ponykamp manege van loon?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:04

CarThi schreef:
@wopkelover: er wordt wel buiten gereden, maar alleen bij voldoende ervaring. Je moet een paard/pony wel kunnen controleren buiten. Er zijn daar te veel dingen gebeurt tijdens de ritten en dit willen ze voorkomen.
Afgelopen zomer wilde een meisje zo graag naar buiten, dat meneer van Loon haar net heeft laten slagen voor de test. Ze ging naar buiten en viel van haar paard doordat ze de teugels lang liet en niet oplette. Paard loopt in zijn eentje terug naar stal (gelukkig maar!), waarbij hij 2 straten moest oversteken. Dit had veel erger kunnen aflopen! Ook zijn de paarden al een paar keer op hol geslagen, waarbij er ook een aantal kinderen vanaf waren gevallen. Daarom worden die maatregelen dus genomen: heb je niet voldoende ervaring, dan ga je mee met de hittax zodat je toch op een 'buitenrit' kan. Dit is dan minder leuk, maar je kunt wel achterstevoren/liggend/staand etc. op je pony. Ook kan je hierdoor prachtige foto's maken van de Loonse en Drunense duinen!

Kijk dit snap ik ook wel, maar ik ben er een keer op een doordeweekse dag een buitenrit gaan maken. Opstappen en wegwezen, toen werd er niet eens gekeken of je rijden kon. Moesten dan ook onderweg superlang wachten omdat een meisje niet meer durfde. Kunnen ze beter altijd van te voren even kijken hoe het gaat, ipv alleen met de ponykampen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:21

CarThi schreef:
Ik moet zeggen, ik ben er een 6-tal weken leiding geweest tijdens de zomerkampen, en ik vindt de dekjes persoonlijk ook geen superidee. Als het gewoon allemaal simpele dekjes waren, die allemaal wit waren, dan konden die toch ook gewoon op hogere temperatuur gewassen worden?

Ik vind de banden om de hals ook niet zo'n goed idee, maar ja... het is niet mijn manege, dus ik kan er niet veel over zeggen.

@wopkelover: er wordt wel buiten gereden, maar alleen bij voldoende ervaring. Je moet een paard/pony wel kunnen controleren buiten. Er zijn daar te veel dingen gebeurt tijdens de ritten en dit willen ze voorkomen.
Afgelopen zomer wilde een meisje zo graag naar buiten, dat meneer van Loon haar net heeft laten slagen voor de test. Ze ging naar buiten en viel van haar paard doordat ze de teugels lang liet en niet oplette. Paard loopt in zijn eentje terug naar stal (gelukkig maar!), waarbij hij 2 straten moest oversteken. Dit had veel erger kunnen aflopen! Ook zijn de paarden al een paar keer op hol geslagen, waarbij er ook een aantal kinderen vanaf waren gevallen. Daarom worden die maatregelen dus genomen: heb je niet voldoende ervaring, dan ga je mee met de hittax zodat je toch op een 'buitenrit' kan. Dit is dan minder leuk, maar je kunt wel achterstevoren/liggend/staand etc. op je pony. Ook kan je hierdoor prachtige foto's maken van de Loonse en Drunense duinen!

nee in die week werdt er dooor niemand buiten gereden .
mijn moeder werdt trouwens gebeld (bnedenk ik me nu ).
met de vraag of ik nog wilde komen i,v,m die hittax ).
gezien mijn moeder pas bij aankomst het bedrag zou betalen .
ze belde 2 weken voor de week dat ik mocht komen ..
toen waren er 2 haflingers (geloof ik ) op hol geslagen en de snelweg opgerent .
daarom mochten er de aankomende weken door niemand meer buiten worden gereden .

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:34

Pinokkio staat er nog =D

CarThi

Re: ponykamp manege van loon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:51

@ L_iek: ja dat is zeker waar! Ik heb er alleen de ponykampen begeleidt, dus ik zou niet weten hoe ze het verder doen voor een buitenrit...

