Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
x_Charlie schreef:Fleury schreef:Hier staan alle F proefjes tot en met F 12 opIs een handige site daarvoor!
http://www.vem-online.nl/kampioenschap/fnrs.html
Vandaag heb ik op de pony gereden waar ik op 12 november F7b mee ga rijden en heb er nu nog meer zin in want het is echt een leuke pony!Ik had er al ruim 1,5 jaar niet meer binnen op gereden maar heb hem gekozen omdat ik er graag nog eens op zou willen rijden en dat mag wel in de lessen naar de wedstrijd toe
Die zijn ook fout! Ik heb nu de F6B proef voor me (ik moet de F6A hebben) en die begint met:
A-X Binnenkomen in arbeidsdraf.
X Halthouden en groeten.
Voorwaarts in arbeidsdraf.
Bij C Linkerhand doorzitten.
En als ik dan kijk op die site (en op de andere sites die gegeven zijn) beginnen die proefjes al heel anders!Heel raar, heeft iemand misschien wèl de goeie?
Shalimar schreef:Waarom zou je het niet doen? Misschien gaat het nu wel veel beter omdat je nu weet hoe dat paard loopt...kan je niet gewoon het proefje oefenen in de les? Dat doen wij ook altijd...en dan weet je precies waar je aan moet werken in de les....
Loje schreef:leuk topic dit, ik vind die fproefjes echt heel leuk. Ik moet nu over 2 weken F8 starten, als het goed is F8B. Maarr... ik snao het niet helemaal. In de F8A zit namelijk een slangenvolte met 3 bogen, een gebroken lijn 5 meter en zijn de voltes in galop op het midden ipv van bij A en C. Waarom in hemelsnaam is dat verschil tussen f8a en b zo groot? Ik vind persoonlijk de b dan makkelijker, een slangenvolte rij ik altijd verkeerd. Kvind het maar vaag, maar op al die sites staan die proefjes zo. Ik leer toch maar de B uit mn hoofd want vorige keer hadden we A proeven. iemand die de reden van die verschillen weet?
Flurk schreef:inderdaad ja en op deze manege waar ik zaterdagavond heen ga moeten de mensen 4x de proef halen anders mogen ze vanuit de manege daar niet verder naar het volgende niveau