Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

Re: Ei Ei Ei RSVA Bokkers zijn heel blij [Deel 11]

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:40

Wat voor lettertype zal ik gebruiken??

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:44

Denk dat een duidelijk maar boeiend lettertype wel het mooiste zou zijn. :)

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:47

Georgia vind ik altijd wel mooi en fijn te lezen :j .

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:49

Ik ga maar aan mijn presentatie over katten beginnen.
Is best lastig om het sociale gedrag van hun te vinden :*

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:52

Ja ik ben ook al gedeeltelijk begonnen ...
Maar ik moet ook vertellen over welke gedragingen ..
Ik weet niet eens wat daar mee bedoelt wordt :P ?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:52

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:57

Mel, nu vind ik het wel weer jammer dat als je op de pagina komt je gelijk die lap tekst krijgt.
Ik zou het leuker vinden als er bijvoorbeeld een begin pagina stond.
En dan met een foto vna jou en Rambo en dat Deze site gaat over mijen mijn bijrijdpaard Rambo.
En dan op een andere pagina het hele verhaal. Maar weet nietof je dat voor elkaar kan krijgen :P

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 10:57

Elja schreef:
Vandaag dus weer op mn koetje gereden!
Hij was zo lief toen ik hem uit de bak viste :+:
Rustig naar de manege gereden en de bak in.
Het was zooo druk!!
Gringo kon gewoon niet normaal rondjes lopen,
want continu liep er wel iemand voor de voeten..
Wel lekker gereden eigenlijk!
Het is nog zoo nog zo moeilijk op hem.. Maar er begint wel wat te komen denk ik :D

Kirsten, ik vond je netjes rijden op Dunja!
Nooortje zag er ook relaxt uit :j
En Gio mag de thiedemann wel een gaatje langer doen want ze liep wat kort :p
Maar je houding is mooi! Snap niet waarom jij niet door was zondag..

Dank u zeer, was wel weer wennen. Moet nog veel verbeterd worden. Meer op mezelf letten. Dunja zakte ook best wel vaak door de achterbenen heen, terwijl ik best wel veel tempoovergangen maakte. weet niet of het daar aan ligt.

Gringo was indd echt druk! Echt stom dat het zo druk was! En die twingo, wajooo die vloog gringo de hele tijd aan! Lijkt me ook niet ontspannen rijden ?:n

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:59

Astor schreef:
Mel, nu vind ik het wel weer jammer dat als je op de pagina komt je gelijk die lap tekst krijgt.
Ik zou het leuker vinden als er bijvoorbeeld een begin pagina stond.
En dan met een foto vna jou en Rambo en dat Deze site gaat over mijen mijn bijrijdpaard Rambo.
En dan op een andere pagina het hele verhaal. Maar weet nietof je dat voor elkaar kan krijgen :P

Jaa maar dat heb ik express zo gedaan! :P zodat jullie dat gelijk kunnen zien
Want als je gewoon naar http://rambomelanie.webs.com gaat, dan krijg je wel eerst
een welkoms dinges! :P

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:00

Welke gedragingen heeft een kat :P ?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 11:00

Manon_S schreef:
Goodmorning :D !
Esprit valt me aan wanneer ik in de buurt van haar knuffel kom, dus die knuffel heb ik gedumpt.
Heb geen zin in een pittbulkonijn die me om niks gaat aanvallen :+ .

nee man niet doen,... !!
dat doet mijn konijn ook wel is , maar dat komt doordat het haar vriendje is. Ze zit verder in haar eentje toch? dus das haar enige vriendje. je moet er gewoon niet aan komen. Als ze gaat aanvallen moet je gewoon hardddd geluid maken en zonodig schreeuwen. Dan bedenkt ze zich gauw.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:04

Vinden jullie zo mijn welkoms dinges mooier?
Manon, ik heb nu een wat neutralere achtergrond gedaan
en nu zie je maar 1 keer die foto, is dat beter?
En wat vinden jullie van die achtergrond?? :o

http://rambomelanie.webs.com

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:07

Ik krijg alleen geen hoofdletter R ;( ^)

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:08

Manon_S schreef:
Welke gedragingen heeft een kat :P ?

GOOGLE :D
agnostisch gedrag, territorium gedrag etc
maar die behandelen de rest van het groepje uitgebreid =)
ik doe sociaal gedrag!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:08

Melanie_B schreef:

Ik vind hem mooi nu, top :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:09

Ohh okee dus die hoef ik niet te doen :P .
Ik doe dan territoriumgedrag, hoe leeft het dier, en wat is het verschil tussen de huiskat en de wilde kat.

