doen jullie ook aan f proeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: doen jullie ook aan f proeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:00

Hier de F6A zoals in het FNRS boekje staat:

A-X binnekomen in arbeidsdraf
X arbeidsstap
Tussen X en G halthouden en groeten
Voorwaarts in arbeidsdraf,
C linkerhand
E afwenden en overgaan in arbeidsstap
Op de lijn E-X-B halthouden en enkele seconden stilstaan
Voorwaarts in arbeidsdraf
B rechterhand
Tussen A en K arbeidsstap
K-B van hand veranderen, daarbij de hals laten strekken
Tussen B en M teugels op maat maken
Tussen M en C arbeidsdraf
E-X-B Door een S van hand veranderen, doorzitten, blijven doorzitten
Tussen F en A arbeidsgalop rechts aanspringen
E-B-E grote volte
Tussen H en C arbeidsdraf
M-X-K van hand veranderen, daarbij
Tussen M en X arbeidsstap
Tussen X en K arbeidsdraf, doorzitten
Tussen K en A arbeidsgalop rechts aanspringen
B-E-B grote volte
Tussen M en C arbeidsdraf
H-X-F van hand veranderen, daarbij enkele passen de draf verruimen
A afwenden
X arbeidsstap
Tussen X en G halthouden en groeten
Voorwaarts in vrije stap de rijbaan verlaten

Cortes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 18:32

zit in de F8

XwendyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:08

vanmorgen F13 gestart voor t eerst en nog eerste geworden ook Tong uitsteken

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:28

Over 2 weekjes weer starten Lachen in de F8B...! Haha!

@ XwendyX = heb je terug gepb't!

x_Charlie schreef:
Fleury schreef:
Hier staan alle F proefjes tot en met F 12 op Lachen Is een handige site daarvoor!

http://www.vem-online.nl/kampioenschap/fnrs.html

Vandaag heb ik op de pony gereden waar ik op 12 november F7b mee ga rijden en heb er nu nog meer zin in want het is echt een leuke pony! Lachen Ik had er al ruim 1,5 jaar niet meer binnen op gereden maar heb hem gekozen omdat ik er graag nog eens op zou willen rijden en dat mag wel in de lessen naar de wedstrijd toe Knipoog

Die zijn ook fout! Ik heb nu de F6B proef voor me (ik moet de F6A hebben) en die begint met:
A-X Binnenkomen in arbeidsdraf.
X Halthouden en groeten.
Voorwaarts in arbeidsdraf.
Bij C Linkerhand doorzitten.
En als ik dan kijk op die site (en op de andere sites die gegeven zijn) beginnen die proefjes al heel anders! Verward Heel raar, heeft iemand misschien wèl de goeie?

Ik zou een boekje kopen, weet je zeker dat je goede hebt

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 16:58

ik zit te twijfelen om 12 november weer proefje te gaan rijden. Zoals jullie hebben kunnen lezen ging het de vorige keer niet zo. Zou dan gaan om F4A + de theorie en dan weer hetzelfde paard.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:08

Waarom zou je het niet doen? Misschien gaat het nu wel veel beter omdat je nu weet hoe dat paard loopt...kan je niet gewoon het proefje oefenen in de les? Dat doen wij ook altijd...en dan weet je precies waar je aan moet werken in de les....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:32

als ik elke x dat ik gezakt ben zou hebben gedacht aan stoppen was ik nu al 7 x gestop.. mijn paard heeft een blessure in zn rechter achterbeen .. loopt dus soms beter dan anders dan heb i geluk anders niet .. op andere paarden haal ik het altijd maar dit blijf een uitdaging daarom rij ik op hem!!

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:04

Ze was de vorige keer niet gezakt hoor Knipoog Maar de paard ging met inrijden heel erg bokken, en tijdes de proef ook nog een keer.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:08

Yeeeeh, ik heb vandaag voor het eerst meegedaan, kon instromen in de F6 en heb vandaag voor allebei de keren een promotiepunt gereden Haha!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:14

ow okej .. ja maar dat ik zak komt meestal omdat mijn paard .. door die blessure bokt en als dat in de inzet van een volte is krijg je die volte dus niet mooi (hij bokt altijd precies op dat moment Verward ) van daar Tong uitsteken

_Laris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:22

Wat flauw dat ie het telkens op hetzelfde moment doet Tong uitsteken Maarja.. als het door een blussure komt, kan hij der ook niks aan doen Tong uitsteken

Loje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 21:24

leuk topic dit, ik vind die fproefjes echt heel leuk. Ik moet nu over 2 weken F8 starten, als het goed is F8B. Maarr... ik snao het niet helemaal. In de F8A zit namelijk een slangenvolte met 3 bogen, een gebroken lijn 5 meter en zijn de voltes in galop op het midden ipv van bij A en C. Waarom in hemelsnaam is dat verschil tussen f8a en b zo groot? Ik vind persoonlijk de b dan makkelijker, een slangenvolte rij ik altijd verkeerd. Kvind het maar vaag, maar op al die sites staan die proefjes zo. Ik leer toch maar de B uit mn hoofd want vorige keer hadden we A proeven. iemand die de reden van die verschillen weet?

