Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lied

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:41

Heee juul! Hoe was het op vlie??

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:03

Jaaaa super natuurlijk! Het was alleen super super druk!! mooi natuurlijk! 5 uren per dag gereden en lange dagen en alleen maar op Teun eigelijk en Blossom Knipoog Blossom en Mango zijn er ook weer en zien er supergoed uit! En we zijn nog uit eten geweest met personeel, supergezellig en misschien zijn er volgend jaar 2 veulentjes bij! Junior heeft marimba en blossom gedekt Lachen hoop zo dat het gelukt is! KWPN x Fries en Ierse Tinker x Clydesdale x Fries, erg benieuwd wat er dan uit komt!

En met Koninginnedag zijn Sharon en ik om 5 uur uit bed gegaan en moesten we met Melle en Haico om half 7 op het kerkplein in het dorp zijn, dan gaan er twee mannen op; in 'klederdracht' en roepen om in het hele dorp dat de koningin jarig is incl trompet! We hadden ze gebandageerd en mooie lintjes om gedaan en de hoofdstellen versierd!

In juni ga ik nog een paar dagen voor de fun, we gaan dan parcourtje bouwen in het bos en crossen/springen Haha! en 7 juli tot eind aug naar vlieeeeland heb er zon zin in!!!

En ik ga na de zomer mn laatste jaar in en kan dan in mn vrije ruimte een vak naar keuze kiezen ook buiten de opleiding! Ik ga kijken of ik op het van Hall bij paard en management een moduul volgen kan! Iemand hier die die opleiding doet?

Jij nog wat leuks gedaan lied??? nog gereden? Koninginnedag gevierd enzo??

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:15

Oooh Juul! Wat vet!! Haha! Je hebt je wel vermaakt zo te horen Haha! En dan in de zomervakantie weer vet lang!!! Haha! Super! Wat is er nou beter dan de hele dag lekker tussen de paarden Haha! In juni ga je niet werken? Gewoon lekker rijden Haha! Heerlijk man!!

Wat lief dat Haico en Melle versierd waren! Das echt wel heel gaaf zeg! Met trompet en alles... Vonden ze het zelf ook leuk? Tong uitsteken

En elke dag 5 uren rijden, toe maar weer! het was natuurlijk ook supermooi weer, dus iedereen natuurlijk naar het eiland Tong uitsteken Gingen ze ook hard op het strand?? Tong uitsteken En hoe is het met Henco?????? En leuk dat Blossom en mango er weer zijn!! Lieve peerdies... wel jammer dat ik ze niet heb kunnen aaien Tong uitsteken

Waar zijn jullie wezen eten? Het Badhuys?????? Tong uitsteken Haha.. Echt vet dat Marimba en Blossom gedekt zijn!!!! Dat worden vast vet mooie veulens!!!! Haha! Irco was toch ook een KWPN x Fries? Die vond ik altijd zo mooi, net een bruine fries Lachen

Nouja... mijn verhalen zijn dus niet zo spetterend Tong uitsteken Haha.. ik had ook geen vakantie Boos! maar koninginnenacht was eeerg leuk, in Noa! Tong uitsteken En koninginnedag was niks aan, te druk en te brak Tong uitsteken
Verder moest ik veel voor school doen. Wel woensdag nog gesprongen in de les. Ik zat op zon cool paard! maar ik blijf niet echt een springfan en dat merkte ik soms wel. Ik kan het wel, maar ik hou nog stukje angst.. geef mij maar dressuur Haha! Haha! Enne... even zien.. toen weer naar lwd en zaterdag bevrijdingsdag in groningen gevierd. Was heel gezellig! Mooi weer, hele dag lekker relaxen en muziek luisteren. En zondag opdr maken... :S En toen was de week voorbij Tong uitsteken haha..

Ik ben echt toe aan vakantie!!!! Ik wil gewoon niet meer.. het wil ook niet meer... die opdrachten maken enzo lukt gewoon niet... Boos! niet leuk... ik wil lekker vakantie en weer naar ameland!! Haha! Oeeeeh.. ik ga trouwens in de zomervakantie zes dagen naar Londen!!! Haha! Heb er zon zin in!! Haha! Ga ik ook voor het eerst vliegen :S wuuuuh...