Pinokkio staat er idd nog steeds ;-)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 01:17

Ik heb ff zitten kijken op de site maar kan iemand mij vertellen hoe die hittax nou precies in mekaar zit? Snap er niet veel van..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:27

ik wilde het uileggen maar mn tekening blijt niet goed

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:49

de hittax is een stellage op wielen waaraan de pony's vast staan en een trekpaard ervoor.
op deze manier kunnen mensen die niet kunnen rijden toch op de rug van een paard een tocht door de duinen maken(niet door losse zand maar ziet wel alles)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:56

wiebertje heeft een veulentje! :D

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:13

klopt een merrieveulen ;)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:56

NiNa_14 schreef:
de hittax is een stellage op wielen waaraan de pony's vast staan en een trekpaard ervoor.
op deze manier kunnen mensen die niet kunnen rijden toch op de rug van een paard een tocht door de duinen maken(niet door losse zand maar ziet wel alles)

Ah okee! maar dan staan ze met een touw eraan vast? Want op de foto heeft die linksvoor staat een witte, ik neem aan bandage om. Die heb je niet nodig neem ik aan? Denk dat het ook veel oefenen is om de paarden daar aan te laten wennen of niet?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:24

jouke_h schreef:
NiNa_14 schreef:

Ah okee! maar dan staan ze met een touw eraan vast? Want op de foto heeft die linksvoor staat een witte, ik neem aan bandage om. Die heb je niet nodig neem ik aan? Denk dat het ook veel oefenen is om de paarden daar aan te laten wennen of niet?

Jaa, met halster en touw zitten ze vast aan de hittax.
Er zijn nog een aantal paarden die meetrekken.
Die hebben dan ook nog een tuigje om.

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 20:10

Ik ben vorig jaar 1x met de hittax mee geweest, omdat ik de test nog niet had gereden ;)
was wel grappig voor een eertje, maar gewoon op bosrit is natuurlijk veeeeeel leuker!

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:18

jouke_h schreef:
NiNa_14 schreef:

dit valt eigenlijk altijd enorm mee, volgens mij wennen ze er altijd heel vlug aan ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:37

Ja ;)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:54

zucht... kamp 2011 duurt nog zoo lang x'D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 20:15

hahaha ja :P
ons mam is vergeten aan te betalen... grr....

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:42

Ghehe, moeten wij ook nog doen >.<
maarjaa, moet nog bellen voor die gratis proefles,
die dus eigenlijk gewoon 150 euro kost =P

lovecharmed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:15

ik ga komende zomer hier op ponykamp en ik ben benieuwd of er nog iemand van 30 juli tot 5 augustus komt:D
ik kom dan namelijk met mijn stiefzusje:D:D

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 18:24

Ik ben leiding in de week van 16 t/m 22 juli! Heb er superveel zin in, wordt echt een topweek!!

lovecharmed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:13

@carThi, weet je mis wie er leiding is in de week van 30 juli tot 5 augustus?

CarThi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 21:36

nee sorry ;) alleen in mijn eigen week weet ik het :)

iLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:27

Hey,
Ik ga dit jaar van 20 tot 26 augustus.
Vorig jaar ben ik ook op kamp geweest.
Erg naar mijn zin gehad (vandaar dat ik dit jaar weer ga).
Ben erg benieuwd op wie ik dit jaar moet rijden...
Hopelijk dezelfde als vorig jaar.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:59

Ik zat afgelopen Mei op Jerry, echt een superpaardje (L)

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 08:01

als wij van onze manege komen en een bosrit gaan maken,
valt er altijd wel iemand vanaf
en de laatste 2 keren waren dit ruiters die wel goed kunnen rijden..
dit zijn ze nu ondertussen wel gewend van ons volgens mij ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 08:03

Volgend jaar ga ik weer in mei /:D maar dan neem ik wel m'n eigen pony mee :)