M_hOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:36

* pakt boekje erbij om te checken Knipoog *
Bij de B zijn er wel voltes 10 meter, en de galopvoltes ook weer op het midden, en nu ook door een S van handveranderen.
Waarom het verschil? Geen idee..!!

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 15:07

bij ons doen ze het helemaal nog niet lang alleen 2 eigen ponys rijden f7

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:25

Shalimar schreef:
Waarom zou je het niet doen? Misschien gaat het nu wel veel beter omdat je nu weet hoe dat paard loopt...kan je niet gewoon het proefje oefenen in de les? Dat doen wij ook altijd...en dan weet je precies waar je aan moet werken in de les....

Nou dat is dus het probleem paard reageerde volledig anders dan in de les, want in princiepe kan ik met gemak deze proefjes rijden. Het is ook alleen het inrijden waarmee ik al bokkend de bak door ben geweest en echt op het punt stond af te stappen want zat zo Huilen op m'n paard. Ik hoefde m'n been maar aan te leggen en daar gingen we al.

Proefje zelf gewoon gehaald maar kan niet zeggen dat ik er een goed gevoel over had.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 16:27

Loje schreef:
leuk topic dit, ik vind die fproefjes echt heel leuk. Ik moet nu over 2 weken F8 starten, als het goed is F8B. Maarr... ik snao het niet helemaal. In de F8A zit namelijk een slangenvolte met 3 bogen, een gebroken lijn 5 meter en zijn de voltes in galop op het midden ipv van bij A en C. Waarom in hemelsnaam is dat verschil tussen f8a en b zo groot? Ik vind persoonlijk de b dan makkelijker, een slangenvolte rij ik altijd verkeerd. Kvind het maar vaag, maar op al die sites staan die proefjes zo. Ik leer toch maar de B uit mn hoofd want vorige keer hadden we A proeven. iemand die de reden van die verschillen weet?

Dat is toch bij elke niveau zo? Want in de F4A moet je gallopvolgte bij a of C doen en bij de F4 B alleen op het midden.

Reden weet ik niet ik vermoed dat het voor de afwisseling gedaan wordt en dat je niet 2x dezelfde proef moet rijden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 18:51

Ik rij 10 november F7B en daar is de volte in galop ook bij de C...is denk ik idd voor de afwisseling..ik persoonlijk heb hem liever bij de E en de B...Haha!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:45

a.s weekend ga ik weer eens jureren en eindelijk krijg ik dan iemand die de F13 start dus ik ben zeer benieuwd

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:30

Leuk joh! Ik heb er nu 3 gezien en 1 promotiepunt kunnen uitdelen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:39

Ik had verwacht er meer te zien want toen ze er niet waren zat iedereen te klagen dat ze niet verder konden dan F12 maar schijnbaar was dat meer grootspraak dan werkelijkheid

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:55

Zo ken ik F10 ruiters die zich heel erg druk lopen te maken dat ze de nieuwe proefjes nergens kunnen kopen of downloaden, terwijl ze nog lang niet klaar zijn met de 10, laat staan 11 en 12!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:59

inderdaad ja en op deze manege waar ik zaterdagavond heen ga moeten de mensen 4x de proef halen anders mogen ze vanuit de manege daar niet verder naar het volgende niveau

VBJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:29

Flurk schreef:
inderdaad ja en op deze manege waar ik zaterdagavond heen ga moeten de mensen 4x de proef halen anders mogen ze vanuit de manege daar niet verder naar het volgende niveau

Dat is bij ons ook zo. Je moet 5 pp halen. Dat doen ze omdat ze veel wedstrijden organiseren en omdat je zo veel wedstrijdervaring krijgt. Ikzelf vind het wel prettig, dan heb je bij het volgende 'niveau' minder moeite heb ik gemerkt. En je kan de 2 proeven die je moet rijden kan je aan het einde vlekkeloos.

op 29 oktober is er weer wedstrijd Haha! Clown Ik rij F4 (+4 dacht ik.)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:26

Ik heb vanavond F7a gereden met 215 punten...ik vond het zelf niet zo goed gaan...wat slordig maar wel mijn punt dus. Wij hoeven gelukkig maar 2 PP te halen. Ik vond hem wel moeilijk...ik reed namelijk vorige week F6b en daar had ik 227 en nu dus 215...maar ik vind de proef wel leuker....Ja

Niet geheel onbelangrijk is dat ik vanavond de wisselbeker dressuur heb gewonnen met 477 punten. Haha! Ik had voor de F3 244 en voor de F5 233....dus het hoogste van iedereen...ik ben nu echt superblij!!! Ja

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:46

ik moet de 27ste 4b rijden ik heb het proefje nog nooit geoefend en ik rij op een pony die daar voor al 1,5 tot 2,5 uur heeft gelopen dus tijdens het inrijden zal ik wel veel stappen nou ik verwacht er dus niet veel van maar heeft iemand tips?