Oh trouwens juul, wanneer gaan we naar Divoza????? Haha! Haha! Jeetje, dit wordt zo wel een lang verhaal zeg Tong uitsteken Ik stop maar anders willen jullie em vast niet meer lezen Tong uitsteken

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:32

Pfff, die man van de hoofdstellen is eindelijk terug... Zal zo met hem om tafel om te overleggen voor jullie Tong uitsteken

Weet iig al wel dat er geen hele bijzondere bij zitten (geen v-frontriem of witte iig). Wel bruin & zwart, alleen met aannoer-neusriem, en ik hoop dat ik nog wat bling bling kan lospeuteren. Ze zien er iig goed uit! Veel mooier dan de mijne Tong uitsteken (goede teugels + aan twee kanten geverfd + goed leer).

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:36

Met henco alles goed, alleen een dagje was hij zo zielig, dat vertel ik nog wel, alleen de paarden waren moe, op het strand gingen ze niet zo hard als toen met ons Knipoog logisch omdat ze veel lopen! Wanneer we naar Divoza gaan? Ik wil even sparen want wil een jas en broek kopen maar ik dacht eind deze maand? Naaa ik ga wel helpen natuurlijk dan in juni maar het is dan heeeeel rustig in juni dus vandaar dat we dat gaan doen dan Lachen even 2 daagjes ofzo Lachen lekker springen door het bos!

We zijn niet naar het Badhuys geweest, naar de Luntine, dat zit naast de snackbar waar we een ijsje gegeten hebben! Melle is altijd heel braaf, die geeft niks om trompet geluid, haico was even afwachten maar die was ook braaf! En we gingen nog voor de fanfare uitstappen haha vet leuk was dat!

Leuk dat je naar London gaat! Erg leuke stad!! Met vriendinnen? Bij mij wil opdrachten maken ook niet!!! Grrrrr EN dus weer gesprongen??? Leuk man! Toch goed om het weer een keer te doen! Ik zal morgen ook weer Black rijden, zondag was ik zo moe en gaar dat we alleen de paarden gevoerd hebben en toen weggegaan zijn! Wanneer ga jij weer naar Ameland?? En hoe lang?

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:38

@ lupi: nou ik hoef geen bijzondere hoor! Als het maat cob is met hoge/gecombineerde neusriem ben ik al tevreden. Haha! We krijgen ze ook al gratis! Wanneer komen ze dan? Lachen

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:40

Ze zijn er al Knipoog Hij heeft alleen geen hoge neusriem volgens mij, alleen combi aansnoer, maar wel mooie : volgens mij zitten deze beter dan de hoge neusriemen die hij eerst had, lekker soepel en veel ruimte. (ik heb er al eentje in handen gehad Knipoog )

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:42

oowwww ze zijn er al? Lachen zijn het lage neusriemen dan? combi-aansnoer zijn toch ook hoge neusriemen Knipoog

Ben benieuwd!

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:46

euh ja xD Ik ben niet helemaal wakker geloof ik Tong uitsteken Hoge neusriem, met sperriempje en dan aansnoer om vast te maken. Die hij mij gaf had geen diamantjes of inleg als versiering, gewoon zwarte frontriem. Hij had zwart met zwart onderlegt, zwart met wit onderlegt (neus, front en achter de oren!) en bruin met zwart onderlegt. Moet even wat uit typen nu, maar daarna ga ik er even langs.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:49

Was Henco zielig??? Is idd ook logisch dat de paarden niet zo hard gingen als ze zoveel moeten lopen Lachen

Ja, dacht ook eind van deze maand naar Divoza. We zien wel even. Na stufi ofzo.

Ik ga met twee vriendinnen naar Londen, ljikt me heel leuk Haha! Hoe was het met Black na zn weekje vakantie? Ik ga 8 juli weer naar Ameland en dan tot 12 augustus. Heb er zin in!!! Haha!

relaxed dat die hoofdstellen al klaar zijn! ben ook benieuwd hoe ze eruit zien Haha!

