Melanie_B schreef:Kirsten D, wat leuk dat je moeder opzoek is naar een paard!

Wat voor paard zoekt ze?
Ze is opzoek naar een paard wat de oefeningen kan, zodat ze daar van kan leren. Daarnaast gewoon eentje die het buiten rijden leuk vind.
Samn past echt prima in de beschrijving en ik kan er afentoe mee springen.
Citaat:
Ohjaa? Hoe dan?
Denk dat als jij even met alle paarden op een gemiddelde handelsstal dan wel even aan de gang
mag kan gaan.. even lekker grondwerken met de dieren, en uiteindelijk kan er een ander bitje in..
Nee, sorry.. Daar geloof ik echt niet in,.
Ik ben eigenlijk totaal tegen er 'ff' een scherper bitje erin hangen, omdat het ander niet gaat.
Een enkel gebroken, dubbel gebroken, heb ik geen probleem mee.
Maar hoevaak ik wel niet gehoord heb: Moet jij er geen lepelbit(of hoe dat ding ook heet:P) erin hangen, omdat Venice der tong eruit hangt.
Venice gooit een deel psysich der tong eruit, aangezien ze het nu al 3 jaar doet, maar als ze in balans loopt en ontspannen is, doet ze het niet.
Waarom zou ik er dan zo'n bit in hangen?
Dat vind ik bijvoorbeeld ook van een pessoabit bij het springen.
Omdat wij een paard anders niet door een parcour krijgen, moeten wij een strenger bit in hangen?
Ik zou dan denken, ga terug naar de basis, want daar zit wat fout.
Een paard kan heet worden, maar moet inprincipe in alle omstandigheden gehoorzaam zijn.
Manegepaarden lopen toch ook gewoon op enkelgebroken bitjes?
Ook alle paarden die binnen komen en nog wel staan te stuiteren, dus ik denk dat je er met wat tijd en geduld, ver kan komen.