ga ik kijken of ik hem over een hindernisje krijg! Ik verwacht veel gejuich.... *o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 11:44

fieke, gisteren is lin teruggekomen van vakantie! Ik ben haar zo wel even, kun je gewoon gaan springen!

gisteren was yus nogal, eh, opgewonden zeg maar en de aanvallende owen was ook erg eng (logisch, zelfs ik vond m eng )
Dus we hebben flink gereden gisteren zodat meneer zn energie kwijt was

Eefje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 12:24

Iedereen heel veel plezier met het springen!!!
Jet, ben erg benieuwd of je samen met Ko over de hindernissen heen komt!!!! (ik doe het je in ieder geval niet na! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 13:58

ja, het zijn leuke foto's van gisteren ireen! gekke jol, ze vond het prachtig in het water! ze was fantastisch!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 16:46

Forget it! Ik ben niet met Koko over een hindernis gegaan. Ik durfde het niet helemaal aan, ik heb ook ruim 20 jaar niet meer gesprongen!
Ik heb wel even op hem gezeten, maar ik dacht...dat gaat nooit lukken! Anous heeft een laag kruisje met hem gesprongen en Ghitta is echt met hem aan de gang gegaan! Dat was nog niet zo eenvoudig, maar ja, die jeugd van tegenwoordig durft dat wel aan! Hij deed het wel goed met Ghitta, ondanks een paar weigeringen...
Ik heb met Warenko twee keer een sprongetje gedaan over een kruisje, lekker laag! Zarah heeft het echte werk met hem verricht. Zoals gewoonlijk....!!
Volgende keer wil ik wel ietsje hoger proberen, met mijn eigen paard!

Koko is leuk, maar heel moeilijk. Ik heb veel bewondering voor mensen die iets met hem kunnen!

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:13

Hallo mensen,

Eindelijk kan ik er ook op hoor!!!

Nu kan ik tenminste ook eens meepraten en hoef ik niet meer te horen dat ik op bokt sta.....

tot snel

Groetjes

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:32

gezellig dat je er ook ben valerie

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 17:45

Heeey Val, jij bent eindelijk op Bokt. Kan ik geen rare dingen meer over je zeggen hihi... Maar je kunt nu eindelijk meepraten over veel zinnige en onzinnige dingen...Welcome to Stal Midden Delfland roddels

Jammer Jet, dat het niet helemaal lekker ging met Ko. Gister was hij je ook al aan het uitproberen hé!? Maar je eigen knollie is natuurlijk altijd de beste Ging het goed met alle paardjes, wie deden er eigenlijk allemaal mee??

Wat een mooie foto's van Evita en Jolly zeg! Anique, jij hebt echt gezwommen met Jol hé, ze stond volgens mij niet meer met haar benen op de bodem..

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:05

Kim en Jitta (verzorgster maar heb geen idee of ik het goed schrijf ) hebben gesprongen met Moskai, Zarah met Warenko, Fieke (twinkelbel;) op Yus, dochter van monique en Maaike met Xanta, ghitta met Freed en later dus ook met Ko (60 cm)
Ko was bij het losrijden ietswat jolig, bij aanspringen galop...
Hij maakte een paar rare sprongen/bokken door de bak heen, maar ben wel blijven zitten
Hij dacht waarsch dat hij al over de hoge hindernis heenmocht maar nee we gingen er lekker langs, want hoger dan 40 cm ga ik dus echt niet
Ik heb weer voor het eerst over een kruisje gesprongen van 40 cm, voel me echt
En Jet, Ghitta had vorig jaar ook al een keertje gesprongen met Ko

Als iemand denkt dat'ie kan rijden moet diegene Ko maar eens proberen Hij is niet gemeen, alleen liever lui dan moe

Val, welkom op het roddeltopic

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 18:13

Haha die Ko, wat is het ook een lekker ding hé. Eentje met een gebruiksaanwijzing die je eerst even aandachtig door moet lezen Het waren er dus best wel veel die hebben gesprongen, was het niet warm? Het zou eigenlijk met bakken naar beneden komen, veel onweer en hagel maar ik heb nog niks gezien. Zal vanavond wel weer komen denk ik

Wie heeft er het hoogst gesprongen???

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:09

Heeft het springen moeten missen.
Maar heeft zelf een waanzinnige dag gehad met Whisper en Orlando.
Lekker heel het park door gestapt toen de andere kant op gegaan.
Bij me stiefdochter en haar man langst geweest.
Mijn kleindochter dorst er niet op (is pas 2jr) wel is me schoonzoon er op gegaan.
Whahahah was wel lache heel de buurt mocht met hem ff voorop mee rijden (de kleintjes uit de straat).
Toen zijn we naar ons huis wezen stappen lekker afgezadelt halster om en in het veld lekker laten grazen.
Zelf daarna ff thuis wezen eten en toen weer terug naar stal.
Nog ff poep wezen scheppen en toen was onze fijne dag weer om.
Nou zoals jullie al horen een drukke dag maar ben er wel voldaan van.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:13

Met Moskai hebben ze geloof ik het hoogst gesprongen.

Ik heb nog wat bodemonderzoek gedaan, toen Yus probeerde op zijn knieën te landen na de sprong. Moet zeggen dat een zware bodem ook zijn voordelen heeft. Dat valt lekker zacht.

Vanavond heb ik nog even op Vienna gereden. De tandartsbehandeling heeft geholpen, ze gooit niet meer met haar hoofd en ik kan nu ook op links sturen. Ik heb een minuut of vijf los gedraafd en kon zelfs een soort van hand veranderen (een rechte lijn of ze net een fles Wodka op had) en paaseieren (voltes) rijden. Het gaat echt super en ik ben ook helemaal trots op mijn paardje.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 21:16

Anique_Vaandrig schreef:
fieke, gisteren is lin teruggekomen van vakantie! Ik ben haar zo wel even, kun je gewoon gaan springen!

Ze is vandaag pas teruggekomen, en natuurlijk ben ik gewoon gaan springen. Ik ken Linda al langer dan vandaag, en weet dat ze het best vind. Ik heb haar zelf nog gesproken, zodat ze wist dat ik gesprongen heb.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:28

Evita heeft ook een paar "pasjes" gezwommen, ze durfde in het begin en vorige keer niet echt diep te gaan, als ze de grond dan niet meer zo goed voelde vond ze het eng.. maar uiteindelijk vond ze het heel leuk gisteren! ze ging steeds heel hard snorkelen met haar neus in het water, was geen gezicht

leuk hoor dat het springen goed is gegaan! ik ga met evita binnenkort ook wat balkjes en lage sprongetjes doen, Evita vind springen heel leuk, maar ik ben bang dat het niet zo fijn is voor haar voorbenen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:14

Goedemorgen allemaal, wat een baggerweer is het! Ik ben de rest van de dag vrij, krijg je dit.

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:18

Twinklebel schreef:
Goedemorgen allemaal, wat een baggerweer is het! Ik ben de rest van de dag vrij, krijg je dit.

Goeiemorgen!!
Je kunt wel merken dat het vakantieperiode is, tis meteen een stuk rustiger op bokt

Het is idd baggerweer, gatver.. ik zit dan wel de hele dag op kantoor, maar ik zou vanavond les hebben en als het zo blijft regenen dan gaat dat vast niet door dan heb ik pas volgende week donderdag weer les