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 12:51

Owkee ik dacht al Tong uitsteken! Ik vind zwart met wit onderlegd en bruin met zwart onderlegd wel mooi! Met inleg/of diamantjes geeft niks! Als het maar stevig is en goed leer is! Wij zullen ze eens grondig testen Tong uitsteken hehe...

We horen het wel van je Lachen Succes op stage...

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 14:30

Bah, hij kon niet Verdrietig Heb nu een afspraak gemaakt voor morgen 4u, daarna weten jullie meer.

Wat gaan jullie doen eerst volgende keer met rijden? Ik ga denk ik weer eens overgangen doen, haar lekker scherp aan het been rijden Haha! (ik probeer ideeen op te doen Tong uitsteken)

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:42

Heyhey,
Welkom terug Juul! Ik heb fototjes van Wapper voor je Knipoog
Post ze zo Knipoog

Ben net terug van de manege dus en ik mocht op Kai rijden! Zo zeg, wat heeft Nadine een lekker zadel!
Kai is ook stukken vooruit gegaan, alleen soms nog wat scheefjes Knipoog Maar heb iig heerlijk gereden in m'n spijkerbroek...

Die mensen die BB hadden gekocht hebben nu een nieuwe, echt een plaatje! Stond bijna te kwijlen. Jammer dat het rijtechnisch niet zo lekker liep, maar wat een beest zeg!
Zwart, kolletje en een lange benen! Zo mooi Haha!

@ Lupi, leuk dat ze er zijn! Kies maar een mooie uit Knipoog Wanneer kan ik um ophalen? Dan cross ik even bij je langs Haha! Kan zelfs wel vanuit het werk Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 15:49

Ah leuk dat de hoofdstellen er zijn! Simpel kan ook leuk zijn toch Knipoog

Jaaaaa, Rianne heeft even op Kai gereden, en in mijn overheerlijke zadel gezeten Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:36

Wapper!

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ik vond Wapper er wel goed uit zien, lekker buikje Knipoog Heel vriendelijk keek ze uit haar oogjes, een echt vriendelijk paard weer!
Maar ik schrok eigenlijk best wel van Choco. Die pony is dun, heeft een dikke vacht en kijkt gewoon veel minder opgewekt. Spieren in zijn rug ontbreken best wel erg en tja, hij lijkt gewoon oud...
Loulou ziet er geweldig uit Knipoog Lekker rond Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:40

Oooooh, ben zo jaloeeeers rianne! Ik wil ook op kai rijden Tong uitsteken Ik ga kai horsenappen en meenemen naar utrecht Tong uitsteken

Heeft zij van BB weer een paard??? En volgens mij rijd ze niet eens zo vaak op BB zelf... mmmm

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 16:51

Ooowwwww!!! Dankjewel voor de foto's maken rianne!!

Wat super om wapper weer te zien! Ze ziet er inderdaad goed uit en een stuk vrolijker oogt ze! Ik mis dat paard, daar had ik echt een klik mee! Zou zo graag weer eens op haar willen rijden!!! Ik reed elke les, bijna dan, op haar en priveles... snik snik maar ben blij dat ze er zo goed uit ziet! Als ze in de wei staan kan ik daar wel eens langs fietsen!

Jammer van choco trouwens...

las ik nou laatst dat marisca niet meer terug komt op de lwd manege?

Iedereen verder een leuke vakantie gehad trouwens?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:56

Blacky is nu weer van Wilfred, ze hebben het paard ingeruild en een beetje bijbetaald.
Primeur is echt een heel leuk beestje vriendin van mij is ook de eigenaresse van het paard, ze rijd er echt heel leuk op.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 18:59

Ik dacht dat ze zo weg was van black??? Wordt black nu lease paard??

Maar dat nieuwe paard ziet er leuk uit dus? Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:18

Zo ontzettend gaaf!
Ik vond erg veel op een Engels Volbloed lijken, slank, snel hoge benen en fel!
Het lopen kan ik het beste vergelijken met dat van LadyDi. Lange benen die alle kanten op gaan. Sloeg regelmatig met haar voorbenen tegen elkaar, vandaar de peesjes. Heel veel onstabiliteit in de benen, weinig controle erover leek wel, maar toen ik vroeg of het een jong paardje was zei ze van niet.