Tot zover heb ik dit:

''Om het territorium af te bakenen gebruikt de kat verschillende dingen.
Onder anderen markeren katers met hun urine, maar dit kan ook met hun ‘’grote’’ boodschap. Door te krabben bakenen ze hun territorium ook af. En ook wel het schattige ‘’kopjes geven’’ is bekend als het territorium afbakenen. Ze laten op deze manier van wrijven een bepaalde geur achter.'''

En dan ga ik ook nog vertellen over wat er gebeurd als een andere kat in het territorium komt van de ander.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:11

Astor schreef:
Melanie_B schreef:

Ik vind hem mooi nu, top :D

Yeeaah :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:11

Ja gewoon wat je kan vertellen daarover.

Bij mij is het best lastig, maar heb tot nu to dit:

Als katten de keuze krijgen, zijn ze graag samen. Op basis van het natuurlijke gedrag van katten is het dus aan te raden meerdere katten te houden als huisideren. Zeker wanneer de katten binnen worden gehouden en geen contact kunnen leggen met andere katten. Uit onderzoek blijkt dat de basis van de kattengemeenschap wordt gevormd door de moederpoes en haar kittens en haar directe vrouwelijke familie. Katers zijn meer bezig met krolse en vruchtbare poezen en zij zwerven langs de territoria van de poezen. Een kater heeft dan ook meer behoefte aan ruimte om zich heen dan een poes. Uit de cijfers bleek dat bij een kater het gebied 3 tot 10 keer groter is dan een poes. Een kat heeft het nodig om normale kateigen gedrag te kunnen vertonen.
Laatst bijgewerkt door Astor op 09-04-09 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:15

heb er nu een foto album bij :D

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:18

Melissa ik vind het echt moeilijk om die lichaamstaal nog ''terug'' te herrineren van die kattenfilm.
Dat ze gaan vechten enz, maar tis moeilijk om er 1 geheel van te maken ..

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:19

Kan ik jullie ergens mee helpen?

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:23

Manon_S schreef:
Melissa ik vind het echt moeilijk om die lichaamstaal nog ''terug'' te herrineren van die kattenfilm.
Dat ze gaan vechten enz, maar tis moeilijk om er 1 geheel van te maken ..

Je kan op internet zoveel vinden! Het is moeilijk om alles samen te voegen dat heb ik ook.
Maar je kan ook nog in je map kijken van het PTC. Daar zal vast ook nog wel wat in staan.
Hier wat over de lichaamstaal ;)

Hoe een kat zich voelt, wat een kat aan het doen is, is vaak af te lezen aan zijn houding en bewegingstempo.
Het meest opvallende signaal is de staart. Hangend naar beneden, in een boog van de kat af betekent, dat de kat relaxed is, niet bijzonder geprikkeld en waarschijnlijk op weg naar niets in het bijzonder, dan wel zijn slaapplek of voerbak. Als hij hem iets hoger houd maar wel in dezelfde stand, zal hij wèl ergens mee bezig zijn, hij is dan bij voorbeeld op weg naar het kattentoilet.
De staart in een boog met de punt naar beneden betekent, dat hij het geweldig druk heeft. Hetzij met spelen, hetzij met hard weglopen. Hij is dan geschrokken.
In relatie tot u zal de kat zijn staart recht omhoog houden als zijn relatie met u goed is. Als hij u plotseling ziet, dan schiet zijn staart omhoog en zegt hij "prrrrt". Zijn manier om te zeggen: hee, hallo, leuk je te zien, ik houd van je.
Als een kat langs u heen loopt, staat zijn staart niet alleen omhoog, maar is ook opzij naar u toe gebogen. Een manier om contact te bewaren. Dat doen katten overigens ook onderling. Als het staartje dan ook nog daarbij trilt, dan is dat het grootste compliment, dat een kat u kan geven. Wat hem betreft bent u de liefste kat van de wereld.
Natuurlijk is er aan de houding van de rest van het kattenlichaam ook van alles af te lezen. Zo kan een kat zich niet goed voelen (dat hoeft overigens niet altijd zo te zijn!) als hij op zijn buik ligt met zijn voor- en achterpoten onder zich gevouwen. Hij heeft dan soms buikpijn.
Laten we eens kijken naar de verschillende emoties:

Woede
Oren: rechtop en naar achteren.
Snorharen: naar voren.
Ogen: wijd open en de pupillen zijn spleetjes.
Staart: zwiept heen en weer.