Ik vond haar wel ontzettend slecht gereden. Kan zijn vanwege het nieuwige.. maar ik betwijfel het.
Ze kwam de bak binnen, paard eigenlijk in de krul, hoorde het bit/de tanden knarsen. Beestje liep vreselijk over haar tempo en dan nog die voetjes alle kanten op. Toen die vrouw stopte om haar vest uit te doen en lange teugel gaf, schoot het koppie helemaal omhoog.
Tóen ze eindelijk stil stond dan hea.. Echt pijnlijk hoog ging dat hoofd, stukken hoger dan Kai in zijn slechte tijd. Vandaar ook de vastgezette handen tijdens het rijden denk ik.. geeft iig wel een verklarig Knipoog

Draf en galop waren net zo over het tempo heen als de stap. Het lijkt me een heel gaaf, maar heel heet paardje om te rijden, je kon duidelijk zien dat ze nog wel aan het zoeken waren. Alleen.. dan wil ze terug, zit dus aan die teugels en duikt naar voren, dan stopt die niet echt snel..
Paardje kan ook leuk wijken, naar links beter dan naar rechts en heeft gewoon schitterende gangen.
Maar pff.. heb me wel zitten ergeren aan sommige dingen, paardje moet opzij, gaat te snel, dus ze 'neemt' haar terug, en schopt keihard die sporen erin. Paardje bijna omhoog dus.
Na een tijdje kwam toch wel een beetje ontspanning, zakte het hoofdje echt en liep ze beter over haar rug en dat was een heel mooi stukje. Toen reed die vrouw ook meteen stukken beter en dat moet heerlijk gezeten hebben Haha!

Moest op een gegeven moment wel lachen. Paardje liep vrij hoog met haar hoofd in draf, dus die vrouw in verlichte zit en lengte geven in de teugels. 'Toe, maar, zak maar met je hoofdje' Heeft ze wel twee rondjes vol gehouden.
Dus zo gek vinden ze je nog niet Judith Haha! Ook zij zien er wel resulaat in Knipoog

Maar het is echt een plaatje, zo mooi. Het type paard dat je niet vaak IRL tegen zal komen en waar je meteen verliefd op wordt. Schitterende gangen, en wanneer die onspanning er komt zullen ze zeker nog goed scoren op de wedstrijden.

Vond het ook echt wel een paardje voor jou Lied.

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 19:24

JuuLePuul schreef:
En ik ga na de zomer mn laatste jaar in en kan dan in mn vrije ruimte een vak naar keuze kiezen ook buiten de opleiding! Ik ga kijken of ik op het van Hall bij paard en management een moduul volgen kan! Iemand hier die die opleiding doet?

Ja dat heb ik gedaan, (afgerond in 2005).

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 19:53

Owkee, HBO niveau is dat he? Weet jij misschien met wie ik contact kan opnemen of wie daar wat van af zou kunnen weten? Ik wil in de vrije ruimte van mn 4e jaar communicatie een moduul gaan volgen bij paard en management als dat mogelijk is. We mogen ook een minor kiezen buiten de opleiding namelijk wat niet per direct met communicatie te maken moet hebben... ideaal leek me dat dus Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 20:01

Probeer Gerrit de Jong eens binnen het Van Hall Instituut. (en doe hem de groeten van mij Haha! )

En ja het is HBO Knipoog

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:27

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 20:35

RianneH schreef:
Zo ontzettend gaaf!

Vond het ook echt wel een paardje voor jou Lied.

Haha Haha! Leuk Haha!

Het klinkt idd een heeel leuk paardje zoals je het omschrijft!! Net een beetje Kai dus Haha! En kai is idd ook precies mijn paardje Knipoog Ben benieuwd hoe het over een tijdje gaat dan... als je nu zegt dat er op een gegeven moment wel ontspanning was en dat die vrouw ook verlicht ging zitten.. dan klinkt het wel goed..

Ik geloof dat ik maar snel weer eens even langs de manege moet Tong uitsteken Ik mis weer veel te veel Tong uitsteken