Angst
Oren: opzij en plat tegen de kop.
Snorharen: naar achteren, plat tegen de kop.
Ogen: pupillen zijn groot.
Staart: naar beneden en dik.
Lichaam: hoge rug.

Opwinding
Oren: rechtop naar voren.
Snorharen: naar voren en wijd uit.
Ogen: ogen zijn wijd open en pupillen staan ook open, maar niet zover als bij angst.
Staart: Zwiept heen en weer, maar niet zo hard als bij woede. Soms gaat alleen het staartpuntje heen en weer.

Schrik is geen emotie, maar eerder het gevolg van een aantal emoties. Zo kan hij in zijn spel een dikke staart krijgen, een hoge rug opzetten, maar als hij onderbroken wordt en aangehaald onmiddellijk goedmoedig reageren.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:25

Als ik zoek op territorium gedrag kat etc. vind ik alleen maar teksten over dat mensen zitten met 2 ruziende katten in hun huis :+ .

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:28

Ik ga er weer vandoor.. :* Heb zo nog een uurtje les.. en dan eindelijk uit :D

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 11:35

Katten brengen - net als mensen - geluid voort. En hoewel katten niet echt kuddedieren zijn, gebruiken ze dat geluid om met elkaar en met de mens te communiceren.

Van alle geluiden die de kat gebruikt is het miauwen dat voor de mens bestemd is het meest divers: hij maakt gebruik van vele verschillende klanken, met verschillende geluidssterkte en verschillende toonhoogten. En al die geluiden betekenen allemaal wat anders.
Nu vindt de kat, dat de mens hem eigenlijk niet goed begrijpt. En hoe minder wij hem begrijpen, hoe harder het geluid zal zijn.
Zo kunnen kat en baas een binnen het gezin heel eigen taaltje ontwikkelen, waar niemand, ook de buurtkatten niet, iets van begrijpt. Joop en ik zaten eens op de bank en één van onze katten, Kees, kwam langs het venster in de tuin lopen. Joop zat daar heel intensief naar te kijken waarop ik zei: "Kijk eens, Joop, daar loopt Kees!" Waarop Joop antwoordde: "Mjah". Ik wist zeker, dat hij op dat moment reageerde op de naam "Kees".
Hieronder vindt u een overzicht van de verschillende kattengeluiden en hun globale betekenis.

Spinnen Dit klinkt, als een naaimachientje. De kat voelt zich lekker.
Ook spinnen ze als ze pijn hebben of als ze zich erg ziek voelen.

Miauwen De kat gebruikt dit geluid hoofdzakelijk in zijn communicatie tot de mens. Je ziet katten eigenlijk nauwelijks naar elkaar miauwen. Sterker nog, ze gebruiken eigenlijk nauwelijks geluid. Of heel zacht, zoals een moeder tegen haar kittens en andersom. "Prrrrt" is universeel en betekent voor de mens zowel als voor andere katten een begroeting.
Als een kitten haar moeder roept kan het geluid overigens ook behoorlijk luid zijn.
Als een kitten zich in gevaar waant, dan is het "piew-piew" van hoog naar laag een veel gehoord geluid. Zet hem maar eens in een reismandje en neem hem in de auto mee naar de dierenarts. Dan weet u hoe dat klinkt!

Kekkeren Kekkeren doet een kat wanneer hij niet bij een vliegende vogel kan, terwijl hij hem toch zo graag zou willen vangen. Daarbij maakt hij geluid dat klink als: "kek-kek-kek" heel snel achter elkaar.

Blazen Met het blazende geluid dat hij produceert, probeert hij zijn tegenstanders af te schrikken of te intimideren. In feite is het echter angst.

Grommen Grommen is een dreigement: Pas op, als je niet aan de kant gaat doe ik je wat aan. Degene, die het beste gromt wint vaak het gevecht. Het komt vaak niet tot echte vijandelijkheden.

Gillen Grommen gaat vaak over in gillen, waarbij angst en dreiging elkaar afwisselen. Vaak worden hierbij rake tikken uitgedeeld.

Schreeuwen Gebruikt, als de katten krols zijn. Een doordringend geluid, dat in de wijde omtrek wordt gehoord.